Split end trimmer voor gespleten haarpuntjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Split end trimmer voor gespleten haarpuntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 08:43

Wie heeft er ervaring met een trimmer voor gespleten haarpunten?
Ik heb sindskort een split end trimmer en ik ben enthousiast. Het doet echt precies wat het hoort te doen. Het haalt niks van de lengtes af en mijn haar is nu beter doorkambaar en niet pluizig.
Ik kon er niks over vinden op Bokt dus ik vroeg me af wie hem nog meer gebruikt.
Voor degenen die niet weten wat het is: het is een elektrisch apparaat waar je plukjes haar doorheen haalt en die de dode puntjes eraf knipt. Net als dat je vroeger een pluk pakte en deze ronddraaide en dan de uitstekende haartjes wegknipte. De haartjes komen in een opvangbakje.

Foto’s kan ik even niet toevoegen nu zie ik. Ik krijg de melding dat het uploadform niet geladen kan worden. Zodra het kan voeg ik wat foto’s toe.

Het werkt fijn en makkelijk en ik vind het een uitkomst om tussendoor te doen. Ik ga niet elke 2 maanden naar de kapper dus dit lijkt voor mij de oplossing.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:42

Geen ervaring mee, maar klinkt ideaal!
Welk merk heb je?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:56

Geen ervaring, maar wat ik tegen kom wordt het mooier gepresenteerd dan het kan werken. Zo'n apparaatje kan niet het onderscheid maken tussen beschadigde en gave puntjes, maar haalt overal een klein stukje af? Als je dat een keer in de zoveel tijd doet zal je dat kleine stukje niet merken ten opzichte van de groei van je haar. En een klein stukje er af kan natuurlijk precies zijn wat je wilt om je haar mooi te houden, maar dat is iets anders dan het idee dat je alleen de beschadigde puntjes kwijtraakt.

Dorus

Re: Split end trimmer voor gespleten haarpuntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:09

Ik ben benieuwd, ik volg even mee. Ik ga ook niet met enige regelmaat naar de kapper.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:34

Werkt het ook voor gekruld haar? En als het alleen puntjes vilt, dan gok ik dat laagjes geen probleem zijn. Ik ben wel benieuwd naar de foto's, ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me ideaal

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:37

Stomme vraag maar zou het ook bij hele lange manen werken? Ik heb een paard met lange manen die ik niet wil knippen maar die er wel soms onverzorgd uitzien door de dooie puntjes. Die doe ik nu ouderwets eruit halen(draaien en schaartje) maar dat gaat niet heel snel…..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 13:26

Het haalt niet van alle haren een puntje af. Het haalt alleen de ‘uitstekende’ haartjes weg. Ik zal een filmpje opzoeken. Staan op YouTube meerdere filmpjes van.
Ik heb zelf een goedkope versie geprobeerd, om uit te proberen of het iets voor me is. Anders is het zonde om veel geld uit geven. Maar dat is het voor mij wel waard. De split ender pro is de bekendste.

Als je googlet op Split ender pro dan vind je filmpjes en ervaringen.
Je haar is veel minder pluizig daarna. En niet korter. Het oogt veel gezonder.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 16-03-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 13:28

BoktVerlaten schreef:
Stomme vraag maar zou het ook bij hele lange manen werken? Ik heb een paard met lange manen die ik niet wil knippen maar die er wel soms onverzorgd uitzien door de dooie puntjes. Die doe ik nu ouderwets eruit halen(draaien en schaartje) maar dat gaat niet heel snel…..

Nou het haar moet gewassen en droog en uitgeborsteld zijn. Mag geen vet of olie inzitten. En paardenhaar is veel harder dus het zal wel werken maar misschien maar 1 x omdat het ding dan stuk is. :+
Misschien als je supergoed wast en conditioner gebruikt en droog goed uitkamt en kleine plukjes pakt? Dat het dan hoort te werken. Maar je kan ook plukjes strak draaien en de uitstekende haren wegknippen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:30

Ik heb er een filmpje/TikTok van gezien met een kapper die erop reageert en die zei dat het slecht is voor je haar omdat je inderdaad gezonde haren die nog veel langer hadden kunnen groeien eraf knipt omdat ze uitsteken ten opzichte van de pluk. Dus het doet niet de split ends maar alles wat pluist gaat eraf en dat zijn ook gewoon haren die nog niet uitgegroeid zijn. Maar om echt een goed oordeel te vellen moet ik zelf eerst een filmpje van Brad Mondo kijken, kennelijk heeft hij ook een review ervan gedaan. :')

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:38

Jorex schreef:
Ik heb er een filmpje/TikTok van gezien met een kapper die erop reageert en die zei dat het slecht is voor je haar omdat je inderdaad gezonde haren die nog veel langer hadden kunnen groeien eraf knipt omdat ze uitsteken ten opzichte van de pluk. Dus het doet niet de split ends maar alles wat pluist gaat eraf en dat zijn ook gewoon haren die nog niet uitgegroeid zijn. Maar om echt een goed oordeel te vellen moet ik zelf eerst een filmpje van Brad Mondo kijken, kennelijk heeft hij ook een review ervan gedaan. :')

Maar je haren groeien niet vanaf de onderkant, maar uit je hoofdhuid. Dus, zelfs als zo’n ding je haar een stukje afknipt dan groeit het daarna gewoon weer door.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:15

Lijsken schreef:
Jorex schreef:

Maar je haren groeien niet vanaf de onderkant, maar uit je hoofdhuid. Dus, zelfs als zo’n ding je haar een stukje afknipt dan groeit het daarna gewoon weer door.

Zou ook betekenen dat ik nu slecht voor mijn haar ben geweest laatst omdat ik het korter heb laten knippen dan “nodig” was :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 16:00

En hier staat meer info en ook nog een filmpje:
https://www.johnbeerens.com/split-ender-pro-2-zwart

Ik heb zelf nu een Aliexpress versie maar overweeg om over een tijdje de Split ender pro 2 te kopen.
Al doet mijn Aliexpress versie het ook helemaal prima. Ik weet alleen niet hoe lang.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 22:10

De upload doet het weer. Hier zie je wat er van mijn haar afkwam.

Afbeelding

Afbeelding