Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:07

Oeehhh de eerste due date was gisteren!
Moest even weer opzoek naar het lijstje
Hoe is het met iedereen?

Ik merk dat onze dame nu echt steeds minder ruimte krijgt. Regelmatig kan ik niet meer normaal zitten omdat het dan gewoon pijnlijk is bij de ribben :=

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:14

Het is begonnen.. :=
Zie nu ook dat daffie voor een verassing gaat :wow: oepsie

Rebecca, dat is ook niet leuk, telkens nog berichtjes krijgen over het werk. Hopelijk weten ze nu alles.
Morgen eventueel de inleiding? Lijkt mij een lastige keuze. Veel sterkte daarmee :(:)

Haasje, ook lekker verlof. En nog wat goed weer ook, kan je nog wat genieten!

Ik ben 37 weken *\o/* het meneertje mag komen hoor! Tijd voor frambozenbladthee, hihi.

06/10/2023 <3

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:17

Oeh ik lees nog steeds mee, mag ik in het lijstje? 4 december, meisje <3

En dat kan ik gewoon zelf trouwens :)

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- nps - 4 december - meisje
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:24

Zo spannend dat de eerste baby's eraan komen!

Dan duurt 7 november nog lang Claudia := :+

Ik ben vandaag 27+1 <3 Dus ook in het 3e trimester nu. Het gaat zo snel!!!

Vandaag de 3D enzo gehad. Ik heb een heel verlegen kind :+ 2 armen voor het gezicht, een voet en de navelstreng :')
Maar uiteindelijk toch een plaatje kunnen maken, zo bijzonder :+: ik blijf er maar naar kijken <3

Afbeelding

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:40

Claudia, fijn hé, als ze eenmaal tegen je ribben aanzitten. Na een tijdje hoop je dan ook echt dat ze flink gaan indalen en je ribben met rust gaan laten :').

Saskia, hoe gaat het bij jou?

Haha Rebel, succes met thee drinken! Wel heel fijn om die 37 weken gepasseerd te zijn! *\o/*

Nps, welkom op het lijstje! Hoe verloopt bij jou je zwangerschap tot nu toe?

Goldie, wat fijn, het derde trimester! Lekker verliefd naar echo-foto's kijken is toch ook heerlijk!

Ik heb er voor gekozen om het nog even aan te kijken (al heb ik daar nu gruwelijk spijt van, want ik kan vandaag echt hélemaal niks, ben ook al 3 dagen kotsmisselijk en aan het overgeven steeds). Heb eventueel eind volgende week wel een gesprek over inleiding gepland staan, mocht de baby niet toevallig eerder komen. Een echt 'eindpunt' is er dus (nog) niet, maar de opening is er wel. Ergens voelt het toch niet goed om het kindje 'gedwongen' te laten komen, maar de gedachte dat er een kans is dat het eventueel nog tot in oktober zou kunnen duren trek ik dan ook weer niet. Dus een beetje een tussenoplossing gezocht waar gelukkig aan mee gewerkt wordt :).

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:02

Rebel, fijn hè om die 37 weken te bereiken. Let’s go met die baby! Alhoewel nog heel even blijven zitten nog nét iets beter is.

Welkom nps. Leuk zeg, een meisje! Gefeliciteerd :)

Wat een mooie buik heb je Goldie! En het gaat inderdaad snel hè. En het laatste trimester misschien nog wel het allersnelst.

Rebecca, ik snap je afweging. Aan de andere kant heb je natuurlijk al een hele mooie termijn bereikt en is de baby gewoon ‘af’. Maar heb zelf ook voorkeur voor het natuurlijke proces ;). In elk geval een fijn idee dat er een soort tussenoplossing is en je altijd kan kiezen voor een inleiding als je het helemaal beu bent.

Hier gaat alles eigenlijk nog steeds goed. Wel een stuk meer harde buiken de afgelopen dagen, maar dat zegt natuurlijk weinig. En ik moet weer lekker vaak plassen omdat er iemand op m’n blaas drukt. Ik vind het wel gek om de uitgerekende datum voorbij te zijn. Vooral omdat m’n zoontje geboren is met 39+6. Het mag van mij dan ook wel gaan gebeuren, maar heb dat gevoel nog totaal niet.
Vooralsnog is het plan om af te wachten tot 41+4 en dan eventueel te strippen of vliezen te breken. Als de boel dan nog potdicht zit kan ik met 41+5 een ballon laten plaatsen en als dat effect heeft, kan de verloskundige de zorg daarna weer overnemen om een laatste poging te doen op een thuisbevalling. Hier wordt dus ook fijn meegedacht :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:47

Saskia, ik snap dat het heel gek voelt om de uitgerekende datum voorbij te zijn, vond dat bij de eerste zo raar!
Wel heel fijn dat er zo goed meegedacht wordt!

Hier begon zaterdag toch opeens van alles te rommelen. Slijmprop verloren, hele onregelmatige voorweeën in de ochtend. Tegen de middag zakte alles weg, maar 's avonds rond half 10 zette het toch door. Echte weeën, meteen heel heftig ook al en snel heel regelmatig, dus voor de zekerheid de verloskundige meteen maar gebeld, want ik had weer rugweeën en ik wilde dan heel graag een ruggenprik. Kwam ze controleren om 11 uur, zat ik al op 5-6 cm :oo. Dus snel in de auto naar het ziekenhuis, dat was uiteindelijk rond 12 uur dat we daar goed en wel waren, maar toen ging het zo snel dat die prik er echt niet meer in zat :+. Om 01.06u is Klaas geboren <3 enorme kerel van 56 cm en 4425 gram.

We moeten jammer genoeg even in het ziekenhuis blijven voor hem, hij heeft/had wat moeite met de opstart en vanwege de grootte en het gewicht moest zijn suiker gecontroleerd worden. Ondertussen lijkt het wel een heel stuk beter te gaan, dus ik heb goede hoop dat we vandaag lekker naar huis mogen <3.

Het is echt bizar trouwens hoeveel stabieler mijn bekken voelt na de bevalling, hahaha. Lopen gaat zoveel makkelijker meteen weer. Ze waren hier verbaasd over hoe vlot ik rondliep en rustig in de kleermakerszit bij mijn dochtertje aan het kleuren was :'). Wat dat betreft ben ik heel blij dat mijn lijf weer een beetje als van mij voelt. En dat zo kort na de bevalling al!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:55

Ohh Rebecca, wat een fantastisch nieuws! En wat een kerel heb je op de wereld gezet! Well done! Zo fijn voor jullie dat hij er is en dat je lijf ook gelijk zoveel beter voelt. Hopelijk snel naar huis en tijd om lekker te gaan genieten <3

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:01

Gefeliciteerd Rebecca! Wat fijn dat je jezelf gelijk weer fitter voelt! Hopelijk mogen jullie vandaag naar huis om daar verder te gaan met genieten!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:03

Gefeliciteeeerd *\o/* En zo'n vlotte bevalling, hoe fijn! Straks naar huis en genieten <3

06/10/2023 <3

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:29

Gefeliciteerd! Grote knul inderdaad :D maar wat fijn dat je je al zoveel beter voelt.

Primavera

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-23 13:58

Nogmaals gefeliciteerd Rebecca <3

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:24

Gefeliciteerd Rebecca! Flinke knul inderdaad :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:54

Gefeliciteerd Rebecca *\o/* <3

Ik zit me de hele tijd in te houden niet aan Saskia te vragen of er al een baby is :') ik vind het zo spannend!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:03

Wauw Rebecca, van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! Nouja, man ;). Fijn dat alles goed gaat, en wat een snelle bevalling!

Dank voor de felicitaties :) Vandaag 29 weken, tot nu toe echt een hele relaxte, fijne zwangerschap met minimaal kwaaltjes gelukkig. Echo's steeds goed, testen en bloeddruk ook.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:38

Gefeliciteerd Rebecca! Wat een fijn bevallingsverhaal, dat geeft mij weer moed :’)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:36

Van harte gefeliciteerd Rebecca, fijn dat je zo goed bevalling hebt gehad

Dressuur B+12 / L1+12 / L2

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 07:34

Bedankt allemaal <3.
Wij mochten gister tegen het eind van de middag naar huis, dus het echte genieten is begonnen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 07:48

Superfijn! Hebben ze zijn grootte nog kunnen verklaren of heeft hij het gewoon heel goed gehad bij je? :)

Hier nog steeds geen baby hoor. Met de dag wordt mijn hoop op een spontane bevalling kleiner :') En ik weet heus dat de kans steeds groter wordt. Maar behalve veel harde buiken zie ik nog geen signalen… 8)7

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:22

Nee, maar ze hadden eigenlijk ook pas door dat hij zó groot was nadat hij gewogen werd.
Bij controles werd wel gezegd dat hij groter zou zijn dan zijn zusje (46 cm en 3200 gram :+ ) maar ze schatte hem op ergens rond de 3500-3700 gram, vanaf de buitenkant natuurlijk, dus dat zegt ook niet alles.

Na de geboorte heeft hij eerst heerlijk 1,5 uur op mijn borst gelegen, daarna rustig aan testjes gedaan en gewogen en toen dachten ze ineens, wow, dat is wel heel flink aan de maat.. daarna de p-lijn bepaald en toen belandden we ineens in allerlei protocollen waarbij hij eigenlijk na een uur al geprikt had moeten zijn op suiker en gezien moet worden door een kinderarts en van alles :+. Voor mij alleen maar fijn dat we eerst gewoon zo'n rustige opstart hebben gehad. Ik heb me na de bevalling geen moment zorgen gemaakt omdat alles zo goed ging met 'm.

Hé, wat balen dat er niet meer is dan wat harde buiken. Ik weet niet of mijn theorie klopt, maar je kunt het altijd uitproberen... bij mijn dochter heb ik zaterdags van de bevalling MonChoutaart gemaakt. 's Avonds begonnen de weeën en zondags werd ze geboren. Afgelopen zaterdag heb ik dus weer MonChoutaart gemaakt.... en 's avonds weeën. Haha, het zal vast niet écht werken, maar het toeval is wel fantastisch, als het niet werkt heb je in elk geval taart en niet geschoten is altijd mis :)).

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:55

Fijn Rebecca dat jullie weer thuis zijn! En fijn dat de opstart zo rustig was omdat ze nog niet doorhadden dat ze nog een lading protocollen moesten doorwerken :+.

Mijn dochter wordt vrijdag 3 en ik wilde eigenlijk monchou taart maken maar misschien maar niet doen dan :'). Baby mag nog wel even 2 weken blijven zitten.

Overigens vorige week groeiecho gehad, uit de echo kwam een grote baby, maar daarna heeft de gynaecoloog nog even gevoeld aangezien ze er vorige keer ook flink naast zaten en die zei ‘nee ik ben het niet eens met de echo, dit is gewoon een gemiddelde baby’. Dus voorlopig mogen we het natuurlijk gaan afwachten, al wil ik rond week 39 wel nog extra laten checken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-23 10:31

Rebecca dat ga ik ook proberen :+ al is het maar voor het excuus om een random monchoutaart te kunnen maken Y)(^)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:46

Kijk, dat zijn nog eens goede tips! :D
Al vraag ik me gelijk af… gaat het om het maken van de taart of om het eten? :+

Fijn dat jullie zo’n rustige start hebben gehad Rebecca en dat er uiteindelijk ook nog eens niets aan de hand is, is natuurlijk nog mooier. Ze kunnen het maar getest hebben… Nu ook nog lekker thuis, genieten!

Werd je dochter destijds ook groot geschat Ilse? Die taart voor je dochters verjaardag wordt dus nog een dingetje :')

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:33

Rebecca, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Jemig dat is een vlotte bevalling geweest zeg. Hier al 2 verjaardagen gehad en wel 3 taarten gebakken maar ook nog helemaal niets. Die molen herinner me ik nog wel van de jongste, arme bink werdt elke x uur in zijn hiel geprikt voor bloed.

Laatste groei-echo was goed. Baby's bovenbeen kwam kwa lengte overeen met een baby van 41+6 weken (op dat moment 38+6) dus baby zal lekker lang zijn, dat verklaart mijn beurse ribben. Op mijn vraag of ze de baarmoederhals kon checken kreeg ik "helaas" te horen dat die nog steeds lang is en totaal nog niet rijp. Nu vind ik het niet erg om over tijd te lopen, maar het is vooral omdat dus de kans op een geslaagde VBAC dan dus kleiner wordt. Voorlopig maar even flink gaan wandelen en elke dag van hankiepankie ofzo _O- VK gaf wel aan dat als ze verwachten dat je de gewoonte hebt om over de datum heen te gaan ze kunnen beginnen met strippen vanaf 39 weken. Moet er morgen heen dus denk dat we die rotklus dus maar gewoon direct mee pakken in de hoop dat het toch wel vanzelf gaat starten. Dan Dinsdag de laatste doppler en dan nog max. 2 weken geduld.

Ik zal morgen even gaan reageren op alle andere berichtjes, zit namelijk vooral nu te kijken of er al baby's zijn Y)(^)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:09

Ik lees dat er monchou taarten gebakken/gegeten worden :+ lekker en misschien helpt het.

Inmiddels alweer richting de 30 weken. Voel me verder goed maar wel veel pijn in mijn rug/bekken. En heb wel eens nachten buikpijn dat ik de hele nacht niet slaap. Sowieso slaap ik al niet veel meer := maar met pijn liggen is wel eens vervelend.

Zijn nu ook langzaam aan het bedenken wat we eigenlijk nog nodig zijn voor de tweede. Dus binnenkort maar eens langs de winkel lekker shoppen :$

Hoe is het gegaan vandaag Daffie?

Rebecca: Hoe gaat het met jou en Klaas?