Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:01

@Suliko: Zo dat is pas echte modder! Zonde van je nieuwe schoenen of zijn ze al in bad geweest?
Leuk dat je direct je nieuwe woonplaats kon verkennen. Je eerste rondje is een feit :))

Duintrail zag er ook gaaf uit @Duke! Maar jemig wat lijkt mij dat mulle zand zwaar!

Zet iemand zijn wekker voor morgenochtend? Haha... zoek medestanders :Y)

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:07

BB80 schreef:
@Suliko: Zo dat is pas echte modder! Zonde van je nieuwe schoenen of zijn ze al in bad geweest?
Leuk dat je direct je nieuwe woonplaats kon verkennen. Je eerste rondje is een feit :))

Duintrail zag er ook gaaf uit @Duke! Maar jemig wat lijkt mij dat mulle zand zwaar!

Zet iemand zijn wekker voor morgenochtend? Haha... zoek medestanders :Y)

Om vroeg naar werk te gaan en eind van de middag te gaan lopen. Leuke piramide challenge van de loopclub.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:19

@Suliko: leuk om zo je eigen omgeving te leren kennen. Je zoekt niet de schoonste paadjes uit zo te zien, maar dan zijn je schoenen mooi in één keer goed ontmaagd en hoef je je niet meer druk te maken over een modderspatje.

Het zand viel erg mee. De modder die we later kregen (letterlijk tot halverwege de schenen in de drek, slib en modderwater lopen), was veel zwaarder.

@Gaucho: ik zag op FB al je grote beslissing en ik voelde 'm al aankomen na het berichtje wat je hier hebt geplaatst...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:38

Duke: kan je dan nog rennen in zo’n diepe modder? Ik ga dan altijd wandelen en raak dan volledig uit het ritme als het te glibberig/nat ligt.

Edit: BB80: hmmm misschien voor een kort rondje… maar ik en opstaan… dat lukt eigenlijk bijna nooit. Of ik moet naar een pretpark gaan of zo haha.

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:56

Ja, paard verkocht dus, volgende week breng ik m naar zijn nieuwe 5 sterren huisje... Moeilijk maar heb er wel een goed gevoel bij.

Sherivey
Berichten: 8718
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 22:58

gaucho schreef:
Ja, paard verkocht dus, volgende week breng ik m naar zijn nieuwe 5 sterren huisje... Moeilijk maar heb er wel een goed gevoel bij.

Sterkte :(:)

Is een moeilijke beslissing, ook als het voor het paard beter is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 23:53

Sterkte Gaucho!

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 00:14

Sterkte Gaucho.

Suliko

Berichten: 4339
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 07:44

@BB80 nah, moeten ze tegen kunnen! Ik wil ook vaker het bos op gaan zoeken, vind onverharde paden toch het leukst. En fijnst, ik ben dan meer bezig met hoe ik mijn voeten neerzet. :D Heb wel mijn schoenen even afgespoeld naderhand.
Mijn wekker is al wel gegaan, alleen dan om naar het paard te gaan. Heb jij al de motivatie verzameld om te gaan?

@Duke, precies! En zo te horen heb jij al helemaal veel modder doorstaan, lekker hoor!

@Gaucho, sterkte! :(:)

MuSLi

Berichten: 5260
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:46

gaucho schreef:
Ja, paard verkocht dus, volgende week breng ik m naar zijn nieuwe 5 sterren huisje... Moeilijk maar heb er wel een goed gevoel bij.

Fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor Ace... <3
Soms zijn moeilijke keuzes wel goede keuzes.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:50

gaucho schreef:
Ja, paard verkocht dus, volgende week breng ik m naar zijn nieuwe 5 sterren huisje... Moeilijk maar heb er wel een goed gevoel bij.



Jeetje dat lijkt mij heel heftig! Maar ook al ken ik je paard niet ik denk zomaar dat je iemand heel erg blij gaat maken en misschien zelfs wel een grote wens van iemand in vervulling laat gaan.

Speciaal voor alle mensen die aan mij gedacht hebben toen de wekker ging en die van figuurtjes en grafieken houden.... :Z :o Mijn dag is goed begonnen!


Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5260
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:04

Netjes hoor BB80 :j Respect voor het opstaan en voor werk hardlopen.
Sinds die kleine er is, is dat helaas geen optie meer hier :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:28

Ik vond het te vroeg verrassing :')

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:53

@BB80: Zo, hoppa, die heb jij er weer opzitten! Ik moest effe wennen dat jij de snelheid i.p.v. het tempo erbij hebt staan. Ik dacht eerst: wandelt ze? :') Maar toen zag ik afstand en tijd... :o

@Gaucho: ik zag deze niet aankomen in eerste instantie. Je hebt zoveel tijd gestoken in Ace zelf helemaal inrijden enzo... Lijkt mij zo'n moeilijke beslissing. Ik moet zeggen dat ik ook mijn momenten heb dat ik helemaal niets meer wil met de paarden, maar Blue is nu 19 jaar en 17 jaar daarvan bij mij. Het is gewoon een gezinslid. Dan heeft hij maar een poosje vakantie. Nu is hij geblesseerd (voor het eerst in z'n leven), dus sowieso even gedwongen vakantie voor hem.

poes schreef:
Duke: kan je dan nog rennen in zo’n diepe modder? Ik ga dan altijd wandelen en raak dan volledig uit het ritme als het te glibberig/nat ligt.

Nee joh, je hupst wat in het rond, stukjes wandelen en beetje dribbelen. Bij trailrunning is het ook niet belangrijk dat je het hele stuk hardloopt. Je hebt altijd wel momentjes dat je even moet wandelen of van het uitzicht wil genieten. Tijd is ondergeschikt.

Wij hebben vanavond 'gewoon' training. Je mag in groepjes van 4 hardlopen, dus we verzamelen ergens, krijgen een training mee en verdelen ons in groepjes en lopen afzonderlijk onze training. Verder hebben we weer een corona-challenge gekregen: in twee weken tijd in totaal 42,125 km lopen (dinsdagavondtrainingen tellen niet mee).

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:02

Was ook best een beslissing om te maken hoor Duke, voordeel van Ace is dat het een heel makkelijk paard is om een baasje voor te vinden, met zijn leeftijd, karakter en opleiding. Zoals een stal genoot zei, 'iedereen wil een Ace' en als er dan een perfect huisje voorbij komt maakt dat de keus al makkelijker.

Hier vanavond zelf aan de slag met een training van de loopclub.
Afbeelding

Mijn vriend heeft zich ingeschreven voor een 50 km trail in Maart :') :roll:

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:05

Dat geloof ik ook! Dat Ace een wereldpaard is. En nog zo ontzettend knap paard ook.

Kregen net een appje in de groepsapp...
Citaat:
Georganiseerd buiten in de openbare ruimte sporten ook na 17.00 uur toegestaan. U bent dan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) tegelijk. Ook houdt u 1,5 meter afstand tot elkaar. U kunt dus bijvoorbeeld samen hardlopen of fitnessen in het park.

Een instructeur mag aan niet meer dan 4 personen lesgeven. Meerdere kleine groepjes worden gezien als een groot georganiseerd verband en is niet toegestaan.

Helaas kan ik niet anders dan de training vanavond niet door te laten gaan.
Ik hoop op jullie begrip.

Dus toch niet... -O-

Sherivey
Berichten: 8718
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 10:30

BB80, goed bezig hoor :D

Gaucho, pittig, 50 km trail :wow:

Ik ga even in een hoekje huilen.
Vanochtend 6 km gepland. Eerste 3 km gingen pijnloos. Daarna ineens wel weer pijn. Dus bij 5 km gestopt, want wandelen tussendoor hielp niet.

Zo ontzettend frustrerend. Training ligt gewoon stil nu en dat kan helemaal niet nu Egmond gepland staat over 6 weken...

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:34

Balen Djilan :( luisteren naar je lichaam is echt de enige optie ben ik bang

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 11:54

@Dilan: :(:) oliebol... dat is zeker balen. Ik zou toch even rust houden. Beter nu rust houden en dat het wellicht dan opknapt, dan maar iedere keer weer proberen en zo de blessure in stand blijft.

MuSLi

Berichten: 5260
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 11:55

Hier net even, tussen het werken door, een rondje gedaan. Dan hoef ik vanavond in de regen in het donker in ieder geval niet meer naar buiten :P

Het werd een soort van duurloop met elke 500m, 20 seconden sprint. Totaal 10 sprintjes gedaan. Leuk terug te zien in de powergrafiek :D

Afbeelding

Was wel een heel lekker loopje.
5,5km - 29:28.

Sherivey
Berichten: 8718
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 12:05

Zit er idd aan te denken om maar even niet te lopen.
Tegelijkertijd vind ik dat ook weer een eng idee ivm de planning van de komende maanden. :=

IMAY1990

Berichten: 1890
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:06

Ik vind dat stryd ding er wel echt heel gaaf uit zien, de getallen nerd in mij wil er heel graag een. Maar als ik kijk op hun site is ie 'slechts' deels compatible met mijn horloge en een nieuw horloge zie ik niet echt zitten. @MuSLi gebruik jij vooral de statistieken achteraf of ook echt de feedback tijdens een run? En in dat tweede geval, welk horloge heb jij?

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:13

Dilan93 schreef:
Zit er idd aan te denken om maar even niet te lopen.
Tegelijkertijd vind ik dat ook weer een eng idee ivm de planning van de komende maanden. :=


Andere cardio sport om wel in conditie te blijven? Fietsen, zwemmen zijn minder en in ieder geval anders belastend voor je knieën.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:16

Dilan93 schreef:
Zit er idd aan te denken om maar even niet te lopen.
Tegelijkertijd vind ik dat ook weer een eng idee ivm de planning van de komende maanden. :=

Toevallig vandaag in een postcast gehoord: Beter om met beginnende blessure 2 weken helemaal te stoppen en rust te geven, dan doortobben en uiteindelijk 8 weken of langer uit de running te zijn.

MuSLi

Berichten: 5260
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:19

IMAY1990 schreef:
Ik vind dat stryd ding er wel echt heel gaaf uit zien, de getallen nerd in mij wil er heel graag een. Maar als ik kijk op hun site is ie 'slechts' deels compatible met mijn horloge en een nieuw horloge zie ik niet echt zitten. @MuSLi gebruik jij vooral de statistieken achteraf of ook echt de feedback tijdens een run? En in dat tweede geval, welk horloge heb jij?

Ik gebruik hem nu vooral om achteraf de statistieken te bekijken, maar vooral omdat de Stryd eerst een Critical Power wil berekenen (dat is overigens na deze run gebeurd). Op basis van die Critical Power kan hij gaan bouwen aan trainingsschema's en herstelinformatie. Dus nu kan ik er wat meer naar gaan kijken tijdens de training.

Ik heb een Garmin Venu SQ en via Garmin Connect is het dan mogelijk om de Stryd Zones als gegevensveld toe te voegen aan de gegevensschermen. Dus tijdens het hardlopen heb ik inzicht in het vermogen wat ik loop :)