Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4315
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:04

Dat is geen gekke gedachte. Mijn knieën zijn ook makkelijk overbelast of dat de aanhechtingen geïrriteerd raken. Als ik spierpijn heb en daardoor net anders ga bewegen, betekend dat meestal dat mijn knie het moet opvangen.

Maar het is lastig, want juist door de spieren om mijn knie heen goed te ontwikkelen, krijg ik uiteindelijk minder last van mijn knie. Dat betekend alleen wel ook spierpijn. Maar een goede balans vinden in krachttraining en duursport en genoeg hersteltijd is best lastig!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:35

Interessante site, Sportrusten.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 13:42

Zit idd wel aan het sportrusten programma te denken voor de marathon.

Als ik 1 januari start, is het precies 100 dagen tot de marathon

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:06

Ik doe nu ff meer krachttraining en merkte dat zeker eerste week in mijn hardlopen. Is voor mij wel echt bittere noodzaak om mezelf mobiel te houden. Gaat nu al weer stukken beter.
Vandaag alleen spierpijn in de buikspieren. Eind van de middag of avond kort tempo loopje of interval.

1 van mijn collega's is ook super enthousiast over koud douchen s ochtends. Ik moet nog even een mentale horde over denk ik.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:25

Maflinger_S schreef:
Interessante site, Sportrusten.

:j


Dilan93 schreef:
Zit idd wel aan het sportrusten programma te denken voor de marathon.

Als ik 1 januari start, is het precies 100 dagen tot de marathon

Ik heb toen ook daar naar gekeken, maar ik vond het, zeker voor mijn eerste marathon, nog wel een risico. Er zitten wat haken en ogen aan en het blijkt niet voor iedereen geschikt. Je moet wel 4x per week lopen, moet sowieso de 10 onder het uur lopen, maar bepaald max bmi hebben én je loopt niet verder dan 14 km. Het kan, maar je weet dus niet wat je lijf doet met langere afstanden. Als je al marathons hebt gelopen, en je voldoet aan de starteisen, dan is het zeker het proberen waard. Ik heb het nooit aangedurfd. :o

Ik vind jullie allemaal wel supergoed met de krachttrainingen! _/-\o_

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 15:13

10k moet onder de 65 minuten. Ik heb 'm in oktober in 63 gelopen, dus kan net.
Bmi voldoe ik wel aan, gelukkig

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:43

Sportrusten, ik vind het bijzonder, maar heb wel gezien dat het werkt bij mensen.
Ik zou zelf echt wel willen weten wat een lange afstand tussen mijn oren en met mijn lijf zou doen. Veertien km is wel echt heel weinig.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 16:42

Supervixen schreef:
Sportrusten, ik vind het bijzonder, maar heb wel gezien dat het werkt bij mensen.
Ik zou zelf echt wel willen weten wat een lange afstand tussen mijn oren en met mijn lijf zou doen. Veertien km is wel echt heel weinig.

Dat is idd ook hetgeen wat mij altijd doet twijfelen.

Maar gezien ik nu met mn knie zit, is het misschien het proberen waard.
Heb het startbewijs voor de marathon nu toch al.
En misschien dat het voor mij nu een voordeel is om minder trainingskilometers te maken.
Dan moet ik natuurlijk wel flink pieken op marathondag zelf, maar dan is de kans op overbelasting tijdens de training kleiner.

Is maar een idee hoor, ben er nog niet uit wat ik ga doen. Hangt ook van mn knie af natuurlijk.
Maar zou het heel zuur vinden als ik nu weer kan opbouwen en dan al snel teveel kilometers moet maken.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:29

Yeeyyy mijn prijs van asics is binnen! Wel een erg zomerse outfit, dus die blijft nog even in de kast.
En een paar gel cumulus 23. Ben benieuwd hoe ze lopen.

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:36

Nice @SV! :D

Lien_

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:44

Wat leuk supervixen!

Sportrusten had ik nog nooit van gehoord. Wat bijzonder, ik weet niet of het iets voor mij zou zijn, maar het werkt vast voor sommige mensen :)

Koud douchen is ook niet voor mij. Ben teveel een watje :o sowieso ben ik een enorme koukleum. Of nouja, het is nu rond de 6 graden en ik kan nog wel met korte mouwen hardlopen, maar ik heb wel een jasje mee voor de eerste kms. Koude douche is echt een te hoge mentale drempel := ik kan wel heel goed tegen hoge temperaturen

Prachtige honden op de vorige pagina van Borisje <3

Ik heb vandaag weer een rondje gelopen. Had er totaal geen zin in, teveel stress over m'n proefschrift. Toch voelt het altijd zoveel beter na hardlopen :)

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:18

Supervixen schreef:
Yeeyyy mijn prijs van asics is binnen! Wel een erg zomerse outfit, dus die blijft nog even in de kast.
En een paar gel cumulus 23. Ben benieuwd hoe ze lopen.

[ [url=m/gaEdjR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, die schoenen heb ik ook. Ik vind ze erg fijn lopen.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:26

Ik wil ze morgen uitproberen als het niet met bakken uit de lucht komt.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:36

Ik heb m de nimbus 21,vind ik nog steeds erg fijn lopen, ben benieuwd wat je van de cumulus 23 vind.

Hier net ook ff lekker rondje van 8 kilometer gelopen en nu met frisse moed de laatste werk dingen afmaken.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:57

Ik heb de nimbus 22, ook gewonnen bij asics vorig jaar. Helaas zijn die iets de klein om hard te lopen, maar ik heb ze wel gewoon aan. Die zitten ook erg fijn.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:15

Lieve mensen kunnen jullie geen boek schrijven gezamenlijk! Jullie verhalen zijn zo leuk en motiverend en dan “the best view” foto’s van SV erbij. Wordt een bestseller!! :D

Mijn lampjes komen van Decatlon, beste investering ooit. Zag die vraag 100 blz. terug. Jullie gaan zo hard met typen. Zou op iedereen willen reageren maar dat lukt niet.. -O-

Dat zijn nog eens leuke prijzen SV! Een goed pakkie is het halve werk! Ik heb vandaag een hoofdband en handschoenen besteld.
Denk dat het mij gaat lukken de winter door te trainen.
Vanavond was ik niet van plan om te gaan - maar ik ging toch. En bij 7 dacht ik dat gaat lekker, bij 8 en 9 ook en toen kon ik het niet laten om voor 10 door te gaan. 10 KM zonder te stoppen - hoe kan dat nou ineens zo makkelijk gaan??? *\o/*

Ik. Ben. Blij!
Zeer tevreden in een warm bad met een ijskoude chocomel uit het kerstpakket van AH. Het leven is leuk _/-\o_

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 19:38

Supervixen schreef:
Yeeyyy mijn prijs van asics is binnen! Wel een erg zomerse outfit, dus die blijft nog even in de kast.
En een paar gel cumulus 23. Ben benieuwd hoe ze lopen.

[ [url=m/gaEdjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! :D

Bij mij zijn de schoenen ook binnen zag ik net.
Kan ze alleen nog niet uitproberen :n

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:43

Komt wel dilan, wat in het vat zit verzuurt niet zegt men.
Je kunt ze alvast onder een spijkerbroek aantrekken en ze gewoon aandoen zonder ermee te rennen :P

BB80 supergoed gelopen! Ik drink ook vaak een pakje chocomel na een lange loop. Heerlijk!
Genieten is dat als het zo makkelijk gaat hè.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 20:45

Supervixen schreef:
Komt wel dilan, wat in het vat zit verzuurt niet zegt men.
Je kunt ze alvast onder een spijkerbroek aantrekken en ze gewoon aandoen zonder ermee te rennen :P

BB80 supergoed gelopen! Ik drink ook vaak een pakje chocomel na een lange loop. Heerlijk!
Genieten is dat als het zo makkelijk gaat hè.

Dat kan wel ja. :j

Zijn ze een keer nog niet modderig :')

Net wel gepast. Ze zitten goed :D

Suliko

Berichten: 4315
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 21:04

Ziet er lekker luchtig uit supervixen! Mooie schoenen ook!

En wat goed BB80! *\o/* en misschien een laat antwoord op iemand zijn vraag, het doet mij er wel aan herinneren om ook even naar de decathlon te gaan voor lampjes.

Ik wist niet zeker of ik nog zou gaan vandaag door de spierpijn en was ook best wel moe. Had een behandeling bij de tandarts, voor het eerst weer in 2 jaar na een hele nare ervaring bij mijn vorige tandarts. Maar dat voelde als zo’n overwinning dat toen ik thuis was ik opeens energie te veel had en nog heerlijk een halfuur gelopen heb! :D

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 21:24

Mooie prijs, SV!

Vanavond had ik lekker vrij van sporten. We mochten gisteravond omdat onze trainster niet kon. Dinsdagavond ook een rondje gedaan maar ik had eigenlijk wat te weinig kleren. Man wat was die wind koud! :brr:

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:37

Zo, krachttraining van vanochtend zit we weer op. Vanaf komende week weer naar 1 a 2 keer per week. Samen met trainer gekeken naar trainingsplan richting trail marathon. We gaan de focus verleggen van trainen met veel gewicht naar meer duurvermogen in de benen en core stability. Dus fijne circuitjes met afwisselend lunges, hele zware scrum loopband en een slee met 125 kilo er op vooruit trekken en terugduwen enzo.

Morgen weer gewoon lekker buiten in de Duinen trailen.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:04

Pittig gaucho, maar wel een mooi doel in het vooruitzicht! +:)+

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:56

Tof doel Gaucho, dat hoop ik ooit in de toekomst ook te doen.

Ik ben vanmiddag na werk nog geweest. Het regende, maar ik kom er steeds meer achter dat ik kou en regen eigenlijk helemaal geen probleem vind. De kou tot nu toe dan :+
Ben ook begonnen met koud afdouchen, ben benieuwd wat het me oplevert.

Ik kan mijn conditie zo na ruim 2 maanden niet lopen ivm blessure best vlot weer oppakken, superfijn!
Heb vandaag uiteindelijk 3,5 km in 24 minuten gelopen, waarvan 1,5 minuut de straat in en uit wandelen bij start een einde en 2 minuten wandelen tussendoor. Ik ben niet ontevreden!

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:08

Lekker gedaan goof! Je hebt dat toch een soort basisconditie waardoor je het snel weer opbouwt.

Ik heb mijn gewonnen asics getest. Ik heb echt heerlijk gelopen, een fijne duurloop van 15km op 5.30 min/km en een gemiddelde hartslag van 147. Ik had echt nog makkelijk een halve kunnen doen, maar liep op de weg en het werd saai en donker :') .

Gaucho tip van flip: train ook je onderrugspieren en doe daar rek en strek oefeningen voor. Heb na die 54km in oktober een week last van de spieren in mijn onderrug gehad en bij de 50km in november niet meer. Ik heb daar veel aan gewerkt.