Ervaringen herstel van gebroken kaak (meerdere plaatsen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:06

kijk ook of je flesjes fresubin kunt krijgen!
dit zijn flesjes met vloeibare dieetvoeding en die zijn prima wat smaak betreft en veel mensen hebben daar veel aan.
denk dat je via de apotheek wel heel ver kunt komen.
https://www.fresubin.com/nl/onze-producten

verder sterkte! ontzettend naar wat er gebeurd is,op naar voorspoedig herstel.

BigOne

Re: Ervaringen herstel van gebroken kaak (meerdere plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:16

Vraag wel een recept bij arts aan voor dieetvoeding, zoals nutridrink. Dan wordt het vaak vergoed. Nutridrink is prima te doen, 300 klk in flesje dus hij is er minstens 4 per dag nodig ( naast gepureerde voeding) en dan loopt het aardig in de papieren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:17

Resource fresubin en nutridrink is allemaal qua voedingswaarde vergelijkbaar. Puur je persoonlijke smaak welke het fijnst is. Daarom juist een dietist.

Een sonde als er nog normale opties zijn doen ze over het algemeen niet zomaar.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:31

Jildau schreef:
Ah dat is echt balen.. Wij lazen op internet dat de elastieken na een week iets losser komen te zitten. Zou niet weten hoe ik hem 6 weken door krijg op alleen vloeibaar - die valt 20 kg af.

Myka: hoe krijg je het naar binnen met een spuit als je tanden strak op elkaar zitten?

Thequeensmum: dankjewel! Het was echt vreselijk en ook erg in spanning gezeten op de spoed toen ze hersenfilmpjes gingen maken en neurologische testen gingen doen. “Gelukkig” is dit alles en daar zijn we dankbaar voor, maar blijft ellendig.

Bij het ziekenhuis (en waarschijnlijk ook apotheek) zou je spuiten moeten kunnen krijgen met een speciale tuut er aan.
En er zijn ook spuitjes om het gat in de mond te kunnen spoelen (mocht hij tanden missen), als daar etensresten in blijven zitten kun je ook weer lelijke ontstekingen krijgen..

Verder inderdaad nutridrink of fresubin! Een sonde krijg je inderdaad niet zomaar, en is over het algemeen ook veel meer gedoe.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:26

Hoe is het inmiddels met je vriend, TS?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 11:20

Lalidan schreef:
Hoe is het inmiddels met je vriend, TS?

Lief dat je vraagt! Opzich goed alleen hij kan nog steeds niks eten.. Daarnaast verdraagt hij ook geen koude vloeibare dingen omdat de plek waar zijn tand mist teveel zeer doet dan (zenuwen/wortels?). Morgen weer controle dus dan maar even vragen.. Zojuist onze Ierland vakantie volgende week geannuleerd dus we zijn momenteel beetje in mineur. -O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 12:01

Deugenietje schreef:
Wat is me afvraag, stel dat je misselijk bent en moet spugen?

Mijn ouders kregen een tang mee om de ijzeren draadjes door te knippen.

Ik had eerst ijzeren draadjes die mijn beide kaken opeen hielden. Daarna kreeg ik elastieken.

@TS, die drankjes fresubin etc moeten toch niet koud bewaard worden? Ik werk in een magazijn dat deze drankjes ook hebben en ze staan niet in de frigo opgeslagen bij ons, gewoon op kamertemperatuur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 12:38

Het is als bij houdbare melkproducten. Ze mogen buiten de koelkast totdat ze open zijn, dan moet je ze meteen opdrinken of (max 24u) bewaren in de koelkast.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:47

secricible schreef:
Het is als bij houdbare melkproducten. Ze mogen buiten de koelkast totdat ze open zijn, dan moet je ze meteen opdrinken of (max 24u) bewaren in de koelkast.

Oh OK. Maar zijn kleine flesjes die zou ik in 1x kunnen opdrinken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 14:49

Ze vonden het vorige controle nog niet nodig om met die flesjes te beginnen. Pas als hij 10% van zijn gewicht verloren is. Maar hij neemt nu veel kwark / eiwitshakes / breakers / drinkontbijt en dat bewaren we gekoeld. Hij heeft bijvoorbeeld erg veel zin in softijs maar kan geen kou verdragen. Morgen weer controle en dan vragen we daar even naar!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:56

Veel succes morgen. Het is niet niks he. :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:38

Art_Ificious schreef:
secricible schreef:

Oh OK. Maar zijn kleine flesjes die zou ik in 1x kunnen opdrinken.

Jij misschien wel maar dat geldt lang niet voor iedereen. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:00

Klopt hoor ik at als peuter ook al veel meer dan een gemiddeld persoon (zelfs mijn bomma moest het met eigen ogen zien omdat ze dat niet geloofde) :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 23:05

Even een update. :D

Aan de rechterkant sloten zijn kiezen vrij snel goed op elkaar aan maar links niet. De afgelopen anderhalve week heb ik elke dag de elastieken bij hem vervangen en daar heeft hij best wel last van gehad - maar met resultaat! Er hebben vanochtend weer twee kaakchirurgen (beide hebben ook geopereerd) naar gekeken en beide waren ze helemaal enthousiast over wat er bereikt is. Ook links sluit nu perfect aan dus de elastieken zijn eruit!

Vrijdag gaat hij nog even heen voor controle en dan wordt maandag die “beugel” uit z’n mond gehaald en gaan we het hebben over wanneer de tandarts een optie zou zijn.

Maaaaar de aardappelpuree is de deur uit! Hij kan weer wat meer eten gelukkig en dat maakt het zoveel makkelijker. Ook heeft hij niet meer zoveel last wanneer hij koud eet of drinkt. Afgelopen zaterdag is het 4 weken geleden dat de operatie was en we hebben inmiddels de foto’s gezien van voor de operatie. Pfff het was echt niet best.. Bizar wat ze kunnen!

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 23:28

Vloeibare voeding.
Mijn apotheek had een proefverpalking met verschillende smaken (niet gratis)
Sommige snaken vond ik niks, andere vond ik heel lekker.
Smaakervaring van een milkshake, ik vond het prima om er een tijd op te leven.
Ik heb een andere keer van mijn sapcentrifuge geleefd, ging ook heel goed.