Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:32

Nou ik pas op -3 sinds 25 juni hoor :')

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:34

Joanne1987 schreef:
Nou ik pas op -3 sinds 25 juni hoor :')


Misschien heb jij minder overgewicht dan ik heb?
Dat speelt natuurlijk ook een grote rol.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:05

Oh ja dat zou goed kunnen!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:30

Romeo2007 schreef:
laura1987 schreef:
Ik ben 1 juni begonnen en ben nu 15,4 kg kwijt.
Morgen gaan we naar de Japanner, dat zal wel een kleine cheat worden want die sauzen over sommige gerechten zijn te lekker, maar wel slecht volgens mij.


Hoe doe jij dat OMG.. Ik zit nu net na 1 week op -1,3kg :)


Je kan een week toch ook niet vergelijken met ruim 2 maanden?

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:21

Dat denk ik ook niet en bovendien reageert ieder lichaam anders.
Heeft de ene meer overgewicht dan de ander en de ander beweegt weer meer waardoor het sneller gaat :)

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:04

Hoe meer overgewicht je hebt hoe sneller het gaat.
Kilo’s zeggen mij ook niet veel, ik ben er van overtuigd dat cm belangrijker zijn.
Spieren zijn ook nog eens zwaarder dan vet, ik sta nu dus al een week stil in de kilo’s maar mijn vetpercentage is minder en mijn spiermassa is meer.

Ik wil dol graag gaan sporten, maar zit met een knie die niet mee werkt(operatie gehad, herstel valt vies tegen). Ik zit ook al vanaf maart in de ziektewet |o dat werkt dus ook niet echt mee. Normaal loop ik 15/20 km per dag op mn werk

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:21

Wat eten jullie met dit weer? Ik ben uit inspiratie... Snel en makkelijk en vooral niet zwaar...

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:52

Van de week verse forel, mn man was wezen vissen en hebben we hier gerookt
Soep, andere verse vis, carpacio, bbq aan
Houden het ook simpel hoor, koken in de caravan is niet grappig nu

maria_62
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:00

Ik heb aardappelsalade zonder aardappel van thenewfood gemaakt. Daar heb je voor een paar maaltijden voldoende aan.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:45

Janine1990 schreef:
Wat eten jullie met dit weer? Ik ben uit inspiratie... Snel en makkelijk en vooral niet zwaar...


Wij zijn heel slecht uit eten geweest bij de Japanner.
Heb geprobeerd mij zo goed mogelijk te gedragen, maar is niet helemaal gelukt.
Morgen een balansdag met spinazie /Boursin met zelf gerookte zalmmoot.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:55

Als ontbijt een chocomouse, lunch een vanille shake en avondeten mexicaanse bloemkoolschotel

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:12

Ik gooi mijn vraag hier in de groep:

ik kocht mijn kalkoen ham altijd bij Jumbo, van Wahid (halal, maar dat is niet noodzakelijk). Daar is die niet meer in de winkel te krijgen.

Weten jullie een ander adresje voor me? Merk maakt niet uit. Online bestellen kan, maar om dat nu alleen voor een paar pakjes ham te doen, gaat me te ver :)

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:46

Ik kan je niet helpen, vind kalkoen echt smerig.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:59

De ah had wel altijd kalkoensalami geloof ik, misschien hebben die ook ham?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:38

laura1987 schreef:
Janine1990 schreef:
Wat eten jullie met dit weer? Ik ben uit inspiratie... Snel en makkelijk en vooral niet zwaar...


Wij zijn heel slecht uit eten geweest bij de Japanner.
Heb geprobeerd mij zo goed mogelijk te gedragen, maar is niet helemaal gelukt.
Morgen een balansdag met spinazie /Boursin met zelf gerookte zalmmoot.


Heb je genoten? :D

Dat is ook belangrijk!

Ik had dinsdagmorgen om half 7 al gebak :')
Lang verhaal _O- Deel ik alleen via PB :')



BellaSharon1 schreef:
Als ontbijt een chocomouse, lunch een vanille shake en avondeten mexicaanse bloemkoolschotel


Wat voor vanille shake? Klinkt wel als iets handigs om in huis te hebben...



maria_62 schreef:
Ik heb aardappelsalade zonder aardappel van thenewfood gemaakt. Daar heb je voor een paar maaltijden voldoende aan.


Klinkt goed! Of zit er bloemkool in? Echt bloemkool is een groente die ik niet te hachelen vind... :r Alleen de koude kern is lekker :+ Dat smaakt tenminste ook echt als kool :')



Joanne1987 schreef:
Van de week verse forel, mn man was wezen vissen en hebben we hier gerookt
Soep, andere verse vis, carpacio, bbq aan
Houden het ook simpel hoor, koken in de caravan is niet grappig nu


Knap hoor, op de camping doorzetten!!
Je hebt me ook inspiratie bezorgd voor zodadelijk... Ontbijt was alleen MCT olie :+ Want ik was laat op :+ En doe op zaterdag rustig aan :+
Maar ik ga een zalmcarpacio maken :D


Oh ik ben echt heel blij! Ik zit onder de 94!!! Ondanks dat gebakje op dinsdagmorgen *\o/*
Over 5 weken zou ik onder de 90 moeten zitten, maar voor nu is het een mijlpaal dat ik gewoon minder dan 20 kilo hoef voor mijn streefdoel :D
Op het werk beginnen collega's al een beetje te zeuren dat er 'wel wat sex aan je moet blijven zitten'. (Ja zo'n werkomgeving heb ik :') _O- )
Zelf zie ik ook dat mijn huid het wat zwaar krijgt op mijn benen, die op het moment heel snel dunner lijken te worden. Hoe ervaren jullie dat? En hoe zal het er uiteindelijk uit zien? Vind ik best wel een beetje eng eigenlijk :o Ik was natuurlijk niet enorm, maar 30 kilo is een hoop... En er zit bij mij altijd een aardige portie op de bovenbenen...
Verder gaat alles heel gelijkmatig en ogenschijnlijk nog zonder schade. Alleen op de benen moet ik mijn huid echt goed vet houden, maar zie je wat rimpels ontstaan onder druk en komen putjes ook iets anders naar voren... Is dat een kwestie van bindweefselmassage op den duur?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:45

Kwestie van sporten denk ik :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:01

Jester_ schreef:
Kwestie van sporten denk ik :D


Maar daar gaat je huid niet van veranderen... Je kweekt hooguit spieren, krijg ik weer dikkere benen...

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:05

Maar je word er wel strakker van. Trekken de putjes weg. Je word echt niet dikker van sporten tenzij je meteen voot een body builder look wil gaan haha

Bootsiebob

Berichten: 5544
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:25

Janine 1990 ik geloof niet zo in wondermiddelen, maar ik was op korte tijd 10 kilo afgevallen door ziekte. En ook de huid van mijn benen zag er vreselijk uit (naast het feit dat ik ondergewicht had).

Elke dag na het douchen Nivea Q10 verstevigende bodymilk met vitamine C (blauwe fles, 400 ml) werkte bij mij heel goed om in 1,5 maand weer een mooie huid op mijn benen te hebben

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:25

Jester_ schreef:
Maar je word er wel strakker van. Trekken de putjes weg. Je word echt niet dikker van sporten tenzij je meteen voot een body builder look wil gaan haha


Je huid wordt er niet strakker van...

Die putjes maak ik me niet zo druk om, die zie je nu al bijna niet meer. Niet de moeite waard om voor te gaan sporten.

Het is echt puur onder druk dat de huid heel sterk rimpelt.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:30

Bootsiebob schreef:
Janine 1990 ik geloof niet zo in wondermiddelen, maar ik was op korte tijd 10 kilo afgevallen door ziekte. En ook de huid van mijn benen zag er vreselijk uit (naast het feit dat ik ondergewicht had).

Elke dag na het douchen Nivea Q10 verstevigende bodymilk met vitamine C (blauwe fles, 400 ml) werkte bij mij heel goed om in 1,5 maand weer een mooie huid op mijn benen te hebben


Zou dat echt die bodymilk zijn geweest? Of gewoon het insmeren alleen? Ik trek de reguliere merken namelijk heel slecht omdat er doorgaans parabenen in zitten :+

Wel een fijne tip! Daar zullen vast meer mensen hier wat aan hebben!

Bootsiebob

Berichten: 5544
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:35

Janine1990 schreef:
Bootsiebob schreef:
Janine 1990 ik geloof niet zo in wondermiddelen, maar ik was op korte tijd 10 kilo afgevallen door ziekte. En ook de huid van mijn benen zag er vreselijk uit (naast het feit dat ik ondergewicht had).

Elke dag na het douchen Nivea Q10 verstevigende bodymilk met vitamine C (blauwe fles, 400 ml) werkte bij mij heel goed om in 1,5 maand weer een mooie huid op mijn benen te hebben


Zou dat echt die bodymilk zijn geweest? Of gewoon het insmeren alleen? Ik trek de reguliere merken namelijk heel slecht omdat er doorgaans parabenen in zitten :+

Wel een fijne tip! Daar zullen vast meer mensen hier wat aan hebben!


Het smeren alleen zal wel wat geholpen hebben, maar ik merk wel echt verschil met bijvoorbeeld deze Nivea of Q10 bodylotion van de Lidl.
Had hem ook weer speciaal hiervoor gekocht, ik herinnerde me nog van een paar jaar geleden dat ik die zo fijn vond. Normaal smeer ik ook zonder parabenen en rommel.
Mijn benen zagen er echt lelijk uit vond ik en nu weer helemaal mooi glad en rimpelvrij.

Ook neem ik collageenpoeder en drink veel water. Moet zeggen dat sinds ik geen granen, suikers, zuivel en geraffineerde oliën (als zonnebloem en koolzaad) meer gebruik, ik ook geen wallen onder mijn ogen meer heb gehad, dat viel mij heel erg op want deze had ik voorheen elke ochtend

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:41

Bootsiebob schreef:
Het smeren alleen zal wel wat geholpen hebben, maar ik merk wel echt verschil met bijvoorbeeld deze Nivea of Q10 bodylotion van de Lidl.
Had hem ook speciaal hiervoor gekocht, ik herinnerde me nog van een paar jaar geleden dat ik die zo fijn vond. Normaal smeer ik ook zonder parabenen en rommel.

Ook neem ik collageenpoeder en drink veel water. Moet zeggen dat ik sinds ik geen granen, suikers zuivel en geraffineerde olieën meer gebruik, ook geen wallen onder mijn ogen meer heb gehad, dat viel mij heel erg op want deze had ik voorheen elke ochtend


Jeetje... nouja misschien komt het op mijn benen wel redelijk goed. Ik ga 'm onthouden!

Verder nog geen huidklachten, maar ook dat collageenpoeder vind ik wel interessant :) Eens even in neuzen :)

Bootsiebob

Berichten: 5544
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:48

Ik neem deze: https://www.ergomax.nl/gelatine-collage ... w-400-gram

en heb ook deze: https://www.ergomax.nl/great-lakes-gela ... ydrolysaat laatst in een paleo-winkeltje gekocht.

Bewezen is de werking ervan nog steeds niet helemaal, maar ik las ergens dat viscollageen nog beter wordt opgenomen (en de rundercollageen komt uit Argentinië, wel van grasgevoerde runderen, maar toch).

Of het collageen bij mij ook echt effect heeft, of dat het vooral mijn nieuwe voedingsgewoontes zijn, weet ik niet. Maar mijn lichaam was voorheen zo slap en pijnlijk, dat ik het gewoon probeer en verwerk in kokosyoghurt, soep of gewoon in drankjes of met water inneem. En altijd in combinatie met vitamine c (momenteel heb ik camu camu poeder).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:27

Bootsiebob schreef:
Ik neem deze: https://www.ergomax.nl/gelatine-collage ... w-400-gram

en heb ook deze: https://www.ergomax.nl/great-lakes-gela ... ydrolysaat laatst in een paleo-winkeltje gekocht.

Bewezen is de werking ervan nog steeds niet helemaal, maar ik las ergens dat viscollageen nog beter wordt opgenomen (en de rundercollageen komt uit Argentinië, wel van grasgevoerde runderen, maar toch).

Of het collageen bij mij ook echt effect heeft, of dat het vooral mijn nieuwe voedingsgewoontes zijn, weet ik niet. Maar mijn lichaam was voorheen zo slap en pijnlijk, dat ik het gewoon probeer en verwerk in kokosyoghurt, soep of gewoon in drankjes of met water inneem. En altijd in combinatie met vitamine c (momenteel heb ik camu camu poeder).


Heb je wel eens bloedgeprikt?

Ik bleek vorig jaar een vitamine D tekort te hebben... Nu ik dit bij neem, heb ik een zuivere huid in mijn gezicht. Ongeacht wat ik eet (behalve varkensvlees en te veel varkensgelatine, dat trek ik niet).

Daarnaast neem ik vitamine C, magnesium en nog wat dingen. Maar dat is meer als gevolg van de ziekte van Pfeiffer vorig jaar.

Het is natuurlijk wel zo dat suikers ontstekingen voeden, dus het zal zeker bijdragen.