Beenstandcorrectie en nog niet te been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Beenstandcorrectie en nog niet te been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 18:32

10 oktober heb ik een beenstandcorrectie gehad, omdat het kraakbeen aan de binnenkant van m'n knie weg is en ik niet pijnvrij kon lopen..
Pff heb me toch wel ff vergist in die operatie. De arts zei van tevoren dat ik snel weer te been zou zijn.. nou dus niet :(
Loop nu nog met pijn en ben al vanaf die tijd niet aan het werk en zorg dus ook al vanaf die tijd niet voor de paarden.
Nou moet ik 20 april naar de pijnpoli.. duurt ook weer zo lang.
Wil zo graag weer werken en de paarden doen..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:35

Ondat dit topic beter op MWS past ga ik het daarheen verplaatsen.

HK --> MWS

germie

Re: Beenstandcorrectie en nog niet te been

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:58

Oei, dat is wel heel lang. Mijn vader heeft dat ook gehad en die liep na 6 weken weer direct vrolijk fluitend rond en nog steeds.
Dit lijkt me echt niet normaal. Het kan zijn dat je na die 4 of 6 weken gips nog een tijdje minder kracht hebt, maar de pijn zou direct verdwenen moeten zijn. Ook moet je dan feitelijk direct weer alles kunnen doen inclusief sporten.
Hier lijkt me echt wat mis. Ik zou daar zeker achteraan gaan. 20 april duurt ook nog enorm lang. Sterkte.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:01

En een second opinion bij een andere orthopeed?
Hoe oud ben je ongeveer? Kom je niet in aanmerking voor een (halve) knieprothese?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:25

Ik ben benieuwd wat er aan gedaan is, want je had al lang weer klaar moeten zijn.Ik had ook de binnenkant van de knie versleten en mijn been stond erg o benig. Ik heb een hele knieprothese gekregen en liep na enkele weken fluitend achter de rollator. 6 week na de operatie mocht en deed ik alles weer. Ik heb wel last van de spieren en de rug gehad door de standcorrectie want been is nu recht dus scheelt een paar centimeter.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 19:32

Er is nog een mri gemaakt, maar daar is niks op te zien volgens de arts. Hij zegt dat het ook het ijzer kan zijn waar ik last van heb. Dat gaat er pas in oktober uit.
Gisteren had ik wel een goeie dag en heb ik voor het eerst weer rond de 6500 stappen gezet, maarja dan wordt ik vandaag weer afgestraft.
Spieren heb ik zoiezo wel veel last van aangezien ik voor m'n operatie ook al bijna een jaar met mega pijn heb rondgestrompeld. Heb daarmee ook gewoon doorgewerkt (in de schoonmaak) dus dat is ook niet echt bevorderlijk geweest.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:28

Ijzer zal het wel niet zijn. Maar wat hebben ze gedaan dan.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 10:38

pillow schreef:
Ijzer zal het wel niet zijn. Maar wat hebben ze gedaan dan.

Ze hebben de stand veranderd door bot door te zagen en daar een wig tussen gezet. En dat zit nu vast met een plaat en schroeven...
Vergelijkbaar als deze foto...

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:51

Zitten er dus schroeven in? Dan kan dat best de oorzaak zijn. Het is vervelend dat je nog een maand moet wachten op verder onderzoek. Maar kaart dan de pinnen wel aan.
Sterkte in ieder geval en succes. Op zich is het mooi dat je een keer 6500 stappen gezet hebt. Wel jammer dat je daarna weer een terugval hebt, maar als dit de eerste keer was, dan is dat toch een mijlpaal.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:08

Maar dat kraakbeen is even zo goed tussen je knie vandaan. En door het rechtzetten komt er nog meer druk op de binnenkant. Dus dat blijft pijn geven lijkt me.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:26

Osteotomie (zo heet deze operatie) is een prima operatie om eenzijdige artrose door X- of O-benen te corrigeren. De druk wordt verminderd op het deel waar minder kraakbeen zit en hoort heel snel verlichting te geven.

Die foto van NRC is trouwens bijzonder, het lijkt alsof daar de wig aan de verkeerde kant is gezet? :? :))

TS: ik zou toch aandringen op verder onderzoek, dit hoort niet zo lang te duren.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 07:22

pillow schreef:
Maar dat kraakbeen is even zo goed tussen je knie vandaan. En door het rechtzetten komt er nog meer druk op de binnenkant. Dus dat blijft pijn geven lijkt me.

Ze hebben er juist voor gezorgd dat er minder druk op de binnenkant van m'n knie is gekomen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 07:29

Je bent nu al weer een maand verder, zo'n ingreep moet je binnen 6 weken normaal gesproken weer volledig op de been hebben. Hoe gaat het nu?

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 07:42

Ik ben 1,5e week geleden bij de pijnpoli geweest. De arts vond het erg klinken dat het m'n pees moet zijn waar ik last van heb en die is nu ingespoten om te kijken of die het daadwerkelijk is. En idd die pijn is weg... jeeeh. Als deze injectie zou helpen krijg ik een PRF behandeling zodat ik het uit kan zingen totdat die plaat weer uit m'n been gaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:30

Mooi dat de pijn nu weg is, maar waarom kan die plaat er dan niet eerder uit? Het been is immers genezen. Want inspuiten is ook niet goed natuurlijk. Of krijg je geen degradatie van weefsel?