Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:18

Het blijft altijd een zwak punt, ik bleef vorige week achter een bank haken. Het leek mee te vallen maar toen mijn dochter 2 dagen later haar evenwicht verloor en op mijn voet belande toen heb en 3 dagen mijn brache gedragen.

Ik heb ook nog steeds last als ik op die enkel lig dan doet het soms zeer door die plaat.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:36

Fijn kosseh dat het gips eraf is.

Ik ben helaas toch of nog steeds onder behandeling van de orthopeed. Er is nu weer overleg in de voet enkel groep. Ik moet nog horen wat daar uit gaat komen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:17

Oh dat is niet leuk zeg, ja vaak duurt het gewoon lang als het al over gaat.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:51

Ik verwacht niet dat het meer over gaat, maar na de injectie van oktober was het wel een stuk beter. Ineens veel soepeler al zat er wel altijd nog een randje pijn bij. En zo langzaamaan is het er weer ingeslopen.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:38

@kosseh hoe gaat het nu?

Ik sta sinds donderdag ook op de lijst voor ok. Hoop echt dat het gaat helpen. Wat ze precies gaan doen weet ik niet zo goed meer, maar iets wat de chirurg nog maar 1x eerder heeft gedaan.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:59

Pff, wat een gedoe kan je toch houden van zo'n enkel he.

Hier ook hoor. Maar bij mij zijn ze uitgedokterd helaas.
Vandaag met crossen weer veel last ervan.
Maar vind t dan zo leuk dat ik erdoorheen ga. Die prijs betaal ik de rest vd week nog wel ben ik bang.

Gelukkig maandag weer fysio. Elke 2 weken, dat houd t beetje soepel nog..

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:24

Spannend MaNdiii!
Hopelijk werkt het en worden je klachten ook echt minder.

Wendy, dar ken ik. Ik ging ook vaak te ver door en dan de rest van de week de prijs daarvoor.

Hier gaat het eindelijk wel goed.
Sinds 5 maart uit het gips. Lopen kon al redelijk snel met krukken.
Sinds dit weekend loop ik helemaal zonder krukken, in huis al eerder.

Kan ook sindd dit weekend weer fietsen *\o/*. Geeft gelijk zo veel meer vrijheid. Niet meer afhankelijk van andere.

Auto rijden gaat helaas nog niet. Hopelijk over een weekje weer. Dan ook contorle bij de orthopeed. Hoop dat ik dan snel mag sporten

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 01:07

@wendy1987 dat is balen, dat verzwikken lijkt me echt heel rot.

@kosseh fijn dat je weer wat mobieler bent. Al met al toch een tijd zoet mee.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:11

Wat een ellende kan een enkel geven....

Door jullie verhalen besef ik dat ik best geluk heb gehad met wat ik allemaal kan en doe. Ben zeker niet pijnvrij maar heb niet zoveel last als jullie.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:21

Gister controle gehad bij de orthopeed.
Ging er vol goede moet heen. De fysio vindt het namelijk erg goed gaan.

Helaas de orthopeed wat minder :(.
Nu 4weken brace. Ik had de hoop dat die afmocht, maar moet dat ding nog 2 weken dragen. Zo balen... zit voor geen meter. Gips zat lekkerder.

Auto rijden wordt het dus ook nog 2 weken niet. Niet altijd verzekerd wanneer je met brace rijd.

Net na de operatie was gezegd Sporten opbouwen na 6 tot 8 weken. Ik hoopte dus heel erg dat ik vanaf nu(6weken) zou mogen opbouwen, maar ook dat moet nog wachten. -O-

Terug naar huis kwam de teleurstelling helemaal. Moest moeite doen om m'n tranen in te houden.

2 weken lijkt waarschijnlijk niet zo veel, maar het voelt echt zo lang voor mij.
Ik ben heel chaotisch/onrustige in m'n hoofd. Te veel sporten en druk bezig zijn is mijn uitlaatklep.
Nu zijn door m'n enkel en corona m'n opties tot een uitlaatklep volledig weg.

Zaterdag even met zadel (kon het niet laten) op m'n bijrijpaard gezeten. Ik krijg alleen mijn beugel niet meer aan. M'n voet kan helemaal niet naar binnen draaien. Ik moet m'n beugel dus met m'n hand om m'n voet hangen.
Volgens de orthopeed moet dit binnen 6 weken wel mogelijk zijn, anders hebben ze het bandje te strak gedaan.
Hoop zo dat het niet te strak zit, dan kan ik namelijk weer onder het mes :(

Zo dat was de klaagpost!

Hopelijk zijn als nog de 2weken snel voorbij. Vamiddag fysio. Ga aan haar vragen of ze nog ideeën heeft welke sporten op dit moment wel kunnen.

Donderdag en vrijdag wel heerlijk zonder zadel gereden, door de duinen <3.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:37

@kosseh dat is balen zeg. Ik snap je helemaal met dat je niet kunt sporten.

Kan je je niet uitleven met wat fitness oefeningen. Wel fijn dat je even zonder zadel kan rijden.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:16

Pff dat is echt niet fijn!

Ik kreeg gister van de fysio ook te horen dat ik maar moest nadenken over toch weer controle in het ZH. Het wordt nu juist weer wat slechter ipv beter de laatste tijd..
Zo klaar mee, nu al bijna 8 jaar zoet mee. Kijk, dat het niet beter wordt, alla.. Maar nu juist weer slechter is wel echt ff niet tof...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:37

Ik voel met jullie mee, ik draag ook weer mijn brace. Ik kan niet op mijn tenen staan en me uit rekken dat doe heel zeer aan mijn enkelbanden althans zo voelt dat wel.Vanmorgen zetten ik de papierbak buiten en toen kwam er een vrouw haar huis uit, die roep nou jij loopt al net zo rot als ik.

Dus ik zei ik heb dat ongeluk gehad, oh heb je daar nog steeds last van. Dus ik roep rotter als dat ik het zelf weet.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:49

MaNdiii, sporten is echt zo fijn. Snap het ook nooit als mensen zeggen dat ze nooit sporten.
Fitnis met armen kan een beetje. Heb thuis geen materiaal, dus het is met 1,5l flessen wat behelpen. Push ups lukken nog niet. Kan die houding nog niet.
Ik mag nu wel lunges en squats doen. Wel rustig/met beleid voor de spiegel. Scheelt al iets.

Wendy1987, balen :(. Verslechtering is echt naar. Hopelijk kan je snel terrecht in het zh.
8 jaar al last. Dat is echt lang!

Marleen_usar, gek hé dat je soms zelf niet door hebt dat je anders bent gaan lopen.
Ik hoorde het ook wel is. Werd met basketbal dan ook al gewisseld, voordat ik het zelf door had.
Draag je de brace constand? Wat voor heb je?
Ik ben benieuwd of er een brace is die lekker zit voor langere tijd.


Net terug van fysio. Veel been oefeningen gedaan, weer verder uitgebreid. Nu dus toch het idee dat ik gesport heb :D. Vorige week had ik spierpijn van de fysio en dat voelde echt zo goed!
Vanaf volgende week 2x per week.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:06

Het blijft tobben goed dat ik het niet wist van te voren, ik dacht er gaat een plaat op en klaar is kees. Nu al weer een week veel pijn echt op 1 plek.Misschien toch maar weer naar de fysio. Hoe gaat het met jullie?

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:19

Zo balen van die rot enkels
@marleen_Usar als je er weer zo'n last van hebt is een bezoekje aan de fysio misschien wel handig. Wie weet helpt het iets.
Die van mij gaat afwisselend. Verder is het afwachten wanneer ik word opgeroepen voor OK.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:59

Marleen_usar, naar de fysio kan geen kwaad toch?
Rot dat het bij jou ook zo lang klachten geeft...

MaNdiii, sta je op de lijst voor een operatie in het ziekenhuis of bij een focuskliniek.
Ziekenhuis gaat nog wel even duren ben ik bang.
Ik stond bij beide op de wachtlijst. In het ziekenhuis al vanaf juni. Focuskliniek vanaf begin december. 3 maanden later operatie.
Ziekenhuis nog steeds niet gebeld voor inplannen. Ben nu wel benieuwd hoe lang het daar geduurd zou hebben.

Mijn enkel gaat niet zo lekker op dit moment.
Sinds 1,5 week veel zwelling (op en af) en pijn. Mag wel sinds maandag de brace af, scheelt al weer iets van de pijn.
Lopen is gevoelig/pijnlijk, stil zitten/liggen nog meer pijn. Dan ligt ook mijn focus er op. Nu dus het zelfde als hoe het was voor de operatie.
Eerst was gezegd dat ik na 6 tot 8 weken kon beginnen met cyclische sporten (zwemmen, hardlopen enzo) en 3 maanden voor pivoterende sporten (zoals basketbal).
Dat werd bij de controle na 6 weken al naar 8 weken geschoven. Maandag was dat eindelijk zover, helaas mag nog steeds geen sprong bewegingen maken (dus niet hardlopen) en paardrijden. Nog 4 weken extra wachten tot ik dat mag opbouwen, als het goed is.
Dat zou ook de dag zijn dat ik mocht beginnen met basketbal, dat gaat dus nog langer duren voordat dat weer kan.
Laatste puntje, ik heb nog steeds geen beweging in m'n enkel naar binnen. Fysio verwacht ook niet dat dit echt gaat komen, maar moet nog 4 weken het de kans geven van de orthopeed. Hoop zo dat het nog wel komt, tweede keer deze operatie (en zo lang niet sporten) wil ik echt niet.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:08

Nou dat gaat ook niet
Best, ja het duurt lang he. Ik vind het ook tegen vallen, ik dacht er gaat een plaat op en het is goed.Die plaat kan er ook uit maar hoe zit dan dan met die breuk. Is het dan geen zwakke plek, misschien weet de fysio daar antwoorden op.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:43

@kosseh ik sta op de wachtlijst bij een ziekenhuis. Ik vind het zelf wel fijn om door die orthopeed geopereerd te worden als ik heel eerlijk ben.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:28

Marleen_usar, denk dat de fysio daar niet echt iets over kan zeggen. Of een bot weer sterk is nadat de plaat er uit is, is afhankelijk van hoe en of het bot weer aan elkaar gegroeid is. Al kunnen ze natuurlijk wel tips geven.

MaNdiii, snap ik. Zeker als je al wat vaker die arts gezien hebt of het een speciale operatie is.
Bij mij was het een standaard operatie en de orthopeed in het ziekenhuis heb ik maar 2 keer gezien. Alleen voor onderzoek en uitslag van MRI bespreken.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:34

Ik heb extreme keloid dus wil de orthopeed er liever niet nog een keer in snijden.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:11

Ik ben bij de fysio geweest, hij heeft gaan idee waar die pijn door komt. Ik moet er nog 2 keer heen en als dat niet werkt moet ik naar de orthopeed om een foto te laten maken.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:58

Wat balen Marleen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:10

Ja echt ik had gehoopt na al die jaren dat het goed zou blijven gaan.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:16

Auto rijden houd ook op binnenkort, remmen is zo pijnlijk. Ik heb een kruk uit het stof gehaald, morgen weer naar de fysio de oefening doe ik niet meer want dan wordt de pijn nog erger.

Morgen de polie bellen van de orthopeed en dan op de foto, als de plaat er uit gaat ben ik mijn steun kwijt. Dat vond de Fysio geen goed plan.