Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:14

Wat goed zeg! Dat klinkt positief. Dus nog even en we zien Leintje weer rennen en springen?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 15:17

Ik hoop het! :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:21

Je kan het :j

Ik denk dat de belemmeringen/aanpassingen nu bij je leven zijn gaan horen en je dadelijk echt een fase in je leven afsluit.

Maar dat is een positief iets.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:33

Dat vertrouwen heeft ook tijd nodig, maar dat kan alleen als de trauma uit de weg is. Dus goed dat jullie het aanpakken. Maar verder, top update zo, lekker zo doorgaan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:16

Haha ik schrok inderdaad maar wat een fijne update. Je bent goed bezig om ook die emdr te doen. Heel fijn Leintje.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 11:50

FrNo schreef:
Je kan het :j

Ik denk dat de belemmeringen/aanpassingen nu bij je leven zijn gaan horen en je dadelijk echt een fase in je leven afsluit.

Maar dat is een positief iets.

Ja klopt, dat zei de praktijkondersteuner ook al. Hoe gek het ook klinkt, het afbouwen met niet lopen met krukken is voor mij echt iets waar ik me op aan het voorbereiden ben, want kan ik het nog wel. Ik heb iets van 8/9 maanden met krukken gelopen, ik weet ondertussen niet beter. Het voelt ook echt als deel van mijn identiteit. Dat is ook een stukje afscheid nemen.
Toen de orthopeed het in oktober ook had over het laatste consult (volgend jaar juli) had ik ook even zoiets van; "Ho wacht, dit is eindig." Natuurlijk is het eindig, er is nooit uitgesproken dat ik hier tot het einde der tijden mee zou rondlopen, maar zo heeft het voor mij wel gevoeld afgelopen 2,5 jaar, want er is nooit gesproken over een einde (ja door de orthopeed in Den Helder, maar dat heeft toch ook altijd oneindig gevoeld door de klachten die ik hield). Zo'n vreemde gewaarwording. Ik ben heel blij, want ik krijg mijn onafhankelijkheid weer terug en dus bang omdat ik het idee heb dat ik het niet meer kan.

Lalidan schreef:
Dat vertrouwen heeft ook tijd nodig, maar dat kan alleen als de trauma uit de weg is. Dus goed dat jullie het aanpakken. Maar verder, top update zo, lekker zo doorgaan!

Het heeft allemaal tijd nodig. Het trauma zal deels ook helen door gewoon te gaan doen, maar ik merk toch dat ik ook bang ben doordat ik niet weet wat begin dit jaar voor de schroefbreuken heeft gezorgd. Ik moet erop vertrouwen dat het nu heel blijft, want het is aan het helen, dus de breuk zit binnenkort vast. Er zitten meer en sterkere schroeven is, dus rationeel gezien zit het wel goed. Ik kan erop vertrouwen, maar het gevoel staat daar lijnrecht tegenover en dat is wel eens lastig. Tijd heelt alle wonden, dus ik hoop deze ook. De MP zal daar bij helpen, dus ik vertrouw erop dat dat genoeg zal zijn.

pien_2010 schreef:
Haha ik schrok inderdaad maar wat een fijne update. Je bent goed bezig om ook die emdr te doen. Heel fijn Leintje.

Ja was ik al bang voor, daarom kwam ik maar meteen door met de disclaimer, voordat je eerst een heel verhaal moet lezen en in spanning zit, want wat is er nu weer gebeurd. :')

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:39

Ooh fijn om te lezen dat het goed gaat.

Herken je gevoel goed hoor. Ik had dat vorige keer al met het traject dat fysio ineens stopte en ik klaar was.
En na zo lang met krukken weer terug naar zonder........ even een stap.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:35

Wat een fijne feelgood update zo net voor de kerst! Het is je gegund! +:)+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 08:44

Dankjewel!
Als ik mijn eerste stappen zet, zal ik wel aan mijn fysio vragen of hij het wil filmen, anders geloven mensen me niet vrees ik :))

Tyke schreef:
Ooh fijn om te lezen dat het goed gaat.

Herken je gevoel goed hoor. Ik had dat vorige keer al met het traject dat fysio ineens stopte en ik klaar was.
En na zo lang met krukken weer terug naar zonder........ even een stap.

Bizar hè. Zomaar opeens is het voorbij

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:14

Het voelt bizar en ik vind het vooral heel erg gaaf!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:37

Wat super fijn nieuws! :D heel veel plezier met je verdere herstel!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:50

Goed bezig! Fijn dat je steeds stapjes vooruit gaat!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:51

Nou ik wil dat filmpje wel zien hoor, wordt een spektakel.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 18:01

Nog even geduld hebben. Normaal zou het maandag over een week moeten gebeuren :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:13

*\o/* die ene week kan er ook nog wel bij, we wachten er al zo lang op :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 11:23

Ik heb mijn eerste stappen gezet! Picture (oké video) or it didn't happen.

Kunnen jullie meteen het slap gelul tussen mij en mijn fysio horen :').
Ik loop scheef, ik moet mezelf weer aanleren om met mijn armen te zwaaien tijdens het lopen (dat heb ik dus afgeleerd door zo lang met krukken heb gelopen) en ik trek mijn knieën niet goed genoeg op. Mijn knie en enkel moeten er nog een beetje aan wennen en ik zal net wel weer veel te veel hebben gedaan en vanavond dus last hebben, maar ik heb, na 263 dagen, weer normaal gelopen! :D.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:24

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Heel knap!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:29

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Je vond het spannend hè, om te gaan lopen? Zo iet het er tenminste uit. ZOdra je een keer loopt gaat het wel, maar die eerste stappen..... Begrijpelijk ook.

Maar vrijheid *\%/* Handen vrij *\%/* op naar kunnen autorijden enzo *\%/* en een normaal 2024 :j.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:36

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* JE LOOPT *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Volgende stappen netjes lopen ed komt weer. Hoop dat jij een normaal 2024 in gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:38

Wat goed!!! Je loopt! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Lijkt alsof je wat inknikt in je heup. Maar dat is ook niet zo gek he? Je bent het niet verleerd in ieder geval! Goed hoor!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:45

Dat zier er goed uit hoor, veel veilige kilometers.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 11:48

Ik heb de video zelf niet gezien, maar denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Dat is idd normaal en zou ook moeten verdwijnen naarmate ik meer train. Die knik is het gevolg van minder stabiliteit en kracht. Voor de operatie en het jaar na de eerste operatie was dat extreem aanwezig, doordat er gewoon geen stabiliteit meer in mijn been zat door de resorptie en het falen van het materiaal. Daar zag ik begin dit jaar ook aan dat het niet goed ging. Nu mag het aanwezig zijn, maar het mag niet erger worden.

@Lalidan; ik vond het heel spannend om te gaan lopen. Ik merkte het ook echt aan mijn eigen gedrag. Word dan altijd wat drukker in mijn hoofd en die nerveusiteit uit zich dan ook in mijn gedrag :'). Op naar autorijden idd, fietsen heb ik vanmorgen even op de hometrainer gedaan! Laten we er maar vanuit gaan dat het nu goed gaat en 2024 normaal verloopt (pun intended :'))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:02

Je bent links hol en rechts bol op het moment. So be it, dat is normaal na zo lang zo eenzijdig belasten :j. Dat komt best goed.
Je ziet je inderdaad twijfelen, kan ik op dat been staan? := Komt dit goed zo? := Die grijns als je bijna bij de fysio bent, het moment dat je beseft 'het lukt!', is wel redelijk onbetaalbaar :j :)).

Nu wel rustig aan opbouwen hè. Met de eerste nadruk op 'opbouwen', maar zeker ook de nadruk op rustig :+ Niet volgende week je skeelers al weer onder binden of denken dat je kan gaan skieën :n.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 12:13

Mijn lichaamstaal zegt idd genoeg. Mooi kerstcadeau wel. Was bang dat het minder soepel zou gaan, dus het valt me echt heel erg mee, dus blij :D

Oh, ik had net een wintersport geboekt en was, met mijn 0 ervaring, plan van de zwarte af te gaan -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:58

Die wintersport zal wel een grapje zijn.

Je loopt fantastisch zo de eerste keer, ziet er goed uit ! Kan alleen maar beter en rechter worden.
En natuurlijk was je bang.