Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:36

Wat balen! Auto rijden geeft zo veel vrijheid.
Hopelijk weet de orthopeed iets wat die kan doen. Wat het mogelijk kan verlichten

Hier gaat het ook nog steeds minder :(. Constant pijn. Zwelling na alles wat ik doe. Autorijden (koppeling), fietsen of klein stukje lopen, alles zorgt voor zwelling..

Ik heb wel heel klein beetje beweging er bij gekregen. Ik kan nu een paar graden naar binnen draaien, dus dat is een begin. Helaas wel ingeleverd bij buigen en strekken, waardoor afrollen met lopen niet goed gaat.

Nog 2 weken, dan zou het goed moeten zijn. Denk niet dat ik dat red.
Wil zo graag weer sporten. Nu 10 weken na operatie en 4 kilo zwaarder, door al het stil zitten

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:19

Wat balen marleen. Autorijden is wel een dingetje maar moet wel veilig blijven. Wel goed dat je de poli gaat bellen. Laat ze maar even verder kijken.

Kosseh bij jou lijkt het helaas ook niet op te schieten.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:22

Vanmorgen bij de fysio geweest, weer een paar pittige oefeningen gedaan. Hij had met een andere fysio mij besproken en er kan niks kapot zijn. 1 oefening kan ik echt niet doen dat is zo pijnlijk. Dus afwachten wat de oefeningen voor resultaat geven.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:15

Marleen kan het ook niet zijn dat je pezen erg geïrriteerd (ontstoken) zijn en dat je misschien wel veel baat zou hebben bij een injectie
Zeker omdat het ook zo pijnlijk is.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:55

Oh dat kan dat vraag ik aan de fysio hij weet misschien wel of dat zo is?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:28

Ik ga niet meer naar de fysio, ik ben gisteren geweest en pittige oefeningen gedaan. Ik werd vanacht steeds wakker van de pijn, ik ga nu ander lopen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:10

Wat balen Marleen.

Ik ben ook nog steeds niet pijnvrij, maar het is goed te doen. Ik kan er eigenlijk alles mee. Ik heb er ook geen constant pijn aan. Zeker als ik jullie zo hoor mag ik absoluut niet klagen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:42

Als het een peesontsteking is dan mag ik de oefeningen die ik kreeg van de fysio niet doen. Hoe kom ik er achter of het een peesontsteking is?

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:00

Ik zou toch een verwijzing vragen voor de orthopeed of die bellen.
Bij mij zijn ze erachter gekomen door dat er vocht om de pees (pezen) zit op MRI en echo. Hier heb ik injecties voor gehad. Die de laatste keer echt wel wat gedaan heeft.

Bij mij blijft het probleem. Dus denken ze nu dat dit komt door het botoedeem. Ze gaan tijdens ok hier ook naar kijken en schoonmaken.

Bij mij zitten alle problemen aan de binnenkant. En als ik probeer met fysio de spieren te versterken lukt lopen uiteindelijk helemaal niet meer.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:03

Oke ja ik ga de orthopeed bellen lopen doe je heel veel en ik wil niet dat er meer schade komt.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:05

Nee en misschien kan je plaat er toch wel uit. Een vriendin van mij heeft dit met haar arm gehad. Eerst nergens last van maar na een paar jaar begon het te irriteren. Toen toch maar eruit gehaald. Geloof dat het nu een stuk beter gaat.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:09

Oke als dat werkt zou dat fijn zijn.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:38

19 mei kan ik bij de orthopeed terecht de fysio daar ga ik niet meer naar toe.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:11

Wat fijn dat je dan al terecht kan. Ik zou inderdaad ook eerst even dat bezoekje afwachten en wat het vervolg daarvan is.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:21

Ja doe ik ook want anders maak ik misschien meer schade.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:26

Hoe gaat het met jullie enkels, ik moet nog een week wachten en dan hoop ik dat hij al gelijk kan zeggen wat het plan is. De pijn is nog steeds heel erg bij die bepaalde beweging.
Vorige week was eindelijk de hondenspeeltuin weer open maar er rende een podenco rond. Dus ik lette heel goed op, toen ik dacht ik ga zo weg vlogen er 2 honden op me af.Ik wist niet of hij voor me heen zou gaan of achter mij dus bleef ik staan. En hij liep zo tegen me aan, tranen stonden in mijn ogen.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:50

Hier gaat het nog steeds niet zoals ik wil. Nu 12 weken na de operatie. Nog steeds pijn bij alles. Stoot ik perongeluk tegen m'n enkel aan staan de tranen in m'n ogen van de pijn. Zwelling komt en gaat. Soms ook wanneer ik de hele dag thuis gewerkt hebt, dus alleen stil gezeten heb.
Wel het idee dat de zwelling iets minder groot is, als het komt.

Verder helaas geen beweging er bij gekregen. Nadat ik bij de fysio ben geweest zelfs minder beweging en extra pijn, door belasting.

De laatste 2keer fysio mocht ik wel weer beginnen met spring oefeningen. Best gevoelig maar vanuit de orthopeed was er groen licht voor, banden zouden sterk genoeg moeten zijn. Wel weer fijn om andere dingen te kunnen doen dan saaie stabiliteit oefeningen, squats en lunges (als m'n enkel die toelaat).

Deze week word ik als het goed is gebeld door de orthopeed om te overleggen hoe het gaat. Verwacht dat ik dan ook weer moet komen om te bespreken hoe en wat nu verder.
Ben erg bang dat het overnieuw moet, doordat het bandje te strak zit. Het traject is tot nu toe alleen maar tegen gevallen.
Stil zitten valt niet mee. Aankomen door niet sporten ondertussen op 6kg in 12 weken. |(


Marleen_usar, bij jou dus ook nog geen vooruitgang?
Hopelijk weet je volgende week meer.

Egnie, klagen mag altijd :). Balen dat ook jij nog niet pijn vrij bent.

MaNdii, heb je al enig zicht op wanneer je aan de beurt bent?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:09

Nou dat gaat ook langzaam bij jou, had je ook niet verwacht zeker? Ik denk of hoop dat de plaat er uit gaat, maar de fysio gaf aan dat ik dan mijn stevigheid kwijt ben.

pinto_1

Berichten: 2562
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:30

Ik heb ook een plaat in mijn enkel. De orthopeed gaf aan dat de plaat er na een jaar uit kon, dat dan alles weer was vastgegroeid.
Heb alleen geen last meer, dus plaat zit er na 6 jaar nog steeds in.
Volgens mij kan hij bij jou dan ook gewoon verwijderd worden.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:08

Mijn plaat is toen na een jaar verwijderd. Had ik liever al na halfjaar gewild maar idd beter op zijn vroegst na een jaar. Doodeng vond ik t in het begin. Maar zoveel last dat ik t wel gedaan heb.
Gaf zoveel verlichting!!
Ze hadden toen wel nog 2 schroeven laten zitten want verder weg en kon ik echt geen last van hebben.... nou. Na 5 jaar gedoe die er ook uit laten halen.
Iig echt iets minder last.

En dat terwijl ik nog steeds veel last heb. Maar toch minder dan eerst.
Toevallig van de week dat ik liep een dacht. Wat voor pijn score zou ik mezelf nu geven? Wacht dat vragen ze altijd in het zh..
Zat dat moment op een 7. Dus stiekem best hoog. Maar normaal zit ik denk ik op een 3ook wel. En alles daartussenin..
Weg is t bij mij nooit helaas. Die hoop is ook gewoon weg

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:22

Wat ervaarde jij als last kan je dat omschrijven?

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:28

Uhm.. kou en warmte voelde ik ontzettend in materiaal.
Iets ertegen aan was brullen ( overigens is dat nog steeds wel maar wel iets minder)
Ontzettend stijf
Dat zijn denk ik de hoofdlijnen wel zo'n beetje

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:32

En die pijn zat dat op meerdere plaatsen?

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:39

Ja, over de gehele plaat heen.
Die zat aan buitenzijde.
Binnenzijde meerdere schroeven, die waren ook echt pijnlijk.
Maar de pijn is bij mij minder geworden na t verwijderen maar dus in mijn geval helaas niet weg. Heb nog steeds op die plekken last van littekenweefsel en pijn. Ook in mijn gewricht zelf echt pijn ook. Dat veranderd per dag nog steeds eaar die dan weer zeer doet. Als t een weg lijkt, begint die op andere plek weer.. zo vervelend...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:52

Nou dat klinkt ook niet fijn zeg, een enkel is vaak een lastig iets.