Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:15

Dank jullie wel allemaal <3
Het is echt een heerlijk zoet meisje, slaapt (iets te) goed, enkel de borstvoeding verloopt nog niet helemaal soepel. Ze valt elke keer in slaap :') ..

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:07

Gefeliciteerd Nathachou! Borstvoeding is ook hard werken voor zo’n kleintje, Komt vast nog wel goed!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:08

Nathachou schreef:
Wij zijn op woensdag 27 maart trotse ouders geworden van een meisje, genaamd Novi Lou (roepnaam Novi).
Naar omstandigheden doen we het beide goed, ik zal later uitgebreider vertellen over de bevalling.


Gefeliciteerd! Fijn dat het goed met jullie gaat.

Hier ook goed nieuws, afgelopen zondag moeder geworden van mijn zoon Tijn. Het was een heftig weekje met een ziekenhuisopname die al op woensdag begon maar uiteindelijk heb ik een vrij goede bevalling gehad. Was wel een vrij heftige. We zijn in ieder geval lekker gisterenmiddag thuisgekomen :)

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:22

Gefeliciteerd Nathachou! Wij hadden hetzelfde probleem met de bv. Toen ik uit het ziekenhuis kwam ben ik vrij snel meer en meer gaan voeden op vraag en aanbod. En dat hielp erg. Niet meer de max. 3 uur van het ziekenhuis aanhouden. Ik probeerde er welnmax 4u tussen te laten. Maar soms wou ze gewoon na 2u al en daarna een tijd niets. En dan viel ze tijdens het drinken ook veel minder in slaap..

En jij ook gefeliciteerd Yonker!

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 02:30

Gefeliciteerd Yonker! Fijn dat jullie nu thuis zijn!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 07:34

Gefeliciteerd Yonker!

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 06:07

Gefeliciteerd Yonker!!!

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:53

Gefeliciteerd met de geboorte van Tijn! Fijn dat je met een goed gevoel terugkijkt op je bevalling, ondanks de heftige week. Nu hopelijk lekker genieten van elkaar!

Bedankt voor de tip jojoni! Ik probeer nu ook meer op verzoek te voeden. Vanavond komt de lactatiekundige langs, hopelijk vanaf dan een stijgende lijn :).

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:42

Yonker gefeliciteerd met Tijn!

Nathachou hoe is het gegaan met de lactatiekundige?

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:09

Hoe is het hier met iedereen? Hier gaat het heel goed, 3 maanden oud nu :D

Afbeelding

Afbeelding

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:09

3 maanden alweer! Gaat snel!

Ik ben geloof ik 1 van de laatsten die nog moet. 11 mei uitgerekend. Vorige week donderdag nog een groei echo gehad. Hij groeit goed en ze verwachten hem iets groter dan gemiddeld, maar niks om zorgen om te maken ofzo.

Verder hier nu lekker verlof, was ik wel aan toe. Heb wel de afspraak gemaakt met baby dat hij pas in mij mag komen. Hopen dat hij goed kan luisteren. :P

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:37

Geniet van je verlof! Grappig dat jij dan nog in zo’n andere fase zit dan waar ik en nog een paar andere bokkers in zitten. Lijkt alweer zo lang geleden.

Hier gaat het best goed. Op het slapen na, dat is een beetje een dingetje. In de nachten gaat het eindelijk heel goed zodra hij slaapt, maar het in slaap komen en overdag gaat het moeizaam. Moeten hem altijd in slaap wiegen wat lang duurt en word snel weer wakker. Behalve in de avond, als hij dan eenmaal slaapt gaat het vaak wel goed. Kunnen hem dan om 23:00 en 04:00 ook nog flesje geven en weer weg leggen en slaapt dan verder. Maar overdag is het, als we hem al in slaap krijgen, hooguit halfuurtje. Wat resulteert in een over vermoeid jongetje aan het eind van de dag en veel huilen. Dus dat is even lastig.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:05

Dat klinkt pittig Welmoed! En het huilen uit oververmoeidheid is dan zo sneu, want je kan ze niet goed helpen he. Hopelijk groeit hij er snel overheen.
Hier ging het de afgelopen weken wel goed, soms een klein dutje op ons maar voor een lange slaap viel ze vooral in de wandelwagen goed in slaap, soms wel ruim 2,5 uur en dan liet ik haar in de tuin. En in bed lukt soms nu ook. Maar sinds gister/ vandaag ineens dutjes van 3 kwartier. Maar weet nooit of ik in sprongetjes geloof maar dit schijnt er dan wel bij te horen. In de nacht komt ze hier ook nog rond half 3 en half 6. Maakt niet uit of we een late avondfles of droomvoeding geven. Al doe ik dat het liefst nog wel zodat de nacht een beetje oke blijft. (Anders komt ze ook al om middernacht)
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 15-04-24 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:05

Lastig willen slapen lijkt me inderdaad erg vervelend.

Ik ben 10 april bevallen van een dochter middels een spoedkeizersnee.
Meisje doet het super, het is coor ons natuurlijk nog erg wennen en zoeken.

Pieter heeft net een topplaat bedacht waardoor ik beneden kan eten. Wil de baby nog niet alleen achterlaten. Ga toch maar op zoek naar een babyfoon met camera

Doubtless

Berichten: 8485
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:54

Lastig is dat welmoed! En als slapen niet lukt dan kan je op je kop gaan staan, maar maakt geen bal uit hè…

Hier gaat het allemaal wel goed! Luus is relaxed en tevreden. Drinkt prima, slaapt prima. Eerste dut en lange middagdut gaan heel goed, derde dutje slaat ze vaak over waardoor ze einde dag wel kapot moe is :+ maar ze ligt savonds tussen 19 en 20 op bed! Dream feed doet ze ook goed en dan geven we snachts nog een fles. Heel verschil met haar grote broer. Het is voor ons goed vol te houden zo ;-)

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:54

Gefeliciteerd EmptyWords!
Een babyfoon met camera vind ik toch wel echt een uitvinding hoor en vind het heerlijk om naar te kijken. :o

Fijn dat het bij jullie wel goed gaat Set_elkol! Wij geven inderdaad ook zo’n zogenoemde droom voeding.

Het is heel sneu, die over vermoeidheid. En breekt je zelf ook op, op een gegeven moment. Maar goed, we gaan er met goede moed tegenaan.

Van het weekend zijn we een weekendje weg geweest naar Ameland, dat was echt heeeerlijk. Lekker naar het strand met de hond, Miro in de draagzak. En gisterochtend voor het eerst wezen zwemmen met hem, ook zo leuk!
Vandaag heeft hij veel geslapen, vanochtend in de draagzak met het wandelen, daarna nog op de boot en toen in de auto in de maxicosi. Bij thuiskomt ook nog weer eventjes op ons en aan het eind van de middag hadden we een heel vrolijk ventje die net ook zonder problemen (nog wel wiegen) is gaan slapen, tot nu toe tenminste. Dus heel fijn!


Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:38

Ik vind het al knap dat je vaste dutjes hebt :D hier nog alles op verzoek, nou is dat meestal wel een kort dutje in de ochtend en een langere erna en dan nog 2 kortere (denk ik) tussen de lange en bedtijd, maar ik zou het niet zeker weten. Ik werk meer met wakkertijd.

Leuke foto's Welmoed! Klinkt heerlijk zo even weg :D binnenkort willen wij ook gaan zwemmen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:41

Hier nog 0 ritme. Morgen laatste dag kraamzorg. Ze is lief, maar ik wil de controle in mijn huis terug.
Verder is het nog vooral nog een hoop zoeken.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:43

Oh gefeliciteerd emptywords! Ik had het even gemist. Wat was de reden voor de spoed keizersnede?
Ritme in de eerste weken was bijna voor ons, Ik volgde liever de baby. Maar het is inderdaad ook heel vermoeiend op die manier. Alleen hebben baby's toch nog geen dag en nacht gevoel in het begin.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:55

Leuk om de updates in het topic te lezen, wat fijn dat het zo goed gaat met alle baby’s.

Ik ben vorige week dinsdag met (wederom) 41+5 bevallen van een kerngezonde dochter <3. Dit keer thuis, in bad en volledig handsoff, echt een prachtige ervaring. In de ochtend braken m’n vliezen en had ik gelijk goede weeën. Tien uur later had ik echter pas 6cm ontsluiting (enige hands-on moment) terwijl ik voor de bevalling begon al 3cm ontsluiting had. Maar zoals de vk benadrukte: het is een momentopname en het zegt niks over het verdere verloop van de bevalling. Nou daar was geen woord van gelogen want minder dan twee uur later pakte ik de kleine zelf aan uit het water.
Ze doet het heel goed, zit alweer 100gr boven geboortegewicht en is tevreden en zoet! Mijn herstel gaat ook goed, ik lig elke middag nog wel even plat en ‘s avonds ga ik tegelijkertijd met de peuter naar bed. Lig nu heerlijk in bed met thee en m&m’s en Netflix en huid op huid met baby, ze zijn maar zo kort zo mini!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:05

Ik was al flink overtijd. Bij de controle afgelopen dinsdag had ik aangegeven gestript te willen worden.

Ze hebben eerst een echo gemaakt eb toen bleek er geen vruchtwater meer te zijn. Aangezien dit ervoor zorgt dat de baby een bumper heeft om de weeën op de kunnen vangen.
We zijn toen meteen doorgestuurd naar de kraamafdeling om een ctg van de baby te maken.

Ctg leek goed. Bij onderzoek bleek ik nog geen enkele verweking te hebben. Het ontbreken van het vruchtwater betekende ook dat ik ingeleid moest worden. Dus ze wilden een ballon plaatsen. Dit lukte niet meteen. Bij de 2e poging daalde de hartslag van de baby gevaarlijk laag.

Zodra ze me met rust lieten stabiliseerde deze ook weer. Dus ze hebben me aan de ctg laten liggen. Uurtje na de daling bleek het plaatsen van de ballon niet gelukt, dus hebben ze nog wat pogingen gedaan. Bij poging 5 zat ie eindelijk.
Deze viel uit na een half uurtje, nog een keer de ballon geplaatst, deze viel uit met een kwartier. Er leek wat op gang te zijn, dus ze wilden vliezen breken. Nadat alle spullen waren verzameld bleek mn baarmoedermond toch weer te krimpen. Dus dit plan ging niet door.

Nunwas de bedoeling om met pillen te gaan beginnen. Ik bleef aan de ctg en mocht even dommelen/slapen. Baby bewoog niet/weinig dus moest op mn zij. Hier was wat meer beweging. Die bevalbedden liggen ruk, dus ik wilde op mn andere zij gaan liggen en toen kwam de baby weer meerdere malen in nood.

Baby kon dus eigenlijk niks hebben en dan was de bevalling nog niet eens opgestart. Dit maakte dat er eigenlijk nog maar 1 keus was. Dus 12 uur na de controle echo kwamen ze mijn kamer binnen om aan te kondigen dat ze een keizersnee moesten doen.

Om 3.58 is Victoria geboren. Mijn lijf is van 2 tot 5 gruwelijk in de stress geweest, maar dit was echt de enige optie voor een veilige bevalling.

Doordat ze helemaal geen ruimte meer had is haar gezichtje behoorlijk opgezet en gezwollen geweest, hierdoor zat ook haar neusje dicht en kon ze niet aanleggen of drinken. Dus ze heeft ook nog van woensdag uur of 6 tot vrijdagochtend op neonatologie gelegen.

linoleum

Berichten: 6472
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:11

Hier ook een update van mij!

Ik ben op 1 april bevallen van onze zoon Jorik <3 volledig overtuigd dat ik de 40 weken weer voorbij zou gaan, maar met 39+3 braken ‘s morgens in bed m’n vliezen. Uurtje later kwamen daar ook direct regelmatige weeën bij.
In verband met mijn eigen hartafwijking moest ik bevalling in Groningen, wat ruim een uur rijden is met de huidige wegwerkzaamheden. Dus we zijn zo snel mogelijk die kant op gegaan, zeker omdat mijn vorige bevalling ook best snel ging op gegeven moment.

Om 13.30 op een verloskamer, verloskundige had nog geen tijd door drukte met andere bevallingen. Om 14.00 even kort gesproken, ze dacht dat ik nog in latente fase was op basis van hoe ik de weeën op ving. Ik denk zelf al wel iets verder op basis van hoe m’n vorige bevalling ging. Afgesproken dat ik even naar wc ging om te plassen en zij even bij iemand anders ging kijken om daarna m’n ontsluiting te meten.
Om 14.22 is Jorik geboren :+ ik was naar de wc geweest en op bed gaan liggen in afwachting van ontsluiting meten. Rond 14.15 had ik ineens persweeën, die zo sterk en niet tegen te houden waren dat ik m’n man de gang op heb gestuurd omdat ik idee had dat baby er al bijna was. Verloskundige stond gelukkig voor de deur, is direct binnen gekomen en m’n broek (die ik nog aan had) uitgetrokken. Toen was de kruin van z’n hoofd al geboren. Vervolgens nog drie keer geperst en daar was Jorik al!

Het is een heerlijk rustig en makkelijk ventje waar we ontzettend van genieten <3 nu vooral aan het wennen hoe het leven is met twee kinderen. Helaas komt hij niet aan, blijft al twee weken hangen rond z’n laagste gewicht. Al lijkt er nu eindelijk wat verbetering te zijn met strikt op tijd borstvoeding en wat extra kolven en bijvoeden. Verloskundige en CB maken zich geen zorgen, dus ik probeer dat ook niet te doen.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:20

Gefeliciteerd Linoleum! Bijzondere bevalling, klinkt wel mooi :D fijn dat jullie vertrouwen hebben dat het aankomen wel komt. Maar ik kan me voorstellen dat je af en toe wel bezorgd bent. Ik vind ook het wennen van 1 naar 2 kindjes wel bijzonder, maar ook zo ontzettend mooi.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 01:41

Hier een stille meelezer die zelf ook een aantal weken geleden is bevallen. Ten eerste van harte gefeliciteerd aan iedereen! En ten tweede een vraagje… hoe krijgen jullie er ritme in? Dat is iets waar ik nu wel een beetje op ga hopen maar geen idee heb hoe ik dat erin krijg en waar ik moet beginnen. Net als zelfstandig slapen. Hier is het in slaap vallen altijd bij iemand. En als je dan gelukt hebt kun je de baby wegleggen maar vaak wordt de baby dan weer wakker. Dus tips & trucs zijn van harte welkom

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 03:01

Emptywords wat een verhaal joh! Hopelijk gaat het herstel een beetje goed.

Linoleum ook gefeliciteerd! Ook al zo’n snelle bevalling!