Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:44

Ik neem 1 bidon sportdrank mee, en een extra portie van dat poeder. En 2 bananen en een knijpfruit snack. Halverwege is het Capgemini kantoor waar ik als het goed is appeltaart krijg en een Capgemini bidon krijg en water bij kan vullen en naar de wc kan.

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:25

IMAY1990 schreef:
Ik neem 1 bidon sportdrank mee, en een extra portie van dat poeder. En 2 bananen en een knijpfruit snack. Halverwege is het Capgemini kantoor waar ik als het goed is appeltaart krijg en een Capgemini bidon krijg en water bij kan vullen en naar de wc kan.


Dat klinkt wel als genoeg :j :D

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:37

IMAY1990 schreef:
@T2T fijn dat je alles veilig terug kan krijgen zo, toch nog eerlijke mensen in de wereld...

@Zebrastreep fijn vooruitzicht. Hoelang ga je?

Ik ben gister naar mijn ouders geweest voor de lunch, als testritje voor de rit naar Utrecht komende zaterdag. Naar mijn ouders is 36km en dus 72 in totaal. Zaterdag word nog wat verder met 95km totaal maar de rit gister viel me niet tegen. Al voel ik mijn benen wel vandaag, 72km is toch 12km meer dan mijn tot nu toe langate rit ooit...


5 dagen , waarvan we denk ik 3 gaan fietsen. Vrijdag moeten we alweer op tijd uit het huisje. Dacht misschien kunnen we daarna nog fietsen , maar aangezien we ook camera spullen bij ons hebben is dat misschien niet heel handig. Ik denk dat 3 dagen ook wel echt genoeg is :j

--
Vandaag een keer eens gewandeld in plaats van met de fiets. 8 km gelopen en dat voelde ik ook wel haha. Zit toch echt wel een verschil tussen wandelen en fietsen. Wel was het echt heerlijk in het zonnetje ondanks dat het maar 13 graden was vandaag. Ook niet druk en een mooie nieuwe route gelopen en nog wat leuke plaatjes geschoten met mijn camera.

Maar liever weer 8 km op de fiets hoor! Krijg toch minder pijn met fietsen dan met wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:01

Leuk, Zebrastreep! En met een spatje regen is het misschien juist lekker rustig in het bos.

T2T, pff zoveel tests! Wel een goede controle :P

Goed gedaan, IMAY! Gaat je zaterdag ook lukken. Appeltaart onderweg is the best :))

Ik heb ook gewandeld vandaag; had geen zin om te fietsen in de drukte. Ondanks de vele wandelaars toch een groep wilde zwijnen met veel kleintjes van (iets te := ) dichtbij gezien en verderop nog een grote groep damherten. Dat wild zie je toch net wat beter als je loopt dan op de fiets! Morgen wordt het ook weer zo'n mooie dag. Fijn dat het ook steeds langer licht blijft!

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 06:02

culaccino schreef:
T2T, pff zoveel tests! Wel een goede controle :P


Voor mijn werk is de test 72 uur geldig , voor prive doeleinden 48
uur .
Het is een snel test ( PCR) ,een swop door keel en neus .
Valt best mee eigenlijk .
Het gaat aan de lopende band daar ...en er zijn best veel test
centrums hier .

" Backstage " _O-
Afbeelding

Gisteren een hardlooptraining gedaan , wilde eigenlijk ook nog een
rondje gaan fietsen .Maar heb het toch niet gedaan , heb lekker
gechilled thuis , en power napping gedaan :=

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:59

Zo, ik ben weer thuis. Ik ben 6 uur van huis geweest en volgens Strava 4 uur en 48 minuten aan het fietsen geweest. Het eten en drinken dat ik mee genomen had was precies goed, de laatste slokken sportdrank gingen naar binnen toen ik nog 5 km van huis was. Wel toen nog een rondje Sloterplas er aan vast geplakt want om op 6km de 100 te missen was echt zonde geweest...

Afbeelding

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:29

Netjes!!

Ik lees nog altijd fijn mee met jullie. Zelf ook lekker aan het fietsen op mijn Canyon racer waar ik nog steeds super happy mee ben. :D

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:31

IMAY1990 schreef:
Zo, ik ben weer thuis. Ik ben 6 uur van huis geweest en volgens Strava 4 uur en 48 minuten aan het fietsen geweest. Het eten en drinken dat ik mee genomen had was precies goed, de laatste slokken sportdrank gingen naar binnen toen ik nog 5 km van huis was. Wel toen nog een rondje Sloterplas er aan vast geplakt want om op 6km de 100 te missen was echt zonde geweest...

[ [url=m/lUZYpf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Netjes. Dat is een mooi rondje die je er van gemaakt hebt. En mooi dat je met eten en drinken precies uit kwam.

Rond de sloterplas is ook wel een mooi stukje om erbij te pakken. Ik vind het sowieso mooi om langs het water te fietsen.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:38

Goed gedaan, IMAY! En leuk, Chrissie :))

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:26

Lekker hoor Imay , de 100 km aantikken *\o/*
Super goed gedaan . :j

Ik voor vandaag 2,5 uur op de planning staan ( rustweek ), eens
kijken waar ik naar toe fiets .
Maar , ben net op ..eerst lekker rustig wakker worden en ontbijten .

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:47

Blijft altijd iets bijzonders he doe 100 k aantikken netjes gedaan. _/-\o_

Ik moet nog een keer voor Limburg in ieder geval.
Gisteren voor het eerst weer rondje gedaan op de MTB met zoon lief die had het wat zwaarder na 5 maanden niks doen. :D

Fijne training Jeanette.
Hier is het weer heerlijk.
Ik stap dan vandaag ook op het paarden meisje voor een rondje bos.
Pff lijkt mij pittig elke 72 uur jezelf laten testen..

Fijne zondag iedereen..

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:05

Zeker, en ik was er zo dicht bij dat het echt zonde zou zijn geweest om op 93,5 af te klokken

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:54

IMAY1990 schreef:
Zeker, en ik was er zo dicht bij dat het echt zonde zou zijn geweest om op 93,5 af te klokken

precies dat doen we ook niet... :P

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:36

Ik moet ook zeggen dat de spierpijn me alleszins me valt. Ik ben wat stijf als ik op sta maar zodra ik ga lopen is dat weer weg. En een klein beetje spierpijn tussen mijn schouderbladen maar ook dat is nauwelijks het noemen waard en kan ook nog komen door mijn houding tijdens het gamen :')

Komende week wel blij met de rustige week in mijn hardloopschema, een weekje rustig aan kan denk ik geen kwaad na 2 grote ritten deze week en 3 relatief uitdagende hardlooptrainingen

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:40

Super hoor de 100km aantikken :j Ik doe het je niet na. En fijn dat het meevalt met de spierpijn.


--

Hier zijn de tassen inmiddels ingepakt en ook het spul voor de mtb staat klaar. Was nog wel even spannend of we wel weg konden na al die corona testen en klachten in mijn omgeving , maar we lijken te zijn gespaard gelukkig. *\o/*

Het weer wordt niet super , maar op zich genoeg droge momenten dus dat komt vast echt wel goed! Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in en ben ook echt wel even toe aan even wat anders. Daarna nog even knallen op school en daarvoor kan ik dit zeker wel gebruiken. Ook omdat ik weet dat er echt een rot periode aan zit te komen binnenkort.

Een zeer benieuwd naar de routes :j

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:43

IMAY1990 schreef:
Komende week wel blij met de rustige week in mijn hardloopschema, een weekje rustig aan kan denk ik geen kwaad na 2 grote ritten deze week en 3 relatief uitdagende hardlooptrainingen


Herstel is juist heel belangrijk :j
Ik heb altijd drie intensievere trainingsweken gevolgd door een
"relatieve " rustweek .

@Zebrastreep ; heel veel plezier ...ik hoop dat het weer een beetje
meevalt .

Ik heb vandaag gelukkig geen regen gehad onderweg .
Maar leuk was anders ...ben het weer en de wind zo zat .
Wind is normaal geen probleem , maar bij deze lage temperaturen -O-
Wanneer begint de lente nu eens ?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:09

Lekker hoor Imay! Knap gedaan :j Die spierpijn tussen de schouderbladen herken ik ook nog wel ja :=

Ik heb gister lekker een stukje gewielrend. Ik had een route van 65 km in gedachten, maar ik had nog behoorlijke spierpijn van het hardlopen vrijdag, dus uiteindelijk maar 25 km gefietst.. Nou ja, ik ben in ieder geval een uurtje bezig geweest :+

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:58

Jullie zijn allemaal goed bezig. Zelf fiets ik alleen naar mijn werk op en neer.
En jullie hebben mooie plannen. Die moet ik nog maken om weer een rondje te fietsen.
Het weer geeft mij minder zin.

Na een lange tocht rijd ik altijd de dag erop een klein rondje.
Spierpijn heb ik eigenlijk alleen in mijn benen in het algemeen.
Vooral mijn kuiten heb ik vaak wel last van. (Maar ik train bijna nooit voor lange ritten. Alleen voor mijn vakantie.)
Op de ligfiets gebruik je ook andere spiergroepen. Ik heb er zelf ook een ruime 1000km aan moeten wennen. Voordat mijn spieren eraan gewend waren. Als mtb'er gebruik je gewoon andere spieren.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:55

Zijn hier mensen bekend met het merk Vermarc? Ik kan via mijn werk een wielerset van dat merk kopen voor een niet onaantrekkelijke prijs maar als mensen er ervaring mee hebben dan is dat altijd fijn om eerst eens te horen. Het voorbeeldsetje dat ik woensdag even in handen had en waarvan ik het shirtje meteen even gepast heb voelde niet verkeerd aan.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:00

Ik heb broek van Vermarc vind er een goede zeem inzitten hoor.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:30

IMAY1990 schreef:
Zijn hier mensen bekend met het merk Vermarc? Ik kan via mijn werk een wielerset van dat merk kopen


Ik kan je helaas niet verder helpen , geen ervaring mee .

Zo , net na het werk een rondje van 44 km gedaan .
Bleh ...naar weer , vieze wind ...ik wil zon {:}

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:08

Gisteren aangekomen op de Veluwe. Gisteravond konden we het niet laten om de route Otterlo alvast te gaan fietsen. Niet helemaal uit gefietst omdat we verdwaald waren op den duur :')

Wel Area 51 gevonden en weer wat nieuwe ervaringen rijker zoals een drop via een boomstronk naar beneden. Er stonden bordjes met steil maar dat viel nog wel mee. In Drenthe hebben we dezelfde afdalingen maar staan er geen bordjes bij :')

Morgen route Rheden op de planning. Vandaag al een stukje ervan gezien toen we even gingen touren met de auto vanwege het slechte weer. Het zag er veelbelovend en mooi uit dus heb er zin in!

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:58

Area 51 is pittig stukje....Technisch ook.
Je kan jezelf goed verkijken daar op sommige stukken.
Maar hoe kan je nou verdwalen op Otterlo staat zo mooi aan gegeven.. :P

Rheden is ook een hele mooi route...Heel anders dan Otterlo.
Waar logeerde je ook alweer..?

Heel veel plezier nog hopelijk morgen beetje normaal weer.

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:55

Wat een monsterit hebben we gereden! Helaas op de helft het toch echt af moeten breken er kwamen regelmatig stortbuien over dus op den duur is daar geen houden meer aan en verkleumd je zwaar! Toen ook maar besloten om te stoppen...

En wat een klimmetjes (zeg maar gerust bergen voor mijn gevoel) zeg! Wel echt hele gave afdalingen wat lekker hard ging. Prachtige omgeving dus wil zeker nog een keer terug.

Ketting kwam nog vast te zitten achter het laatste tandwiel maar gelukkig hebben we dat zelf kunnen repareren.

We zijn wel een beetje teleurgesteld dat we het niet gehaald hebben helaas maar met deze kou, wind, regen en hagel moet je soms helaas keuzes maken en verkleumen vindt ik het niet waard. De fietsen hadden ook best te lijden en kunnen straks een flinke schoonmaak beurt gebruiken.

Vond de klimmetjes tevens wel gaaf omgeving deed mij denken aan Zweden. Zonder regen en windstoten hadden we het denk ik wel uitgefiets maar dit was gewoon iets teveel

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:45

Zebrastreep schreef:
Wat een monsterit hebben we gereden! Helaas op de helft het toch echt af moeten breken er kwamen regelmatig stortbuien over dus op den duur is daar geen houden meer aan en verkleumd je zwaar! Toen ook maar besloten om te stoppen...

En wat een klimmetjes (zeg maar gerust bergen voor mijn gevoel) zeg! Wel echt hele gave afdalingen wat lekker hard ging. Prachtige omgeving dus wil zeker nog een keer terug.

Ketting kwam nog vast te zitten achter het laatste tandwiel maar gelukkig hebben we dat zelf kunnen repareren.

We zijn wel een beetje teleurgesteld dat we het niet gehaald hebben helaas maar met deze kou, wind, regen en hagel moet je soms helaas keuzes maken en verkleumen vindt ik het niet waard. De fietsen hadden ook best te lijden en kunnen straks een flinke schoonmaak beurt gebruiken.

Vond de klimmetjes tevens wel gaaf omgeving deed mij denken aan Zweden. Zonder regen en windstoten hadden we het denk ik wel uitgefiets maar dit was gewoon iets teveel


Balen dat je je geplande rondje niet hebt gered maar die hagel was ineens wel intens hoor, dus niet te veel balen...