Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:52

Wat een verdrietig verhaal van je vriendin zeg, een hele moeilijke keuze maar ik zou denk ik dezelfde keuze gemaakt hebben als ik in haar schoenen stond.

Hé wat balen Joketje! Hopelijk heb je meer geluk met de spuitjes.

Spannend Eline, hopelijk donderdag meer duidelijkheid voor jullie!

Hier vorige week wel een follikel die de groei heeft doorgezet, van 12.5 mm naar 19.6 mm! Het leek toen alsof die al gesprongen was of op het punt stond om te springen maar na het bloedonderzoek van afgelopen vrijdag bleek dat nog niet het geval. Morgen moet ik weer voor een echo en ze hadden aansluitend ook een bloedonderzoek gepland omdat ik woensdag ook 'last' had van eisprongklachten en mijn temperatuur ook ineens hoger was (alleen uit de test kwam weer niets), gister weer last en toen wel een positieve test (naar mijn idee dan, https://ibb.co/pb2qhJX) dus misschien dat het bloedonderzoek dan naar eind van de week wordt verplaatst.
Blijf het vooral lastig vinden dat mijn lichaam zoveel mixed signals afgeeft, maar hopelijk weten we morgen ietsje meer...

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:46

Frustrerend hé Denies, hopelijk is hij gewoon goed gesprongen!

Dankje voor je uitleg Eline, ik duim dat het bij mij ook beter gaat met de spuitjes. En ik hoop voor je dat het allemaal een beetje op gang komt met je miskraam, moet een moeilijke tijd zijn :( .

Ik heb woensdag weer een follikelmeting (dag 18 zijn we dan). Geen idee wat ze dan gaan doen als er weer niets te zien is, terug letrozole nemen of cyclus afbreken. Ondertussen wel de uitslag van mijn cyste gehad, was niks tumoraal (heel kleine kans natuurlijk maar you never know).

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:25

Joketje, fijn dat de boel is ingestuurd. Welke spuiten ga je dan krijgen? Ik heb Gonal-F gehad en Menopur beide in combinatie met Fyremadel. Beide genoeg follikels alleen bij Gonal-F waren steeds bijna alle eicellen niet rijp genoeg. Menopur werkt een stuk beter, verschil tussen beide is dat Gonal-F een systematisch product is en Menopur een natuurlijk product gewonnen van vrouwen in/na de overgang. Ik hoop dat het baat heeft en je een mooi follikel of meerdere krijt.

Joketje weet jij al meer? Fijn dat jouw cyste niets ernstigs is.

En Eline hoe gaat het inmiddels met jou?

Heeft iemand hier ervaring met acupunctuur? Ik heb een afspraak gemaakt, hele positieve artikel gelezen dat het baat heeft bij vruchtbaarheidsproblemen en ook ivf. Baad het niet, het schaad vast en zeker niet.

Ik ben afgelopen vrijdag en zaterdag hele dag weer zoet geweest in het ziekenhuis, van maandag op dinsdag weer moeten blijven. Compleet door de molen gehaald, mijn armen zien eruit of dat ik een junkie ben. Meerdere ct-scans gehad met contrastvloeistof, ekg, hart en long echo. Er zit een kleine bloedprop, ben nog steeds erg kortademig en slaap met een hotelkussen onder de schouders om enigzins lucht te krijgen. Blijf eerst aan de bloedverdunners prikken iedere dag. Steunkousen om trombose in de benen te voorkomen. Morgen weer controle, eierstokken beginnen weer wat te krimpen gelukkig.

Nu maar hopen dat ons embryo goed ontdooit voor de volgende poging.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:59

Morgenzon, au! Dat klinkt echt niet fijn :( Hopelijk gaat het gauw wat beter, je bent nou toch al even zoet met die overstimulatie. Ik duim ook voor jullie embryo!

Ik heb ooit eens wat gelezen over acupunctuur, omdat dat volgens sommigen zou helpen bij de doorbloeding van het baarmoederslijmvlies. Maar uit een aantal van de onderzoeken kwam dat acupunctuur op de dag van de terugplaatsing juist een negatief effect zou hebben. Mijn fertiliteitsarts raadt aan om het niet te doen heel kort voor of na een terugplaatsing, maar in de dagen ervoor of erna zou het misschien wel een positief effect kunnen hebben.

Ikzelf voel me eerlijk gezegd fysiek best oké. Mijn hCG was al gezakt naar 350 (van 30 000) dus het lijkt erop dat een curettage misschien niet zal nodig zijn. Ik heb ook niet zo veel pijn meer.
Mentaal heb ik af en toe wel een slecht moment. Vooral omdat ik weet dat dat hele traject nu opnieuw gaat beginnen. Mijn arbeidscontract loopt volgende week af, maar ik heb niet zo veel energie om te zoeken naar een nieuwe baan. Er zijn wel een aantal dingen lopende, dus ik hoop dat er toch vlot iets uit de bus zal komen
Ik probeer mijn gedachten wat te verzetten met de paarden en de crossmoto's, dat helpt wel een beetje :)

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:49

Eline, hopelijk geen curettage. Snap dat je je mentaal niet zo best voelt...naar allemaal :(:)

Morgenzon, jeetje wat een soap zeg :oo Hopelijk bij de volgende dat goed gaat met ontdooien en jou gezondheid beter is :(:)

Ik heb wel acupunctuur gedaan...voelde niet zoveel verbeteren...wilde voor betere bekken doorbloeding en minder bekkenpijn. Geloof dat ik meer aan osteopaat heb.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:43

Ik had gisteren een follikel van 15 mm en 2 kleinere (ik geloof 13 en 11). Morgen alweer terug op controle. Ik weet nog niet welk merk injecties ze me zouden gaan geven, wel gisteren de goedkeuring van het ziekenfonds gekregen om met de injecties te starten dus da's wel fijn.

Morgenzon heftig hoor, vind ik wel eng op te horen, zo'n trombose is ook niet niks he. Ik duim voor je dat ze volgende ronde kunnen terugplaatsen!

Eline het mentale is echt wat het zwaar maakt hé. Hopelijk krijg je snel goed nieuws voor de nieuwe job, in welke sector zoek je iets? Heb jij nog embryo's in de vriezer of moet er een nieuwe punctie gebeuren´?

Accupunctuur heb ik geen ervaring mee.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:57

Vandaag een follikel van 20 mm, ik mag vanavond pregnyl zetten! Hoe gaat het met de andere dames hier?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:51

hier afwachten of er morgen een menstruatie start, ik hoop het niet, maar denk het wel.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:59

Ik heb acupunctuur gehad, dat haalde hier niets uit. Wel ben ik vorig jaar naar de chiropractor geweest die erachter kwam dat mijn bekken behoorlijk scheef stond. 3 maanden later was ik zwanger, misschien toeval, maar ik denk dat het zeker bijgedragen heeft...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:00

had jij daar verder dan nooit klachten van caira?

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:00

trustHim schreef:
had jij daar verder dan nooit klachten van caira?


Jazeker, maar hij was de eerste die ze kon fixen.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:32

Spannend joketje! Succes alvast!
Hier gaat best goed tot nu toe. Alleen wel echt bang voor de hoogstwaarschijnlijke teleurstellingen die mogelijk komen maar probeer positief te blijven en afleiding te zoeken. Dit heerlijke weer is wel helpende bij mij moet ik zeggen :D

Dat bekken is wat dat doet veel volgens mij. Ik ben nu weer hormonen aan het spuiten en daar krijg ik zo'n bekkenpijn van. Zo irritant. Misschien ook eens naar een chiropractor ipv osteopaat

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:32

Goeiemorgen allemaal, sorry voor me weinige aanwezigheid, zijn druk met ons nieuwe huis, kind,etc

Wat een verdrietige dingen lees ik,, heel veel sterkte, en hou moed!

Ook een paar mooie dingen, gefeliciteerd!

Hier mag ik zo naar het zh weer..(( hele week al om de dag geweest)
Hopelijk zijn ze eindelijk groot genoeg om de punctie te kunnen plannen! Spannend!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:42

joketje schreef:
Vandaag een follikel van 20 mm, ik mag vanavond pregnyl zetten! Hoe gaat het met de andere dames hier?


Heel veel succes joketje! Ik duim mee voor jullie!

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:54

Maandag 8.30 punctie‍

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:20

Succes maandag Melanie! IJsvogel en trusthim, ik duim voor jullie!

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:47

Me duimen draaien voor jullie dames !!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:35

Vandaag helaas ongesteld geworden, sinds de laatste curettage merk ik dat mijn cyclus nog niet helemaal de oude is. Maar goed, komende maand maar weer proberen

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:16

Hier afgelopen woensdag 2 Follikels van 9,4 op links een van 8,7 op rechts. En zaterdag 1 op links van 18 mm *\o/* vanochtend pregnyl gespoten en gepland 'gezellig gedaan'. Dat was wel even een dingetje zeg maar :=

Eerste ronde clomid, waren helemaal flabbergasted, hadden het niet verwacht. Nu over 17 dagen een zwangerschapstest doen of ik moet eerder ingesteld zijn.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:27

Trusthim we zitten dan in precies dezelfde fase. Hier ook ongesteld geworden, en afgelopen week eigenlijk best wel weer twijfel gehad over al het 'gedoe' in het ziekenhuis en straks een groot leeftijdsverschil tussen de kinderen. Maar ik was er echt zo kapot van dat ik ongesteld was geworden, dat het toch wel heel duidelijk is of ik/we dit wel willen of niet :+:
hopelijk een van de volgende rondes wel raak

MissBambi je hebt je best iig weer gedaan! we duimen met je mee

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:05

Hier zwaar teleurstellend….. maar 1 eicel… ;(

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:15

Wat rot Melanie, waren de andere follikels leeg dan? Knuffel!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 01:38

melanie20 schreef:
Hier zwaar teleurstellend….. maar 1 eicel… ;(


Hoeveel hadden het er moeten zijn? Kan niet helemaal terug halen wat voor traject je volgt

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:51

joketje schreef:
Wat rot Melanie, waren de andere follikels leeg dan? Knuffel!


Ja klopt… ze hadden er een stuk of 9 waarvan er dus maar in 1 een eicel zat |(


Ik volg ivf

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:44

Wat balen zeg!