Fietsendrager trekhaak voor 3 mtb's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Fietsendrager trekhaak voor 3 mtb's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 11:02

Heeft er iemand hier toevallig een fietsendrager voor 3 fietsen voor op de trekhaak? En passen daar ook zonder problemen 3 mtb's op? Die hebben vaak een breder stuur immers. En de trappers zijn soms ook wat breder.

Welk model heb je? Heb je ook echte nadelen ontdekt?
Ik ben zo rustig eens aan het rondkijken naar een fietsendrager voor op de trekhaak.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:15

Ja, wij hebben er een voor 3 mountain bikes van Thule. Het is zeker even een puzzel met de sturen en de armen goed te positioneren. Ik zet het altijd wel even extra vast met een spanband aangezien ik een keer heb gehad na een lange rit dat een van de fietsen was gaan schuiven en er bijna uit was gevallen. Wij dragen dan elektrische mountainbikes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 11:40

Karlijnxxx schreef:
Ja, wij hebben er een voor 3 mountain bikes van Thule. Het is zeker even een puzzel met de sturen en de armen goed te positioneren. Ik zet het altijd wel even extra vast met een spanband aangezien ik een keer heb gehad na een lange rit dat een van de fietsen was gaan schuiven en er bijna uit was gevallen. Wij dragen dan elektrische mountainbikes.

En het past dan gewoon met 3 fietsen? Hier geen elektrische fietsen overigens. Extra spanband, zeker, dat gebeurt nu ook met 2 (en dat rek heeft eigenlijk te smalle gleuven voor de banden, dus dan wil je zeker niet dat de boel er af glijdt).

Heb je een speciale voor mtb's gekocht of gewoon 1 voor 3 fietsen?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:20

Als de breedte van het stuur een probleem is: je kan heel makkelijk met een inbussleuteltje de meeste MTB sturen even losdraaien bovenop de stuurpen, het stuur een kwartslag draaien (in de lengte van je frame) en weer vastzetten. Dan passen de sturen sowieso.

Druif_01

Re: Fietsendrager trekhaak voor 3 mtb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:24

Wij gebruiken Sea Suckers, maar ik denk dat je er daarmee geen drie meekrijgt op je dak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:26

Wij hebben de thule voor 3 fietsen.
In in het begin flink puzzelen, maar wij hebben foto’s gemaakt van hoe we onze fietsen erop hebben :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:41

Geen tips voor welke fietsendrager. Houd echter wel goed de maximale kogeldruk in de gaten

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:46

Wij gebruiken de HAPRO Atlas voor 3 fietsen. We moeten wel wat puzzelen met stuur + zadels, maar ze kunnen er makkelijk op. Is ook iets goedkoper dan de Thule, maar is wel degelijk en fijn in gebruik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 13:05

Avelienvd schreef:
Geen tips voor welke fietsendrager. Houd echter wel goed de maximale kogeldruk in de gaten

Dat is geen probleem, mag 75 kg zijn, een drager is 16-18kg en de mtb's zijn 14.5kg per stuk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 13:05

Annemiek73 schreef:
Wij gebruiken de HAPRO Atlas voor 3 fietsen. We moeten wel wat puzzelen met stuur + zadels, maar ze kunnen er makkelijk op. Is ook iets goedkoper dan de Thule, maar is wel degelijk en fijn in gebruik.

Kun je dan stuur en zadel wel laten zitten? Of moet je er wat af halen?

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:22

Je kunt het stuur en zadel wel laten zitten, je moet alleen de hoogte van het zadel verstellen of het zadel 180 graden draaien. Stuur hebben we nooit hoeven aanpassen.