Na 5 dagen gaf het geen verbetering en kwamen er blaasjes op meest rond de plek, maar ook aan de andere kant op mijn kin.
Bij de huisarts geweest en die dacht aan een virus, geen gordelroos omdat het over de middellijn gaat.
Geen koortslip, heb ik nog nooit eerder gehad en het zit juist niet op mijn lip. Ik heb wel als kind vrij ernstig waterpokken gehad.
Advies: uitzieken en Fusidinezuur creme om te zorgen dat ik er geen secundaire bacteriële infectie in krijg.
Beslist geen corticosteroïden gebruiken omdat dit juist de weerstand onderdrukt.
Inmiddels weet twee weken verder, blaasjes drogen in en genezen maar er komen steeds weer nieuwe blaasjes bij. Eerst ook op mijn bovenlip en tussen mijn wenkbrauwen, allemaal plekken waar ik zo nu en dan een ongewenste haar wegtrek, dus dacht ik dat het daaraan zou liggen, maar nu zit het ook op mijn wangen en voorhoofd.
Het jeukt als de ziekte en het doet zeer als het droog is, dan smeer ik cetomacrogol/vaseline.
Vanmiddag heb ik foto’s naar mijn huisarts gestuurd en wacht ik nog op een reactie.
Zo ziet het er nu uit

Herkent iemand dit en wat heb je eraan gedaan?
Natuurlijk weet ik dat bokt geen dokter is, maar ik denk zelf altijd graag mee.
Aanvulling: normaal gebruik ik nooit crèmes, zeep of make-up in mijn gezicht. Alleen wassen met water.