Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:35

Goed gedaan, gefeliciteerd!

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:38

Knap gedaan allemaal zeg, mooie prestaties neergezet!

Ok heb Rotterdam deels op de televisie gevolgd.
Vind het niet raar dat Lee slecht te horen was ter plaatse, de techniek was niet al te denderend, de geluidweergave op de televisie was ook heel slecht, hij leek soms meer te mompelen dan echt te zingen.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:51

Helaas geen HRV op mijn horloge SV. Wel een rusthartslag en die is erg hoog atm. (voor mijn doen)

Ik hoor idd vaker dat die langzame loopjes heel nuttig zijn suliko, ik ben er alleen niet zo goed in :+ maar ga het eens proberen jullie advies op te volgen.

FIjn dat je weer hebt kunnen lopen Suliko!

ow dat ziet er tof uit Befunny! Helemaal niet nederlands :o

Nice Sunshine!!Heerlijk ff 3 dagen low key.

Super super knap suusje! _/-\o_ Maar wat een drukte inderdaad!

Wat een leuke verassing Goof! Dar ga je nailen!

Lekker fanatiek bezig horsii

Wat leuk dat je hebt staan aanmoedigen Lisitano.

Heel knap gedaan Ieris, hele mooie tijd heb je gelopen en je hebt het mentale stuk super knap gedaan zo te lezen.

Zou ierjjisrje hem niet ook lopen?

Hier vandaag alleen even gewandeld. Paardrijden even gelaten voor wat het was (ook gezien het weer).

Ninus
Berichten: 1719
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 06:57

Wat hebben jullie het supergoed gedaan in Rotterdam afgelopen zondag *\o/* Ik heb aan de zijlijn Suusje en Iris op de voet gevolgd en er deed ook nog een collega mee. Mijn zusje liep de marathon in Manchester, dus ik was er druk mee. Echt zo knap, ik zag de foto's van de drukte, ik snap helemaal dat je daar 'last' van hebt, dus extra knap, ook van jou Sherivey, ik geef wel een bemoedigend schouderklopje op je steen :(:)

Puera fijn dat het lopen weer zo goed gaat en ik kom je aanmoedigen in juni hoor! Er lopen nog meer bekenden mee, dus we zijn erbij *\o/*

Verder heb ik alles wel meegelezen de afgelopen dagen, maar ik weet niet alles meer :=

Ik ben weer fris en fruitig na de 50km van afgelopen zaterdag. Had me in theorie heel goed voorbereid, maar de praktijk verliep wat rommelig waardoor we beide niet optimaal aan de start stonden. We hebben er dan ook iets langer over gedaan dan gepland, maar gelukkig gaat het daar helemaal niet om. Het was een prachtige dag en we hebben het heel gezellig gehad en weer leuke mensen ontmoet. En geen centje spierpijn gelukkig. Wel compleet lek gestoken, mijn benen zagen er niet uit :')

Heb vandaag nog een rustdag, morgenochtend mag ik weer, zin in :D

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:34

Hallo, wat leuk, een hardloop topic!
Mag ik mee kletsen?

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:43

Tuurlijk, welkom Samantha :j

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:56

Gezellig Samantha.

Wat fijn dat je geen lichamelijke pijntjes hebt overgehouden aan die 50 ninus!

horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:06

Knap 50 km ninus. Fijn geen spierpijn

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 08:06

Welkom Samantha :)

Ninus, knap hoor, zo herstellen van 50 km :j :D

Hier gaat het iets beter dan gisteren, maar nog niet optimaal.
Ben echt MOE, maar dat is volgens mij vooral tussen mn oren. Gisteren ook echt wel weer een huilbui gehad om niks bijzonders. :=

Hoop vanmiddag wel even een kort, rustig rondje te kunnen lopen. Kan ik meteen testen of de vermoeidheid alleen tussen mn oren zit of ook in mn lichaam. :')

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:12

Bedankt!

Nou ik ben dus Samantha, ik ben vorig jaar maart begonnen met hardlopen. Paar keer blessure aan enkel gehad, nu aan het opbouwen voor halve marathon in mei.
Zondag ook in Rotterdam geweest voor support, wat een drukte inderdaad!

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:51

Wat goed Ninus! Heb je de run forest run hier gelopen?

Welkom Samantha!

Op aanraden van de fysio moet ik nu beginnen met Pilates dus ik ga aan de body balance van Les Mills. Ik ben een beetje stijf aan het worden van die 60-70 kilometer lopen per week :+

Suliko

Berichten: 4321
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:49

BeFunny, oh heel leuk, kwintelooyen ga ik onthouden, daar ben ik nog niet eerder geweest! Heb gister inderdaad wat meer heuvels opgezocht, zie verslag hieronder. Als ik vanuit mijn werk loop kan ik niet zo lang weg en alleen direct vanaf de locatie lopen, maar daar loop je zo de bossen in bij de Maarnseberg en Austerlitz, wat al enorm luxe is!

iiSunshine, heerlijk Ameland! Goed dat je genoten hebt en niet op je data hebt gelet. :') Kan me voorstellen dat het daar fantastisch lopen is! Je had ook wel enorm geluk met het weer zeg, leuke foto's!

suusje, wat een ontzettende knappe prestatie zeg! Zo'n afstand, zo steady op een lage hartslag, echt top! Fijn dat je je erna ook gelijk weer zo goed voelt. Lekker nagenieten!

Goof, wat een leuke verrassing van je man, hij heeft duidelijk vertrouwen in je! Beetje spanning is goed, ik weet zeker dat het je gaat lukken, op je eigen tempo. Wanneer is het?

Sherivey, :(:) fijn dat het vandaag iets beter gaat!

horsii, wat heb je toch een leuk uitzicht zo!

ieris, tjongejonge, wat een topper ben je ook! Hele mooie tijd! Ik kan me voorstellen dat de minuut stilte indrukwekkend was, bijzonder hoe samenhorigheid dan kan voelen. Maar jeetje, je hebt het goed doorstaan, misselijk en dan ook nog al die drukte, vreselijk! Je hebt het mooi gedaan, die kan je in je zak steken, maar ik begrijp het volkomen dat je niet nog een keer aan een massa marathon mee gaat doen.

Leonie, volgens mij gaat een hogere rusthartslag vaak wel gepaard met een ongebalanceerde hrv. Fijn dat je gister even rustig aan hebt gedaan in ieder geval!

Ninus, ontzettend knap dat je zo snel hersteld van een 50 km! Ondanks de rommeligheid wel gewoon zo'n afstand gelopen en genoten, dat is het belangrijkste!

Welkom Samantha_, mooi doel werk je naartoe!

lies_sparkle, goed bezig!

Ik heb gister mijn pr op afstand met 5,5 kilometer verbeterd! *\o/* Maar wat een barre omstandigheden zeg. Ik geloof dat mijn trainingsstrategie bestaat uit crappy omstandigheden kiezen om in te rennen, dan kan het bij een event alleen maar meevallen. :')
Ik had de weersverwachting wel gezien, met wat flinke buien en onweer. Maar gister had ik de tijd en ik dacht dat als het tussendoor droog zou zijn, het wel zou meevallen. Het was alleen tussendoor niet droog, het begon al met continu miezer. Vanaf 10 kilometer begon een stortbui en veel wind, op 13 kilometer kreeg ik een hele harde hagelbui over me heen en bleef het ook regenen, vanaf dat punt was ik doorweekt en verkleumd. Zolang ik doorrende, ging het wel, maar het kostte veel energie en ik heb het niet meer warm gekregen.
Dit was ook de eerste keer dat ik het treinreizen testte, ik had heel leuk een droge set kleren mee in een ziplockzakje en een dun jasje, maar dat dunne jasje heb ik onderweg aangehouden en was helemaal nat. Ik kon me niet voorstellen hoe een legging en 1 shirt mij wel warm gingen houden in de trein en op de fiets, dus mijn vriend is zo lief geweest me op te halen bij station Maarn met een lading dikke truien. <3

Afijn, ondanks het volledig doorweekt en verkleumd raken, heb ik wel heel steady gelopen. Ik ben trots op mijn hartslagzones. Richting de laatste kilometers was ik wel echt moe en begonnen mijn benen zwaar te voelen, niet gek gezien ik 5,5 km meer liep dan de 21,5 km die ik nu 2x heb gelopen en de kou.

Ik ben dus van station Veenendaal West naar Maarn gelopen, via de Amerongse Berg en de Leersumse plassen, 27 kilometer en 257 hoogtemeters. :D

Afbeelding
Afbeelding

Midden in de hagelbui een update naar mijn vriend gestuurd
Afbeelding

Mooi was het wel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:53

Mooie medaille Germie! En leuk dat je hardloopkleding hebt gekocht, kun je weer even vooruit! :D

Mooi plaatjes weer met de honden horsii. :j :D

Gelukkig dat je kuit goed gaat Suliko. Prachtige omgeving zo te zien op de foto’s van het weekend. Dat je door bent gelopen in dat weer van gister, dat is karaktertraining. :') Ziet er uit als natte onderbroek en sokken, haha.

Leuk iiSunshine op Ameland! Ziet er aantrekkelijk uit, mooie foto’s met die blauwe lucht en de wolken er zo bij.

Suusje26 gefeliciteerd met je eerste marathon!! *\o/* Leuk om je verslagje te lezen, ik heb respect voor je! Toen ik in bed lag hoorde ik nog alle mensen juichen en joelen, dat zal na een hele marathon alleen nog maar erger zijn ben ik bang. :’)

Haha, leuk zo’n man Goof. :') Wel weer een leuk doel om naar toe te trainen denk ik? :D

Leuk verslag Ieris, ik zie het helemaal voor me. :D Knap dat je hebt doorgezet, de laatste kilometers klinken pittig. Jammer dat je je ouders niet hebt kunnen vinden, kan me voorstellen dat je daar wel behoefte aan hebt bij de finish.. Maar onwijs knap hoor!

Knap Ninus, 50km zonder spierpijn. :oo

Welkom Samantha! :D

Sherivey, klinkt als baaldagen. :( Hopelijk voel je je snel beter!

Ik wilde vandaag een hersteltraining doen van 30 minuten maar als ik uit het raam kijk denk ik dat het nog een dagje aankijk.. :D Ik doe in mei de kwart marathon van Leiden dus ik moet sowieso even gaan bedenken wat voor trainingen ik daarvoor wil gaan doen en wat de vervolgplannen worden.. Smaakt wel naar meer het hele hardlopen. :o

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:59

Hele mooie route heb je gelopen Suliko. Bij Amerongen echt mooie heuveltjes ook <3

Ik heb toen van veenendaal centrum eerst door kwintelooyen, richting elst en Amerongen en toen via de leersumse heide ook naar Maarn gelopen.

Ook mooi is van driebergen Zeist door Bornia en Den Treek richting amersfoort dan richting Soesteruinen naar Soest zuid. Dan zit je ook een beetje rond die afstand en Bornia is ook mooi vind ik.

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 11:09

Suliko, stoer hoor! En een mooie trail heb je gelopen.
Wel fijn dat je opgehaald werd. :D

Myka, leuk! Heb je een tijdsdoel voor mei, of is het doel uitlopen?

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:31

Sherivey schreef:
Suliko, stoer hoor! En een mooie trail heb je gelopen.
Wel fijn dat je opgehaald werd. :D

Myka, leuk! Heb je een tijdsdoel voor mei, of is het doel uitlopen?

Uitlopen en genieten! :D Had afgelopen weekend met mijn partner willen lopen maar door omstandigheden ging dat niet, dus hopelijk kunnen we in mei wel samen lopen. Sneller dan de vorige keer hoeft voor mij niet per se, was hier al erg trots op. :D :')

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 11:38

Dat zijn de beste loopjes, waar het doel is om gewoon te genieten ;)

Tuurlijk, ik vind een PR lopen achteraf geweldig hoor. Maar ik vind het nog leuker als ik over de finish kom en ook gewoon mn hele loop(je) nog mee heb gekregen. :)

Nou had ik vorig jaar bij de marathon van Rotterdam het geluk dat ik zowel een PR liep als dat ik (het grootste gedeelte van de marathon) heb kunnen genieten. :j

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:18

Sherivey schreef:
Dat zijn de beste loopjes, waar het doel is om gewoon te genieten ;)

Tuurlijk, ik vind een PR lopen achteraf geweldig hoor. Maar ik vind het nog leuker als ik over de finish kom en ook gewoon mn hele loop(je) nog mee heb gekregen. :)

Nou had ik vorig jaar bij de marathon van Rotterdam het geluk dat ik zowel een PR liep als dat ik (het grootste gedeelte van de marathon) heb kunnen genieten. :j

Nou inderdaad, precies dat. Nu heb ik aan de laatste twee kilometer geen actieve herinneringen. :')
Als je het kan combineren dan is het helemaal goud natuurlijk. *\o/*

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 16:03

Dat combineren ging ook alleen omdat de marathon ervoor echt belabberd ging en mn tijd boven de 5 uur was :o

Maar hoe korter de afstand, hoe minder ik kan genieten als ik een PR wil lopen.

Ik ben vanmiddag een rondje gaan lopen. 45 minuten op het gemakje, werd 46 minuten en een beetje, want dan kon ik afklokken op 7 km :+
Fikse wind, regen en af en toe zon.
Liep lang/lang en had het gewoon fris in de wind.

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5247
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:17

Hahaha, het is of tijd of afstand :') Hier ook altijd hoor @Sherivey.
Heel, half en kwart kan. Of dubbele cijfers qua km's.

Tijd rond ik altijd af op heel. Garmin gaf me vandaag 36min rustig als suggestie.
Dat heb ik netjes opgevolgd. De km's doen me dan niet zoveel :P

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 16:26

Haha nee snap ik.
Als ik nou 6,55 km gehad zou hebben na 45 minuten, had ik gestopt. Maar ik zat op 6,90 :))

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:30

Ik hou ook best wel van mooie ronde getallen. Ik probeer er een beetje van af te kicken, maar wel mooi 8.5km afgerond net :+.

Ik liep 10x200m. Na de eerste zes had ik even tijd nodig om moed op te brengen voor nog een paar.

Afbeelding

Morgen geen tijd om te trailen, ik heb 3 gesprekken voor eventueel nieuw werk, verspreid over de dag en dat is toch even net wat belangrijker. Maar heb nog wel tijd voor een rondje op de weg daarna.

iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:54

ninus, 50 kilometer, goed gedaan weer zeg!

sherivey, knap dat je toch geweest bent ondanks je je moe voelde. en een prima tijd en tempo voor een herstel rondje.

welkom samantha!

lies, oef, dat je stijf wordt kan ik me voorstellen. hopelijk heb je baat bij de pilates!

jeetje mina suliko jij bent wel van de extremen zeg! maar ondanks dat zie je er toch blij & vrolijk uit op je foto. wordt ook altijd vrolijk van jouw posts, jij weet altijd overal het positieve wel van in te zien!

myka, hardlopen heeft zeker een verslavend effect af en toe!

SV, dat ziet er weer uit als een productieve interval training. succes met je gesprekken morgen.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:22

Ahh ja ik had in mijn hoofd dat jij ook "wat" moest lopen Ninus, maar ik wist niet meer wat. Super knap hoor. Wat een afstand _/-\o_ En het was ook flink warm zaterdag.

Welkom Samantha

Sherivey ik heb dan vaak als ik ga lopen dat er niks aan de hand is. Alleen daarna voel ik het wel haha.

Succes met de pilates Lies...

Wat knap Suliko! je hebt gewoon een taper weekje gedaan om te kunnen vlammen haha. En wat een mooie afstand! Fijn dat je vriend je kon komen halen want dit is echt hondenweer.

Een marathon uitlopen is een ding opzich hoor Myka. Heel knap als je dat kan.

Netjes gedaan hoor die interval SV.

Vandaag jullie advies een deels uitvoerd. Had een mooie route met 4 blokjes van 5 km waarbij de laatste km steeds wandelen was om gewoon echt de rust erin te houden.
Ik was naar de Kampina gegaan en na 1 km kwam ik al het eerste pad tegen dat compleet onder water stond. Maar gelijk de hoop opgegeven dat ik droge voeten zou houden. Het zette wel meteen de toon en ik hoefde niet meer om alle andere plassen heen te lopen. Hoewel soms... Ik was mijn bikini vergeten maar daar was het ook echt geen weer voor. Uiteindelijk de laatste lus wat ingekort omdat ik nat, koud en moe was maar overal wel fijn kunnen lopen met een rustig tempo (voor mijn doen). En een prachtige route. Bij de koeien moest ik echt even stoppen want ze stonden op mijn pad <3 dat was geen straf <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:27

Dat ziet eruit als een heerlijke route!