Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BoktVerlaten schreef:Stomme vraag maar zou het ook bij hele lange manen werken? Ik heb een paard met lange manen die ik niet wil knippen maar die er wel soms onverzorgd uitzien door de dooie puntjes. Die doe ik nu ouderwets eruit halen(draaien en schaartje) maar dat gaat niet heel snel…..
Jorex schreef:Ik heb er een filmpje/TikTok van gezien met een kapper die erop reageert en die zei dat het slecht is voor je haar omdat je inderdaad gezonde haren die nog veel langer hadden kunnen groeien eraf knipt omdat ze uitsteken ten opzichte van de pluk. Dus het doet niet de split ends maar alles wat pluist gaat eraf en dat zijn ook gewoon haren die nog niet uitgegroeid zijn. Maar om echt een goed oordeel te vellen moet ik zelf eerst een filmpje van Brad Mondo kijken, kennelijk heeft hij ook een review ervan gedaan.
Lijsken schreef:Jorex schreef:Ik heb er een filmpje/TikTok van gezien met een kapper die erop reageert en die zei dat het slecht is voor je haar omdat je inderdaad gezonde haren die nog veel langer hadden kunnen groeien eraf knipt omdat ze uitsteken ten opzichte van de pluk. Dus het doet niet de split ends maar alles wat pluist gaat eraf en dat zijn ook gewoon haren die nog niet uitgegroeid zijn. Maar om echt een goed oordeel te vellen moet ik zelf eerst een filmpje van Brad Mondo kijken, kennelijk heeft hij ook een review ervan gedaan.
Maar je haren groeien niet vanaf de onderkant, maar uit je hoofdhuid. Dus, zelfs als zo’n ding je haar een stukje afknipt dan groeit het daarna gewoon weer door.