Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:40

Ik heb afgelopen dinsdag met het prachtige weer nog een rondje gedaan op de thuisroute. Ze zijn bezig met het aanleggen van nieuwe stukken , maar het zand is nog vrij mul omdat het nog niet weer heeft geregend ( niet dat ik regen wil , maar zou voor de route wel fijn zijn). Ik merk wel als je eenmaal weer op de fiets zit het na 2 x echt al een stuk beter gaat als je even niet hebt gefietst.

Af en toe een stuurfoutje waardoor ik bijvoorbeeld een hele steile klim net niet op kwam of een bocht net iets te wijd pakte.

Daarna nog de andere route gedaan met de lange en hoge klim maar van die route uiteindelijk de helft maar gedaan toen was ik er wel klaar mee. Ik fietste achter twee jongens aan en ik kon ze toch wel aardig bijhouden ze kwamen als het ware steeds terug in beeld daar kreeg ik wel energie van. En ik vindt deze route niet zo heel interessant ( op de mega klim na) puur omdat het aardig kapot is door bomen kappen. Maar zitten een aantal interessante stukjes in , maar over het algemeen is het geen top route...

En die nieuwe banden fietsen nogmaals zo fijn! Ook blij dat ik het kabeltje voor het schakelen heb vervangen , nu kan ik al veel beter weer klimmen omdat het blad tenminste direct schakelt.

Morgenochtend maar weer een rondje doen denk ik! Een beetje conditie opbouwen voor de vakantie is geen slecht idee! Ik hoef nu een maand niet naar school door vakanties en mijn examens zijn na 20 mei als goed is allemaal voltooid. Maar ik heb nu in ieder geval iets meer tijd.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:50

Ik vind het heerlijk om gewoon op gevoel van de dag te fietsen.
Maar goed ik heb dan ook geen wedstrijd in de planning staan.
Wel leuk om thuis dan te zien dat als ik rustig aan gedaan heb en toch vaak nog pr staan.
Ik heb 1 QOM staan dat is best grappig maar ook echt niet belangrijk.

Mooie afstanden bereik jij zo Gochio :j

We hebben 2 dagen gewandeld......Vanavond even op de race fiets en morgen een mooie MTB ronde maken met een vriendin.

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:49

Vandaag ook weer de fiets gepakt voor een rondje van 1 uur en 15 minuten ongeveer ( helaas zat ik met school) Alleen had een school een sportdag georganiseerd op de route... Ik vond het maar vreemd dat het nergens stond aangeven. Dit hield in dat er grote groepen op de routes liepen en daarbij opdrachten moesten doen zoals in touwen klimmen ( die weer half over de route lopen). Ik schrok soms best wel zat het opeens om de hoek... Gelukkig gingen ze allemaal netjes aan de kant maar ik fietste echt dicht langs mensen. Gelukkig een kort contact moment en ik ben gevaccineerd dus geen zorgen , maar het voelde wel heel vervelend!

Ook kwam ik hardlopers tegen op de route... De route was daar op uit gestippeld. Zag constant mensen op de route rennen. Op het einde nog 3 soldaten tegen gekomen klap ik nog bijna met mijn knie op een geweer :')

Ook nog een groep mountainbikers die sportles hadden , maar die gingen wel netjes aan de kant. Ze sneden een stuk af maar kon ze alsnog weer inhalen , betekent in ieder geval dat mijn tempo al een stuk hoger aan het worden is. Ik begon vaak te snel , waardoor ik halverwege kapot was en mijn tempo laag kwam te liggen. Ik ben nu voor een andere aanpak gegaan en ik merk dat dat beter werkt. Nu helpen de nieuwe banden en kabeltje voor het schakelen daar ook zeker aan mee!

Maar wel een zeer chaotische rit... Ook niet verwacht op de donderdag ochtend... Hopelijk in vervolg een melding plaatsen zou wel handig zijn van de organisatoren. Je schrikt je rot als er opeens na een bocht een groep mensen staan.... En er is zoveel meer ruimte dan alleen op de route dus het was ook niet echt nodig.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:54

Dat klinkt niet helemaal handig idd Zebrastreep..
Weet je welke school dat was dan zou je kunnen mailen met tips of ze dat willen aanplakken voor de veiligheid van anderen bv.

Ik ben gisterenavond op de racefiets geweest.
Ruzie met mijn Garmin haha daardoor mist hij wat km .
Maar goed is opgelost stond instelling niet goed.

Ga zo met Vriendin de MTB route Leersum en Amerongen fietsen...
Parkeren auto in het midden eerste de ene en als we dan nog genoeg puf hebben ook de andere ronde.
Totaal worden dat dat rond de 600 hoogte meters en een km of 40.

Heb de proviand voor onderweg al klaar liggen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:30

Mooi is die MTB route hè? Volgens mij zag ik hem net op Strava langskomen. Knap hoor, is best een uitdagend stuk vind ik zelf.

Nou hier een paar dagen vrij, had niet zo heel veel zin in weer een fietsvakantie. Alleen na drie dagen fietsen en overnachten op dezelfde plek denk ik ‘waarom had ik er nou geen zin in’. Gelukkig hier veel verschillende routes kunnen rijden. Hou de NL gemeentes ook bij met de Long term NL challenge en dat geeft wel weer de drive om eens echt naar andere gebieden te gaan.

Denk dat we in de zomer toch maar weer de fiets pakken voor een langere tocht. Dit keer dan wel met tent voor de verandering.

Dat sporten hadden wij ook, was dat niet ivm koningsspelen?

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:21

Nou het is idd een uitdagende route..
Vol kuilen boomwortels en flinke klimstukken.
Maar het was er heerlijk niet te druk ook.
Scheelt veel als je buiten het weekend om kan gaan.

Vandaag heb ik alleen maar een paarden ritje op de planning staan .

Wat houd dat in die Long Term Challenge?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:14

Daar kun je een koppeling maken met Strava en zo de gemeentes zien waar je gefietst hebt.

Afbeelding

Komt bij mij altijd wel in de ongewenste post terecht. Ik hou van statistiek, je kunt via die website ook zien in welke gemeentes het meest gefietst wordt.

Los van weekenden en vakantie is het heerlijk rustig. Ook in de namiddag is het daar niet zo druk.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:18

Zo, je hebt er al aardig wat gehad, Sakura!

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:24

Die gemeente kaart ken ik wel. Maar ik kijk er zelf nooit naar. Vriend van mij wel en heeft bijna heel NL gevuld. Maar die doet ook aan vakjes vullen. Alles is verdeeld in vakjes van 20 bij 20km dacht ik. En dat is dan voor meerdere mensen een hobby.

Ik moest zeggen dat wat ik hier teruglees er veel lekker actief zijn geweest. Zelf moest ik wel echt bijkomen van die 190km. Ik heb donderdag ook echt moeite gehad na een zware werkdag terug naar huis te fietsen. Maar langzaam aan komen we er wel.

Op dit moment kan ik wel weer een stukje fietsen, maar heb er even geen zin in. Morgen ga ik een vriendin helpen te leren skeeleren. Dan zal ik mijn benen ook wel voelen aangezien ik dat zelf ook al een tijd niet gedaan heb. Misschien dat ik dus een klein rondje op de skeelers doe maken.

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:42

Ik heb deze week al 3 keer gefietst ben toch wel een beetje trots op mijzelf :')

Ik had plannen om te gaan vanmorgen , maar toen kregen we een telefoontje dat mijn oma volledig in paniek was door bijwerkingen van de Pfizer vaccinatie. Ze ligt in een hospice en heeft nog maar enkele weken te leven. Dit klapte er wel in vanmorgen , omdat we dachten dat ze nu snel komt te overlijden. Maar goed mijn vader ging heen , en ze moet rusten dus ik dacht ik pak toch maar de fiets ook al gaat dat wat tegen mijn gevoel in.

Blij dat ik de keuze heb gemaakt , mijn hoofd voelt gelukkig een stuk leger. Dit keer maar niet gelet op snelheid of tijd. Ik merk echt wel dat mijn lijf sneller begint te worden en dat zelfs na een tijdje niet fietsen het best wel weer snel omhoog komt. Was alleen even vergeten dat er kids training is op de zaterdagmorgen. Wel leuk om die kleine kinderen op een mountainbike te zien , en leuk dat er steeds meer mensen zijn die gaan fietsen. Ik ben ze nu via een grindpad even voorbij gereden omdat ze nog niet heel stabiel op de fiets zaten :')

Verder vindt ik het nog wel fris! En met name als de wind erbij komt :brr: Heb wel in een kort fiets-shirt gefietst maar het was net op het randje van net wel en net niet kunnen.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:16

190 km is ook een enorm eind, Gothico! Mooie prestatie en logisch dat je daarvan moet bijkomen. Rustig aan!

Wat sneu dat je oma zo in paniek was, Zebrastreep. Sterkte! En fijn dat je even je hoofd leeg hebt kunnen fietsen. Heb je armstukken? Die vind ik ideaal voor dit weer! Ik wil nog beenstukken kopen maar die moet ik echt even passen in de winkel.

Zijn hier mensen die zo'n kettingreinig"apparaatje hebben? Bevalt dat?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:47

190km is wel lekker zeg, ik wil ooit nog eens in één dag naar mijn moeder fietsen. Met de auto is dat 180km, dus dat zal richting de 200km gaan vrees ik.

Die gemeentenkaart is voor ons niet echt een doel op zich, maar helpt bij dit soort lange weekenden weg wel om eens wat in andere omgevingen te gaan fietsen. Ik denk dat het nog wel jaren gaat duren voordat ie helemaal vol komt. Fietsen is voor ons beide de tweede sport en met fulltime banen is het soms ook wat puzzelen met tijd en energie.

Hier geen apparaatje, draaien en spuiten van ketting. Laatst helemaalmschoon gemaakt en binnenkort maar weer eens een grote beurt.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:51

Goedemorgen ...

Het mooie weer wil inderdaad nog niet echt .
Al waren de afgelopen twee dagen wel redelijk .
Donderdag mijn intervaltraining buiten gedaan , was erna ook
helemaal :brr:

@Zebrastreep , dat je oma nog gevaccineerd word terwijl ze nog
maar een paar weken te leven heeft .Kan me voorstellen dat het
nogal een pittige uitwerking heeft op een ik zeg maar zwak lichaam .

Een lekkere afstand Gothico .. :j

Ik heb vandaag bijna 4 uur op mijn schema staan , hoop wel dat
het zonnetje vanmiddag nog doorkomt .
Maar eerst zo naar Nijmegen voor wetsuits te testen .

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:25

Leuk, Sakura! Dat is wel echt een eind, bijna een elfstedentocht :D Ik reinig mijn ketting inderdaad ook nu door te draaien en met een borstel en doeken. Eigenlijk zou ik 'm graag eens in de zoveel tijd uit elkaar halen en de cassette ook in een badje leggen, maar vrees dat ik alles daarna niet meer goed in elkaar krijg :o

Zo, T2T, 4 uur trainen! Succes!

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:44

culaccino schreef:
Eigenlijk zou ik 'm graag eens in de zoveel tijd uit elkaar halen en de cassette ook in een badje leggen, maar vrees dat ik alles daarna niet meer goed in elkaar krijg :o


_O- Herkenbaar ....

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:20

Zo, wetsuit test geslaagd .
Heb een nieuwe gescoord *\o/*
Die word morgen opgestuurd, en is hoop ik dinsdag binnen . Dan kan ik er woensdag mee zwemmen .

En 103 km gefietst . Qua weer begon het zo la la ,
maar dat werd met de tijd beter .
Warm is anders , maar hè er was zo’n 8-)


Afbeelding


Afbeelding


Jullie nog wat gedaan ?

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:41

Time2Tri schreef:
Zo, wetsuit test geslaagd .
Heb een nieuwe gescoord *\o/*
Die word morgen opgestuurd, en is hoop ik dinsdag binnen . Dan kan ik er woensdag mee zwemmen .

En 103 km gefietst . Qua weer begon het zo la la ,
maar dat werd met de tijd beter .
Warm is anders , maar hè er was zo’n 8-)


[ [url=m/E67uFE.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/MpHA3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie nog wat gedaan ?



103km is ook een mooi stukje. En dan zie ik jou route en zie ik dat je praktisch langs mijn huis en paard langs gereden bent. Voor mij dus bekend terrein.

Zelf heb ik een vriendin aan het skeeleren. Ik ga haar helpen om het een beetje te leren.
Maar kijken mensen moeilijk als ik met skeelers langs hun fietsen op kom. En waar je 30 mag ik op de weg gewoon mee kom. (Er wordt daar niet altijd 30km/u gehaald.)

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:40

Gothico schreef:
103km is ook een mooi stukje. En dan zie ik jou route en zie ik dat je praktisch langs mijn huis en paard langs gereden bent. Voor mij dus bekend terrein.


Ooohhh dan kunnen we idd eens samen fietsen en kun je wat nieuwe highlights laten zien :j

Trouwens kwam er gisterenavond laat achter dat ik mijn pinpas en ID en wat geld had verloren .
Heb altijd zo,n klein mapje mee .
Heb ik Lent kort gepauzeerd om wat te eten en te drinken , en toen is het mapje uit mijn zak gevallen.
Dus pas geblokkeerd en gecheckt of de pas was gebruikt . Stond er een boeking van 10 cent plus .
Met de opmerking erbij pinpas / ID / geld gevonden en een telefoonnummer waar ik me kon melden .
Er zijn toch nog eerlijke mensen in de wereld *\o/*

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:44

Ahh wat goed, T2T!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:46

Ooooh wat fijn is dat zeg! Die tip heb ik ook eens gehad van een stalgenoot, ideaal om dat op die manier te doen.

Fijn gevoel is dat, dat er nog eerlijke mensen rondlopen.

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:49

Nog een week en dan fiets ik heerlijk op de Veluwe *\o/* Alleen nog even corona vrij blijven , aangezien mijn oom misschien besmet is... maar het lijkt gelukkig mee te vallen. Ik baalde al ontzettend!

Alle voorbereidingen voor de fiets zelf zijn getroffen. De fietsendrager past op de auto van mijn ouders dus dat is al een fijn vooruitzicht :')

Ik hoop deze week zeker nog 1x even hier te fietsen , de conditie is al beter dan 3 weken geleden. Helaas zag ik dat einde van deze week het weer niet zo best was , dus het rondje Gieten gaat het niet worden ( schiet er ook wel wat bij in door alle drukte met onder andere de situatie rondom mijn oma)

Maar ik heb er zoveel zin in! Nu nog hopen op goed weer het zag er nu nog niet echt goed uit

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:55

Ik heb me thuis rot gezocht ... en had het vermoeden al dat ik hem bij de brug had verloren .
Paniek natuurlijk ... zo,n gedoe . En dan krijg je ook
nog een boete omdat je je ID bent verloren .

Vond het echt super met die 10 cent boeking :j
Zo weet de vinder ook dat eigenlijk alleen de juiste persoon zich meld .
Pppfff de volgende keer beter oppassen ~~}>

Leuk vooruitzicht Zebrasteep .

Ik heb deze week relatieve rustweek , vandaag 1 uurtje rustig fietsen . Morgen een hardlooptraining.
En huisje poetsen -O-
S,middags even voor een Corona sneltest .
Moet twee X per week ivm over de grens gaan .

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:24

@T2T, Dat is wel geluk hebben. Maar wel fijn dat alles terecht is.
En de snelfietsroute die je gefietst hebt fiets ik dus praktisch iedere dag. Die route tussen Arnhem naar Babberich. Dat is ook wel een lekker stukje fietsen.

@Zebrastreep, De Veluwe is echt geweldig mooi om te fietsen. Ik rijd altijd een stukje om over de Veluwe als ik naar Dronten fiets.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:46

@T2T fijn dat je alles veilig terug kan krijgen zo, toch nog eerlijke mensen in de wereld...

@Zebrastreep fijn vooruitzicht. Hoelang ga je?

Ik ben gister naar mijn ouders geweest voor de lunch, als testritje voor de rit naar Utrecht komende zaterdag. Naar mijn ouders is 36km en dus 72 in totaal. Zaterdag word nog wat verder met 95km totaal maar de rit gister viel me niet tegen. Al voel ik mijn benen wel vandaag, 72km is toch 12km meer dan mijn tot nu toe langate rit ooit...

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:59

IMAY1990 schreef:
Ik ben gister naar mijn ouders geweest voor de lunch, als testritje voor de rit naar Utrecht komende zaterdag. Naar mijn ouders is 36km en dus 72 in totaal. Zaterdag word nog wat verder met 95km totaal maar de rit gister viel me niet tegen. Al voel ik mijn benen wel vandaag, 72km is toch 12km meer dan mijn tot nu toe langate rit ooit...


Ik wens je veel succes en plezier dan aankomende zaterdag. Neem genoeg eten en drinken mee voor onderweg.