Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 17:06

Dag bokkers!

Voor ik het verhaal ga uitleggen: de huisarts is al op de hoogte en ik zit nu in de 'eventjes afwachten' periode. Morgen wordt de huisarts opnieuw gebeld voor een afspraak.

Afgelopen zondag ben ik op afstand gaan wandelen met een klasgenoot in een natuurgebied. Dat is een lekker stuk fietsen, zo'n twintig kilometer enkele reis. We hebben daar ongeveer 8 á 10 km gewandeld. Mijn fietsconditie is prima, want ik bezorg maaltijden op de fiets als bijbaan. Verder woon ik in de stad en heb ik geen auto, dus ik fiets best wat af. Wandelen doe ik echter een stuk minder vaak, maar ik heb nergens last van gehad tijdens onze wandeling.

Op maandag moest ik werken. Het was mega koud! Voor de rest was het een prima dienst. Ik fiets gemiddeld 20 km op een elektrische bakfiets tijdens een dienst. Deze fietsen zijn wel zwaar, dus het is soms trekken, duwen, sjorren, wankelen en wiebelen om ze de goede kant op te krijgen. Tijdens deze dienst waren mijn voeten enorm koud, maar voor de rest had ik nergens last van.

Op dinsdag stond ik op en toen ik door het huis begon te wandelen, merkte ik dat ik last had van mijn linkervoet. Ik gooide het op een beetje spierpijn, want het waren op zich relatief intensieve dagen geweest. Die avond moest ik weer werken en toen begon de ellende pas echt. Ik had andere schoenen aangetrokken, want ik wilde niet weer zulke koude voeten. Ik heb mezelf staan vervloeken._O- Deze schoenen waren iets smaller en mán, dat deed zeer. Aan het eind van mijn dienst kon ik nauwelijks nog op mijn voet staan. Toen dacht ik dus de combinatie van spierpijn en verkeerde schoenen. Wel vond ik het vreemd dat alleen mijn linkervoet zo'n zeer deed en mijn rechtervoet helemaal niet. Daarbij leveren die schoenen normaal gesproken niet echt problemen op.

Woensdagochtend werd ik wakker en toen was de pijn nog hetzelfde. Er zat aan de linkerkant van mijn linkervoet een bobbeltje, maar het was niet rood/blauw/gezwollen. Omdat ik er niet op kon staan en het echt zeer deed, heb ik voor de zekerheid de huisarts gebeld. Die gokte dat het overbelasting was en zei dat ik het even moest aankijken. Dat ben ik nu dus aan het doen. We zijn ondertussen een ruime dag van veel rust verder, maar er zit geen verbetering in de zaak. Gisteravond was het even dik en leek het blauw te worden, maar dat is ondertussen weer een beetje weggetrokken. Erop staan gaat nogsteeds niet, lopen gaat als ik alleen heel erg op de binnenkant steun. Ik kan verder alle bewegingen maken met mijn voet, enkel erop staan en lopen gaat heel moeizaam.

Morgen bel ik opnieuw de huisarts zodat die kan bekijken waarom het zo'n pijn doet. Het kan natuurlijk ook gewoon een simpele overbelasting zijn die wat langer aanhoudt, maar de pijn is zo vreemd specifiek op een plek. Voor dit moment houdt ik me in elk geval maar even rustig (niet dat ik als student zijnde veel keus heb in een lockdown :Y)

Mijn vraag is dus: zijn er bokkers die dit herkennen of iets soortgelijks hebben meegemaakt? Hoe is dat bij jullie afgelopen?

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:18

Overbelasting is niet na een dag al weg. Dat kan wel even duren.

Niemand is helemaal recht in zijn lichaam, door een iets scheef staande heup of iets in de knie kan je wel last krijgen van 1 voet en niet allebei.

Neem iets meer tijd, ik zou pas weer contact opnemen met de huisarts als het na het weekend niet iets verbeterd is.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:24

Ik kwam vroeger ooit thuis van de manege met een voet die ineens blauw, dik en pijnlijk werd. Geen paard erop gehad, niks 'bijzonders' gedaan alleen wat veel gelopen die week. Ik bleek een tijdje later een marsvoet (gebroken/gescheurd middenvoetsbeentje) te hebben van de overbelasting, oeps!

Heftige pijn op een specifieke plek in mijn voet ken ik verder ook wel, meestal herleidbaar naar dat oude scheurtje maar soms ook aan mijn andere voet, van de overbelasting. Ik heb toen zooltjes gekregen van de podotherapeut en dat hielp super. Als de pijn aan houd zou ik misschien een foto laten maken. Het advies was toen wel vooral rust en verder konden ze er bij mij niet zo veel aan doen, mocht het hetzelfde zijn. Dus ik zou voor nu eerst rustig afwachten.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:54

Heel herkenbaar,ik had het vaak als andere schoenen aan had gehad.Het was alleen bij mijn linkervoet net als of er iets kapot was zo veel pijn had ik.Ik heb zolen laten aan meten en ik heb er geen last meer van.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:24

Toevallig heb ik een tijdje terug nog met voetklachten gelopen na een flinke wandeling op verkeerde schoenen. Bij mij was de oorzaak een ontsteking aan de peesplaat. Dacht er eerst te luchtig over en ging zodra het iets beter voelde al weer aan de wandel maar dat heb ik geweten |o Heeft daarna nog 4 weken geduurd voor het echt hersteld was

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:02

Zou misschien hielspoor kunnen zijn. Meer ouderen klachtje maar is bij mij ook vastgesteld op 23 jaar. Nu met steunzooltjes en fysio gaat het al stuk beter. Ik ben tijd terug heel lelijk door mijn enkel gegaan en toevallig dezelfde voet last. Dus wss anders gaan belasten of iets....

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 11:14

Dank voor alle reacties!

Gisteren zijn er foto’s gemaakt en er is gelukkig niets gebroken. De HA vond het lijken op een verzwikte enkel, maar het aparte is dus dat ik de enkel niet echt verzwikt heb. Het lijkt dus in elk geval in de banden van mijn voet te zitten. Het advies is inderdaad rust houden en zodra de voet genezen is, zorgen dat de enkel sterker wordt door oefeningen te doen.

Mijn moeder vond het ook erg op hielspoor lijken! Nu is het natuurlijk een beetje onduidelijk wat het precies is, maar de voet is ingetapet en voor nu houd ik gewoon veel rust. Wellicht zoek ik een podoloog of fysio op in de toekomst, omdat enkelproblemen wel in de familie zitten en ik er eerder ook al gedonder gehad heb met mijn enkels. Zooltjes raadde mijn huisarts me ook aan.

Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:03

Hoi! Klinkt als een erg pijnlijk probleem. :(:)

Heb je ooit je middenvoetsbeentjes gebroken gehad?
Ik heb bij bepaalde schoenen icm met ondergrond ook helse pijn aan mijn rechtervoet, kan er dan ook amper op staan. Soms trekt het na enkele kilometers weg, zoals bij een lange wandeltocht, soms ook niet. :')

Pijn en plek lijkt erg op wat jij beschrijft, bij mij komt het dus door een breuk in de 2 meest rechtse middenvoetsbeentjes icm breuken aan die beide tenen.

Valt verder niks aan te doen behalve goede schoenen volgens mijn huisarts.
Bij mij voel je ook echt kraakbeenbulten zitten op de pijnlijke plek(ken)

Hoop dat je er wat aan hebt en sterkte! Pijn in je voeten blijft een ellende!

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:20

Het lijkt wel op wat ik had na de marathon. Ik kon toen ook amper nog lopen :') Dat is uiteindelijk gewoon weer over gegaan.Ik ben zelf eerlijk gezegd niet eens naar de huisarts geweest. Alleen heeft het gewoon tijd nodig ;)

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 23:53

Identity schreef:
Hoi! Klinkt als een erg pijnlijk probleem. :(:)

Heb je ooit je middenvoetsbeentjes gebroken gehad?
Ik heb bij bepaalde schoenen icm met ondergrond ook helse pijn aan mijn rechtervoet, kan er dan ook amper op staan. Soms trekt het na enkele kilometers weg, zoals bij een lange wandeltocht, soms ook niet. :')

Pijn en plek lijkt erg op wat jij beschrijft, bij mij komt het dus door een breuk in de 2 meest rechtse middenvoetsbeentjes icm breuken aan die beide tenen.

Valt verder niks aan te doen behalve goede schoenen volgens mijn huisarts.
Bij mij voel je ook echt kraakbeenbulten zitten op de pijnlijke plek(ken)

Hoop dat je er wat aan hebt en sterkte! Pijn in je voeten blijft een ellende!


Oei, dat klinkt ook helemaal niet fijn! Als het goed is, is er in mijn voet niets gebroken gelukkig. Er zijn foto's gemaakt, omdat de huisarts dit ook wilde uitsluiten.

Tijd en rust is inderdaad wat iedereen aangeeft. Moeilijk, maar beter :o dus ik houd braaf rust tot het hersteld is.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:15

Vraagje, hoe is het nu?
Ik ben een week geleden denk ik door mijn enkel gegaan tijdens rugby training. Ik kan het me niet bewust herinneren maar kon na de training niet meer lopen.

Na 4 dagen naar de huisarts gegaan verwees me door naar de fysio. Daar nu 2x geweest en flink in getaped.

Maar het doet zo pijn, kan er amper op staan en lopen gaat ook echt niet van harte.

Ik heb wel heel fancy tape :')


Afbeelding

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:21

ApplePapple schreef:
Vraagje, hoe is het nu?
Ik ben een week geleden denk ik door mijn enkel gegaan tijdens rugby training. Ik kan het me niet bewust herinneren maar kon na de training niet meer lopen.

Na 4 dagen naar de huisarts gegaan verwees me door naar de fysio. Daar nu 2x geweest en flink in getaped.

Maar het doet zo pijn, kan er amper op staan en lopen gaat ook echt niet van harte.
Ik heb wel heel fancy tape :')


[ [url=m/ldmlab.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is er ook een foto gemaakt?

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 21:21

Oei, wat vervelend!

Bij mij is het nu weer genezen, maar dat heeft zeker 6 weken geduurd. Ik heb de eerste 3 weken ook tape gebruikt, wat bij mij wel aardig hielp. In die tijd kon ik weinig sporten of wandelen. Ik merk dat het nog steeds kwetsbaarder is en sneller pijn gaat doen dan voorheen, maar het is verder prima leefbaar!

Anoniem

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:23

Ik heb m'n voet ooit kapot gehad, is nooit wat aangedaan. Dus overbelasting heb ik snel last van. Als ik het hotel opspelen, tape ik m'n voet in met kinosologie tape. Zo voorkom ik erger. Doe ik zo met alles, m'n rug m'n schouder pols knie.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:25

Kidde schreef:
ApplePapple schreef:
Vraagje, hoe is het nu?
Ik ben een week geleden denk ik door mijn enkel gegaan tijdens rugby training. Ik kan het me niet bewust herinneren maar kon na de training niet meer lopen.

Na 4 dagen naar de huisarts gegaan verwees me door naar de fysio. Daar nu 2x geweest en flink in getaped.

Maar het doet zo pijn, kan er amper op staan en lopen gaat ook echt niet van harte.
Ik heb wel heel fancy tape :')


[ [url=m/ldmlab.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is er ook een foto gemaakt?



Nee. De fysio denkt dat het geen breuk is.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:26

Incroyable schreef:
Oei, wat vervelend!

Bij mij is het nu weer genezen, maar dat heeft zeker 6 weken geduurd. Ik heb de eerste 3 weken ook tape gebruikt, wat bij mij wel aardig hielp. In die tijd kon ik weinig sporten of wandelen. Ik merk dat het nog steeds kwetsbaarder is en sneller pijn gaat doen dan voorheen, maar het is verder prima leefbaar!


Hmm, dan moet ik nog even door zetten dus. Fijn dat het genezen is!

Sherivey
Berichten: 8632
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:28

Ik heb ooit door de combi hardlopen en werk in het magazijn een overbelasting gehad die tot uiting kwam in mijn middenvoet.

Deed voornamelijk bij het opstaan uit bed zeer en als ik bvb een tijdje gezeten had. Tijdens het lopen ging het weg, om dan de volgende dag weer heel veel last te hebben.

Heeft al met al een dik half jaar geduurd voordat het weg was. Hardlopen kon ik laten, mn werk niet :=

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:29

Helaas klinkt dit aardig hetzelfde als wat ik heb. Insertietendiopathie van de tibialis posterior. Een ontsteking van een pees. Heb er lang mee doorgelopen, waardoor het echt heel erg geworden is (pees was op de mri 5 mm dik ipv 1,5). Het risico bij mij is nu dat de pees scheurt en dan ben ik blijvend invalide.
Ik kan je aanraden om aan te dringen op een afspraak bij de orthopeed. Ik moet nu steunzolen gaan dragen en hopen dat de ontsteking over een jaar weg is.
Het is trouwens een schone ontsteking, waardoor ik geen ontstekingswaarden in het bloed heb.

Een fysio kan hier niks mee. Die maken de klachten alleen maar erger.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:42

Ontstekingsremmers zoals biofenac/diclofenac kunnen ook helpen. Kijk ook eens of binnenloper zolen helpen, die kunnen de stand van je voet minimaal wat aanpassen waardoor je misschien wat makkelijker bent :j

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:52

ApplePapple schreef:
Kidde schreef:


Is er ook een foto gemaakt?



Nee. De fysio denkt dat het geen breuk is.


Oh wat raar hier wordt er voor de zekerheid altijd een foto gemaakt. Ik ben als kind ook door mijn enkel gegaan en toen bleek dat er toch een klein scheurtje in het bot zat. Bij mij was het ook erg dik en ik kon ook niet meer lopen. Daarna heb ik nog 6 of 7 weken in het gips gezeten.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Pijn in voet (door overbelasting?): wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:04

Mijn pijngrens is erg hoog... eerder al 5 dagen doorgelopen met een gebroken rug. Maar als hun denken dat er niks is omdat de pijn oppervlakkig lijkt moet ik hun geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 01:40

ApplePapple schreef:
Mijn pijngrens is erg hoog... eerder al 5 dagen doorgelopen met een gebroken rug. Maar als hun denken dat er niks is omdat de pijn oppervlakkig lijkt moet ik hun geloven.


Ach ik had m'n pols heel naar dubbel geklapt en ja hoge pijngrens dus door, maar kon niet eens een envelopje tillen. Dus vermoed dat m'n pols kapot was. Huisarts zei doodleuk kijk het aan, dan weet ik het wel. Dan kijk ik het de rest van m'n leven aan.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:37

Marije_1997 schreef:
ApplePapple schreef:
Mijn pijngrens is erg hoog... eerder al 5 dagen doorgelopen met een gebroken rug. Maar als hun denken dat er niks is omdat de pijn oppervlakkig lijkt moet ik hun geloven.


Ach ik had m'n pols heel naar dubbel geklapt en ja hoge pijngrens dus door, maar kon niet eens een envelopje tillen. Dus vermoed dat m'n pols kapot was. Huisarts zei doodleuk kijk het aan, dan weet ik het wel. Dan kijk ik het de rest van m'n leven aan.


Dat klinkt niet fijn. Heb je wel een foto laten maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:13

ApplePapple schreef:
Marije_1997 schreef:

Ach ik had m'n pols heel naar dubbel geklapt en ja hoge pijngrens dus door, maar kon niet eens een envelopje tillen. Dus vermoed dat m'n pols kapot was. Huisarts zei doodleuk kijk het aan, dan weet ik het wel. Dan kijk ik het de rest van m'n leven aan.


Dat klinkt niet fijn. Heb je wel een foto laten maken?


Nee nooit bij de huisarts geweest, net als met m'n voet. Heb er nog steeds wel last van bij overbelasting. Maar het went opzich vrij snel

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:20

marleen_usar schreef:
Heel herkenbaar,ik had het vaak als andere schoenen aan had gehad.Het was alleen bij mijn linkervoet net als of er iets kapot was zo veel pijn had ik.Ik heb zolen laten aan meten en ik heb er geen last meer van.


Hier net hetzelfde, enkel de linker voet! Zelfs gewoon stap wandelingen waren een nachtmerrie. Ik heb nu op maat gemaakte zolen en heb geen pijn meer!

de holte was te groot waardoor het drukvlak te klein is en alle druk op de voorvoet komt, mijn voet kreeg pijnlijke kramp, net alsof mijn tenen bevroren waren. 's morgens stond ik ook op met tintelende tenen, dat is er nog maar minder