Nee, ik kijk ook niet naar mijn menstruatie cyclus eerlijk gezegd. Kan me best wel voorstellen dat de cyclus echt wel effect heeft op hoe de training gaat.
Zertab
Geplaatst: 22-04-25 22:18
Hier ook weer goed op schema. Afgelopen vrijdag en zaterdag crossfit gedaan. Gister booty fit. En vanavond naar de hyrox geweest. En natuurlijk afgelopen weekend en vandaag paardgereden
Morgen rustdag. Als het weer mee zit dan donderdag paardrijden. In de avond bodypump. Vrijdagochtend crossfit en zaterdag HITT.
Hier al een tijdje met krachttraining bezig, 3-4x per week + 1x hardlopen. Inmiddels 17kg kwijt en bezig met de laaste 1 á 2 kg (maar voornamelijkfocus op vet verlies) en wat meer tonen.
Wat betreft cyclus; was er tot voor kort niet bewust mee bezig maar het helpt me soms wel om te accepteren dat ik me wat minder sterk voel. Je voelt het al tijdens je eerste set. Maar uiteraard geldt dit voor meerdere factoren.
Zertab
Geplaatst: 01-05-25 21:12
Hoe is het hier?
Hier gaat het lekker! Heb het idee dat hyrox ook steeds beter gaat. En vandaag de bodypump ging ook lekker, laatste ronde 25kg gesquat!
Petrichor
Geplaatst: 01-05-25 22:35
Slecht en goed....
Slecht omdat ik een tijdje echt niet fit genoeg was voor de sportschool, het leek wel buikgriep achtig maar dan zonder overgeven over diarree. Maar wel buikpijn moe en lusteloos. Dus ik heb de sportschool al 1.5 week overgeslagen.
En goed omdat ik besloten dat van op de bank liggen ik mij niet minder ziek zou voelen dus ben ik begonnen met wandelen. Nu ben ik vanaf dinsdag weer fit en heb dus al 4 dagen achter elkaar met heel veel plezier tussen de 8 en 10 km gewandeld, toen ik slecht te pas was deed ik gewoon rustig een halfuurtje even voor de beweging en frisse lucht. En dit wil ik er ook bij blijven doen.
Fijn dat het bij jou zo goed gaat!
Hanneke137
Geplaatst: 02-05-25 08:02
Fijn dat je je weer beter voelt Petrichor. Wandelen kan nooit kwaad Hier wel oke, drukke week gehad vorige week. Dus wat minder gesport. Deze week wel voor het eerst beachvolley gedaan, was weer erg leuk. En vorige week met het hardlopen heb ik voor het eerst de 7KM gehaald (binnen een uur). Mijn streven is om de 16KM in 2 uur te gaan doen, dus het tempo is er al bijna.
Deze week vanwege het mooie weer en de drukte ook echt geen zin om naar de sportschool te gaan. Gisteren zouden we eigenlijk gaan, maar dat hebben we omgeruild voor een ijsje eten. Vandaag staat hardlopen op de planning. Nog even kijken hoe ik die ga inkleden, wat goed voelt na een drukke werkdag en met het warme weer.
Petrichor
Geplaatst: 03-05-25 14:52
Ik ben vandaag weer voor het eerst naar de sportschool gegaan, mijn armen en buik kon ik op het oude niveau trainen maar mijn benen echt niet. Squats nu met 40 ipv 50 kilo en Bulgarian split wel het zelfde gewicht 30 kilo maar helaas wel met minder herhalingen 3×8 ipv 4×10, ik had dit beter iets lichter kunnen doen maar er was iemand vandoor met de iets lichtere gewichten. Komende week gewoon weer rustig opbouwen.
Wel daarna nog 50 minuten gewandeld, dus zeker goed bezig geweest vandaag!
Hier opzich wel een oké ritme. Vorige week maandag en dinsdag niet echt iets aan beweging gedaan. Woensdag hardgelopen en gezeild. Dat zeilen ga ik voorlopig elke woensdag doen als het weer een beetje oké is. Donderdags Pilates, zou meer training moeten doen eigenlijk. Vrijdags rondje hardgelopen met een vriendin, zit een redelijk ritme in mijn hardlopen. Zaterdag geen beweging. En zondag toerzeilen.
Hier donderdagavond voor het laatst geweest. Vrijdag en gister geen tijd. Vanmorgen paard gereden en morgen weer bodypump. Dinsdag hyrox Woensdag paardrijden Donderdag bodypump Vrijdag paardrijden Zaterdag HITT Zondag paardrijden
Lekker bezig allemaal! En wat leuk dat je het wandelen zo gevonden hebt Petrichor! Ik wandel ook heel graag, niet per se hele verre afstanden maar ik vind het vooral ook altijd mentaal gezien erg fijn
Hier net een deload weekje gehad van krachttraining, dus wat minder volume en minder intensiteit. Vanaf morgen er weer tegenaan! Wel gister 73km gewielrend (is dat een woord ), had niet gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden!
Zertab
Geplaatst: 16-05-25 08:57
Wanneer wegen jullie? Ik sport 4x in de week en dan nog 2x paardrijden. Dus er lijkt dan nooit een goed moment te zijn km te wegen.
Vanmorgen op de weegschaal gaan staan. Die dacht dat ik heel veel vet kwijt was, veel spier heb opgebouwd en vochtpercentage was ook 9% meer. Ik heb gisteravond 1,5 uur gesport dus denk dat het daardoor komt.
Maar ik sport nu ook. En rijd straks ook paard. Dus morgenvroeg, zou het dan wel kloppen? Zaterdag heb ik rustdag. Zondagochtend weeg ik liever niet omdat ik in het weekend nog weleens iets lekkers eet
Hoe doen jullie dit?
Petrichor
Geplaatst: 16-05-25 09:10
Ik woog eerder 1 keer per maand op de sportschool, maar ik ben er mee gestopt. Ik zie er goed uit, heb veel minder vet en ben echt behoorlijk gespierd, ik weet dus dat ik het goed doe want dat verteld de spiegel mij.
Ik snap dat je soms graag je waardes wil weten, dat had ik ook. Maar ik heb het nu los gelaten want er is inderdaad nooit een top moment.
Muurp
Geplaatst: 16-05-25 09:16
Ik weeg iedere ochtend. Júist omdat wegen een momentopname is. Doordat ik iedere dag weeg heb ik mijn lichaam dusdanig leren kennen dat ik grote verschillen kan beargumenteren. Zo weet ik dat ik alcohol 3 dagen terug zie in mijn lijf, meer koolhydraten soms wel 0,5/1,0 kg kan schelen, net als verkouden zijn of veel spierpijn hebben. Oh, en ik vergeet mijn cyclus nog hierin mee te nemen.
Ik weeg wel altijd op hetzelfde moment (ochtend, nadat ik naar de wc ben geweest, voor eten/drinken), dat helpt ook.
Ik kijk altijd naar het wekelijks gemiddelde, daar kun je wel wat over zeggen.
Ja ik weeg altijd op vrijdagochtend. Maar nu zag ik dus een hele rare meting die denk ik niet klopt.
Zertab
Geplaatst: 21-05-25 09:57
Gisteravond hyrox training gedaan en voor het eerst 1,5km gerend aan een stuk! (Natuurlijk hier op top snelheid...) Ik had echt verwacht dat ik het niet zou kunnen. Ik ren dus echt nooit, behalve bij de hyrox training.
Gelukkig heb ik sinds kort een buddy, dus die sleepte me er ook wel doorheen
Geen spierpijn in mijn benen. Ondanks ook lunges, squats etc. Was echt stukje conditie waar ik op lange afstanden op stuk zou gaan, niet op spierpijn ofzo in mijn benen.
Netjes!! Hier ook druk bezig geweest. Vorige week hebben we health week op het werk gehad. Heb daar aan 3 onderdelen meegedaan, en daarnaast nog mijn eigen sporten. Dus vorige week was een heftige week wat betreft sporten. Deze week wel goed gestart, maandag goede volley training gehad en gisteren op en neer naar stal hardgelopen. Is toch een totaal van 8KM
Maandagavond heb ik bodycombat gedaan en vandaag en morgen rust (geen tijd om te sporten). Wil wel vanavond een wandeling gaan maken, maar zal maar half uurtje zijn ivm tijd.
Ik heb de hyrox Heerenveen voor het eerst solo gedaan, super spannend maar echt super tevreden. Ik ging voor onder de 2 uur, en 1:45 zou heel mooi zijn dacht ik. Mijn uiteindelijke tijd was 1:35:55! De spierpijn dinsdag was wel echt verschrikkelijk haha.
Om meteen maar door te gaan heb ik me nu opgegeven voor de halve marathon van Haarlem, daar nu een schema voor.. Maar soms voelen die schema's best als veel. Voor mijn gevoel "moet" ik ze wel echt naleven, terwijl ik wel wat speling heb ingebouwd. Naast het hardlopen doe ik nog paardrijden, hyrox en een strongfit training p.w. Soms denk ik wel eens waarom doe ik mezelf dit aan? Herkennen jullie dit?
Ja herken ik wel. Ook omdat ik van mijzelf ook moet sporten en niet zomaar mag overslaan. Ik sport op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag, vrijdag en zondag rijd ik paard.
Het is veel maar ik kan ook niets eraf laten. Paard niet, want dan doe ik haar tekort. En sporten niet, ik vind alles leuk en als ik niet voldoende sport, word ik zo rond als een ton
Josien_
Geplaatst: 22-05-25 12:08
Hoe leuk ik het ook vind, sporten is het eerste wat af valt bij drukte. En soms misschien iets te snel, zeker als ik geen doel in het vooruitzicht heb .