Stoppen met roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:57

Jilletje schreef:
Ik ben nu anderhalf jaar geleden gestopt met roken door hypnose, en ik raad het iedereen aan!
Okee, het is precies zo zweverig als het klinkt en ik was er een beetje sceptisch over. Maar alleen al het gevoel van totale ontspanning wat ik onder hypnose heb ervaren is het al waard :+
Daarna ook nooit meer de behoefte gehad om te roken en ook geen andere bijwerkingen ervaren door het stoppen. Het enige waar ik ‘last’ van had was dat ik in het begin een soort van zat te wachten wanneer het gevoel terug kwam dat ik ‘moest’ roken, maar dat is dus nooit meer terug gekomen!

Manlief heeft vanmiddag de afspraak voor Hypnose.
Ben super benieuwd.
Ik ben net weer begonnen met Alan Carr.
Voor manlief is het echt om de gezondheid (ok, dat is het natuurlijk voor ons allemaal) ,hoge bloeddruk, enz.
Ik zelf zie dat mijn conditie toch echt minimaal is, 10 min paardrijden en ik ben "op" en vooral nu met een jonge, energieke hond erbij... pluuus dik in de overgang.
Ik hoop echt voor ons beiden dat het nu eindelijk lukt.

@allen die gestopt zijn : diep respect

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:52

Ben ook benieuwd hoe de hypnose gaat werken voor je man.
En je conditie gaat er zeker van profiteren als je stopt. Alleen niet van de ene op de andere dag, dat moet je natuurlijk weer opbouwen. Gelukkig heb je een jonge hond!

Ik ben nu een dikke week gestopt én heb de eerste verleidingen op het werk doorstaan. Daar was ik bang voor, dus heel tevreden over mezelf :Y) . Toen ik in de avondzon met vrienden bier zat te drinken, had ik het ook even moeilijk. De zin in de sigaret is nog lang niet weg, maar het gaat tot nu toe.

luuntje

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:46

Heel knap de mensen die gestopt zijn met roken.
Je kan trots zijn op jezelf.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:59

Ik meld mij hier ook even, voor de stoppers, jullie mogen trots zijn op jullie zelf. Hier al meermaals geprobeerd tot stoppen. Hoe sterk ik normaal ben, ben ik met roken echt een pussy. Ik ben nu hypnose aan het overwegen. Lees graag mee over de ervaringen daarmee.
Hoe weet je of je een goede te pakken hebt?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:14

Wesseltje schreef:
Ik meld mij hier ook even, voor de stoppers, jullie mogen trots zijn op jullie zelf. Hier al meermaals geprobeerd tot stoppen. Hoe sterk ik normaal ben, ben ik met roken echt een pussy. Ik ben nu hypnose aan het overwegen. Lees graag mee over de ervaringen daarmee.
Hoe weet je of je een goede te pakken hebt?

Ik denk dat je dat wel aanvoelt op zo’n moment.
Sommige bieden ook groepssessies aan, daar zou ik wel mee uitkijken want mijn ervaring is wel dat het iets heel intiems en persoonlijks is om onder hypnose te gaan. Ook mensen die meerdere sessies aanbieden vind ik geldklopperij.

Zelf ben ik hier geweest, en na mijn succes zijn mijn vriend, moeder en zusjes hier ook geweest en iedereen is succesvol gestopt.

https://hypnosetherapiehoorn.nl/

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:37

Dankjewel! Ik wil ook echt individueel. Ga eens lezen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:35

sasja0705 schreef:
Jilletje schreef:
Ik ben nu anderhalf jaar geleden gestopt met roken door hypnose, en ik raad het iedereen aan!
Okee, het is precies zo zweverig als het klinkt en ik was er een beetje sceptisch over. Maar alleen al het gevoel van totale ontspanning wat ik onder hypnose heb ervaren is het al waard :+
Daarna ook nooit meer de behoefte gehad om te roken en ook geen andere bijwerkingen ervaren door het stoppen. Het enige waar ik ‘last’ van had was dat ik in het begin een soort van zat te wachten wanneer het gevoel terug kwam dat ik ‘moest’ roken, maar dat is dus nooit meer terug gekomen!

Manlief heeft vanmiddag de afspraak voor Hypnose.
Ben super benieuwd.
Ik ben net weer begonnen met Alan Carr.
Voor manlief is het echt om de gezondheid (ok, dat is het natuurlijk voor ons allemaal) ,hoge bloeddruk, enz.
Ik zelf zie dat mijn conditie toch echt minimaal is, 10 min paardrijden en ik ben "op" en vooral nu met een jonge, energieke hond erbij... pluuus dik in de overgang.
Ik hoop echt voor ons beiden dat het nu eindelijk lukt.

@allen die gestopt zijn : diep respect

Ben zo benieuwd hoe het gegaan is. :)

Ik ben vandaag 3 weken gestopt! Mijn Allen Carr boekje is al bij een kennis. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:55

Wat zijn jullie goed bezig allemaal! Hou vol! *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:40

Toppers!! Niks zo lastig als stoppen met een verslaving! Goed bezig!!

En geloof mij, na een maand heb je het ergste gehad!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 00:00

Wat goed allemaal!

Hier een avond werken met een veelrokende en erg leuke collega overleefd. Ik ging wel steeds mee om even te kletsen, steeds met een kop koffie erbij (je moet iets, daar ben ik nog niet vanaf). Dus loop nu een beetje te stuiteren :Y) ;( . Maar goed, daar vind ik wel een weg in. In ieder geval is die sigaret nog steeds niet opgestoken :Y) .

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:24

Nou, hier dan de update van manlief : rookt nog.
Ik had de hoop voor hem maar ook bijna verwacht dat het niet zou lukken.
Manlief is een echte analyticus en vooral een mens die heel moeilijk anderen toe laat.
Op de ene kant heel spiritueel en op de andere logisch tot omvallen, haha.

Dus hij geraakte niet in trance of te wel de mevrouw had geen mogelijkheid om toegang tot zijn onderbewustzijn te krijgen.
Hij is teleurgesteld maar geeft uiteraard niet de "schuld " aan die mevrouw. Zij vond het erger dan hij.
Tenminste heeft hij een uur heerlijk relaxt gelegen, zei die.
Dure les voor iets wat hij zelf ook al verwacht heeft.
Maar goed, misschien is zij toch ergens doorgedrongen want hij zit vol plannen om het stoppen toch te laten slagen.
Ik zelf ga verder "Carren" en hoop over een paar dagen zover te zijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:26

Dat is wel heel erg jammer voor je man. Zou zo fijn zijn als er wel een wondermiddel voor bestond. Nou ja, hij is in ieder geval gemotiveerd, dat is toch de eerste voorwaarde voor een geslaagde poging.

Succes met Carren en stoppen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:33

Jammer dat het niet is gelukt!
Maar hij heeft wel een uurtje kunnen ontspannen :+

Ik hoop dat het jou beter vergaat! Je kunt het! *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:47

Mijn ervaring is dat roken veel te maken heeft met gewoontes. En als je stopt, worden de standaard dagen steeds makkelijker omdat je je gewoontes doorbreekt. Je gaat wel nog lang 'nieuwe oude gewoontes' tegenkomen. Dus momenten waarop je vroeger een sigaret had opgestoken, die je niet dagelijks tegenkomt. Je kan dan ineens geconfronteerd worden met trek in een sigaret, terwijl je er al een tijd niet aan had gedacht. Je lichaam houdt van gewoontes, dus die herinnert je er dan op dat moment aan. Vergeet niet ook dan door te zetten! Het is niet de lichamelijke verslaving die dan op speelt, het is simpelweg een gewoonte die de kop op steekt waarin je weer bewust de keuze maakt om op dat moment niet te roken (want dat werkt mentaal toch het beste. Ik rook niet ipv ik ben gestopt).

Ofwel, kijk niet gek op als je ook lange tijd na je laatste sigaret af en toe nog een bevlieging hebt. Zeker in de oude gewoontes die je niet vaak tegenkomt :) Dat is geen zwakte, dat is gewoon je zeer vernuftige lichaam die heel graag je gedrag voorspelt op basis van eerdere keuzes.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:43

Hallo iedereen.

Ik ben 19 september gestopt.
Nu op dag 5.
Ik heb er nog wel veel moeite mee!
Niet zo zeer de nicotine maar inderdaad de gewoonte.

Nu buiten in het zonnetje met een wijntje en dan is de trek erg groot.
Maar ik heb niks en ik koop niks! Dus ik zet door.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:20

Goed bezig! :(:) Ik was gister een maand gestopt, het ergste is inderdaad al lang voorbij en ik geniet er mega van dat ik niet meer rook.

Wat balen Sasja!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:30

Ik wil gaan stoppen, na 50 jaar gerookt te hebben. Heb letterlijk bijna alles geprobeerd. Na de laatste stoppoging, heeft mijn vrouw gezegd: of je begint weer of we gaan scheiden. Ik ben blijkbaar niet te genieten als ik niet rook.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:37

Goed bezig, Daantjuhhh en Giolli!
Ik heb ook nog geen sigaret aangeraakt sinds 5 september, erg tevreden met mezelf :Y) .

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:45

nikkel schreef:
Ik wil gaan stoppen, na 50 jaar gerookt te hebben. Heb letterlijk bijna alles geprobeerd. Na de laatste stoppoging, heeft mijn vrouw gezegd: of je begint weer of we gaan scheiden. Ik ben blijkbaar niet te genieten als ik niet rook.

Bijna deze precieze tekst staat ook in het boek van Allan Carl, dat hij bovenstaande zelf heeft meegemaakt en het daardoor voor rokers zo lastig is om te stoppen.

‘Ze’ zijn chagrijnig omdat ze het gevoel hebben dat hen wat wordt afgepakt. (Ik mag niet meer roken!)
In het boek leer je langzaam dat het een voordeel is om te stoppen en geen straf, waardoor je blij bent dat je niet meer hoeft te roken (godzijdank ik hoef niet meer te roken ipv ik mag niet meer roken)

Hoe dan ook, wat ik probeer te zeggen is dat het makkelijk naar een sigaret grijpen is omdat je de bokkenpruik op hebt en je partner zegt dat je maar weer moet gaan roken. :P Zet je bokkenpruik af, de niet-rokers kant is veel mooier!
Ps: bijna stoptober, wie gaat er nog meer een poging wagen? :))

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:51

Ikkedus. Op het moment dat ik niet te genieten ben, loop ik wel stukje om.
Hypnose, medicijnen, champix, accupunctuur allemaal al geprobeerd.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:21

Een keer gaat het lukken, nikkel!

Ik heb ook al duizend pogingen gedaan, de langste keer heb ik 1,5 jaar niet gerookt. En toch weer teruggevallen ;( . Ik begon altijd weer als er iets naars in mijn leven gebeurde (lange relatie uit, overlijden moeder). Het is dus blijkbaar mijn standaardoplossing bij stress. Deze keer ben ik weer een eindje op weg, afgelopen pogingen duurden 1 tot 3 dagen voor ik herviel :o . Voordeel voor mijn omgeving is dat ik er totaal geen last van heb. Geen afkickverschijnselen, geen slecht humeur.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:37

Nikkel heb je het boek al gelezen?

Mijn man was de eerste 3 weken bloedchagerijnig.
Heb hem maar met rust gelaten en veel wandelen voor mij of hem scheelde wel.
Net als dat hij ging werken.
Komt goed.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:37

Om mij heen zie ik mensen worstelen met de gewoonte. Eentje vond roken bijvoorbeeld een heerlijk momentje voor zichzelf... haar heb ik een blokfluit gegeven.

Een andere had eigenlijk hetzelfde probleem, zij heeft het gitaarspelen weer opgepakt! De werkpauzes waren voor haar het moeilijkst. Die gitaar heeft ontzettend veel veranderd, ze kreeg complimenten van passanten, mensen bleven zitten en meezingen enz. Heeft een enorme positieve energie in het dorp gebracht. En ze had geen tijd meer om te roken of daarover na te denken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:45

Ik heb geen andere invulling gegeven aan die momenten, maar ben het wijntje/biertje/koffie die vaak bij het geniet momentje hoorde wel meer gaan waarderen. Dus als ik er dan zat en zin had aan een peuk, dan verlegde ik dat naar wat ik wel had, dus de koffie, en genoot ik daar nog meer van.

Andere momenten ging ik gewoon ff rustig ergens zitten. Paar minuten dom niets doen ipv roken, was de trek aan de peuk snel weg en ik weer zen en door.

@nikkel, ik vind dat altijd zo jammer om te lezen. Ik snap dat het niet leuk is voor je partner als je er chagerijnig van bent, maar dat is tijdelijk. De aanslag op je gezondheid is permanent.
Zou echt boos worden als die van mij zo'n 'dreigement' zou uiten. Of is dat jullie vorm van humor?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:03

Gisteren was ik precies 4,5 jaar gestopt met roken. Ik ben op m'n 16e begonnen met roken en rookte een groot pakje peuken per dag. Regelmatig een poging gedaan om te stoppen. Met nicotinevervangende middelen zoals kauwgom en spray, maar daar kreeg ik keelpijn van, met pleisters maar daar kreeg ik jeuk van. Coldturkey, ook geen succes en het boek van Allen Car gezelen, maar ook dat hielp me niet. Tot 4,5 jaar geleden mijn toenmalige collega aangaf (die op dat moment weer rookte) er al eens vanaf te zijn geraakt door te vapen. Ik voor een vermogen aan allerlei smaakjes en nicotine gehaltes enzo gehaald en wat denk je? Bah wat vond ik het vies zeg brrrr..... Toen heb ik mezelf beloofd nooit geen peuk meer aan te raken en als ik dan echt nicotine moest hebben ik de vaper kon gebruiken. Ik heb dat ding een week of 2 gebruikt om m'n nicotine behoefte naar beneden te brengen en daarna niet meer. Mensen die ik sprak vertelden altijd dat er momenten zullen zijn dat je nog behoefte hebt aan een peuk. Het eerste jaar was dat zeker zo, maar na een jaar tot 1,5 jaar gestopt te zijn heb ik echt nooit geen behoefte meer naar een peuk.