twijfels over van alles

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

twijfels over van alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 14:08

Ik hoop dat dit topic hier juist staat.

Ik heb zo veel twijfels over alles en ik heb ook lang getwijfeld om het hier te plaatsen maar ik moet het ergens kwijt :( Ik durfde het niet plaatsen omdat ik me er erg voor schaam (ik waarschuw jullie al dat dit een klaag berichtje wordt)

Waar zal ik beginnen...

Een jaar en half geleden heb ik mijn paard verhuisd naar een weide, ik huur deze weide...
Ik ben verhuisd omdat er te veel gedoe was op de pension stalling waar ik stond.

Mijn paard had een weidemaatje namelijk een shetlander die van een andere persoon was die mee de wei huurde. Maar ze is moeten weggaan omdat ze de wei niet betaalde en er een ruzie is ontstaan.

Nu zit ik met het probleem dat mijn paard alleen gaat staan deze winter.. :( En dit wil ik echt niet... Momenteel staan er nog paarden rondom hem maar die gaan in de winter allemaal binnen en komen in de winter niet buiten. (zijn paarden van een kleine manege)

Ik mag geen huurder meer nemen van mijn ouders omdat ze schrik hebben dat er terug een ruzie gaat ontstaan. Ik dacht om een shetlander bij te kopen maar dit mag ik ook niet omdat mijn ouders zeggen dat mijn paard alleen kan staan. (mijn ouders kennen niet veel van paarden, ik heb het hun al uitgelegd dat paarden kuddedieren zijn maar hun antwoord is er staan zo veel paarden alleen waarom zou u paard dat dan niet kunnen.) Ik denk dat het ook niet haalbaar is omdat ik alles alleen betaal...

Mijn tweelings broer heeft een jaar en half geleden een ongeluk gekregen en is verlamd aan zijn benen. Nu heb ik ook heel veel schrik om te vallen :( Les nemen kan ik niet heel vaak doen omdat ik dit ook allemaal zelf moet betalen. Ik heb al een jaar niet heel veel meer gedaan met mijn paard omdat ik niet echt durf te rijden enzo en omdat ik mijn motivatie kwijt ben om nog iets te doen...

Nu ik een klein beetje energie heb gevonden om terug te proberen rijden, ligt de wei heel slecht door alle regen. Wandelingen durf ik niet alleen omdat ik in een heel drukke omgeving woon waar autos heel snel rijden. Iemand vinden om mee te gaan is ook heel erg moeilijk.

Ik heb al voorgesteld aan mijn ouders om een stalling te zoeken waar een piste ter beschikking is en waar mijn paard 24/7 buiten kan. Maar dit mag ik niet doen omdat mijn papa heel veel tijd in de stal heeft gestoken om deze te maken en omdat mijn ouders niet willen dat ik nog naar een stalling ga omdat de vorige pension stal niet goed bevallen is.

Ook heb ik voorgesteld om een trailer te kopen, maar papa wilt niet rijden en mijn mama heeft geen rijbewijs. Ik heb wel een rijbewijs maar niet op met een trailer te rijden dus ik had voorgesteld of ik zon rijbewijs mocht halen maar kon niet. Ik zou weer de rijbewijs lessen moeten betalen, trailer, verzekering. dan moet ik nog een auto kopen omdat de mijne te klein is en ik mag die van mijn papa niet gebruiken. plus ik moet de piste dan ook altijd nog eens betalen...

Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen... Ik zit al een tijdje in mijn hoofd om mijn paard te verkopen maar nu ik dit hier schrijf begin ik al direct te huilen omdat ik hem echt niet kwijt wil... Maar ik wil ook niet egoistisch zijn tegenover hem omdat ik hem niet veel beweging meer geef... Mijn paard vraagt opzich niet heel veel beweging. hij is 16 jaar dus vind het nog te jong om niet meer te rijden.

Ik zit dus langs alle kanten vast...

Ik heb al gedacht om gewoon mijn ouders te negeren en om hem gewoon te verhuizen naar een stal en alles op de wei te verkopen... maar weet niet of ik dit durf.

Help wat moet ik toch doen? :( Wat zouden jullie in mijn plaats doen?

Ik hoop dat de reacties wat vriendelijk blijven.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:13

Ik lees dat je een rijbewijs hebt en dus al volwassen bent. Je klinkt nog heel kinderlijk en je bent blijkbaar nog heel afhankelijk van je ouders. Als zij degenen zijn die alles betalen dan snap ik het wel maar dan is het de vraag hoe afhankelijk je wilt zijn en blijven. Betaal jij zelf alles dan maak je ook zelf de beslissing om hem ergens anders heen te verhuizen (als het echt jouw eigen paard is dan).

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 14:16

Suzanne F. schreef:
Ik lees dat je een rijbewijs hebt en dus al volwassen bent. Je klinkt nog heel kinderlijk en je bent blijkbaar nog heel afhankelijk van je ouders. Als zij degenen zijn die alles betalen dan snap ik het wel maar dan is het de vraag hoe afhankelijk je wilt zijn en blijven. Betaal jij zelf alles dan maak je ook zelf de beslissing om hem ergens anders heen te verhuizen (als het echt jouw eigen paard is dan).


Mijn ouders zijn heel streng... zeker in de zin om mij los te laten en mijn eigen ding te laten doen. Ik weet ook niet wat hun reactie zal zijn als ik hem toch zou verhuizen... ik betaal alles zelf en het is mijn eigen paard.

wat ze altijd zeggen is "zolang je onder ons dak woont gelden onze regels"

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: twijfels over van alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:33

Misschien wordt het dan tijd om meer op eigen benen te gaan staan. Ze hebben wel gelijk natuurlijk. Je woont bij je ouders en indirect betalen ze dus wel mee aan je paard. Of betaal je ook kost en inwoning etc?
Want dan kan je beter op jezelf.
Als je echt helemaal zelf je eigen beslissingen wilt maken dan zal je op jezelf moeten gaan wonen en alles zelf gaan betalen. Dan kan je doen en laten wat je wilt. Sparen voor je rijbewijs voor de trailer, trailer kopen, paard neerzetten waar jij wil.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 14:42

Suzanne F. schreef:
Misschien wordt het dan tijd om meer op eigen benen te gaan staan. Ze hebben wel gelijk natuurlijk. Je woont bij je ouders en indirect betalen ze dus wel mee aan je paard. Of betaal je ook kost en inwoning etc?
Want dan kan je beter op jezelf.
Als je echt helemaal zelf je eigen beslissingen wilt maken dan zal je op jezelf moeten gaan wonen en alles zelf gaan betalen. Dan kan je doen en laten wat je wilt. Sparen voor je rijbewijs voor de trailer, trailer kopen, paard neerzetten waar jij wil.


ik betaal geen kost en inwoning. Ik betaal gewoon elke cent zelf van mijn paard :o
Ik studeer nog dus alleen wonen is zeker geen optie

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: twijfels over van alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:46

Wellicht een paardje in bruikleen erbij? En deze winter gebruiken voor grondwerk en het rijden in het voorjaar terug op te pakken. Je paard wordt niet minder van een periode niet rijden, zeker als ze altijd buiten kunnen en goed voer en aandacht krijgen.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:47

Als jij alles betaalt en het is jou paard, dan koop je een pony bij of dan verhuis je hem gewoon. Zo is er toch niks aan.
Verhuur de wei aan een ander of zeg deze op en zet je paard op een stalling met goede bak en instructie.
En zoek eventueel een bijrijder die ook een kleine financiele bijdrage kan leveren.
Mijn ouders zijn ook altijd tegen paarden geweest, maar eens ik 18 werd en alles zelf betaalde konden ze voor mijn part tegen de muur banketstaaf. En toen ze dat beseften draaiden ze waarempel met de tijd zelfs nog bij <<)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:50

Caily schreef:
Wellicht een paardje in bruikleen erbij? En deze winter gebruiken voor grondwerk en het rijden in het voorjaar terug op te pakken. Je paard wordt niet minder van een periode niet rijden, zeker als ze altijd buiten kunnen en goed voer en aandacht krijgen.




Heel eerlijk zie ik redelijk wat paarden die juist helemaal niet zonder slag of stoot opnieuw opgepakt kunnen worden na een paard maanden of weken pauze. Sommigen blijven braaf, maar sommigen worden er juist wel slechter van. Voor een ervaren ruiter met wat begeleiding heb je dat er zo weer uit, maar voor iemand alleen op een wei zou ik me niet op mijn gemak voelen.

P.s. sorry voor de pb, was per ongeluk fout gedrukt

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 15:28

Ik denk dat ik de stap toch ga nemen en kijken voor een ander plekje... met piste