2 maanden niet kunnen lopen, alleen kruipen (met van die bouwvakkers knielappen). Moest geopereerd worden maar ja, coronatijd dus heeeele lange wachtlijsten. Zo erg pijn hebben dat ik verscheidene keren ‘s nachts uit wanhoop de doktersdienst heb gebeld omdat ik de pijn niet meer aankon.
Ik kreeg hele zware medicatie voorgeschreven (oxycodon, tramadol) maar na van beide pijnstillers eentje geprobeerd te hebben was ik zo van de wereld, dat ik er acuut mee ben gestopt.
Dus veel pijn lijden was het gevolg. Uiteindelijk wilde de huisarts me Pregabaline voorschrijven (is niet verslavend) en dat heb ik maar aangenomen. Heb het 2 maanden gebruikt, totdat ik weer kon staan.
Wat voor mij heeft gewerkt is blijven bewegen, ondanks de pijn. En alleen liggen of lopen. Ik had een hele goede revalidatie arts die zei (toen ik na 2 maanden weer rechtop kon staan) het kwetsuur is genezen, je pijn zit voornamelijk in je spieren en je hoofd, beiden moeten zich nog gaan realiseren dat je weer alles kan doen. Dat gaf mij het zetje om door te pakken. Ik had namelijk overal maniertjes voor gevonden om toch dingen als opstaan, lopen en dagelijkse dingen te kunnen doen. Daar moest ik direct mee stoppen. Ik moest alles weer op de ‘normale’ manier gaan doen en als iets niet lukte dan moest ik het laten en de volgende dag opnieuw proberen, net zolang tot het lukte.
Het is een lange weg geweest, maar mijn rug is nu beter dan ooit. Kan zelfs zonder problemen een paar uur staan zonder pijn, iets wat ik voordat ik de hernia’s kreeg niet eens kon.

Het ging (en gaat) zo goed dat toen ik eindelijk aan de beurt was voor de operatie, de behandelende chirurg zei, ik zie geen noodzaak meer om je te opereren.

Je lijf ruimt het uiteindelijk zelf op, mits het de tijd krijgt.
Die tijd heb ik genomen (anderhalf jaar) en ben blij dat het daardoor niet tot een operatie is gekomen.
Mijn klapvoet heeft zich ook grotendeels hersteld, heb alleen nog een dove grote teen (die waarschijnlijk blijvend zal zijn) maar verder kan ik alles weer, zelfs op mijn hakken lopen.
Hoop dat je er wat aan hebt, je mag me altijd pben als je verder nog vragen hebt.