Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:38

@Cupcakes_ ik zie daar wel ooit wat van voorbij komen op SM, inderdaad hoe je hormonen effect kunnen hebben op je kracht/ energie.

Als je googled kom je al snel de 4 fases tegen. Per fase uitgelegd wat het doet en hoe je daar je training op kan aanpassen.
https://cycle.care/nl/de-invloed-van-je ... e-training.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:45

Nee, ik kijk ook niet naar mijn menstruatie cyclus eerlijk gezegd. Kan me best wel voorstellen dat de cyclus echt wel effect heeft op hoe de training gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:18

Hier ook weer goed op schema. Afgelopen vrijdag en zaterdag crossfit gedaan. Gister booty fit. En vanavond naar de hyrox geweest. En natuurlijk afgelopen weekend en vandaag paardgereden :)

Morgen rustdag. Als het weer mee zit dan donderdag paardrijden. In de avond bodypump. Vrijdagochtend crossfit en zaterdag HITT.

Petrichor

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:46

Ik hou zelf ook geen rekening met mijn cyclus, maar goed ik slik de pil door dus ben er ook niet mee bezig. :)

Morgen ga ik weer paardrijden daarna even een uurtje speed walking en dan in de middag nog even uitleven in de sportschool. Heb er nu alweer zin in!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:07

Ik heb gisteren skeelers gekocht en meteen een klein rondje gedaan, zo leuk!!

Hier trouwens ook geen rekening met mijn cyclus want ik merk er weinig van door de spiraal.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:13

Mag ik me (weer) hier melden? :D

Hier al een tijdje met krachttraining bezig, 3-4x per week + 1x hardlopen. Inmiddels 17kg kwijt en bezig met de laaste 1 á 2 kg (maar voornamelijkfocus op vet verlies) en wat meer tonen.

Wat betreft cyclus; was er tot voor kort niet bewust mee bezig maar het helpt me soms wel om te accepteren dat ik me wat minder sterk voel. Je voelt het al tijdens je eerste set. :+ Maar uiteraard geldt dit voor meerdere factoren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:12

Hoe is het hier?

Hier gaat het lekker! Heb het idee dat hyrox ook steeds beter gaat. En vandaag de bodypump ging ook lekker, laatste ronde 25kg gesquat! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:35

Slecht en goed....

Slecht omdat ik een tijdje echt niet fit genoeg was voor de sportschool, het leek wel buikgriep achtig maar dan zonder overgeven over diarree. Maar wel buikpijn moe en lusteloos. Dus ik heb de sportschool al 1.5 week overgeslagen.

En goed omdat ik besloten dat van op de bank liggen ik mij niet minder ziek zou voelen dus ben ik begonnen met wandelen. Nu ben ik vanaf dinsdag weer fit en heb dus al 4 dagen achter elkaar met heel veel plezier tussen de 8 en 10 km gewandeld, toen ik slecht te pas was deed ik gewoon rustig een halfuurtje even voor de beweging en frisse lucht. En dit wil ik er ook bij blijven doen. :D

Fijn dat het bij jou zo goed gaat! :)

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:02

Fijn dat je je weer beter voelt Petrichor. Wandelen kan nooit kwaad :D
Hier wel oke, drukke week gehad vorige week. Dus wat minder gesport.
Deze week wel voor het eerst beachvolley gedaan, was weer erg leuk. En vorige week met het hardlopen heb ik voor het eerst de 7KM gehaald (binnen een uur). Mijn streven is om de 16KM in 2 uur te gaan doen, dus het tempo is er al bijna. *\o/*

Deze week vanwege het mooie weer en de drukte ook echt geen zin om naar de sportschool te gaan. Gisteren zouden we eigenlijk gaan, maar dat hebben we omgeruild voor een ijsje eten. Vandaag staat hardlopen op de planning. Nog even kijken hoe ik die ga inkleden, wat goed voelt na een drukke werkdag en met het warme weer.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:52

Ik ben vandaag weer voor het eerst naar de sportschool gegaan, mijn armen en buik kon ik op het oude niveau trainen maar mijn benen echt niet. Squats nu met 40 ipv 50 kilo en Bulgarian split wel het zelfde gewicht 30 kilo maar helaas wel met minder herhalingen 3×8 ipv 4×10, ik had dit beter iets lichter kunnen doen maar er was iemand vandoor met de iets lichtere gewichten. :+ Komende week gewoon weer rustig opbouwen. :)

Wel daarna nog 50 minuten gewandeld, dus zeker goed bezig geweest vandaag!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 10:26

Hier opzich wel een oké ritme.
Vorige week maandag en dinsdag niet echt iets aan beweging gedaan.
Woensdag hardgelopen en gezeild.
Dat zeilen ga ik voorlopig elke woensdag doen als het weer een beetje oké is.
Donderdags Pilates, zou meer training moeten doen eigenlijk.
Vrijdags rondje hardgelopen met een vriendin, zit een redelijk ritme in mijn hardlopen.
Zaterdag geen beweging.
En zondag toerzeilen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:03

Iedereen is goed bezig :)

Hier donderdagavond voor het laatst geweest. Vrijdag en gister geen tijd. Vanmorgen paard gereden en morgen weer bodypump.
Dinsdag hyrox
Woensdag paardrijden
Donderdag bodypump
Vrijdag paardrijden
Zaterdag HITT
Zondag paardrijden

Is de planning althans

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:12

Lekker bezig allemaal!
En wat leuk dat je het wandelen zo gevonden hebt Petrichor! Ik wandel ook heel graag, niet per se hele verre afstanden maar ik vind het vooral ook altijd mentaal gezien erg fijn :)

Hier net een deload weekje gehad van krachttraining, dus wat minder volume en minder intensiteit. Vanaf morgen er weer tegenaan!
Wel gister 73km gewielrend (is dat een woord :')), had niet gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden!