Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13756
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:25

Ik laat mn moeder hier komen. Wij zitten al weet ik niet hoe lang in onze bubbel en mam.is 76 en alleen met haar hondje..die laat ik niet alleen..ze is nog niet zo heel lang weduwe

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:26

Morrie schreef:
Er is al een verzoek van de VVE om geen buitenverlichting aan te brengen op de balkons i.v.m. de pandemie, dat vinden zij ongepast. Voor deze keer ben ik het volledig eens met ze.


Ik zou het echt zo aan de stok krijgen met die drammerige VVE bij jullie... VVE's moeten zich gewoon lekker bezig houden met onderhoud van het pand en de algemene voorzieningen. Wat gaat het ze aan wie er lichtjes ophangt? (Prima grens: niet knipperen in het directe zicht van een ander.)

Ik krijg hier al bijna zin om ter plekke naar de action te gaan om kerstlampjes voor buiten te zoeken. (Dat doe ik niet, want natuurlijk ga ik nu niet naar de action.) Maar dat bepalende, getsie.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:37

Ik heb zelfs de kerstboom gezet nadat mijn man begraven was op 10 december. Als ik ooit behoefte had een licht en gezelligheid was het toen wel! Mijn vader wenste me met de jaarwisseling ‘ al het goede’, want als iemand de beste wensen nu kan gebruiken, ben jij het wel, waren zijn woorden.

Hier gaan op veel plaatsen de straatversieringen eerder aan, juist om deze eenzame kerstperiode toch nog wat vrolijkheid te geven.

Als ik in jouw gebouw woonde, ging ik verhuizen, Morris. Wat een droeftoeters, sorry.

Wij blijven ook samen thuis en dat is hard slikken hoor, ik heb kinderen en kleinkinderen al vanaf augustus niet meer gezien. We mogen de gemeente alleen op op kerstavond, Eerste Kerstdag en Oudjaarsavond uit. Met avondklok. We vinden het onverantwoord om naar Nederland te rijden.

Ik hoop alleen dat met Kerst de provinciegrens ook een aantal uren open mag, zodat we een etentje met vrienden (2 personen die ook niemand zien) kunnen plannen hier thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:38

Hier heel veel buitenverlichting meer dan andere jaren. Gemeente stimuleert het heel erg en noemt het lichtjes van hoop. Ik dacht eerst wat een onzin. Maar het is echt fijn in de avond al die lampjes. Ik ga volgend weekend ook meteen 6 dec de kerstboom opzetten. Gewoon omdat het kan. Met kerst moet ik werken. We gaan wel kerstavond naar mijn schoonouders en eten daar. Zwager en schoonzus komen niet dus kan binnen de richtlijnen. Mijn kant van de familie is veel te groot. Dus ik denk dat ik mijn ouders niet zie met kerst.

Ik moet zeggen dat het voor mij wel steeds dichter bij komt, ik vind het op dit moment best pittig allemaal.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:41

Shadow0 schreef:
Morrie schreef:
Er is al een verzoek van de VVE om geen buitenverlichting aan te brengen op de balkons i.v.m. de pandemie, dat vinden zij ongepast. Voor deze keer ben ik het volledig eens met ze.


Ik zou het echt zo aan de stok krijgen met die drammerige VVE bij jullie... VVE's moeten zich gewoon lekker bezig houden met onderhoud van het pand en de algemene voorzieningen. Wat gaat het ze aan wie er lichtjes ophangt? (Prima grens: niet knipperen in het directe zicht van een ander.)

Ik krijg hier al bijna zin om ter plekke naar de action te gaan om kerstlampjes voor buiten te zoeken. (Dat doe ik niet, want natuurlijk ga ik nu niet naar de action.) Maar dat bepalende, getsie.

tja zwaar gereformeerd hier, een reglement van wel 20 kantjes wat er wel en niet mag. Op zondag mag er helemaal niets. Ik ben bij de koop akkoord gegaan, dus ik zal me eraan moeten houden. En de "directeur"van de VVE wil je echt niet aan de deur hebben :n
Er zijn al een paar mensen die buiten lampjes hebben opgehangen, die kunnen de goede man (dominee uiteraard) verwachten.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:42

Dus een VVE gaat bepalen wat jij met je huis doet Morrie.. betalen ze dan ook een deel van je hypotheek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:47

Oh help. Ik hoorde een podcast met tips over hoe je de donkere, sombere dagen doorkomt. Het advies: veel licht en lichtjes. Dat fleurt je brein op. Je hersenen schijnen er goed op te reageren.

Ik heb dus van sinterklaas lichtjes voor in de tuin gevraagd. Omdat ik ook de rest van de wereld wil opvrolijken.

Blij dat ik niet in je flat woon, Morrie.

Sinterklaas vieren we hier online, we sturen elkaar de kado's. En kerst weet ik nog niet. Ja, ik moet werken. Dat weet ik al wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:48

Het klopt echt hoor van die lichtjes. Ik hoop dat ze blijven hangen in januari.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:48

purny schreef:
Dus een VVE gaat bepalen wat jij met je huis doet Morrie.. betalen ze dan ook een deel van je hypotheek?

ze vinden het geen pas geven dat het een lichtkermis wordt, zoals andere jaren en dat begrijp ik helemaal.
Verder zijn er regels m.b.t. geluid, vloeren, parkeren op het terrein, niet klussen tussen bepaalde tijden, enz. enz. Het is vanaf dinsdag ook verplicht om in het gebouw een mondkapje te dragen, dus als je de post gaat halen of als je naar de garage gaat (onder het gebouw). De leeftijd hier is 60+ dus de meeste mensen volgen netjes de regels.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:52

Toch blijf ik het apart vinden dat een vve gaat bepalen hoe jij je huis aankleed. Het geeft voor mijn gevoel juist een beetje gezelligheid.
Ons hele leven draait al 8 maanden om corona. Gewoon eventjes een maandje iets anders. Er is ook nog een leven na corona

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:53

Je zou toch keihard salsa muziek op het balkon gaan draaien!

Ik vind het heerlijk om dansbare muziek af te spelen en dan gewoon lekker dansen in de woonkamer.
En als dansen niet lukt, al het horen van dergelijke muziek fleurt je al op.

Dat je een mondkapje in de openbare gedeelten van zo’n complex moet dragen vind ik volkomen logisch.
Net als rekening houden met (klus)geluiden en tijden.

Je mag toch wel zelf bepalen waar je wat ophangt in je appartement?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:54

Er zou bij mij acuut een grote lichtkerstman op mijn balkon komen, Morrie. Met rendier en slee. Die knippert in alle kleuren, op maat van de meest irritante kerstmuziek die er bestaat.
En ik ernaast, met mn middelvinger omhoog. :D

Popstra
Berichten: 13756
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:56

Mevrouw Halsema wil de lichtjes aan gevels in Amsterdam ook aan banden leggen. Ik zou uit nijd alles vol hangen met de meest lelijke, knipperende verlichting die er is!

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:01

Popstra schreef:
Mevrouw Halsema wil de lichtjes aan gevels in Amsterdam ook aan banden leggen. Ik zou uit nijd alles vol hangen met de meest lelijke, knipperende verlichting die er is!

Zit mevrouw Halsema niet toevallig in het vve bestuur bij Morrie? :+

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:08

safina schreef:
Er zou bij mij acuut een grote lichtkerstman op mijn balkon komen, Morrie. Met rendier en slee. Die knippert in alle kleuren, op maat van de meest irritante kerstmuziek die er bestaat.
En ik ernaast, met mn middelvinger omhoog. :D


Ugghh inderdaad.

Kijk ik snap dat het niet echt fijngevoelig is als je nu tegen iedereen gaat roepen wat een fantastische tijd het is, maar wat licht in de wereld brengen in deze donkere tijd vind ik zo mooi. Je moet toch echt je best doen om daar iets lelijk van te maken?

Wij gaan met ons ensemble ook toch 1 kerstliedje apart opnemen en samen knutselen. Gewoon omdat we dat zo gewend zijn om met kerst veel te zingen. Niets mis mee, binnen de regels en een lichtpuntje voor ons en de mensen waar we het erna online mee kunnen delen. En we kiezen bewust voor een nummer waar niet in gezongen wordt hoe blij we zijn, maar eerder wat kerst voor iemand kan betekenen. Je kan van alles iets negatief maken he.

Wij hebben voor kerst een buitentent (met open flappen) en de buitenkachel. We denken dus eerder aan een namiddag met het gezin buiten aan het vuur te zitten met afstand. Het hoeft niet altijd een driegangenmenu te zijn, gewoon een drankje in de buitenlucht. Wij zijn altijd al voorzichtig geweest en denken liever in mogelijkheden dan de kont tegen de krib te gooien en toch maar te doen wat we willen.

Voor één van mijn grootmoeders is het waarschijnlijk de laatste kerst, dus dat kunnen we niet maken, ze is dol op het kerstfeest. Dus die mag er nog bij, verder het gezin, de huidige bubbel.

Normaal zijn we met 12 en is het echt een uitgebreid diner, maar dat doen we echt niet en zeker niet binnen.

Ik denk dat een middenweg echt wel mogelijk is, maar veel mensen denken te zwart-wit.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:11

Als iemand die last heeft gehad van buren klinkt het misschien streng, maar het kan ook heel veel rust geven, een VVE die strenge regels hanteert :)
Wij hebben dat ook, er wordt wat losser mee omgegaan, maar het is voor het algemene aangezicht wel fijn dat niemand hier discoballen of satelieten aan het balkon hangt, of balkonhekken gaat schilderen in pimpelpaars met glitters ofzo.. :)

Het is lastig.. ingetogen vanwege het drama, ik kan me er iets bij voorstellen :j
Het gezellig maken omdat het vreselijk is, kan ik me ook voorstellen :j

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:15

Hoeveel last kan je hebben van verlichting....

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:16

purny schreef:
Popstra schreef:
Mevrouw Halsema wil de lichtjes aan gevels in Amsterdam ook aan banden leggen. Ik zou uit nijd alles vol hangen met de meest lelijke, knipperende verlichting die er is!

Zit mevrouw Halsema niet toevallig in het vve bestuur bij Morrie? :+

nee, ik woon gelukkig niet in Amsterdam......

Aan de buitenkant van het gebouw mag niets, want het is door 1 of andere architect ontworpen en dan zijn er regels voor. Het wordt geschilderd aan de buitenkant eens in de zoveel tijd (dit jaar niet vanwege corona) en op de balkons mag je ook niets permanent zetten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:17

purny schreef:
Hoeveel last kan je hebben van verlichting....

Veel :j

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:17

purny schreef:
Hoeveel last kan je hebben van verlichting....

het geeft geen pas om in deze ellendige tijd de boel te versieren en dat ben ik voor deze keer hartgrondig met ze eens.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:18

wel grappig om te lezen dat jijzelf er geen enkele moeite mee hebt, en het er zelfs mee eens bent en anderen dan gaan verzinnen dat je het er niet mee eens moet zijn en juist dingen moet gaan doen.. :+ of althans, zij zouden dingen doen, maar ja, zij wonen er niet..

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:25

Morrie schreef:
het geeft geen pas om in deze ellendige tijd de boel te versieren en dat ben ik voor deze keer hartgrondig met ze eens.


Waarom? Ik snap die instelling niet - niet van de plaatselijke dominee maar ook niet in het algemeen: wordt iemand er iets beter van als we met z'n allen de ellendigheid benadrukken?

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:25

Ja haha. Morrie is t er mee eens, er is dus geen probleem.

Subtiele verlichting vind ik geweldig!

Bij ons scheelt het, dat we op een boerderij wonen met veel dieren en we sowieso veel thuis zijn. Tuurlijk mis ik de uitstapjes met kinderen naar Efteling etc wel , maar we gaan braaf even niet naar NL nu . Ouders komen ook niet hier, want Luxemburg = 10 dagen quarantaine bij thuiskomst.

Kerst vieren we gewoon met ons 4 tjes , hoeven we dit jaar tenminste niet te gourmetten bij mn zwager en schoonzus ( joepie).

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:29

Cer schreef:
wel grappig om te lezen dat jijzelf er geen enkele moeite mee hebt, en het er zelfs mee eens bent en anderen dan gaan verzinnen dat je het er niet mee eens moet zijn en juist dingen moet gaan doen.. :+ of althans, zij zouden dingen doen, maar ja, zij wonen er niet..

ja, grappig is dat. Voordat je hier een appartement koopt, word je geacht de reglementen goed door te nemen en je tekent ervoor dat je akkoord bent. Je bent ook nog 60+ anders kom je er niet in. Voor de meeste hier zal dat een ver-van-mijn-bed-ding zijn :')
Op de zwaar zwarte kousen buren na, die menen dat God bepaalt, houdt iedereen zich ook keurig aan de corona regels: geen bezoek, niet op bezoek, niet naar winkels, AH bezorgdienst staat dagelijks voor de deur. Als ik eens in de maand een rondje met mijn auto ga rijden, zie ik gordijntjes gaan: waar gaat zij heen?

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:57

Hoe hou je het vol zeg...