Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 00:34

Gezien je vriend zijn beroep denk ik dat hij best handig is. Misschien kan hij een opklapbed maken. 1 die je na het slapen tegen de muur kan klappen zodat die dan weer is. Een optie zou zijn in het kantoor. Het moet voor hem toch mogelijk zijn als jij een uurtje eerder wilt slapen om zelf in de woonkamer te gaan zitten. Misschien is hij ook wel iemand die alles eerst moet laten bezinken, maar op dit moment is hij niet heel help vol.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 01:01

scrabbel schreef:
Gezien je vriend zijn beroep denk ik dat hij best handig is. Misschien kan hij een opklapbed maken. 1 die je na het slapen tegen de muur kan klappen zodat die dan weer is. Een optie zou zijn in het kantoor. Het moet voor hem toch mogelijk zijn als jij een uurtje eerder wilt slapen om zelf in de woonkamer te gaan zitten. Misschien is hij ook wel iemand die alles eerst moet laten bezinken, maar op dit moment is hij niet heel help vol.


Alternatief kan vriendlief dan in het kantoor slapen.

Vind hem erg lomp naar je toe ts, hij mag gerust wat medeleven en meewerkendheid tonen naar de persoon die hij lief heeft.

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 01:01

Citaat:
En nou lijkt het een beetjr alsof niks mag van mijn vriend. Maar we hebben bepaalde dingen eenmaal afgesproken. Het kantoor is "zijn" kamer en de kattenkamer "mijn" kamer. Dus in onze kamers maken we onze eigen beslissingen. En geen kattenbakken in de slaapkamer heefr te maken mer én de geur maar ook omdat het me niet gezond lijkt. En mijn vriend wil ze dus niet op kantoor. En ik wil dat de woonkamer er ook netjes uit blijft zien. Dus het is niet dat niks van hem mag. Maar we hebben bepaalde afspraken en daar houd ik me ook aan. En we zijn allebei ook enorm eigenwijs. Dat zit ook nog wel eens in de weg


Oplossing
Jullie 2persoons bed verkopen.

Kamer 1 wordt het kantoor + het éénpersoonsbed van jouw vriend komt er te staan. Je geeft al aan dat het kantoor 'zijn' kamer is. (Is hij een gamer?)

Kamer 2 komt jou eenpersoonsbed te staan en eventueel jouw tekenspul

Katten blijven in hun katten kamer plus je hoeft de kattenbakken niet te verplaatsen.

Zo hebben jullie je eigen ruimte en meer rust.

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 07:04

LoveGlove schreef:
Mijn vriend heeft geofferd om vannacht op het luchtbed te slapen zodat ik gwn ff een goede nacht rust krijg. Hij was er alleen niet zo blij mee dat ik in de ochtend al kwam met het slaap dingetje. Maar goed, het was ook een slechte werkdag voor hem dus hij was nogal humeurig toen hij thuis kwam. Dus ik heb het voor nu verder even achterwege gelaten. Anders maak ik alles alleen maar erger.


Lijkt me echt gezellig bij jou thuis als 'een slechte werkdag' dit effect heeft.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:28

Zijn jullie van plan om door het gesnurk vaker apart te slapen? Ik zou dan een goed bed kopen voor je vriend, die in zn kantoor plaatsen. Als hij verder niks wil dan houdt t een beetje op. Jij hebt ook je slaap nodig. En als er niet mee te praten valt, en hij ook niet meedenkt, dan zou ik gewoon zelf zorgen dat je je eigen oplossing regelt en het hem mededelen. Beetje voor jezelf opkomen hoor!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 08:34

Goof schreef:
LoveGlove schreef:
Mijn vriend heeft geofferd om vannacht op het luchtbed te slapen zodat ik gwn ff een goede nacht rust krijg. Hij was er alleen niet zo blij mee dat ik in de ochtend al kwam met het slaap dingetje. Maar goed, het was ook een slechte werkdag voor hem dus hij was nogal humeurig toen hij thuis kwam. Dus ik heb het voor nu verder even achterwege gelaten. Anders maak ik alles alleen maar erger.


Lijkt me echt gezellig bij jou thuis als 'een slechte werkdag' dit effect heeft.

Ja het gebeurt niet super vaak gelukkig. Het probleem is dat ik heel gevoelig ben voor andermans emoties. Ik ga ze overnemen ook nog. En andersom doet hij dat ook bij mij. Dus als een van ons humeurig is, is de ander dat vaak ook. Hij was tegen het einde van de avond wel weer wat opgeknapt hoor.

Ik ben het vaakste humeurig van ons twee hoor. Ik kan het ook heel gezellig maken :=

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:48

Ik heb ook een snurker in huis/bed. Vreselijk haha, ik kan echt boos worden van dat geluid, ik haat het :')
Ik slaap met een slaapmasker met audio. White noise of audioboek, maakt mij niet uit - alles is beter dan dat gesnurk. Soms loeit hij zo hard dat hij er nog bovenuit komt, maar dan hoor ik het in ieder geval véél minder.

Ik ben ook een anti-snurk spray gaan scoren bij de apotheek voor hem. Die werkt niet in op de slijmvliezen, dus richt ook geen schade aan. Ik zeg niet dat het snurken dan helemaal over is, maar wel op een meer doenbaar volume :)

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:19

Heb je lekker kunnen slapen vannacht TS?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 11:17

_Madelon schreef:
Heb je lekker kunnen slapen vannacht TS?

Te lekker zelfs. Ik had me flink verslapen :=

Ik ben nog steeds niet helemaal bijgeslapen helaas, maar op zijn minst heb ik goed geslapen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:30

Ik vind je vriend een beetje egoïstisch TS. Weet je ook waarom hij niet naar een dokter wil?
En daarbij, hij snurkt, dus het is best wel gek dat jij dan moet verhuizen..

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 14:50

Es_ther schreef:
Ik vind je vriend een beetje egoïstisch TS. Weet je ook waarom hij niet naar een dokter wil?
En daarbij, hij snurkt, dus het is best wel gek dat jij dan moet verhuizen..

Hij is sowieso bang voor de eventuele kosten die erbij gaan komen. Want het wordt wel vergoed maar je moet wel eigen risico betalen. Hij is ontzettend onzeker over geld. En we hebben het ook niet heel breed. Daar niet van. Maar zo onzeker heb ik nog nooit iemand over geld gezien. Ik denk nier dat het de enige reden is. Ik denk dat hij het ook niet nodig vindt want, "ik moet gewoon afvallen om het snurken te minderen". Ja maar ja, we weten allebei dat dat nu nog niet gaat gebeuren. En "ik slaap gewoon goed hoor"
Ja maar je klaagt wel dat je weinig energie hebt. En daarbij ben je bijna altijd met 5 minuten weg. Dus je komt of tekort, of het komt door het snurken. Of allebei. Dat kan ook :')

En ja, jij slaapt goed. Maar ik niet. We moeten allebei goed slapen. Jij gaat er net zo de pineut van zijn als ik mijn slaap niet krijg als ik. Want humeurige mij is geen leuke mij. En dat weet hij. Depressieve mij is nog erger.

Dat heb ik ook allemaal al eens gezegd. We zouden er beiden baat bij hebben. Maar ja, hij doet er echt koppig over

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:11

Tja, als je vriend niet horen wil, dan moet ie maar voelen.

Dus jij gaat niet meer overleggen maar vertellen welke maatregelen jij gaat nemen/neemt om ervoor te zorgen dat jij wel gezellig blijft doordat je goed slaapt.

Dat lost het probleem van je snurkende vriend niet op maar dat geeft niet. Hij mag gerust snurken, zo lang jij er maar geen last van hebt.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:10

Ik vond en vindt het het eigen risico betalen waard.
Man snurkt niet meer en is veel minder moe.
Ik kan ook beter slapen.

Is je vriend misschien bang dat er iets ernstigers aan de hand is?

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:48

Eigen risico kun je ook gespreid betalen. Op voorhand of nadat je de rekening hebt gehad. En ja... fijn, dat hij wel goed slaapt. :') Jeetje wat een reactie.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:49

Ff wat anders:ook al zou hij voor een traject via de huisarts gaan, zou ik er niet vanuit gaan dat het snurken dan op korte termijn opgelost zal zijn. Zou toch ook een goed bed in zn kantoor plaatsen zodat hij daar kan slapen, al is het maar af en toe, en anders kan jij daarnaartoe als hij snachts te erg snurkt. Als hij geen bed wil in zn kantoor, is een goede bedbank misschien een handige optie?
En verder zou ik lekker dat bed of bedbank bestellen als ik in jouw schoenen stond,mijn nachtrust is mij heilig hoor!ik weet hoe het is als je slecht slaapt, en dit is zo makkelijk te voorkomen in jouw situatie,hij moet gewoon niet zo moeilijk doen.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:11

Wauw, ik ga misschien heel Bokt over me heen krijgen, maar het klinkt alsof hier veel meer aan de hand is dan alleen snurken.
Het lijkt mij een heel goed idee als jouw lief eens flink aan zichzelf gaat werken in therapie, en jij eens goed gaat nadenken of je dit wel acceptabel vindt voor jezelf.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 23:40

veneri schreef:
Ff wat anders:ook al zou hij voor een traject via de huisarts gaan, zou ik er niet vanuit gaan dat het snurken dan op korte termijn opgelost zal zijn. Zou toch ook een goed bed in zn kantoor plaatsen zodat hij daar kan slapen, al is het maar af en toe, en anders kan jij daarnaartoe als hij snachts te erg snurkt. Als hij geen bed wil in zn kantoor, is een goede bedbank misschien een handige optie?
En verder zou ik lekker dat bed of bedbank bestellen als ik in jouw schoenen stond,mijn nachtrust is mij heilig hoor!ik weet hoe het is als je slecht slaapt, en dit is zo makkelijk te voorkomen in jouw situatie,hij moet gewoon niet zo moeilijk doen.

Nouja opzich vind ik het luchtbed wel lekker liggen :=
Mijn vriend vond het ook niet heel verkeerd. Alleen kraakt het enorm. Daar had hij dan wel last van. Ik heb daar dan weer geen last van :')


Avalanche schreef:
Wauw, ik ga misschien heel Bokt over me heen krijgen, maar het klinkt alsof hier veel meer aan de hand is dan alleen snurken.
Het lijkt mij een heel goed idee als jouw lief eens flink aan zichzelf gaat werken in therapie, en jij eens goed gaat nadenken of je dit wel acceptabel vindt voor jezelf.

Niet alleen hem hoor. Ikzelf ook. Misschien zelfs relatietherapie.

We houden enorm van elkaar. En ik vind hem een super lieve jongen. We laten elkaar zijn wie we zijn. Iemand vroeg al eerder of hij een gamer is. Ja. Maar ik ook :=
Ik ben een van de weinige van de vriendinnen die hij heeft gehad die het ook volledig van hem accepteerd en hem zijn gang laat gaan. Ja, hij is eigenwijs. Maar dat ben ik net zo goed. Misschien ben ik zelfs erger. Zoals ik eerder heb genoemd is dit snurken gewoon een geval apart. Hij reageert nooit zo egoïstisch op iets. Eigenwijs, ja. Maar niet egoïstisch.

En als er iemand van ons twee aan zichzelf moet werken en dat de afgelopen bijna 3 jaar in onze relatie ook al heeft gedaan ben ik het. Ik ben van de twee degene met de grootste gebruiksaanwijzing. Ik heb op verschillende gebieden ook coaching etc. En dit is de reden waarom het ook vaker kan botsen tussen ons. Dat is vaak frustratie van beide kanten omdat het dan met mij niet zo goed gaat. Maar als ik alles vergelijk met een jaar geleden ben ik enorm vooruit gegaan. En hij ook. Hij heeft ontzettend veel geduld en begrip gehad met mij. En dat zou bijna niemand anders mij kunnen hebben gegeven.

En ja, we hebben wat issues in onze relatie. Veel wat ik hier niet wil bespreken. En 90% van die issues komen van mijn kant af. En daar zou relatietherapie niet verkeerd voor zijn. Maar ik ben zo moe van alle therapieën die ik de afgelopen jaren heb gehad (ik ben een tijdje gewoon 2 keer per week moeten gaan) dat ik daar even een pauze van wil hebben.

Ik zet dit er puur even neer omdat het snurk issue overkomt alsof hij een enorm egoïstisch persoon is. En dat is hij helemaal niet. Dus jullie mogen ook een beetje de andere kant van het verhaal zien. Ik ben meestal het probleem van ons twee. En dat is niet in een slechte zin. Ik kan er niets aan doen. En dat weten we allebei. Dat heeft hij ook geaccepteerd vanaf het begin. Ik ben vaak het probleem. Niet hij. Dit is deel van die 10% van zijn kant.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:38

Mijn ervaring is dat vaak als iemand zich zoveel van de problemen toe schrijft dat die problemen voornamelijk aan worden gepraat door de toxische partner.
Waak daar voor, moeilijke mensen zijn vaak niet meer moeilijk als ze niet in een moeilijke situatie gedrukt worden..

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 00:50

Azmay schreef:
Mijn ervaring is dat vaak als iemand zich zoveel van de problemen toe schrijft dat die problemen voornamelijk aan worden gepraat door de toxische partner.
Waak daar voor, moeilijke mensen zijn vaak niet meer moeilijk als ze niet in een moeilijke situatie gedrukt worden..

Neehoor dat is hier niet zo. Ik heb gewoon issues met trauma en ik heb wat beperkingen. Die dingen waren er al voordat ik hem kende. En toen was her zelfs nog erger. Ik kon niet eens eten of slapen voor een periode.

Kijk, ik bedoel ook niet dat "ik het probleem bem in de relatie". Niemand is een probleem. Ik heb misschien de verkeerde woorden gebruikt. Laat ik het zo zeggen: met mij leven is nooit saai :')
Veel van onze issues in de relatie stammen af van mijn beperkingrn en trauma's. Daar kunnen we allebei niks aan doen. En ik zie dat ook niet als iets slechts. Ik ben gewoon anders dan anderen en heb een grotere bijsluiting dan anderen. En dat is helemaal oke. Het zijn gewoon veel dingen waar we samen aan moeten werken in de relatie. Als hij met niet goed had behandeld was ik allang weggeweest. Ik ben iemand die altijd vecht voor waar ik recht op heb. Gerespecteerd worden voor wie ik ben (in een relatie) is daar zeker eentje van :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 01:03

LoveGlove schreef:
Ik ben iemand die altijd vecht voor waar ik recht op heb.


Dan zou je nu voor jezelf moeten opkomen. Je hebt namelijk recht op goede nachtrust.

MarliesV

Berichten: 15196
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:57

In een relatie ben je met 2, wie welke inbreng heeft in 'problemen' is niet mega van belang, wel dat je er samen uitkomt en eerlijk kijkt naar je eigen handelen.

Heb je geen dikke deken die je om het luchtbed kan doen, dat helpt tegen optrekkende kou en het kraken. Of anders een hoeslaken boven en 1 onder (of 1 grote rondom).

Af en toe een nachtje op kantoor slapen is dus wel aan te raden, doe je dat toch. Ik zou met elkaar afspreken dat je een soort vaste grens trekt met elkaar en wie dan waar slaapt als die grens is bereikt.

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, maar je hebt iig stappen gemaakt met elkaar nu.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:27

Azmay schreef:
Mijn ervaring is dat vaak als iemand zich zoveel van de problemen toe schrijft dat die problemen voornamelijk aan worden gepraat door de toxische partner.
Waak daar voor, moeilijke mensen zijn vaak niet meer moeilijk als ze niet in een moeilijke situatie gedrukt worden..

Eens. En deze relatie klinkt allesbehalve gezond.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 12:01

MarliesV schreef:
In een relatie ben je met 2, wie welke inbreng heeft in 'problemen' is niet mega van belang, wel dat je er samen uitkomt en eerlijk kijkt naar je eigen handelen.

Heb je geen dikke deken die je om het luchtbed kan doen, dat helpt tegen optrekkende kou en het kraken. Of anders een hoeslaken boven en 1 onder (of 1 grote rondom).

Af en toe een nachtje op kantoor slapen is dus wel aan te raden, doe je dat toch. Ik zou met elkaar afspreken dat je een soort vaste grens trekt met elkaar en wie dan waar slaapt als die grens is bereikt.

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, maar je hebt iig stappen gemaakt met elkaar nu.

Klopt ook. En dat doen we ook samen. We zijn al over veel struggles heen gekomen :j

Ja ik had geen hoeslaken meer over voor het luchtbed de laatste keer, dus volgende keer met bed verschonen doe ik er weer eentje omheen :j

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:48

Ik krijg er een beetje de kriebels van hoe snel er op bokt wordt geroepen dat een relatie ongezond is of dat iemand maar bij iemand weg moet gaan. Wij kunnen daar helemaal niet vanachter ons beeldschermpje over oordelen. Wij lezen één kant van het verhaal, een platte tekst zonder iets waar daadwerkelijk een mening over geveld kan worden.

Misschien vat TS de opmerking zo op, maar is die helemaal niet op die manier door vriend geuit. Ik vind ook dat je best voor jezelf mag opkomen als er geen gehoor aan je hulpvragen wordt gegeven - dat heb ik ook al gezegd, maar weg gaan of dergelijke is nergens voor nodig.

Ik heb eerder in het topic wat producten laten zien aan TS welke ze kan uitproberen. Ik heb er één van aangeschaft welke ik in dezer dagen binnen hoop te krijgen en van t weekend kan uitproberen. Ik ben heel gevoelig voor geluid dus ik kan niets beloven maar de recensies zijn om over naar huis te schrijven. Naast dat TS elders kan gaan liggen, kan ze ook verder kijken naar mogelijkheden. Als vriend van TS op dit moment niet naar een huisarts wilt of kan gaan, so be it. Gelukkig zijn er nog meer mogelijkheden waar beide naar kunnen kijken. Ideaal is het niet, maar vriend van TS ligt daar echt niet met opzet te snurken en zijn vriendin wakker te houden.

Het komt echt wel goed TS, samen vinden jullie er wel een weg en anders is er altijd nog een optie om links of rechts te gaan.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:02

Eigen risico kan je vaak gespreid betalen.
En echt waar doorverwijzing naar een slaapkliniek om snurken te o derzoeken is het geld echt waard.
Van niet slapen wordt niemand een leukere partner.