Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:02

Jij ook al zoveel wind Ninus!
Hier net ook bijna weggewaaid.
Maar de 5.5km zitten er weer op haha.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:40

Ja ik had weer een Einstein-kapsel. Niet zo handig als je nog het podium op moet :D Maar het is weer in het gareel gelukkig :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:01

En daar heb je zeker geen foto van _O-

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:27

Ninus, haha een Einstein kapsel! Kan het me bijna niet voorstellen bij jou, maar in Friesland waait het natuurlijk wel een stuk harder dan hier!
Op het podium, heb je iets gewonnen?

Karin de b, mooi dat je er weer 5,5 km op hebt zitten!

Hier vanmorgen ook gelopen, echt lekker weer, wat regen aan het begin, veel wind, en weer wat regen op het eind.
Eindelijk weer eens heerlijk gelopen na de trail marathon, had echt nergens meer spierpijn, en het leek wel of ik vloog, zo heerlijk als het lopen helemaal fijn gaat!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:54

Wat fijn Ieris. Dat is idd lekker.

Ik ga om 20:00 weer met de hardloopclub lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:03

Ohh wat lekker ieris!

Ik heb net voor het eten ook even gelopen en ondanks dat ik me voel alsof ik verkouden word, ging het bij mij ook wel lekker.
Vijf keer vijfhonderd meter, totaal 6.5km.

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:59

Ninus schreef:
Ja ik had weer een Einstein-kapsel. Niet zo handig als je nog het podium op moet :D Maar het is weer in het gareel gelukkig :j

Foto graag? *\o/*

Ik ben pas vorige week woensdag herstart, en droom ook alweer van een podium, niet normaal! Kreeg gisteren een uitnodiging voor een lokale loopwedstrijd, en toen ik de uitslagen van de vrouwen op de 5 km vorig jaar bekeek, was de top 3 in 24,5 min. en +26 minuten binnen, dus met 11,5 km/uur had je een derde plaats. Vroeger had ik dat makkelijk gered, natuurlijk de vraag of het er nu weer zo snel in zit, want is al 14 oktober.

Vandaag beetje onverstandig geweest: morgen train ik met mijn nieuwe club, maar vandaag in een bevlieging een kleine 6 km meegelopen met mijn oude club. Als dat maar goedkomt met mijn spiertjes. Nu ja, grootste struikelblok voor mij was het mentale aspect, en dat zit wel goed momenteel, de rest is makkelijker trainbaar.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:29

Nee geen foto :D En ik win ook zelden iets ^) dus helaas, was voor een presentatie :j

Lekkere loopjes allemaal! Goed bezig Karin, heerlijk gevoel Iris en mooie training SV! En een loopgroep lijkt me best fijn op deze donkere avonden, toch een stukje extra motivatie!

Ik ben blij dat ik morgen iets langer kan blijven liggen en vanochtend ben gegaan :z :Z

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:01

Vanmorgen niet fit en erg moe wakker geworden. Dus niet naar het bos gegaan, maar naar het park hier in de buurt. 10km met tempowisselingen gelopen en dat ging niet van harte. Vanmiddag na een dutje op de bank nog een rustige 6.5km gelopen en die ging een stuk beter.
Mijn vo2max is sinds gisteren een punt gestegen, dat is voor het eerst in een jaar ofzo. Geen idee waar dat nou opeens vandaan komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:07

Ik wilde vanochtend gaan lopen, maar kon me er echt niet toe zetten om 5.45u op te staan. Dus ik loop zo snel een stukje, voor AH komt. Denk een km of 4, rustig.

Zaterdag heb ik een loopclinic, heel benieuwd naar!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:32

Tiggs schreef:
Ik wilde vanochtend gaan lopen, maar kon me er echt niet toe zetten om 5.45u op te staan. Dus ik loop zo snel een stukje, voor AH komt. Denk een km of 4, rustig.

Zaterdag heb ik een loopclinic, heel benieuwd naar!

Leuk! Waar ga je die clinic doen?

Hier vanmiddag tijdens mijn zoon z'n kickboksles eventjes gelopen. Moest een pakketje ophalen en even langs de Zeeman en Action. Dus ik liep met een flink gevuld tasje terug :') gelukkig was het maar een klein stukje...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:13

Ik lees braaf met jullie mee maar heb weinig toe te voegen.. dus ik zwaai af en toe even! :wave:

Hopelijk snel weer fit SV!

Ik heb zaterdag de natte neuzen trail. Vanwege temperaturen is de starttijd een uur vervroegd..
half 9 starten.. reistijd van een uur..
wordt op tijd opstaan dus.. leuk.. hobby’s :roll:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:19

Ik ben ook nieuwsgierig naar de clinic Tiggs :j

Jammer dat je zo moe was SV. Maar wel lekker dat je vo2max is gestegen rich veel gelopen.

Ik heb gister heerlijk bij de loopgroep gelopen we hebben zowaar bijna 6 km gelopen ipv bijna 5. We hebben nu een tijdelijke begeleidster omdat de andere is gestopt wegens langdurige knie blessure.

en zo heb ik X core. Dan hoop ik morgen weer een duurloopje in meest zone 3 als dat lukt.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:10

Namiro, dat klinkt leuk de natte neuzen trail! Goed dat ze het vervroegd hebben, hitte is niks voor honden hé.
Succes daar!

Musli, mooie combinatie, lekker lopen en pakketjes scoren!

Tiggs, klinkt leuk! Veel plezier op de clinic!

SV, vervelend dat je je zo moe voelde vanochtend , maar fijn dat je dutje nog wel goed gedaan heeft, en het daarna beter voelde!
Mooi je vo2 max weer wat hoger! Hoeveel is die bij jou?

Be funny, klinkt ook goed bij de loopgroep!

Ik ben net terug van interval training, was best pittig zeg.
Had 4x 2400 meter met 200 meter dribbel pauze op het programma.
Nou die 200 meter is dan ook zo voorbij zeg.
Morgen weer een rustige duurloop op het programma gelukkig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:24

Dat is een pittige training ieris! 200m rust is echt heel weinig ja.
Mijn vo2max is nu 51. Hoogste had ik in 2020, toen was hij 55. Toen liep ik veel meer op tempo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:53

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:01

Gaaf Tiggs :j

Ik stond in de sportschool, ging de X core niet door. Ik had me gister pas aangemeld maar blijkbaar voor volgende week. De les van deze week viel uit ivm een trainer die verhinderd was. Dus geen x core vandaag. Nu zitten we lekker film te kijken. Ook leuk.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:15

Wat tof Tiggs!

Knap ook weer van alle vroege vogels vandaag.

Gisteren heb ik met mijn hardloopgroep de beroemde 400-tjes gelopen. En 800-tjes. Hartslag ging iets sneller omhoog dan ik wilde, maar al met al Lekker gerend weer.

En ik heb me net ingeschreven voor de posbanktrail op 28 oktober. 13km... dus dat wordt m'n duurlopen uitbreiden de komende tijd! *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:03

Tiggs schreef:
De clinic is bij de Willem-Alexanderbaan in Zevenhuizen: https://www.sportbedrijfrotterdam.nl/pu ... ient-lopen

Klinkt leuk. Ik zou het ook echt fijn vinden als iemand een keer meekijkt naar mijn lopen en me naar huis kan sturen met tips en feedback zodat ik me kan verbeteren.
Helaas ben ik de 7e niet in de buurt.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:39

Je moet er inderdaad wat voor over hebben Namiro := :D

Klinkt interessant Tiggs!

Ik had voor vandaag een interval op de planning, maar ik had geen zin in nadenken := dus ik heb een relaxte 10km gelopen :D
Misschien doe ik morgen de interval wel en dan zondag nog een duurloopje.

Had gisteravond personal training, mijn wederhelft verzaakte in verband met werk, dus ik moest alleen aan de bak, het was zwaar ^)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:04

Toch lekker duurloopje Ninus :j

Hier precies andersom _O- Ik wilde een duurloopje doen maar heb de voorgesteld Garmin interval geprobeerd uit te voeren. Was zwaar maar ik heb het toch gedaan en toch ook lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:17

Lekker Befunny en Ninus.
Ik heb vanmorgen een lekker rondje van 8km gelopen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:36

BeFunny; was dat telkens 1min hardlopen en dan 3min wandelen, of was die 3min hardlopen op laag tempo?

Ik heb vandaag een PR gelopen op 10km. Ik voelde me niet echt fit (goed verkouden), dus deed een route die ik telkens in zou kunnen korten (afhankelijk van wanneer ik naar echts zou gaan), met de kortste optie 5km. Het ging lekker, dus de hele ronde gepakt. Nadat hij geladen was op Strava, bleek het ook nog een PR :) . 5:21 gemiddeld per km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:15

Heel goed gedaan! Kun je nagaan wat je kunt bereiken als je fit bent.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:20

iirrssjjee schreef:
BeFunny; was dat telkens 1min hardlopen en dan 3min wandelen, of was die 3min hardlopen op laag tempo?

Ik heb vandaag een PR gelopen op 10km. Ik voelde me niet echt fit (goed verkouden), dus deed een route die ik telkens in zou kunnen korten (afhankelijk van wanneer ik naar echts zou gaan), met de kortste optie 5km. Het ging lekker, dus de hele ronde gepakt. Nadat hij geladen was op Strava, bleek het ook nog een PR :) . 5:21 gemiddeld per km.

Ik moest 15 min inlopen op 7:10. Dan 7x 1 min sprint met daartussenin 3min op 8:20. Dan weer 10min cooling down op 7:10.