Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:33

Ik ook, als ik dan weer naar de uni mag dan wil ik hem ook wel. Laat ik het er op houden dat ik een sterk afnemende levensvreugde begin te signaleren. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-11-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:34

moonsparkle schreef:
Ik las het op teletekst, staat niet bij om welke variant vaccin het gaat. Ze hopen dan binnen 3 maanden ongeveer drie kwart van de bevolking te hebben ingeënt.


Van wat ik gelezen heb, begrijp ik dat ze in januari het plan gaan uitrollen. Eerst zorgpersoneel, tweede groep is 65plussers en chronisch zieken, derde groep andere essentiële beroepsgroepen (onderwijs, brandweer en nog wat anderen) en daarna de rest van de bevolking. In mei/juni hopen ze klaar te zijn.

Spanje zit in dezelde groep wat inkoop betreft als Nederland voor zover ik weet. Dus ook dezelfde fabrikanten.

Engelstalige info:

https://murciatoday.com/spanish_governm ... 728-a.html


Over de veiligheid van vaccinaties en de snelheid van het ontwikkelen gaat een heel goed stuk rond van Patricia Bruijning: https://berthub.eu/articles/posts/patri ... avOK092G-s

En voor de komische noot en over hoe wij er over denken, de blog van mijn man Albert vanmorgen: https://albert-monique.nl/?p=15749

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:34

Ik ook, als ik dan geen frikandel hoef...

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:36

Shadow0 schreef:
(Ik wil inmiddels vooral heeeeel graag frikandellen...)

:)*
Ik zie een fantastische combinatie voor mij: vaccinatie events, waarbij je een frikandel speciaal en ern spuit vaccin krijgt.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:39

Shadow0 schreef:
(Ik wil inmiddels vooral heeeeel graag frikandellen...)


Dat is naast haring het enige wat ik na 12 jaar nog steeds af en toe mis _O-

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:40

Frikandellen eet ik niet, weet zo ongeveer wel wat er in gaat, behalve paard.
Zou net zo goed chinees eten kunnen zijn.
Alles behalve meubilair maar met poten wordt er in gestopt.
Mijn opa zei altijd dat Chinezen alles eten dat poten heeft, behalve meubilair.
Vaccin neem ik als mijn internist/nefroloog me dat aanraadt te nemen.
Griepprik haal ik ook jaarlijks.

@sizzle, je mag mijn frikandel én haring hebben. Brrrr...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:41

Sizzle schreef:
Shadow0 schreef:
(Ik wil inmiddels vooral heeeeel graag frikandellen...)


Dat is naast haring het enige wat ik na 12 jaar nog steeds af en toe mis _O-

Je ouders kunnen vast een doos meeneem? _O-
Je hebt ook frikandellen bij de groothandel die nog niet ingevroren zijn.

Ik ga eens nadenken hoe ik de komende 4 weken tot mijn kerstvakantie door ga komen. Wil een soort van ritme bedenken waardoor ik niet dagenlang alleen thuis zit maar toch mijn hersenschudding niet overvraag. En wil wat beloningen toevoegen voor mezelf die geen of weinig geld kosten om mijn dagen leuker te maken. :+

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:47

Ene arm stil houden voor een spuit, andere hand gebruiken voor je frikandel. Ik teken ervoor! :))

Edit: vegan variant erbij, iedereen blij.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:50

tienus63 schreef:
Zou net zo goed chinees eten kunnen zijn.
Alles behalve meubilair maar met poten wordt er in gestopt.
Mijn opa zei altijd dat Chinezen alles eten dat poten heeft, behalve meubilair.


Dat zijn dan van die opmerkingen die een tikkeltje etnofobisch overkomen. Aan vroeger kunnen we weinig meer doen, sommige opa's zeiden dat vroeger, maar voor nu lijkt het me prima om op te houden met dat soort (toch best onaardige) stereotypen.

EN we hebben dus de frikandel, en daarmee dus geen enkel recht van spreken :7

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:52

Ik vind de frikandel best duurzaam, het is restverwerking.

Vegan variant is een goede toevoeging.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:09

Ik heb al zoooo lang geen broodje frikandel gegeten... Haring eet ik alleen maar als ze nieuw zijn, nu zijn ze niet zo nieuw meer (hollandse nieuwe)

wel laatst broodje kip kerrie en kip ketjap van de surinamer :9

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:19


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:22

En Spanje begint inderdaad al in januari blijkbaar.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:23

tienus63 schreef:
Epidemioloog wil aanscherping maatregelen scholen:

Bron Nos.nl

https://nos.nl/l/2357584

Eens met dit
Citaat:
Geef bijvoorbeeld tijdelijk online les als er meerdere besmettingen zijn in een klas en zorg ervoor dat je het contact tussen leerlingen vermindert, bijvoorbeeld tijdens pauzes."


Maar dit gebeurd nu al op veel scholen. Dat er niks gebeurd is echt onzin. Zo hebben wij leerjaren thuis gehad bij 1 of 2 besmettingen. Na een week mogen ze klachtenvrij naar school.
Ik ken ook een school in de regio die de leerlingen in het lokaal laten tijdens de pauze.
Dus laten ze eerst maar is inventariseren wat er al wel gebeurd door de scholen zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:44

tienus63 schreef:
Frikandellen eet ik niet, weet zo ongeveer wel wat er in gaat, behalve paard.
Zou net zo goed chinees eten kunnen zijn.


Er zitten toch geen vleermuizen in frikandellen hoop ik? :=

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:48

moonsparkle schreef:
Ik las het op teletekst, staat niet bij om welke variant vaccin het gaat. Ze hopen dan binnen 3 maanden ongeveer drie kwart van de bevolking te hebben ingeënt.

Ik haalde daar ook al een wenkbrauw over op, want hoe komen zij aan zoveel dosissen? Nederland verwacht maar voor 3,5 miljoen mensen de eerste maanden. Dan kan het toch niet zo zijn dat Spanje er voor 30 miljoen krijgt?

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:49

Wij weten niet hoeveel er besteld zijn

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:59

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:
Epidemioloog wil aanscherping maatregelen scholen:

Bron Nos.nl

https://nos.nl/l/2357584

Eens met dit
Citaat:
Geef bijvoorbeeld tijdelijk online les als er meerdere besmettingen zijn in een klas en zorg ervoor dat je het contact tussen leerlingen vermindert, bijvoorbeeld tijdens pauzes."


Maar dit gebeurd nu al op veel scholen. Dat er niks gebeurd is echt onzin. Zo hebben wij leerjaren thuis gehad bij 1 of 2 besmettingen. Na een week mogen ze klachtenvrij naar school.
Ik ken ook een school in de regio die de leerlingen in het lokaal laten tijdens de pauze.
Dus laten ze eerst maar is inventariseren wat er al wel gebeurd door de scholen zelf.

Jij spreekt voor jouw school en er zullen er meerdere zijn die het wel goed voor elkaar hebben maar veel kinderen zijn asymptomatisch en kunnen wel anderen besmetten. Buiten school dus snap wel dat er voor veel scholen nog veel te winnen is en vooral na de feestdagen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:03

Ja, beter dat er regels komen. Bij ons zijn echt veel besmettingen geweest, waarvan minstens 30 in leerjaar 3, en er is nog geen enkele klas (deels) thuis komen te zitten. Van de GGD mogen zelfs de mensen die 8u per dag naast de besmette leerling hebben gezeten gewoon naar school, dus doen we dat. En zo zijn er veel, veel meer scholen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:04

Nee ik spreek over sowieso 5 scholen in regio noord. In de provincies Groningen, Drenthe, Friesland. En daarom zeg ik dat er geïnvesteerd moet worden wat scholen al doen zo dat andere scholen dit kunnen meenemen.

Zo zou ik bij ons graag zien dat ze onze pauzes aan pakken zoals dat doen op de school van mijn vriendin. Maar zeggen dat scholen niks doen is niet correct.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:05

Spanje zegt veel grootschaliger te hebben ingekocht. Hoe? Geen idee.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:15

lenaa_tje schreef:
Nee ik spreek over sowieso 5 scholen in regio noord. In de provincies Groningen, Drenthe, Friesland. En daarom zeg ik dat er geïnvesteerd moet worden wat scholen al doen zo dat andere scholen dit kunnen meenemen.

Zo zou ik bij ons graag zien dat ze onze pauzes aan pakken zoals dat doen op de school van mijn vriendin. Maar zeggen dat scholen niks doen is niet correct.

Volgens mij zegt niemand dat er niks gedaan is op scholen alleen dat het blijkbaar niet voldoende is.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:17

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Nee ik spreek over sowieso 5 scholen in regio noord. In de provincies Groningen, Drenthe, Friesland. En daarom zeg ik dat er geïnvesteerd moet worden wat scholen al doen zo dat andere scholen dit kunnen meenemen.

Zo zou ik bij ons graag zien dat ze onze pauzes aan pakken zoals dat doen op de school van mijn vriendin. Maar zeggen dat scholen niks doen is niet correct.

Volgens mij zegt niemand dat er niks gedaan is op scholen alleen dat het blijkbaar niet voldoende is.

Mijn reactie was op het artikel waarin letterlijk voorstellen staan die nu gebeuren. Dan kan je niet stellen, ook niet als viroloog dat het vast effect gaat hebben. Onderzoek doen naar wat wel en niet werkt wel en daarom is gegevens delen onder scholen wat mij betreft belangrijk.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:24

MoniqueT schreef:
Spanje zegt veel grootschaliger te hebben ingekocht. Hoe? Geen idee.

Dat kan toch niet? Ze zijn afhankelijk van de West Europese landen die het centraal hebben ingekocht. Lijkt me sterk dat Spanje dan voorrang zou krijgen op de grote geldschieters.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:40

Misschien verdeling naar aantal inwoners?