Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sychess schreef:Super goed maar staar je niet blind op de hoeveelheid kilo's per week, dat gaat ongetwijfeld nog schommelen of stagneren, de eerste kilo's zijn vaak het makkelijkste (vocht).. Dus als je elke week wil/moet afvallen kan je jezelf daar ook heel makkelijk mee demotiveren (weet ik uit eigen hand)
laura1987 schreef:Ik weet ook dat het straks want minder makkelijk zal gaan, ik af en toe stil zal staan of misschien zelfs wat aan zal komen, maar toch vind ik dit een leuk begin.
Met eten heb ik ook het roer omgegooid, ik hou nu bij wat ik eet en zorg dat ik onder een bepaalde hoeveelheid kcal zit met voorkeur voor extra eiwitten, dus dat helpt wellicht ook
Matheno schreef:laura1987 schreef:In een week tijd nu 3,2 kg kwijt
Oei, drink je wel genoeg ? Want 3.2kg vet kun je niet kwijtraken in een week.
Ik zeg altijd maar: "iets wat er in jaren aangekomen is, is natuurlijk niet binnen een paar weken weg."
Sychess schreef:laura1987 schreef:Ik weet ook dat het straks want minder makkelijk zal gaan, ik af en toe stil zal staan of misschien zelfs wat aan zal komen, maar toch vind ik dit een leuk begin.
Met eten heb ik ook het roer omgegooid, ik hou nu bij wat ik eet en zorg dat ik onder een bepaalde hoeveelheid kcal zit met voorkeur voor extra eiwitten, dus dat helpt wellicht ook
Jaa dat is top! Ik eet zelf ook altijd veel eiwitten en in het begin vind ik het altijd heel lastig om weer even op de gezonde tour te gaan, maar eenmaal eraan gewend (mijn maag moet er ook altijd even aan wennen qua voldoende eten en eten tot je denkt pfffoeeee VOL)
Zeker een goed begin al!! Dat is wel fijn om de motivatie erin te houden. Voel je je ook al beter?
En onthoud: het hoeft niet 24/7 hè.
Ik heb een vriendin die dan ook direct allerlei eten zelf gaat maken omdat ze de winkelversie te slecht vindt, of haar cappuccino geheel skipt want melk = vet en slechtnou ja ik denk dan wel van: ik drink er altijd maar 1 op dagen dat ik thuis ben, dan geniet ik er ook echt van, ik ga dan geen havermelkplantsoyasmoothiefrappiegezondgroenniccino drinken waarvan ik eigenlijk denk brrrrr nee.
En in het weekend drink ik een biertje of wijntje en gaan we uit eten of ergens lunchen. Dan bestel ik geen kroketten (was ik sowieso al geen fan van) op brood bijvoorbeeld maar als ik denk: oeh zin in lekker gerookte zalm, of brie, of whatever, dan neem ik dat ook. Wel kies ik dan altijd bruin brood etc of nog betere opties indien mogelijk voor de betere vulling. En bij avondeten kies ik gewoon waar ik zin in heb. Ik vond het vooral grappig om te merken bij mezelf: als je gezond bezig bent, heb je vaker zin om voor gezond te kiezen, en als je al slecht bezig bent, kies ik dus vaker voor wéér slecht.
Ik vond het altijd maar stom als iemand lekker uit eten ging en dan spa rood drinkt en een kipfiletje bestelt.. oke spa rood zie je me niet snel drinken maar een goed gerecht met kip dan denk ik wel: dubbel winst
Tazzey schreef:Een beetje zelfspot mag wel toch? Of mogen we tegenwoordig nu helemaal niets meer zeggen? Ik heb maat 44 en ja, ik vind mezelf een speklap, een happy speklapje maar een speklap none the less. Dat heeft niets te maken met mezelf naar beneden halen hoor. Ik sport omdat ik wel moet ivm mijn gezondheid maar niet omdat ik perse wil afvallen. Als ik ooit een uitgebakken speklapje wordt is dat mooi meegenomen maar ik ben happy moet hoe ik ben.
TS lekker bezig!
Jolliegirl schreef:Leuk dat jij iemand in maat 44 (jezelf dus) speklap noemt.... Denk eens na wat dit met jeugdige bokkers kan doen?
Niet echt een fijne verwoording.
Draag lekker wat je lekker vind om te dragen...
Ik met mijn maat 44 draag graag een flubber shirt in de sportschool, wel een sportbh en strak shirtje eronder maar daarbovenop lekker losjes.
Zelfde telt voor de broek..kort of 3 kwart...
Maar alsjeblieft haal jezelf ( en onbewust dus ook anderen) niet zo naar beneden door maat 44 als speklap te beschrijven....