Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_JitsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:22

Hmmm, ik ben in de mood om te bakken Y)(^) Als iemand een receptje heeft..? O:)
De Wintercake van Koopmans doet niks, die heb ik al geprobeerd, haha.

Saskia, dat is zo schattig <3

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:16

Daffie, wauw, respect voor jouw bijleespost _/-\o_ !
Tot 42 weken door lopen lijkt me echt heel lang! Maar goed, als je je er op instelt is het ook wel anders natuurlijk. Hoe lang moet/mag jij nu nog?

Aah, Saskia, wat lief <3. En wat goed dat hij alweer aan het groeien is! Altijd fijn als dat zo lekker gaat.

Rebel, lekker aan het bakken geslagen hahaha! Ik ben niet zo'n bakker, ik kan het alleen met pakjes :').

Bedankt voor de tips met betrekking tot de brandweerslang :)) het gaat al steeds beter (of er gebeuren minder ongelukjes haha) gelukkig!

Wij hebben de kraamweek er vandaag officieel opzitten. Gisteren was onze kraamverzorgster voor het laatst (fantastisch mens en gisteren kwam ze super lief met zelf gehaakte slofjes voor Klaas aan <3 ). Vandaag de verloskundige nog op bezoek gehad en dat afgesloten. Nu moeten we het zo echt weer helemaal zelf doen.

Vandaag wel eventjes met Nienke en Klaas naar buiten geweest, ondanks dat Klaas nog lang niet terug op het geboortegewicht is. De verloskundige zei ook, het is zulk prachtig weer, kruikje in de wagen, goed aankleden en lekker even naar buiten, dat zal jullie goed doen. Hij moet nog zo'n eind klimmen om weer op geboortegewicht te komen.

Ik heb er ook echt van genoten <3. De buitenlucht helpt altijd om even je hoofd wat leger te krijgen. Ben echt een buitenmens. Vijf uur voor de bevalling was ik nog met de bakfiets op de boerderij :+, dan is zo'n week binnen zitten vrij heftig haha!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:45

Heerlijk dat jullie vandaag even naar buiten konden! *\o/*

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:44

Trouwens voor die brandweerslangen kun je ook nog een Pipi tipi gebruiken haha.
Soort hoedje die je over de slang doet en evt lekkage opvangt.
Geen spuitende Brandweerslangen meer haha

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:51

Oh ja, het is echt lekker weer hè. Fijn dat jullie zo genoten hebben als gezinnetje. De kraamweek afsluiten is ook een beetje dubbel hè? Maar het klinkt heerlijk zoals het bij jullie gaat.

Ik heb alweer een paar keer met de hond gelopen. Behoefte aan frisse lucht haha. Noud moet natuurlijk nog even wachten, maar nu al zin om straks met z’n allen naar buiten te kunnen.

Rebel, ook hier geen baktips, ik eet liever :')

Taartje, haha ja, dat zei ons kraamverzorgster ook. Had er nog niet eerder van gehoord.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:43

Goede tips wel voor de brandslangen, die ga ik onthouden!

Saskia fijn dat jij ook weer lekker buiten hebt kunnen lopen!

@Taartje gefeliciteerd met je verjaardag!(dat betekend zo’n cadeautje naast je naam toch?), indien jarig, wat voor een taart had je? :').

Saskia89

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:59

Had het cadeautje gemist, gefeliciteerd Taartje! Jij bent vast een expert op het gebied van taarten ;)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:50

Dankjulliewel!!

Grappig dat je kraamverzorgende het er ook over had. Ik ken ze omdat ik naai en ze tegenkwam bij baby patronen.

Ik was inderdaad jarig gister. Zit in Duitsland, lekker op vakantie dus geen taart, maar heb een wafel gegeten.
Helaas geen expert op t gebied van taartjes (komt puur door mn voornaam Tara)
Want koemelk en tarwe intolerantie haha dus ik kan eigenlijk weinig taart eten

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:41

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Saskia! *\o/*

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:46

Hoe issie met iedereen?
Saskia en Rebecca hopelijk heerlijk aan het genieten <3.

Hier nu echt aan het genieten van m’n verlof, de dagen dat zowel peuter als man weg zijn kom ik echt extreem lui door :').

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:04

Haha heerlijk Ilse, even tijd om met de pootjes omhoog te gaan.

Saskia, wat heerlijk dat je al lekker naar buiten hebt kunnen gaan!

Ik merk dat ik mezelf een beetje op wil sluiten. Als iemand me belt denk ik al: neeee ga weg, ik wil niet afspreken :') Ik herken dat nog wel van de vorige keer, dat je lekker in je eigen stulpje wil blijven met je eigen mensen.
Baby is lekker aan het draaien. Ik ben nou 35 weken en ze heeft een zogenaamde instabiele ligging. Ze draait wel drie keer per dag om, dan weer dwars, dan weer stuit, dan weer met het hoofd naar beneden. Nu nog niets om zorgen om te maken maar wel iets waar ze nu meer op gaan controleren. Ik heb straks nog een groeiecho dus dan kunnen ze gelijk weer spieken.
Verder slaap ik heel slecht. Ik heb vaak last van mijn rug en lig dan zomaar uren wakker. Rond 5 uur geef ik het nu maar op en ga dan even wandelen want dat verlicht. De rugpijn gaat ook weg zodra ik op ben en beweeg dus het lijkt echt door het slapen te komen. Gelukkig kan ik ‘s middags altijd wel even een dutje doen en dan kom ik de dagen alsnog goed door.

En ik ben begonnen met babywasjes <3

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:09

Ahhh babywasjes <3. Ik heb me daar vorige week echt heerlijk in laten gaan, bizar hoe bevredigend het sorteren en ordenen van dat ieniemienie spul is.

Vervelend dat je zo slecht slaapt, ik heb hetzelfde, maar zonder de rugpijn, lig vaak gewoon uren klaarwakker. Zal wel alvast voorbereiding zijn voor straks :').
Middagdutjes schieten er hier vaak bij in omdat dochterlief nu net geen middagdutjes meer doet -O- . Maar vandaag is ze bij de opvang dus ik weet wat ik ga doen vanmiddag :+

Rebel_JitsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:24

Babywasjes zijn zo fijn! En dan alles in een grote mand en sorteren. Stapeltjes maken. Mooi vouwen. In de kasten leggen. Heerlijk <3

Dat jullie zo veel wakker liggen is wel stom :(:) Ik kom wel in slaap, maar word een keer of vier wakker om naar de wc te gaan -O- En niet op je rug mogen liggen is ook stom, dat ligt nu zo goed..
Middagdutjes zijn het beste 8-)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:39

Hier gaat alles goed! Vandaag de laatste dag voor mijn vakantie, en na mijn vakantie nog maar 5 weken voor mijn verlof dus het is aftellen. Heerlijk!

Over 2 weken hebben wij een 3D echo gepland en kijk daar heel erg naar uit! Ben benieuwd of je door het gezichtje te zien ook al wat meer kan vertellen over het geslacht… waarschijnlijk niet maar ben wel nieuwsgierig :D

Over 1,5 week krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en kunnen we gaan starten met klussen! De babywasjes moeten dus nog even wachten maar ik ben ook pas 26+3 vandaag dus dat scheelt.

Ik slaap op zich nog prima, wordt alleen vaak rond 4 uur Snachts wakker en kom dan moeilijk in slaap.. als ik om 2 uur of een andere tijd wakker wordt, slaap ik zo weer in. Heel vreemd!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:54

Samir, succes met klussen! En heel veel plezier bij de 3D-echo. Ik vond dat erg leuk om te zien.

Rebel, waarom mag je niet op je rug liggen?

Vervelend dat jullie moeite hebben met slapen. Terwijl je de rust goed kunt gebruiken. En al die nachtelijke toiletbezoekjes zijn irritant hè. Ik mis ze tenminste echt niet. Ben nu minder vaak wakker dan voor de bevalling haha.

Wij hebben vandaag onze kraamweek afgesloten. Hele leuke, relaxte week gehad. Stiekem toch weer een beetje jammer dat het voorbij is, maar we gaan het nu lekker zelf doen. Dat ging eigenlijk de hele week al erg goed. Ik voel me hartstikke goed en Noud gaat ook lekker. Hij zit ook weer bijna op z’n geboortegewicht. De bevalling voelt echt als een tussendoortje :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 21:35

Ilse, wat fijn dat je nu lekker van je verlof kunt gaan genieten! Heerlijk toch, om zo af en toe even niks te doen. Je wordt straks weer druk genoeg!

Lisitano, heerlijk babywasjes <3. En dat opsluiten in de eigen bubbel is herkenbaar :)). Hoe ging je groeiecho?
Echt balen van het slechte slapen, hopelijk wordt dat nog weer beter, zou eventueel een fysio nog kunnen helpen?

Rebel, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die heel enthousiast wordt van babywas doen, opvouwen en opruimen :)). Mijn kraamverzorgster verklaarde me voor gek dat ik graag de kleertjes wilde opvouwen, maar het is zo rustgevend :'). Hoe gaat het bij jou?

Samir, spannend - bijna de sleutel! Moeten/willen jullie veel gaan doen aan het huis?

Saskia, wat fijn dat je zo'n lekkere kraamweek hebt gehad! Het blijft toch altijd een dingetje om dat dan af te sluiten hé. Maar ook dat komt weer helemaal goed! Wat goed dat Noud bijna op geboortegewicht is!

Hier gaat het (op een flinke verkoudheid bij Klaas na) ook hartstikke goed. Nienke is echt een super trotse grote zus. We gaan nu elke dag even een stukje wandelen en Nien mag dan op het meerijdplankje. Vandaag zijn we naar de boerderij gewandeld, Nienke zag opa en begon als een soort viswijf te roepen 'Opaaaaaa, kijk! Klaaaaas, Klaas!'
Zo trots dat ze samen met Klaas bij opa was, echt te leuk <3. Sowieso vertelt ze aan iedereen die we tegenkomen dat Klaas in de wagen ligt :)). Heel lief.

Met mij gaat het ook goed, ik voel me oprecht beter dan de afgelopen 9 maanden. Alleen nog wat snel last van m'n rug en ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed zit bij m'n bekken, want ik kan opeens mijn ene been minder ver naar voren zetten dan normaal. Morgen kan ik gelukkig terecht bij de fysio en anders ga ik nog naar een osteopaat. En we hebben morgen de newbornshoot :):). Zoveel zin in!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:55

Rebecca en Saskia, gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby's! <3

Hier vandaag 39 weken, voelt als een hele mijlpaal. Mijn zoontje is vorig jaar geboren met 38+1.
Moet zeggen dat ik er naar uitkijk dat ze komt, hopelijk duurt het niet lang meer..

Rebel_JitsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:31

Same Gowlan, same. De onwetendheid van nu of ergens de komende drie weken is best frustrerend bijtijds. Maar toch ook wel spannend :o

Rebecca, dat is vervelend, met je been. Heb je er ook pijn van? Hopelijk kan de fysio helpen.
Nienke is wel een schatje he, zo trots op haar broertje <3

Saskia, schijnbaar drukt het gewicht van de baarmoeder dan op wat aders/slagaders, waardoor er minder bloed naar je hart en de baarmoeder kan stromen. Er zijn vrouwen die dus ook flink duizelig en kortademig worden van op de rug te liggen daardoor. Maar daar heb ik geen last van -O- Dus stom.
Noud is al vlot op z'n gewicht. Je geeft precies boter als melk? :D

Samir, succes met klussen! Moeten jullie veel doen in het huis?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:27

Oeee de volgende baby’s komen er bijna aan! Zo leuk! Laatste loodjes Gowlan en Rebel!

Ohh wat schattig dat Nienke zo trots is Rebecca. Mooi om mee te maken.
Wel balen van je been zeg. Hopelijk kan de fysio helpen.

Rebel, ik heb altijd gehoord dat het niet uitmaakt hoe je ligt, maar dat je inderdaad wel kortademig kan worden op je rug. Werd de laatste weken juist vaak wakker op m’n rug. In je slaap zoek je dan toch automatisch de meest comfortabele houding.

Noud krijgt flesvoeding, dus geen idee of dat als boter is :') Hij drinkt nu wel supergoed en laat eigenlijk nooit iets staan.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:36

Ja heel leuk de volgende baby’s op komst! Kijk er stiekem ook wel naar uit om wat verder te zijn haha

Wij hoeven in principe niet veel te doen, maar willen wel het een en ander. We gaan eerst beneden wonen (we hebben zowel beneden als boven een badkamer) en dat dus op orde maken: schoonmaken, sauzen, behangen etc. De kamer waar we in gaan slapen wordt later mijn werkkamer. Dan kunnen we boven echt klussen waar we de badkamer laten doen en de voorgevel vervangen met grotere ramen en betere isolatie. We kunnen ook alvast 2 slaapkamers boven doen en de andere 2 komen wel na de verbouwing. Maar dan hoef ik me iig niet druk te maken over wanneer de baby komt!

Wij zijn net aangekomen in Griekenland, kindlief was de hele vlucht aan het bewegen en doen dus ik vermoed dat ze toch wel wat voelen zo tijdens de vlucht!

Ik heb ook vaak last als ik op m’n rug lig, lig nu meestal op mijn zij.

Saskia heb jij bewust gekozen voor flesvoeding? Ik ben me net en beetje aan het inlezen dus ben benieuwd naar jouw ervaring!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:11

Heb wel bewust gekozen voor flesvoeding, maar om de simpele reden dat ik borstvoeding echt niet zie zitten en het me zelfs tegenstaat. Heb zeker niets tegen borstvoeding, maar het is gewoon niets voor mij. Met die instelling gaat het natuurlijk toch niet werken. Bij Cas ook direct begonnen met de fles en er is nooit iets op gang gekomen (dit keer ook niet trouwens) dus voor mij extra bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt :).

Geniet lekker van jullie vakantie!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:52

Heel spannend Gowlan en Rebel! De echte laatste loodjes *\o/*.

Samir, fijne vakantie! Wat fijn dat jullie rustig aan kunnen doen met verbouwen! Klinkt nog alsof jullie behoorlijke verbouwplannen hebben!

Saskia, herkenbaar hoor. Klaas krijgt ook flesvoeding. Borstvoeding past gewoon écht niet bij mij, ik zou er denk ik enorm gestresst van raken. Ben super blij dat flesvoeding bestaat!

Mijn afspraak bij de fysio was bijzonder, maar wel nodig :'). Het bleek dat mijn SI-gewricht verplaatst en geblokkeerd is, waarschijnlijk tijdens de bevalling. Dus dat is weer op de juiste plek gezet en losgemaakt. Het voelt nu vooral heel vreemd, maar mocht je dus ergens een beetje last van houden na de bevalling, laat je vooral op tijd even nakijken bij een fysio of osteopaat!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:03

Het is de onderste holle ader die je dicht drukt als je op je rug ligt.
Vanaf 30 weken wordt aangeraden om niet meer of zo min mogelijk op je rug te gaan liggen, en het beste is je linkerzijde.
Maar bij yoga zijn er ook dames die gewoon op hun rug kunnen liggen, ik heb zelf ook nog nergens last van bv.

Hier wordt ik ook een flesvoeder hoor, borstvoeding staat me zo tegen, is ook echt niks voor mij.
En zou er inderdaad denk ik ook heel veel stress van krijgen. Denk ook niet dat er hier überhaupt iets op gang gaat komen haha.
Schijnt ook zo te zijn dat bij veel vrouwen die borstvoeding niks vinden het ook heel slecht op gang komt of gewoon niet lukt, dus ik denk ook dat we dan gewoon de goede keuze maken om het niet te proberen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 23:29

Ik word nu snachts vaak wakker van pijn als ik te lang op m’n rechterzijde heb gelegen, super irritant, maar even een goed momentje op de wc verhelpt het gelukkig wel :'). Op m’n rug heb ik het gevoel dat ik word platgedrukt.

Vorige keer wel borstvoeding gegeven en nu ook weer van plan, werkte vorige keer erg makkelijk en ik ben wat lui ingesteld en vond flesjes schoonmaken veel te veel gedoe. Oh en je verbrand weer wat extra calorieën, vond ik ook handig. Alleen op de opvang kreeg ze wel kunstvoeding omdat dat veel makkelijker is om mee te geven, ik kolfde dan op het werk en gooide het gewoon weg :'). Het is ook allemaal maar net wat je zelf wilt, kan en waar je zin in hebt. Sommigen mensen kunnen er zo ingewikkeld en moeilijk over doen :')

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:06

Taartje schreef:
Het is de onderste holle ader die je dicht drukt als je op je rug ligt.
Vanaf 30 weken wordt aangeraden om niet meer of zo min mogelijk op je rug te gaan liggen, en het beste is je linkerzijde.
Maar bij yoga zijn er ook dames die gewoon op hun rug kunnen liggen, ik heb zelf ook nog nergens last van bv.

*knip*

Ik heb de laatste tijd ook veel last van benauwdheid. Maar ik krijg het dus juist als ik op mijn linkerzij lig of als ik langere tijd achterover zit. Ik had al opgezocht wat je er aan kon doen en toen kwam ik daar dus op uit.
Ik kan beter op m'n rug of rechterzij liggen. :Z