Welke kleding in sportschool als je een speklap bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:47

Lekker gaan sporten in waar jij je comfortabel bij voelt. Je noemt ook een grote cupmaat en de wil om cardio te gaan doen. Denk dan ook aan een goede en fijne sportbh. De Anita bh's (wel wat duurder dan een H&M bh'tje) zijn bijvoorbeeld erg fijn.

Een legging met een goede bovenrand (breed) kan ook erg prettig zijn. Dat blijft stevig zitten en geeft wat steun. Zijn vaak ook wat hoger waardoor ze mooi over de heupen vallen.

Maar vooral: het maakt niet uit hoe je je kleed, zolang jij er zelf maar comfortabel in voelt (oke, uitzondering - bij elke maat! - is spul waarin je elk detailtje ziet van het lijf)

laura1987

Re: Welke kleding in sportschool als je een speklap bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 17:16

Ben nu een paar keer gaan sporten in de flared legging van de h&m die hier genoemd werd ( dank daarvoor)!
In een week tijd nu 3,2 kg kwijt <3
Het is gelukkig een rustige sportschool met vooral iets oudere mensen, dus dat is heel fijn.
Ben benieuwd waar ik over een half jaar sta.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:40

Supergoed!!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:41

Super goed maar staar je niet blind op de hoeveelheid kilo's per week, dat gaat ongetwijfeld nog schommelen of stagneren, de eerste kilo's zijn vaak het makkelijkste (vocht).. Dus als je elke week wil/moet afvallen kan je jezelf daar ook heel makkelijk mee demotiveren (weet ik uit eigen hand)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:53

Voor leuke fijne leggings kijk eens naar Maya Freya

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 07:50

Sychess schreef:
Super goed maar staar je niet blind op de hoeveelheid kilo's per week, dat gaat ongetwijfeld nog schommelen of stagneren, de eerste kilo's zijn vaak het makkelijkste (vocht).. Dus als je elke week wil/moet afvallen kan je jezelf daar ook heel makkelijk mee demotiveren (weet ik uit eigen hand)

Ik weet ook dat het straks want minder makkelijk zal gaan, ik af en toe stil zal staan of misschien zelfs wat aan zal komen, maar toch vind ik dit een leuk begin.

Met eten heb ik ook het roer omgegooid, ik hou nu bij wat ik eet en zorg dat ik onder een bepaalde hoeveelheid kcal zit met voorkeur voor extra eiwitten, dus dat helpt wellicht ook :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:54

laura1987 schreef:
Met eten heb ik ook het roer omgegooid, ik hou nu bij wat ik eet en zorg dat ik onder een bepaalde hoeveelheid kcal zit met voorkeur voor extra eiwitten, dus dat helpt wellicht ook :)

Dat zal zeker helpen. Voor het grootste deel zelfs.
Het is 90 procent eten, maar 10 procent bewegen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:16

Gewoon een trainingsbroek met een shirt. Liefst een broek die je ook nog wat kan aansnoeren zodat je niet na de eerste beste squat moet hijsen.

Het is maar een uurtje sporten hè, geen modeshow.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:18

laura1987 schreef:

Oei, drink je wel genoeg ? Want 3.2kg vet kun je niet kwijtraken in een week.

Ik zeg altijd maar: "iets wat er in jaren aangekomen is, is natuurlijk niet binnen een paar weken weg."

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:07

laura1987 schreef:
Ik weet ook dat het straks want minder makkelijk zal gaan, ik af en toe stil zal staan of misschien zelfs wat aan zal komen, maar toch vind ik dit een leuk begin.

Jaa dat is top! Ik eet zelf ook altijd veel eiwitten en in het begin vind ik het altijd heel lastig om weer even op de gezonde tour te gaan, maar eenmaal eraan gewend (mijn maag moet er ook altijd even aan wennen qua voldoende eten en eten tot je denkt pfffoeeee VOL)

Zeker een goed begin al!! Dat is wel fijn om de motivatie erin te houden. Voel je je ook al beter?
En onthoud: het hoeft niet 24/7 hè.

Ik heb een vriendin die dan ook direct allerlei eten zelf gaat maken omdat ze de winkelversie te slecht vindt, of haar cappuccino geheel skipt want melk = vet en slecht -O- nou ja ik denk dan wel van: ik drink er altijd maar 1 op dagen dat ik thuis ben, dan geniet ik er ook echt van, ik ga dan geen havermelkplantsoyasmoothiefrappiegezondgroenniccino drinken waarvan ik eigenlijk denk brrrrr nee.

En in het weekend drink ik een biertje of wijntje en gaan we uit eten of ergens lunchen. Dan bestel ik geen kroketten (was ik sowieso al geen fan van) op brood bijvoorbeeld maar als ik denk: oeh zin in lekker gerookte zalm, of brie, of whatever, dan neem ik dat ook. Wel kies ik dan altijd bruin brood etc of nog betere opties indien mogelijk voor de betere vulling. En bij avondeten kies ik gewoon waar ik zin in heb. Ik vond het vooral grappig om te merken bij mezelf: als je gezond bezig bent, heb je vaker zin om voor gezond te kiezen, en als je al slecht bezig bent, kies ik dus vaker voor wéér slecht.

Ik vond het altijd maar stom als iemand lekker uit eten ging en dan spa rood drinkt en een kipfiletje bestelt.. oke spa rood zie je me niet snel drinken maar een goed gerecht met kip dan denk ik wel: dubbel winst :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 11:14

Matheno schreef:
laura1987 schreef:

Oei, drink je wel genoeg ? Want 3.2kg vet kun je niet kwijtraken in een week.

Ik zeg altijd maar: "iets wat er in jaren aangekomen is, is natuurlijk niet binnen een paar weken weg."

Ik drink sowieso minimaal 1,5/ 2 l water op een dag en dan nog af en toe een Pepsi cherry max <3 en ook tesseire vind ik erg lekker.

Mijn overgewicht is geen 10kg he, dus dan gaat het sowieso sneller dan iemand die "maar" 10 kg kwijt moet.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 11:16

Sychess schreef:
laura1987 schreef:

Jaa dat is top! Ik eet zelf ook altijd veel eiwitten en in het begin vind ik het altijd heel lastig om weer even op de gezonde tour te gaan, maar eenmaal eraan gewend (mijn maag moet er ook altijd even aan wennen qua voldoende eten en eten tot je denkt pfffoeeee VOL)

Zeker een goed begin al!! Dat is wel fijn om de motivatie erin te houden. Voel je je ook al beter?
En onthoud: het hoeft niet 24/7 hè.

Ik heb een vriendin die dan ook direct allerlei eten zelf gaat maken omdat ze de winkelversie te slecht vindt, of haar cappuccino geheel skipt want melk = vet en slecht -O- nou ja ik denk dan wel van: ik drink er altijd maar 1 op dagen dat ik thuis ben, dan geniet ik er ook echt van, ik ga dan geen havermelkplantsoyasmoothiefrappiegezondgroenniccino drinken waarvan ik eigenlijk denk brrrrr nee.

En in het weekend drink ik een biertje of wijntje en gaan we uit eten of ergens lunchen. Dan bestel ik geen kroketten (was ik sowieso al geen fan van) op brood bijvoorbeeld maar als ik denk: oeh zin in lekker gerookte zalm, of brie, of whatever, dan neem ik dat ook. Wel kies ik dan altijd bruin brood etc of nog betere opties indien mogelijk voor de betere vulling. En bij avondeten kies ik gewoon waar ik zin in heb. Ik vond het vooral grappig om te merken bij mezelf: als je gezond bezig bent, heb je vaker zin om voor gezond te kiezen, en als je al slecht bezig bent, kies ik dus vaker voor wéér slecht.

Ik vond het altijd maar stom als iemand lekker uit eten ging en dan spa rood drinkt en een kipfiletje bestelt.. oke spa rood zie je me niet snel drinken maar een goed gerecht met kip dan denk ik wel: dubbel winst :D

Van het weekend heb ik gewoon bbq op en ja ook stokbrood met kruidenboter, dus blijven genieten doe ik wel. Alleen had ik normaal gegeten tot ik niet meer kon en vond het nu bij "vol" genoeg.
Ben nu gewoon bewuster bezig maar eet nog steeds lekker. Vanmiddag weer een bruin bolletje met gerookte zalm en sla :j
En dan morgen weer hard sporten hehe

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:33

Ik als mede speklap reageer ook even. Ik heb zo'n mega ordinaire Adidas legging om te sporten. Ik sport gelukkig thuis dus niemand die ik ermee lastig val.
Die broeken zien er echt niet uit maar ze zitten fijn voor het sporten, zakken niet af, zijn van katoen en kosten geen drol.
Ik meen dat ze iets van €30 per stuk zijn. Ik moet katoenen kleding hebben ivm de geleiding van stroom dus het was nog best een zoektocht maar met deze broeken ben ik uiteindelijk wel fijn geslaagd.

Tegenwoordig wordt je dood gegooid met die "atomic wedgie" broeken waarbij die broek zover je naad ingetrokken wordt dat hij bij je oksels weer tevoorschijn komt. Buiten dat het er werkelijk niet uitzien lijkt het me ook voor geen meter zitten. Ik etaleer mijn hammetjes liever niet in een vacuüm verpakt supermarkt vleesverpakkinkje.

Dit zijn de broeken die ik heb. Daar wil je toch niet mee buiten de deur gezien worden. :') Zo bij dat ik binnenshuis kan trainen hihi :D

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:37

Leuk dat jij iemand in maat 44 (jezelf dus) speklap noemt.... Denk eens na wat dit met jeugdige bokkers kan doen?

Niet echt een fijne verwoording.

Draag lekker wat je lekker vind om te dragen...

Ik met mijn maat 44 draag graag een flubber shirt in de sportschool, wel een sportbh en strak shirtje eronder maar daarbovenop lekker losjes.
Zelfde telt voor de broek..kort of 3 kwart...

Maar alsjeblieft haal jezelf ( en onbewust dus ook anderen) niet zo naar beneden door maat 44 als speklap te beschrijven....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:42

Lekker bezig TS hopelijk kom je snel in een flow dat je het echt gaat missen als je even niet sport. Heeft bij mij even geduurd maar nu is het heerlijk.

Ik vind je speklap humor mooi. Op naar een uitgebakken spekkie?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:43

Een beetje zelfspot mag wel toch? Of mogen we tegenwoordig nu helemaal niets meer zeggen? Ik heb maat 44 en ja, ik vind mezelf een speklap, een happy speklapje maar een speklap none the less. Dat heeft niets te maken met mezelf naar beneden halen hoor. Ik sport omdat ik wel moet ivm mijn gezondheid maar niet omdat ik perse wil afvallen. Als ik ooit een uitgebakken speklapje wordt is dat mooi meegenomen maar ik ben happy moet hoe ik ben.

TS lekker bezig!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:45

Tazzey schreef:
Een beetje zelfspot mag wel toch? Of mogen we tegenwoordig nu helemaal niets meer zeggen? Ik heb maat 44 en ja, ik vind mezelf een speklap, een happy speklapje maar een speklap none the less. Dat heeft niets te maken met mezelf naar beneden halen hoor. Ik sport omdat ik wel moet ivm mijn gezondheid maar niet omdat ik perse wil afvallen. Als ik ooit een uitgebakken speklapje wordt is dat mooi meegenomen maar ik ben happy moet hoe ik ben.

TS lekker bezig!

Dit. Denk dat je het meer bij jezelf moet zoeken als het je raakt. En als het je raakt, zit er waarschijnlijk meer achter waar je dan beter iets aan kunt doen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 12:50

@jolliegirl ik denk dat jeugdige bokkers met meer te dealen hebben dan enkel een bokker die ZICHZELF sarcastisch speklap noemt.

Gnomen hahhaha een uitgebakken spekkie is wel een ander uiterste :D
Zo'n spekkie met chocolade erover? Die zijn wel lekker hahaha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:20

Ja die chocolade spekkies dragen alleen maar bij aan het speklapjes gehalte. Ik haal er een keer per jaar een want ze zijn ZOOO lekker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:23

Ach het was maar een mening...
Noem jezelf zoals je wilt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:27

Ik draag al jaren de sportshirts van Zizi. Ze zijn goed van lengte, koel, sneldrogend, flaterend, in veel kleuren en modellen verkrijgbaar en betaalbaar.

https://www.wehkamp.nl/dames-sportkledi ... -by-zizzi/

Je bent geen speklap, je bent een vrouw met overgewicht. Het begint met zelfrespect :knuffel:

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:49

Jolliegirl schreef:
Leuk dat jij iemand in maat 44 (jezelf dus) speklap noemt.... Denk eens na wat dit met jeugdige bokkers kan doen?

Niet echt een fijne verwoording.

Draag lekker wat je lekker vind om te dragen...

Ik met mijn maat 44 draag graag een flubber shirt in de sportschool, wel een sportbh en strak shirtje eronder maar daarbovenop lekker losjes.
Zelfde telt voor de broek..kort of 3 kwart...

Maar alsjeblieft haal jezelf ( en onbewust dus ook anderen) niet zo naar beneden door maat 44 als speklap te beschrijven....

Heel fijn dat je dit benoemd met deze bewoording. Ik met maat 50 momenteel heb moeite met de titel van dit topic. Ook al waardeer ik zelfspot. Hoe moet iemand met maat 50 zijn als iemand zichzelf met maat 44 al een speklap noemt.
Ja, ik heb een eetstoornis en deze titel van dit topic doet me pijn.
Ik was ongeveer 15 kg afgevallen en zat goed in mijn vel totdat er weer wat in mijn leven gebeurde waardoor ik mijn gezonde leefstijl losser moest laten en nu de eetstoornis keihard terug slaat.

Dan ontopic..
Toen ik personal training deed/ naar de sportschool ging dan deed ik dat in een legging van Stronger met een t-shirt erop. Fijne niet doorschijnende kleding. Ts ontzettend goed dat je aan jezelf werkt, ik denk dat dit nooit verkeerd is welke maat je ook hebt. Jezelf op 1 zetten en de meest gezonde versie van jezelf zijn daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben.
Ga zo door kanjer!

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:25

Decathlon, en dan de yoga afdeling, das alllemaal heel comfortabel en rekbaar en ziet er ok uit

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:40

Die yoga broeken van Decathlon zitten inderdaad heel erg fijn maar de kwaliteit is echt om te huilen. Ik heb ze in het verleden gehad en die waren slecht en onlangs heb ik het nog eens geprobeerd maar ook die zijn na twee keer wassen echt niet heel best meer. De gaten vallen erin, volgens de klantenservice van Decathlon een bekend probleem.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:44

Ik heb net een setje besteld bij bonprix en heb ook maat 50. En als ik dan in de spiegel kijk denk ik niet, sjeee wat zit dit lomp