(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:41

Mijn moeder heeft Pfizer gehad, eerste prik nergens last van. Gister de 2e gehaald en ze ligt nu doodziek op bed, veel zieker dan ik was met AZ.

Ik krijg 26 mei de 2e prik AZ. Ben benieuwd.

Mijn vader krijgt vrijdag de eerste prik, ik weet niet waarmee. Hij moet zaterdag eigenijk een paard ophalen in België, als hij ziek wordt moet ik gaan. Is het heel erg dat ik nu denk "Oh, dan mag ik de grens over!". Het is bijna een vakantie.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:57

Ik hoopte ook op pfizer nadat az werd gecanceld. Helaas is 't janssen geworden en nu twijfel ik dus weer. 4 mei ben ik aan de beurt maar twijfel dus om te wachten tot ik op basis van leeftijd aan de beurt zou zijn. Dat is of pfizer of janssen. Dus kan alsnog janssen zijn maar dan is er meer bekend denk ik.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:02

Maar er is verschil tussen vaccin weigeraars, die willen liever niet gevaccineerd worden en mensen die op basis van verwachtte bijwerkingen zeggen, ik zit mijn tijd uit en kies wanneer er vrijheid is om te kiezen. Opmerking ging over mensen die geen AZ wilden en nu toch wel om wat voor reden dan ook, dan moeten ze inderdaad wachten en achteraan sluiten.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:47

Gisterochtend mn Pfizer gekregen. Beetje zere bovenarm maar meer dan dat niet.

Wat een gedoe, totaal 4 keer mn uitnodiging, afspraak en ID moeten laten zien. Steeds weer een poortje verder, gezondheidscheck invullen en opnieuw alles moeten laten zien.

Overal hangen stickers met verboden te fotograferen.
Vond het heel bizar.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:38

Onali schreef:
Gisterochtend mn Pfizer gekregen. Beetje zere bovenarm maar meer dan dat niet.

Wat een gedoe, totaal 4 keer mn uitnodiging, afspraak en ID moeten laten zien. Steeds weer een poortje verder, gezondheidscheck invullen en opnieuw alles moeten laten zien.

Overal hangen stickers met verboden te fotograferen.
Vond het heel bizar.

is dat in Nederland? Mijn man heeft vanmorgen gewoon foto's gestuurd toen hij geprikt werd en ook van de wachthokjes

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:44

Polly schreef:
Tsja hier hebben al onze collega's moderna gehad en wij hadden de maandag na de vaccinatie ook maar halve bezetting, elk vaccin heeft bijwerkingen


Wij hebben als team ook allemaal tegelijk moderna gekregen, maar geloof dat alleen één van de artsen er wat beroerd van is geweest. De andere klachten waren van een klein beetje spierpijn tot een koortslip. Het viel mij en een andere collega wel op dat we een week later gigantische jeuk op de prikplek kregen. Zij inclusief een grote rode plek. Dus ik ben benieuwd wat prik 2 gaat doen :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:50

enny schreef:
Polly schreef:
Tsja hier hebben al onze collega's moderna gehad en wij hadden de maandag na de vaccinatie ook maar halve bezetting, elk vaccin heeft bijwerkingen


Wij hebben als team ook allemaal tegelijk moderna gekregen, maar geloof dat alleen één van de artsen er wat beroerd van is geweest. De andere klachten waren van een klein beetje spierpijn tot een koortslip. Het viel mij en een andere collega wel op dat we een week later gigantische jeuk op de prikplek kregen. Zij inclusief een grote rode plek. Dus ik ben benieuwd wat prik 2 gaat doen :D



Dat was bij ons ook na prik 1 (incl de reactie na een week!), na prik 2 was bovenstaande

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:53

O jee, en wij hebben al een tekort aan personeel.. Ik had al wel gehoord dat de tweede prik meer reactie geeft, maar hopelijk gaan ze dan nog kijken of wij hem verdeeld kunnen krijgen. Als het hele thoraxteam op de ok eruit ligt hebben ze wel een probleem :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:17

ik ben met alle huisartsen in NH mee gevaccineerd op een zaterdag, degene die dienst hadden op zondag hadden niet hun beste dag maar ze hebben niet allemaal met flinke koorts platgelegen. Bij de meeste was het ook na 1,5 dag echt wel weg (degene die op zaterdagochtend op tijd geprikt waren konden zondagmiddag weer werken als het echt moest) een enkele (waaronder ik zei de gek) hadden langer last. Ik ben zaterdag einde van de middag geprikt en was maandag rond de middag koortsvrij.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:49

Morrie schreef:
Onali schreef:
Gisterochtend mn Pfizer gekregen. Beetje zere bovenarm maar meer dan dat niet.

Wat een gedoe, totaal 4 keer mn uitnodiging, afspraak en ID moeten laten zien. Steeds weer een poortje verder, gezondheidscheck invullen en opnieuw alles moeten laten zien.

Overal hangen stickers met verboden te fotograferen.
Vond het heel bizar.

is dat in Nederland? Mijn man heeft vanmorgen gewoon foto's gestuurd toen hij geprikt werd en ook van de wachthokjes



Afbeelding
Dit was toevallig in de wachtruimte maar die stickers hingen echt overal.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:28

Bij de GGD locaties hangen inderdaad overal stickers en borden dat niet gefotografeerd mag worden.
Fijn dat je geprikt bent Onali!
Fijn dat je man ook geprikt is Morrie, was dit zijn 2e of zijn 1e?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:42

knabbelgirl schreef:
Bij de GGD locaties hangen inderdaad overal stickers en borden dat niet gefotografeerd mag worden.
Fijn dat je geprikt bent Onali!
Fijn dat je man ook geprikt is Morrie, was dit zijn 2e of zijn 1e?

dit was zijn 2e prik, ik moet nog tot 30 juni wachten op mijn 2e prik

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:26

Van de ene kant begrijp ik het wel. Maar ik zie bij veel van onze patiënten ook dat het echt een bijzonder moment is in hun en het leven. Vanaf nu is alles voor of na Corona.

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:40

sjaslique schreef:
Oeps... nog even en dan tweede AZ. Hopelijk kom ik net zo goed weg als met de eerste...


Wanneer moet je? Ik pas 1 juni, maar ken nog niemand die een 2de prik kreeg. Nu, ik maak me weinig zorgen, ben blij dat ik weer AZ krijg.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:40

hwn schreef:
sjaslique schreef:
Oeps... nog even en dan tweede AZ. Hopelijk kom ik net zo goed weg als met de eerste...


Wanneer moet je? Ik pas 1 juni, maar ken nog niemand die een 2de prik kreeg. Nu, ik maak me weinig zorgen, ben blij dat ik weer AZ krijg.



Ik mag 10 mei. Ik vraag mezelf vooral af hoe goed het zal werken in combinatie met dubbele immuun onderdrukkende medicatie. Had laatst al spontane blauwe plekken, maar lijkt gelukkig onschuldig en eenmalig.

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:51

Nadat mijn tweede vaccinatie van Astrazenica gehad. Tot op heden geen klachten, behalve een pijnlijke arm, maar dit is al minder aan het worden.
1e vaccinatie heb ik 0 bijwerkingen gehad, hoop dat ik er nu weer net zo van af kom :o

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:51

Ik heb woensdag mijn tweede AZ gehad. Ik was toch wel weer ziek hoor. Niet zo erg als na de eerste prik maar wel te ziek om te werken. Ik hoorde van mijn leidinggevende dat er echt veel ziekmeldingen waren en ook mijn collega die tegelijk geënt is, heeft zich ziek gemeld.
Laatst bijgewerkt door Sjong op 08-05-21 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:56

as woensdag mijn eerste inenting met AstraZeneca Is nog een beetje een dubbel gevoel. Maar we gaan ervoor. :D
De rest van de familie krijgt allemaal Pfizer.
Dus voel me alleen gelaten _O-

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:03

Cam, mijn man en ik ook de enigste met Az, rest allemaal Moderna en Pfizer , wij hadden het minste last.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:06

bigone schreef:
Cam, mijn man en ik ook de enigste met Az, rest allemaal Moderna en Pfizer , wij hadden het minste last.

+1 :D

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:07

bigone schreef:
Cam, mijn man en ik ook de enigste met Az, rest allemaal Moderna en Pfizer , wij hadden het minste last.


Ooo daar hoop ik ook. Gelukkig is het donderdag Hemelvaartsdag dus hoef niet te werken. Dus als ik wel ziek ben kan een rustdag nemen.

Manlief as maandag Pfizer. Eens kijken wie er het meeste last heeft. Man of vrouw _/-\o_

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:21

Laat je prikken in de arm waar je niet op ligt, niet teveel doen in de uren na de prik en eventueel een paracetamol nemen.
Ik kreeg het heel koud een aantal uren later en een beetje wattenhoofd. Fantastisch geslapen alleen een keer wakker geworden bij omdraaien. Toe deed de arm echt pijn maar bij opstaan al bijna weg. Met Az jezelf wel tot drie weken nadien goed in de gaten houden, dat vond ik nog de meest vervelende periode.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 08-05-21 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:22

bigone schreef:
Laat je prikken in de arm waar je niet op ligt, niet teveel doen in de uren na de prik en eventueel een paracetamol nemen.
Ik kreeg het heel koud een aantal uren later en een beetje wattenhoofd. Fantastisch geslapen alleen een keer wakker geworden bij omdraaien. Toe deed de arm echt pijn maar bij opstaan al bijna weg. Mijn man’s bijwerking, hij heeft de hele nacht juist niet geslapen.


Top. Bedankt voor de tips. Morgen maar paracetamol halen.

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:57

Vanmiddag m'n 2e AZ vaccinatie gehad
Hopelijk kom ik het net zo door als de 1e. Behalve een grote rode lek om m'n arm en in m'n nek geen last. Helpen jullie mee duimen???

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:28

Van de 2e merk ik meer als bij de 1e.
De hele dag al wat rillerig en temp boven de 38