Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:17

Sizzle schreef:
Bij ons is inmiddels al bijna 30% van ons bedrijf besmet geweest.

Wooh, dan hebben jullie al bijna groepsimmuniteit op het werk.

Toch vindt ik het bizar dat ze nog steeds niet testen op resistentie. Wie weet is straks in januari al 80% van Nederland al resistent tegen het corona virus. Dan zit je straks met al die duur betaalde vaccins die niet meer nodig zijn.

pien_2010

Berichten: 43317
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:25

Blussem het zal over 8% gaan. Dat zei het RIVM, want wordt wel getest.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:27

Oh, ik bedoelde 20% sorry (8 of 9 mensen van de 40). Mijn vinger was te dik blijkbaar :+
Maar nog steeds is dat veel. Het zijn voornamelijk mensen rond de 25-30 die in de stad wonen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:20

In Engeland willen ze vanaf 7 december al met Pfizer gaan vaccineren:
Citaat:
Ziekenhuizen in Engeland is verteld zich gereed te maken voor het begin van het uitrollen van het coronavaccin over tien dagen. Vanaf 7 december zouden de ziekenhuizen de eerste ladingen van het vaccin van Pfizer/BioNTech kunnen ontvangen. De goedkeuring voor het vaccin zou daarvoor rondkomen, meldt The Guardian.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:31

lenaa_tje schreef:
raket schreef:
Ik ben het ook wel neu om over de Belgen te struikelen. Ik vind ze normaal erg leuk. En we wonen dicht bij de grens, dus ik ging voorheen ook wel dingen in België halen. Maar kom op, wacht heel even.
Het gaat echt wel weer over.

Maar is daar dan geen quarantaine?

Hier geven collega’s die in Duitsland wonen dat het toch wel rustiger is. En voor korte bezoeken hoeven daar ook geen Corona testen gedaan te worden.

Het probleem is niet zozeer dat de Belgen de grens over komen om te shoppen (dat doen ze anders ook), maar dat de regels daar minder streng zijn dan hier. Ze komen met hele families. De burgemeesters hier hebben filmpjes op moeten nemen die in België werden uitgezonden met de uitleg dat je hier toch echt alleen moest winkelen, want de sfeer werd nogal grimmig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:42

Ik las gisteren dat er ook flink grote joodse feesten worden gehouden in Antwerpen. Gewoon in feestzalen ook nog die de politie moet openbreken met breekijzers want zelf doen ze niet open. En dat er leger aanwezig is maar dat die weggehaald worden uit die buurt? Ik wist niet dat Belgie wél z'n leger inzet in probleemwijken. Als die buurt zo voor problemen zorgt zou ik dat leger juist laten staan. Zouden ze in NL ook wel mogen doen waar zoveel overlast is.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:20

Dat joodse feest inderdaad :x
En dan hebben ze ook nog geen ballen aan hun lijf want als de politie arriveert, vluchten ze naar alle mogelijke hoeken en kantjes om zich te verstoppen :+

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:21

Veerle ..het is in België strenger dan bij jullie anders zouden ze de grens niet oversteken ;) (mondkapjesplicht overal binnen , ook buiten bij drukte ..avondklok ,winkels gesloten enz )
Maar je houd natuurlijk altijd dat degene die over de schreef willen gaan ook degene zijn die het niet zo nauw met de regels omgaan .

Ja die illegale feestjes is inderdaad triest ..met meer dan 100 man in een afgesloten zaal ..ingangspoort was afgesloten die moest de politie met slijpschijf openen waardoor de meesten konden ontsnappen want ze hadden overal cameras hangen en konden de politie zien aankomen

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:31

Morrie schreef:
Dat zal het zijn Monique, ik woon in een streng christelijk dorp, 101 kerken maar niet 1 katholieke kerk.
Persoonlijk heb ik dit jaar geen zin in versieringen. Daarvoor is er teveel gebeurd en aan de hand.


Ik woon ook in een christelijk dorp. Gedeeltelijk erg streng, maar hier gelukkig geen gedoe over lichtjes. Geen katholieke kerk, wel 4 of 5? Kerken. Of eigenlijk 2 echte kerken en daarnaast een aantal plekken die ze zelf opgericht hebben omdat ze een strengere vorm wilde.

Maar lichtjes worden juist heel veel opgehangen. Eerder en meer als normaal.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:34

Hopelijk volgt er een serieuze boete voor de feestzaalhouder/organisator en zaal half of heel jaar gesloten houden.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:36

besita schreef:
Veerle ..het is in België strenger dan bij jullie anders zouden ze de grens niet oversteken ;) (mondkapjesplicht overal binnen , ook buiten bij drukte ..avondklok ,winkels gesloten enz )
Maar je houd natuurlijk altijd dat degene die over de schreef willen gaan ook degene zijn die het niet zo nauw met de regels omgaan .

Ja die illegale feestjes is inderdaad triest ..met meer dan 100 man in een afgesloten zaal ..ingangspoort was afgesloten die moest de politie met slijpschijf openen waardoor de meesten konden ontsnappen want ze hadden overal cameras hangen en konden de politie zien aankomen

Ik heb het over de maatregelen op straat/bij winkels. Die zijn hier strenger. Ze komen altijd de grens over hier hoor, het is hier goedkoper en open op zondag.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:15

En toch zijn er echt wel meer Belgen dan anders. Inderdaad, vaak als echt uitje/ vakantie. Ik kan vaak niet eens parkeren omdat het vol staat net Belgische kentekens en dat is toch echt nieuw.
Ik moet binnenkort ook de grens over om medicatie voor mijn paard te halen. Ik heb al 15 jaar een Belgische dierenarts.
Maar dan rij ik alleen naar de praktijk en ga weer terug.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:20

veerledec schreef:
Ik heb het over de maatregelen op straat/bij winkels. Die zijn hier strenger. Ze komen altijd de grens over hier hoor, het is hier goedkoper en open op zondag.


:? Hier in belgie zijn niet-essentiele winkels al meer dan een maand gesloten.
In andere winkels is alleen winkelen en mondmasker ook verplicht.
Dus ik begrijp je niet helemaal denk ik :P

Maar vanaf 1dec mogen de niet-essentiele winkels hier weer open :D

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:21

Nogmaals het werkt in 2 richtingen
Nu zijn de winkels hier dicht en ja dan trekken belgen de grens over als ze willen winkelen ..hoe vaak is het niet dat je in knokke of Antwerpen overspoelt bent van de nederlanders
Het zou fijn zijn als de ( europese ) politiek eens op één lijn zou zitten -vooral tijdens een pandemie zoals nu
Als de hoofdregels overal hetzelfde zouden zijn en gehandhaafd zouden worden dan zouden mensen niet de kantjes moeten opzoeken
Laatst bijgewerkt door besita op 28-11-20 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:22

Pandora2 schreef:
veerledec schreef:
Ik heb het over de maatregelen op straat/bij winkels. Die zijn hier strenger. Ze komen altijd de grens over hier hoor, het is hier goedkoper en open op zondag.


:? Hier in belgie zijn niet-essentiele winkels al meer dan een maand gesloten.
In andere winkels is alleen winkelen en mondmasker ook verplicht.
Dus ik begrijp je niet helemaal denk ik :P

Maar vanaf 1dec mogen de niet-essentiele winkels hier weer open :D

Zei ik in mijn eerdere post ook al maar Veerle vind het bij hun strenger ( niet dus )

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:29

besita schreef:
Het zou fijn zijn als de ( europese ) politiek eens op één lijn zou zitten -vooral tijdens een pandemie zoals nu
Als de hoofdregels overal hetzelfde zouden zijn en gehandhaafd zouden worden dan zouden mensen niet de kantjes moeten opzoeken


Dat komt vast in orde. De Croo heeft al een telefonisch gesprek gehad met de minister in Zwitserland over de skigebieden om af te stemmen en hetzelfde te doen als Frankrijk en Duitsland 8-)
Ik zie vooruitgang :D

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:36

besita schreef:
Nogmaals het werkt in 2 richtingen
Nu zijn de winkels hier dicht en ja dan trekken belgen de grens over als ze willen winkelen ..hoe vaak is het niet dat je in knokke of Antwerpen overspoelt bent van de nederlanders
Het zou fijn zijn als de ( europese ) politiek eens op één lijn zou zitten -vooral tijdens een pandemie zoals nu
Als de hoofdregels overal hetzelfde zouden zijn en gehandhaafd zouden worden dan zouden mensen niet de kantjes moeten opzoeken


Niet in corona tijd....

In normale tijden heb ik er geen moeite mee, maar nu voelt het niet echt fijn.

In je eigen land zijn de winkels dicht (met een rede!) Dus dan ga je maar over de grens winkelen.

Waardoor het hier steeds een stuk drukker is dan zou zijn als de Belgen in België zouden blijven.

Gelukkig mogen dinsdag de winkels weer open.

Dan is het grootste probleem voorbij.

Ik ga ook gelijk dinsdag naar de Decathlon in Antwerpen, moet kleding ruilen (en helaas is gekocht in België, retouren in België en neemt Decathlon Nederland dat niet aan) moet vóór januari omgeruild zijn en ik ben bang dat de winkels weer héél snel dicht zitten in België. Ben al vanaf maart aan het wachten totdat Antwerpen een keer op geel reisadvies zou gaan. Regels zijn nu wél anders, namelijk als je binnen 24 uur weer in eigen land bent, geld de quarantaine plicht niet.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:41

Pandora2 schreef:
besita schreef:
Het zou fijn zijn als de ( europese ) politiek eens op één lijn zou zitten -vooral tijdens een pandemie zoals nu
Als de hoofdregels overal hetzelfde zouden zijn en gehandhaafd zouden worden dan zouden mensen niet de kantjes moeten opzoeken


Dat komt vast in orde. De Croo heeft al een telefonisch gesprek gehad met de minister in Zwitserland over de skigebieden om af te stemmen en hetzelfde te doen als Frankrijk en Duitsland 8-)
Ik zie vooruitgang :D

Ik zie helaas alleen maar achteruitgang ..op elk vlak ..triest België

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:46

mvdende schreef:
besita schreef:
Nogmaals het werkt in 2 richtingen
Nu zijn de winkels hier dicht en ja dan trekken belgen de grens over als ze willen winkelen ..hoe vaak is het niet dat je in knokke of Antwerpen overspoelt bent van de nederlanders
Het zou fijn zijn als de ( europese ) politiek eens op één lijn zou zitten -vooral tijdens een pandemie zoals nu
Als de hoofdregels overal hetzelfde zouden zijn en gehandhaafd zouden worden dan zouden mensen niet de kantjes moeten opzoeken


Niet in corona tijd....

In normale tijden heb ik er geen moeite mee, maar nu voelt het niet echt fijn.

In je eigen land zijn de winkels dicht (met een rede!) Dus dan ga je maar over de grens winkelen.

Waardoor het hier steeds een stuk drukker is dan zou zijn als de Belgen in België zouden blijven.

Gelukkig mogen dinsdag de winkels weer open.

Dan is het grootste probleem voorbij.

Ik ga ook gelijk dinsdag naar de Decathlon in Antwerpen, moet kleding ruilen (en helaas is gekocht in België, retouren in België en neemt Decathlon Nederland dat niet aan) moet vóór januari omgeruild zijn en ik ben bang dat de winkels weer héél snel dicht zitten in België. Ben al vanaf maart aan het wachten totdat Antwerpen een keer op geel reisadvies zou gaan. Regels zijn nu wél anders, namelijk als je binnen 24 uur weer in eigen land bent, geld de quarantaine plicht niet.

Je zou het fijn vinden als de belgen in Belgie zouden blijven maar je gaat dan wel zelf naar Antwerpen om een -piep- reden
Nee ik heb het niet buiten corona tijden maar tijdens corona ..toen kwamen nederlandse jongeren ook zuipen en keet schoppen in Belgie omdat zuipen bij jullie niet mocht
Nogmaals het werkt in meerdere richtingen ..als iets bij hun niet mag dan zoeken ze elders en omgekeerd
Belgen gaan naar de kapper over de grens omdat ze hier niet open zijn en de nederlandse ( en duitse ) kappers maken extra reclame om toch belgische klanten te lokken

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:46

Dat het bij jullie streng is, is duidelijk maar dat winkels hier wel open blijven kan met bepaalde regels als die dan massaal gebroken worden snap ik de irritatie.
Ik snap de Belgische overheid hierin gewoon niet zo goed want blijkbaar wordt dat winkelen over de grens gewoon geaccepteerd. Daar heb je zelf ook een verantwoordelijkheid. Of worden de Belgische regels ook massaal gebroken door burgers? (Ik zeg niet door bokkers) dus bijv. Met de mondkapjes plicht op straat of het aantal mensen waarmee je contact mag hebben.

Die aanval op mvdende vind ik hierin niet terecht want toen was voor België en Nederland er geen code rood en nu wel. Niet goed gelezen. Wel terecht.
Mvdende succes met je 10 dagen quarantaine als je terug komt :) ik zie namelijk nergens dat die binnen 24 uur terug voor Nederland geldt.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-11-20 10:53, in het totaal 3 keer bewerkt

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:47

Je mag naar de hoe.ren om te wippen maar niet naar de kapper om je haren te knippen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:51

besita schreef:
Je mag naar de hoe.ren om te wippen maar niet naar de kapper om je haren te knippen -O-


Mooie eerste regels voor een sinterklaasgedicht. :D

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:00

besita schreef:
Je mag naar de hoe.ren om te wippen maar niet naar de kapper om je haren te knippen -O-


Er is wel meer vreemd.
Om een monster te nemen schrappen ze aan de onderkant van je hersenen maar op 1,5 meter infecteren de druppels in je adem...
Als ik een rochel in een potje mik, kunnen de test erin dómpelen!!

Gisterenavond ging de feestverlichting aan in Málaga; Calle Larios zwárt van de mensen.
Mijn pindakaas is op. Mag niet naar de Marokkaanse winkel die dat hier verkoopt; is niet ver verderop op de weg maar nét over de grens met de provincie Granada. Daar mag ik dubbel niet heen én de winkel is nog gesloten.

En waar was de politie in Málaga? Niet bij het aansteken van de lichtjes met duizenden mensen maar wel hier op de rotonde bij de snelweg met verkeers´drukte´ van 1 auto per minuut.

Madrid gaat weer open maar ons dorp, met núl gevallen in de afgelopen 7 dagen, blijft dicht.

Het gaat steeds meer lijken op een experiment in massacontrole.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:03

ah HC geen pindakaas meer :(:) , zal ik een paar potjes opsturen naar je?

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:06

besita schreef:
Je mag naar de hoe.ren om te wippen maar niet naar de kapper om je haren te knippen -O-



Daar ging mn thee. T is eigenlijk niet grappig, maar ook ik dacht meteen aan n geweldig sinterklaas gedicht