Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:20

Mriek, wat fijn dat het goed met jullie gaat! :D

Annemijn vervelend last van je buik :( dan maar even rustig aan doen ja.

Marlis, fijn dat alles er goed uit zag! Vind wel raar hoe die metingen niet kloppen soms.
Hoe ver was jij nu? Genoeg tijd nog dat er nog gedraaid kan worden?

Hier ging t vannacht niet geweldig. Ben beneden op de bank blijven slapen, ik moet echt een paar x er uit om te plassen. En ivm de verbouwing slapen wij tijdelijk op zolder en elke c die trap op en af werd hem echt niet.

Weinig geslapen kan niet lang 1 houding aan houden met liggen. Maar zolang ik stil lig of zit heb ik geen pijn. Maar even bewegen en lopen is echt verschrikkelijk.

Verloskundige wist het ook even niet meer. Wilde eventueel wel overleggen met de gynaecoloog of die nog iets wist waar zij misschien niet aandacht. Maar daar wilde ik nog even mee wachten. Ik ga er gewoon vanuit dat er iets goed verrekt is. Dat snapte ze ook. Vooral omdat er gewoon nog genoeg bewegingen te voelen zijn (dat mag nu even wat minder was ze ligt laag en dat is best gevoelig nu) is er weinig om zorgen te maken om de baby.

Morgen dus weer even opnieuw contact met de verloskundige.
Verder lig ik dus de hele dag op de bank en is t enige uitje naar de wc.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:47

Freekieee schreef:
Mriek, wat fijn dat het goed met jullie gaat! :D

Annemijn vervelend last van je buik :( dan maar even rustig aan doen ja.

Marlis, fijn dat alles er goed uit zag! Vind wel raar hoe die metingen niet kloppen soms.
Hoe ver was jij nu? Genoeg tijd nog dat er nog gedraaid kan worden?

Hier ging t vannacht niet geweldig. Ben beneden op de bank blijven slapen, ik moet echt een paar x er uit om te plassen. En ivm de verbouwing slapen wij tijdelijk op zolder en elke c die trap op en af werd hem echt niet.

Weinig geslapen kan niet lang 1 houding aan houden met liggen. Maar zolang ik stil lig of zit heb ik geen pijn. Maar even bewegen en lopen is echt verschrikkelijk.

Verloskundige wist het ook even niet meer. Wilde eventueel wel overleggen met de gynaecoloog of die nog iets wist waar zij misschien niet aandacht. Maar daar wilde ik nog even mee wachten. Ik ga er gewoon vanuit dat er iets goed verrekt is. Dat snapte ze ook. Vooral omdat er gewoon nog genoeg bewegingen te voelen zijn (dat mag nu even wat minder was ze ligt laag en dat is best gevoelig nu) is er weinig om zorgen te maken om de baby.

Morgen dus weer even opnieuw contact met de verloskundige.
Verder lig ik dus de hele dag op de bank en is t enige uitje naar de wc.

Aah vervelend zeg hopelijk gaat het snel beter. Doe maar rustig aan

Vandaag 30 weken en baby geschat op 1450 gram.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:47

Bedankt iedereen!!

Even korte Update: afgelopen donderdag was P9.8 en vandaag in het ziekenhuis P23. Dus helemaal goed en bloedvaatje in hoofd en druk navelstreng ook helemaal goed. Over 2 weken weer een echo in het ziekenhuis om te controleren of het dan nog steeds goed gaat. We kunnen weer ontspannen hihi

Marlis, ook fijn dat het goed was. Blij voor jullie

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:47

Hier mijn birthday present Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 15:48

Nicje87 schreef:
Bedankt iedereen!!

Even korte Update: afgelopen donderdag was P9.8 en vandaag in het ziekenhuis P23. Dus helemaal goed en bloedvaatje in hoofd en druk navelstreng ook helemaal goed. Over 2 weken weer een echo in het ziekenhuis om te controleren of het dan nog steeds goed gaat. We kunnen weer ontspannen hihi

Marlis, ook fijn dat het goed was. Blij voor jullie

Super fijn.
Geruststelling.

Hier alle metingen goed en organen idd alleen te weinig beweging wat dan weer kan duiden op iets of niet. Daarom mogelijk vruchtwater punctie..

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 16:18

Fijn die goede echo's alsnog!! Hopelijk ook geen gekkigheid bij jou uit de vruchtwaterpunctie Marlis.

Ik heb het idee dat de kleine hier verder aan het indalen is ofzo. Ineens weinig last meer met bukken of lopen. Net lekker 2 uurtjes eerder gestopt met werken en een uurtje bezig geweest in de achtertuin. Alles weer klaar voor het voorjaar. Zit nu lekker onder de overkapping te genieten van het uitzicht. Zen momentje.

Morgen gaat een groot stuk staken van onze organisatie. Ben benieuwd of er net als de laatste keer 'toevallig' weer een beter bod komt uit de directie tijdens de staking.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:30

Marlis: gefeliciteerd, maar wat een stom cadeau…gelukkig valt het qua schade nog wel mee gelukkig. Fijn dat de metingen goed waren, maar niet echt een goed gevoel bij het ziekenhuis dus…

Freekiee: wat naar dat je zoveel pijn hebt! Ik snap dat je nog even een afwacht, maar wat ben je dan opeens onmobiel…sterkte, ik hoop voor je dat de pijn snel verzacht!

Nicje: ah wat fijn dat het goed gaat! Wat een opluchting dan weer :)

Annemijn: ook al last van de buik…rustig aan doen inderdaad en niet overvragen!

Lekker Gnome! Hier ook in de tuin gewerkt en dat geeft altijd zo’n voldaan gevoel :) geniet van je uitzicht en van de verminderde last van je buik!

Mriek: klinkt echt alsof jullie heerlijk op jullie roze wolk zitten :) wat fijn dat hij lekker doorslaapt. Herstel jij ook goed?

Ik vond het best bizar om te horen van de campagne van de overheid. Er was juist net uit onderzoek gebleken dat het beter is om minder te werken en zeker in deze tijden van burnouts en overwerkte mensen lijkt het me ongewenst om meer werken juist te stimuleren, of je nu man of vrouw bent. Hier werken we beide niet fulltime, mijn man 32 en ik 28 uur. Ik zou niet meer willen werken en mijn man wil het liefst zijn eigen bedrijf beginnen, dus we gaan zien wat het komende jaar brengt :)

Hier gisteren de hele dag druk geweest met lesgeven, klussen en weer op visite. Vandaag in de ochtend paard gereden en toen naar het tuincentrum gereden om planten voor de border te halen. Het was nog heerlijk weer, dus die heb ik daarna gelijk gepland :) zometeen nog even een deur schilderen en dan vanavond weer zwemmen. Ik slaap in ieder geval heerlijk met al die drukke dagen :') Morgen hebben wij weer controle bij de verloskundige

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:49

Fijn dat de controle er voor nu goed uitzag, Marlis. Hopelijk straks ook nog steeds. Wat zou het doel zijn van een punctie? Wat onwijs balen dat je zo gevallen bent! Ziet er pijnlijk uit, maar gelukkig niet op je buik gevallen.

Nicje, heel fijn zo'n goede echo!

Freekieee, beterschap! Hopelijk wordt de pijn snel minder..

Gnome, fijn hè, als het tegen het eind wat meer gaat zakken. Kun je ineens je veters weer strikken ;)

Ballard: met diezelfde verdeling zijn wij destijds ook begonnen inderdaad, dan 2 dagen opvang en een half dagje oma. Beviel erg goed! Klinkt als een drukke dag. Fijn als je daarna goed slaapt, dat is heerlijk!

Hier net thuis van een etentje met het werk. Vind het maar lastig hoor, om uit eten te gaan. Moet overal zo bij nadenken. Er was niet veel keuze voor zwangeren, dus uiteindelijk dingen gekozen die ik normaal niet uit zou kiezen. Was prima, maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker kan kiezen waar ik echt zin in heb :D

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 03:01

Melanie_D schreef:
Fijn dat de controle er voor nu goed uitzag, Marlis. Hopelijk straks ook nog steeds. Wat zou het doel zijn van een punctie? Wat onwijs balen dat je zo gevallen bent! Ziet er pijnlijk uit, maar gelukkig niet op je buik gevallen.

Nicje, heel fijn zo'n goede echo!

Freekieee, beterschap! Hopelijk wordt de pijn snel minder..

Gnome, fijn hè, als het tegen het eind wat meer gaat zakken. Kun je ineens je veters weer strikken ;)

Ballard: met diezelfde verdeling zijn wij destijds ook begonnen inderdaad, dan 2 dagen opvang en een half dagje oma. Beviel erg goed! Klinkt als een drukke dag. Fijn als je daarna goed slaapt, dat is heerlijk!

Hier net thuis van een etentje met het werk. Vind het maar lastig hoor, om uit eten te gaan. Moet overal zo bij nadenken. Er was niet veel keuze voor zwangeren, dus uiteindelijk dingen gekozen die ik normaal niet uit zou kiezen. Was prima, maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker kan kiezen waar ik echt zin in heb :D

Lastig he, zoveel lekkers en dat kan je dan niet nemen.

Reden voor vruchtwater punctie zou dan zijn dat de baby te weinig beweegt. Dat hoeft niks te zijn maar kan ook een syndrome zijn. Syndroom kan ernstig zijn of niet.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:26

Marlis lastig zeg. Hopelijk is het gewoon een rustige baby! En arme jij met alle schade..

Melanie dat herken ik! Wij gaan zaterdag uit eten maar ik heb er weinig plezier in nu ik amper iets mag -O- Straks maar inhalen dus :Y)

Ballard druk geweest inderdaad! Lekker hoor!

Gnome lekker dagje. Doe jij ook mee aan de staking?

Nicje fijn, goed nieuws!

Freekie rot dat het nog niet erg veel beter gaat..

KsHancox, lekker verlof!

Vanmorgen controle gehad bij de huisarts, waarschijnlijk weer een blaasontsteking. Had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar het wordt nog opgestuurd voor een kweek. Straks nog langs verloskundige. Heb de laatste dagen regelmatig ook lage buikpijn, kan ik dat ook even vragen. Misschien indalen inderdaad?
Verder lekker bezig geweest met de naaimachine vanmorgen en nu even liggen want kreeg last van mn lijf :(

Wat wel leuk is is dat ik pas 3.4 kg ben aangekomen sinds de start van mijn zwangerschap, waarvan 1 kg sinds 9 februari. Toen had ik mijn eerste suikertest gehad die wat hoog uitviel, daarna ben ik echt veel minder zoetigheid gaan eten. Doet dus wel wat :')

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:05

Vervelend Annemijn, weer een blaasontsteking. Zou je daar iets aan kunnen doen om het te voorkomen?

Melanie: ahh nog even en dan kan je alles weer eten :) maar nu denk je soms echt: neeeee dit wil ik nu juist!

Hier vanmorgen weer controle gehad bij de verloskundige. Ik ben sinds mijn zwangerschap 5kg aangekomen, nu 26+1 week zwanger. Viel me nog mee eigenlijk, had verwacht al op de 70kg te zitten, maar dat duurt nog even :) Verder voel ik wel dat ik gisteren te veel heb gedaan, dus vandaag maar iets rustiger aan doen

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:16

Verloskundige geweest. Mijn afspraken nu zijn stop gezet daar tot na de afspraak van de 14e in het Radboud.

Ik loop nu nergens vast maar en in Maasziekenhuis en Radboudumc en verloskundige.

Moet na afspraak Radboud bellen verloskundige.

Hun hadden nog geen overdracht van Radboud gister want die sturen dat per post en niet digitaal.

Mn hb en ferritine waardes gevraagd en die zijn flink te laag dus moet echt daarvoor die zooi innemen, eigenlijk tabletten maar mocht eerst met die vieze drank proberen.

Verloskundige vind mn buik voor termijn te klein. Maar mn tweeling zus had hetzelfde en ze zei ook je heb veel buikspieren dus kan het goed verborgen houden.

Geen echo gemaakt net alleen gevoeld en hartje geluisterd en bloeddruk gemeten.

Nu dus afwachten 14 april en erna zal ik.meer weten waar ik onder behandeling kom en hoe alles eruit gaat zien.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:17

Ballard_L schreef:
Vervelend Annemijn, weer een blaasontsteking. Zou je daar iets aan kunnen doen om het te voorkomen?

Melanie: ahh nog even en dan kan je alles weer eten :) maar nu denk je soms echt: neeeee dit wil ik nu juist!

Hier vanmorgen weer controle gehad bij de verloskundige. Ik ben sinds mijn zwangerschap 5kg aangekomen, nu 26+1 week zwanger. Viel me nog mee eigenlijk, had verwacht al op de 70kg te zitten, maar dat duurt nog even :) Verder voel ik wel dat ik gisteren te veel heb gedaan, dus vandaag maar iets rustiger aan doen

Netjes toch. En rustiger dagje ook nodig af en toe.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:17

MissAnnemijn schreef:
Marlis lastig zeg. Hopelijk is het gewoon een rustige baby! En arme jij met alle schade..

Melanie dat herken ik! Wij gaan zaterdag uit eten maar ik heb er weinig plezier in nu ik amper iets mag -O- Straks maar inhalen dus :Y)

Ballard druk geweest inderdaad! Lekker hoor!

Gnome lekker dagje. Doe jij ook mee aan de staking?

Nicje fijn, goed nieuws!

Freekie rot dat het nog niet erg veel beter gaat..

KsHancox, lekker verlof!

Vanmorgen controle gehad bij de huisarts, waarschijnlijk weer een blaasontsteking. Had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar het wordt nog opgestuurd voor een kweek. Straks nog langs verloskundige. Heb de laatste dagen regelmatig ook lage buikpijn, kan ik dat ook even vragen. Misschien indalen inderdaad?
Verder lekker bezig geweest met de naaimachine vanmorgen en nu even liggen want kreeg last van mn lijf :(

Wat wel leuk is is dat ik pas 3.4 kg ben aangekomen sinds de start van mijn zwangerschap, waarvan 1 kg sinds 9 februari. Toen had ik mijn eerste suikertest gehad die wat hoog uitviel, daarna ben ik echt veel minder zoetigheid gaan eten. Doet dus wel wat :')

Jeetje vervelend blaasontsteking

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 13:44

Spannend allemaal Marlis! Had je zus ook hetzelfde met tekorten enzo? En je zus was al eerder bevallen toch? Komt die termijn voor jou ook al in zicht of duurt dat nog wel een aantal weken?

Ik doe niet mee aan de staking. Had het wel gewild maar nu is alleen het noorden opgeroepen en op papier werk ik in Amsterdam. Begreep dat er nog wel 2 dagen in april zijn aangekondigd mocht hier geen reactie op komen maar dan ben ik toch al foetsie.

Met de hond gaat het helaas niet beter. Lijkt nu te gaan ontsteken dus morgenochtend maar terug naar de dierenarts.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:49

Sterkte met de hond Gnome.

Hier belde ze dat ze geen stroom hebben als de echo volgende week gepland stond. Ging hem niet worden. Week verschoven en vandaag maar "even een korte controle". Uiteindelijk toch echo en meting gedaan. Kind is nog steeds redelijk mini en lag dwars. Volgende week dus een versie proberen :=

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:58

Nog steeds een ukkie azmay. Balen dat versie nodig is.

Gnome wat vervelend van de hond.
Zus had tijdens haar zwangerschap geen tekort maar alleen met dertien weken bloedgeprikt, na bevalling wel en toen was het eigenlijk bloedtransfusie ivm fluxus maar heeft het met tabletten gedaan. Maar zij had dus niet wat ik nu heb maar door het bloedverlies.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:48

Marlis schreef:
Gnome schreef:
Wat een rot cadeau Marlis. Hopelijk wordt het toch nog een mooie dag en wordt de conclusie dat het hartstikke goed gaat met de kleine meid.

Toch nog gefeliciteerd en hopelijk een mooie dag :(:)

Ik hoop het maar vind dit echt een hele rare gang van zaken en ben er ook echt niet over te spreken.

Maar vandaag 30 weken zwanger op mijn 30e verjaardag. Heel apart haha

Dat heb je toch wel heel mooi gepland :P gefeliciteerd nog!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:56

Marlis schreef:
Waar de groei onderaan de curve gemeten was vorige week is de groei nu gemiddeld gemeten.

Alles ziet er goed uit.
Ligt nog steeds in stuit.

Alleen wel weinig beweging maar er is wel beweging. Dus nu moet ik over twee weken bij andere echoscopiste weer zo zelfde echo en indien dan zelfde willen ze vruchtwater punctie

Ik vroeg waarom geen ctg dan maar niet echt antwoord op gekregen.

Gelukkig lijkt het allemaal goed dan!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:58

Freekieee schreef:
Mriek, wat fijn dat het goed met jullie gaat! :D

Annemijn vervelend last van je buik :( dan maar even rustig aan doen ja.

Marlis, fijn dat alles er goed uit zag! Vind wel raar hoe die metingen niet kloppen soms.
Hoe ver was jij nu? Genoeg tijd nog dat er nog gedraaid kan worden?

Hier ging t vannacht niet geweldig. Ben beneden op de bank blijven slapen, ik moet echt een paar x er uit om te plassen. En ivm de verbouwing slapen wij tijdelijk op zolder en elke c die trap op en af werd hem echt niet.

Weinig geslapen kan niet lang 1 houding aan houden met liggen. Maar zolang ik stil lig of zit heb ik geen pijn. Maar even bewegen en lopen is echt verschrikkelijk.

Verloskundige wist het ook even niet meer. Wilde eventueel wel overleggen met de gynaecoloog of die nog iets wist waar zij misschien niet aandacht. Maar daar wilde ik nog even mee wachten. Ik ga er gewoon vanuit dat er iets goed verrekt is. Dat snapte ze ook. Vooral omdat er gewoon nog genoeg bewegingen te voelen zijn (dat mag nu even wat minder was ze ligt laag en dat is best gevoelig nu) is er weinig om zorgen te maken om de baby.

Morgen dus weer even opnieuw contact met de verloskundige.
Verder lig ik dus de hele dag op de bank en is t enige uitje naar de wc.

Ik had het ook binnenkant van je been voelt verrekt tegen je schaamstreek zegmaar maar was bij mij met 2 dagen weer goed. Laatst ook achterin mijn bil zoiets dat heeft wel 2 weken geduurd maar is gelukkig ook weer weg, denk toch ook dat dat komt omdat je bekken wat minder stabiel is en je banden slapper, hopelijk is het bij jou snel over!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:59

Nicje87 schreef:
Bedankt iedereen!!

Even korte Update: afgelopen donderdag was P9.8 en vandaag in het ziekenhuis P23. Dus helemaal goed en bloedvaatje in hoofd en druk navelstreng ook helemaal goed. Over 2 weken weer een echo in het ziekenhuis om te controleren of het dan nog steeds goed gaat. We kunnen weer ontspannen hihi

Marlis, ook fijn dat het goed was. Blij voor jullie

Wat fijn dat het goed was!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:59

Marlis schreef:
Hier mijn birthday present [ [url=m/HrvAld.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P49Z0N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Auw, wat een rot dag had je :(:)

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:02

Melanie_D schreef:
Fijn dat de controle er voor nu goed uitzag, Marlis. Hopelijk straks ook nog steeds. Wat zou het doel zijn van een punctie? Wat onwijs balen dat je zo gevallen bent! Ziet er pijnlijk uit, maar gelukkig niet op je buik gevallen.

Nicje, heel fijn zo'n goede echo!

Freekieee, beterschap! Hopelijk wordt de pijn snel minder..

Gnome, fijn hè, als het tegen het eind wat meer gaat zakken. Kun je ineens je veters weer strikken ;)

Ballard: met diezelfde verdeling zijn wij destijds ook begonnen inderdaad, dan 2 dagen opvang en een half dagje oma. Beviel erg goed! Klinkt als een drukke dag. Fijn als je daarna goed slaapt, dat is heerlijk!

Hier net thuis van een etentje met het werk. Vind het maar lastig hoor, om uit eten te gaan. Moet overal zo bij nadenken. Er was niet veel keuze voor zwangeren, dus uiteindelijk dingen gekozen die ik normaal niet uit zou kiezen. Was prima, maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker kan kiezen waar ik echt zin in heb :D

Daar heb ik ook onwijs zin in :')

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:25

QueenE schreef:
Freekieee schreef:
Mriek, wat fijn dat het goed met jullie gaat! :D

Annemijn vervelend last van je buik :( dan maar even rustig aan doen ja.

Marlis, fijn dat alles er goed uit zag! Vind wel raar hoe die metingen niet kloppen soms.
Hoe ver was jij nu? Genoeg tijd nog dat er nog gedraaid kan worden?

Hier ging t vannacht niet geweldig. Ben beneden op de bank blijven slapen, ik moet echt een paar x er uit om te plassen. En ivm de verbouwing slapen wij tijdelijk op zolder en elke c die trap op en af werd hem echt niet.

Weinig geslapen kan niet lang 1 houding aan houden met liggen. Maar zolang ik stil lig of zit heb ik geen pijn. Maar even bewegen en lopen is echt verschrikkelijk.

Verloskundige wist het ook even niet meer. Wilde eventueel wel overleggen met de gynaecoloog of die nog iets wist waar zij misschien niet aandacht. Maar daar wilde ik nog even mee wachten. Ik ga er gewoon vanuit dat er iets goed verrekt is. Dat snapte ze ook. Vooral omdat er gewoon nog genoeg bewegingen te voelen zijn (dat mag nu even wat minder was ze ligt laag en dat is best gevoelig nu) is er weinig om zorgen te maken om de baby.

Morgen dus weer even opnieuw contact met de verloskundige.
Verder lig ik dus de hele dag op de bank en is t enige uitje naar de wc.

Ik had het ook binnenkant van je been voelt verrekt tegen je schaamstreek zegmaar maar was bij mij met 2 dagen weer goed. Laatst ook achterin mijn bil zoiets dat heeft wel 2 weken geduurd maar is gelukkig ook weer weg, denk toch ook dat dat komt omdat je bekken wat minder stabiel is en je banden slapper, hopelijk is het bij jou snel over!



Hier niet echt binnenkant van mn been. Echt onder mn buik naar schaamstreek. Bekken heeft verloskundige gecontroleerd en was helemaal goed.

Helaas nog steeds niet zoals het moet.. lopen en staan is echt pijnlijk en al helemaal als ik dat te lang doe. Ff weekend aan kijken en anders ff de fysio bellen of die wat kunnen.
Gelukkig kwam vanmorgen schoonzus langs om even te helpen en morgen mijn schoonmoeder. Dus dat is wel heel fijn eventjes.



Nicje, wat fijn dat de controle goed was!

Gnome wat balen dat het met de hond weer minder gaat. Arm ding :(

Azmay, mmm is dat heel erg als de baby Klein is? Wat mij bij staat was dat jij ook niet echt groot ben toch?

Annemijn, vervelend blaasontsteking… heb je er veel last van?


Marlis, wel een ge heen en weer zo.
Vind altijd beetje gek als ze de buik te groot of te klein vinden. Iedereen draagt toch gewoon anders lijkt mij?

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:46

Melanie het was echt zo fijn om hem zo te zien genieten. Lekker dobberen in het warme water. ♡
Ah jammer dat je niet kon kiezen wat je graag wilde. Zwanger zijn is niet altijd makkelijk helaas! :D Wat mis je echt qua eten?

Kiwipitje, gelukkig dat je de vermoeidheid niet als vervelend ervaart. :)
Wow dappere moeder heb je om één dag voor de geboorte nog te gaan hardlopen.

Marlis wat een pech met zo'n val, bah. Gelukkig niet op je buik, maar dat maakt het niet minder pijnlijk. Hoe gaat het vandaag? Nog erg last? Heb je wel nog je verjaardag een beetje kunnen vieren?
Oh een vruchtwaterpunctie, ik lees in je bericht dat ze daar een syndroom uit kunnen halen. Weet je ook welke? Ik vind het knap van je dat je er nog zo rustig onder bent, ten minste zo kom je op mij over hoe je schrijft. M'n duimen blijven wel voor je draaien dat het allemaal gewoon goed is met de kleine. Én dat de kleine nog draait. Spannend wachten tot de 14e!

Gnome het is ook echt zo'n lieverd. Al zegt iedereen dat waarschijnlijk van haar kleine straks haha. ;)
Is er nog een bod uit de staking gekomen?
Och arme hond, gaat niet beter dus. Succes morgen bij de dierenarts.

MissAnnemijn, vervelend vermoedelijk blaasontsteking! Hopelijk voel je je snel wat beter.
Volgend schooljaar ga ik 3 dagen werken en mijn vriend 4. Ik neem 1 dag ontslag en 1 dag verlof. Mijn vriend smeert zijn ouderschapsverlof uit over het schooljaar.

KSHancox heerlijk verlof! Geniet er van <3

Freekieee vervelende nacht gehad dus. Rot dat het nog niet veel beter is. Gelukkig krijg je hulp van de mensen om je heen. Heel veel beterschap nog. ♡

Nicje wat fijn dat het goed is! Opluchting.

Ballard drukke dag gehad gisteren, dan slaap je wel goed ja. :D Was alles goed bij de verloskundige? Je bent nog niet veel aangekomen, fijn! Maar je bent ook best wel actief nog toch?
Ik herstel heel erg goed. Ik moét rustig aan doen, maar vind dat best moeilijk soms omdat ik mij zo goed voel. Ben wel blij dat ik gewoon voor Hidde kan zorgen.

Azmay fijn dat je toch nog een echo hebt gekregen! Vervelend dat de kleine nog niet gedraaid is. Mocht je nog iets willen weten over mijn ervaring van de draaipoging let me know. :)

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje. Morgen is de laatste dag van de kraamhulp, daarna moeten we het écht zelf gaan doen. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. De kraamhulp was wel echt een topper, hele lieve vrouw met een bak ervaring.
Dit is trouwens de voorkant en binnenkant van ons geboorte kaartje. Tekeningen zijn gemaakt door mijn vader. Als tekst hadden we er in staan: "Vanaf het begin gek op elkaar, nu samen houden van jou." <3

Afbeelding
Afbeelding

En nog ééntje van mij met m'n lieve ventje. <3 O:)

Afbeelding