FrNo schreef:Je kan het
Ik denk dat de belemmeringen/aanpassingen nu bij je leven zijn gaan horen en je dadelijk echt een fase in je leven afsluit.
Maar dat is een positief iets.
Ja klopt, dat zei de praktijkondersteuner ook al. Hoe gek het ook klinkt, het afbouwen met niet lopen met krukken is voor mij echt iets waar ik me op aan het voorbereiden ben, want kan ik het nog wel. Ik heb iets van 8/9 maanden met krukken gelopen, ik weet ondertussen niet beter. Het voelt ook echt als deel van mijn identiteit. Dat is ook een stukje afscheid nemen.
Toen de orthopeed het in oktober ook had over het laatste consult (volgend jaar juli) had ik ook even zoiets van; "Ho wacht, dit is eindig." Natuurlijk is het eindig, er is nooit uitgesproken dat ik hier tot het einde der tijden mee zou rondlopen, maar zo heeft het voor mij wel gevoeld afgelopen 2,5 jaar, want er is nooit gesproken over een einde (ja door de orthopeed in Den Helder, maar dat heeft toch ook altijd oneindig gevoeld door de klachten die ik hield). Zo'n vreemde gewaarwording. Ik ben heel blij, want ik krijg mijn onafhankelijkheid weer terug en dus bang omdat ik het idee heb dat ik het niet meer kan.
Lalidan schreef:Dat vertrouwen heeft ook tijd nodig, maar dat kan alleen als de trauma uit de weg is. Dus goed dat jullie het aanpakken. Maar verder, top update zo, lekker zo doorgaan!
Het heeft allemaal tijd nodig. Het trauma zal deels ook helen door gewoon te gaan doen, maar ik merk toch dat ik ook bang ben doordat ik niet weet wat begin dit jaar voor de schroefbreuken heeft gezorgd. Ik moet erop vertrouwen dat het nu heel blijft, want het is aan het helen, dus de breuk zit binnenkort vast. Er zitten meer en sterkere schroeven is, dus rationeel gezien zit het wel goed. Ik kan erop vertrouwen, maar het gevoel staat daar lijnrecht tegenover en dat is wel eens lastig. Tijd heelt alle wonden, dus ik hoop deze ook. De MP zal daar bij helpen, dus ik vertrouw erop dat dat genoeg zal zijn.
pien_2010 schreef:Haha ik schrok inderdaad maar wat een fijne update. Je bent goed bezig om ook die emdr te doen. Heel fijn Leintje.
Ja was ik al bang voor, daarom kwam ik maar meteen door met de disclaimer, voordat je eerst een heel verhaal moet lezen en in spanning zit, want wat is er nu weer gebeurd.