Self tan, de do's and don'ts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Self tan, de do's and don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:05

Die stipjes heb ik ook altijd, kom er niet vanaf helaas.

Ik durf dit soort dingeb niet zo goed. Heb vroegah eens als een gevlekte wortel rond gelopen :o
Maar mijn benen worden echt niet bruin, ze geven licht zo ongeveer. Dus iets wat een beetje jleur geeft is dan wel fijn

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:25

Hier nog zo'n gestipte.
Kom daar ook nooit vanaf.

Die bondi sands werkt wel fijn.
Vorig jaar gekocht op aanraden van hier.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:45

Die Bondi Sands kun je echt proberen hoor! Vond het ook spannend maar het is heel egaal als je het netjes met de handschoen uitsmeert en zeker die light/medium is heel licht dus alles behalve een wortel.

Mijn benen geven eindelijk net geen licht meer nu. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:56

De stippen komen door het scheren, ik wacht ook altijd 24u.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:57

Maar heb die stippen ook als ik niet net van te voren heb geschoren.

Nu heb ik sowieso de huid op mijn benen dat het vaak lijkt alsof ik kippenvel heb?
Jullie met stippen toevallig ook?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:01

Dat kan best, die stippen zijn gewoon waar je haar groeit en bij de ene zijn die duidelijker dan de ander.

Ik denk er ook over na om zelfbruiner te gebruiken, kan niet eeuwig enkellange rokken blijven dragen om commentaar op mn witte benen te vermijden :')

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:37

DuoPenotti schreef:
Maar heb die stippen ook als ik niet net van te voren heb geschoren.

Nu heb ik sowieso de huid op mijn benen dat het vaak lijkt alsof ik kippenvel heb?
Jullie met stippen toevallig ook?

Ik heb die stippen ook altijd in meer of mindere mate, zelfs zonder zelfbruiner. Dat kippenvel effect heb ik ook, vooral op bovenbenen en mijn bovenarmen, en als mijn huid erg droog is ook op mijn onderbenen.
Regelmatig scrubben (niet te hard) en vrijwel dagelijks bodylotion is het enige wat helpt bij mij. Het is namelijk vooral opgehoopte huidcellen in poriën wat dat effect geeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:40

Scrub helpt hier niet.
Maar klopt het is waar de huid droog is. En met een trage schildklier is dat hier een punt van aandacht.
Dat zijn juist mijn benen, mijn armen om een of andere reden niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 18:22

Ja ik heb netjes langer dan 24 uur gewacht na het scheren. :)
Ik moet zeggen dat ik er nu wel blij mee ben. En het was onwijs makkelijk om te doen. Nu is de Bondi Sands ook nog in de aanbieding bij de Kruidvat dus mooi moment om te proberen(stond niet bij het vak maar kreeg korting bij de kassa)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:20

Ik liet net heel trots mijn bruine benen aan mijn vriend zien. Die keek echt zo van bruin? Dit is hartstikke wit. Toen liet ik mijn buik erbij zien en toen zei hij 'oja die geeft nog wel licht'.

_O-

Het werkt dus wel! En niet al te overdreven. Mijn benen lijken nu een beetje op mijn armen ipv dat ze echt licht geven.

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:57

Hoe ervaren jullie zelfbruiner op een gevoelige huid? Ik denk er over na om het ook eens te proberen, maar ben bang dat ik er jeuk of uitslag ofzo van krijg

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:23

Dan zou ik het op een vrije dag even proberen op een klein stukje huid die je niet ziet (omdat je een vlek gaat maken). Dus gewoon een klein beetje onder de rand van je ondergoed ofzo. Als je daar geen last van krijgt kun je je hele benen waarschijnlijk wel insmeren en als je wel last krijgt is het maar een klein stukje en kun je het natuurlijk meteen afspoelen zodra je uitslag ziet.

En misschien de ingrediënten lijst even nalopen of er dingen tussen zitten waar je vaker op reageert?

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:47

Dat is een goed idee, dankjewel :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 07:37

Ik heb contactallergie en kan bv niet tegen bepaalde stoffen in shampoos, zwaar bespoten fruit, krijg uitslag als ik iemand op de wang zoenmet zware make up op etc. Met bondi sands gelukkig nergens last van. Al gebruik ik het alleen op mijn benen. Ander stukje huid nooit geprobeerd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:40

Bondi sands medium pakt niet goed op mijn huid. Na het douchen is er nauwelijks wat te zien, zelfs niet na een hele nacht laten zitten. Ik heb nu hun gradual tanning milk.
Vandaag 3e x erop gesmeerd maar ik zie nog niks.

Volgende die ik ga proberen is kruidvat merk zelf. Hopelijk is erbwel iets wat blijft zitten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:21

Ik heb de Bondi dark.
Spoel niet af.
En dan zie je het iets. Kaatst net niet meer af.

Ooit een kruidvat merk gehad. Weet niet meer welke. Maar die deed niks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:25

Ik moet ook de donkere hebben, anders doet het niks.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:44

Ik heb ooit een keer een spraytan sessie gewonnen (enkel voor gezicht en hals). De dag erna was ik een worteltje. :') Kreeg op school opmerkingen wat ik toch gedaan had. :+

Zou het tegen de stippen helpen om je benen te harsen? Ik heb altijd stippen als ik mijn benen scheer (ik gebruik geen tan), als ik ze hars is dat niet het geval.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 13:12

Gisteren zat ik te kletsen met mijn tante en nicht, en ik vertelde over mijn self tan. Zegt mijn tante van 84 jaar, 'oh maar dat doe ik ook hoor!' Had ze haar benen ook gebruind hahaha. Dat vond ik wel stoer _O-

Het zit er bij mij nog steeds op, dat is wel fijn. Voordat ik naar Amerika ga doe ik het nog 1 keer.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:55

_Mar3 schreef:
Ik heb ooit een keer een spraytan sessie gewonnen (enkel voor gezicht en hals). De dag erna was ik een worteltje. :') Kreeg op school opmerkingen wat ik toch gedaan had. :+

Zou het tegen de stippen helpen om je benen te harsen? Ik heb altijd stippen als ik mijn benen scheer (ik gebruik geen tan), als ik ze hars is dat niet het geval.

Ik heb de stippen ook en heb nog nooit mijn benen geschoren. Mijn haartjes zijn blond en daardoor niet heel goed zichtbaar. In de zomer laat ik mijn benen wel harsen (zelf doen doet gek genoeg meer pijn, dus dat laat ik mooi doen).

Moet zeggen, ik weet dus niet of het harsen helpt bij die stippen. Het is mij niet opgevallen dat ze weg waren (maar ook niet opgevallen dat ik ze had). Ik ga er is op letten!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 15:12

Oh ik dacht dat de stippen ook door het scheren kwamen, goed om te weten!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:15

Harsen of scheren maakt niet uit.
En ik heb de stippen ook op mijn bovenbenen en die scheer ik nooit, staat geen haar.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 16:40

ik zie op socials ook steeds een reclame voor tanning druppels voorbij komen, die neem je dus in, dat zou toch wel heel handig zijn!
ik word ook haast niet bruin en gebruik ook Bondi Sands, ik heb ook wel eens een tanning laten doen, was wel even een drempel om zo voor iemand te gaan staan, maar dat was echt super mooi en bleef ruim een week mooi ook.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:47

lique68 schreef:
ik zie op socials ook steeds een reclame voor tanning druppels voorbij komen, die neem je dus in, dat zou toch wel heel handig zijn!
ik word ook haast niet bruin en gebruik ook Bondi Sands, ik heb ook wel eens een tanning laten doen, was wel even een drempel om zo voor iemand te gaan staan, maar dat was echt super mooi en bleef ruim een week mooi ook.

Dat klinkt niet meteen heel gezond of zo... :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:20

Ik zit er ook aan de te denken om eens zelfbruiner te proberen op mijn benen. Mijn benen willen echt niet bruin worden waardoor ik in de zomer altijd in lange broeken loop en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Zo te lezen is Bondi Sands een aanrader, dus die wil ik dan gaan proberen.
Slapen jullie er ook mee? En geeft dat dan wel een egaal resultaat als je veel beweegt in je slaap?
En hoe doen jullie dit met sporten? Zweet het er niet af of geeft het geen vlekken tijdens het zweten?