Voor de ASS zelf heb ik geen medicatie, slik wel anti depressiva en een anti psychoticum maar dat is voor de depressie (die wel uit de ASS klachten voorkomt helaas)
Ik slik momenteel niks meer. Ik ben autistisch en heb ook ADHD en alle medicatie die ik tot nu toe heb geslikt versterken of de autisme of de ADHD. Heb een tijd antidepressiva geslikt verschillende merken maar had bij allemaal flinke bijwerkingen en daar dus ook mee moeten stoppen. Het is zeer belangrijk in mijn ervaring om medicatie samen te bepalen met een goede psychiater en een arts.
Het gaat niet over medicatie, maar wie weet heb je er wat aan. Ik heb lange tijd in de psychiatrie gewerkt. Ik zag zoveel medicatie voorbijkomen. Vaak met een positief resultaat, maar ook met bijwerkingen. Twee a drie jaar geleden is er bij de locatie waar ik werkte op de jeugdgroep en op de volwassengroep. Door een aantal studenten van de universiteit een jaar lang een onderzoek gedaan naar de werking van bijv magnesium, jacobskruid, Valeriaan en nog een paar die ik niet onthouden heb. Ik was zelf best sceptisch. Maar moet zeggen dat ik bij meerdere personen goede resultaten heb gezien. Ik kan er niet veel over vertellen. Zelf had ik niks met het onderzoek te maken. Alleen invullen van vragenlijsten, of samen met de cliënt vragenlijst en resultatenlijsten invullen.
Schussler celzouten begonnen cliënten op een gegeven moment zelf te gebruiken.
Misschien vind je het niks. Maar wie weet het proberen waard als je niet gelijk aan de medicatie wilt. Volgens mij heeft het wel tijd nodig.