Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:19

Als je niet durft te bellen kun je eventueel een mail sturen met je problemen en of je eventueel in een ander ziekenhuis terecht zou kunnen. Ik vind het heel sneu voor je dat je er nog steeds zo slecht aan toe bent.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:31

Na dit hele gesleept had ik wel verwacht dat je wat assertiever zou worden... Maar het lijkt alsof je het maar accepteerd.

Dit kan niet hoor! Stel je eens voor dat je meer dan 7 maanden niet kon poepen uit jezelf en elke keer leeg gelepeld moet worden. Dat is toch bizar.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:20

Paardenfann4 schreef:
Als je niet durft te bellen kun je eventueel een mail sturen met je problemen en of je eventueel in een ander ziekenhuis terecht zou kunnen. Ik vind het heel sneu voor je dat je er nog steeds zo slecht aan toe bent.


Mail sturen vind ik goede tip. Dan kun je alles rustig op een rijtje zetten, je info organisern en, hup verzenden. Waarbij je ook meldt dat je door het regelmatig katheteriseren semi-aan huis gebonden bent, en met 24 jaar kan dat gewoon niet. Vooral niet als het met een neurostimulator misschien opgelost kan zijn. Aan hun om je daarbij te helpen en het ziekenhuis te vinden waar je WEL terecht kan. Daar betaal je ze voor, daar krijgen hun salaris voor, en weet wel zeker dat ze zich daar voor kunnen stellen hoe het voor je moet zijn.
Dus de feiten opschrijven, en welke invloed dat op je leven hebt. De pijn, de thuiszorg, de constante blaasontstekingen, en de VELE antibiotica. Dat is ook niet gezond.
En daarnaast, het zal ook goedkoper zijn voor je verzekering om je snel te helpen. Nu betalen ze ook voor deze tussenperiode.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:27

Je hebt toch ook blaaskrampen dagelijks ts? Daar zou dat wat ik postte wel voor kunnen helpen.

Heb je al rondgebeld voor een ander ziekenhuis die de neurostim kan plaatsen?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:05

eenitraM schreef:
Na dit hele gesleept had ik wel verwacht dat je wat assertiever zou worden... Maar het lijkt alsof je het maar accepteerd.

Dit kan niet hoor! Stel je eens voor dat je meer dan 7 maanden niet kon poepen uit jezelf en elke keer leeg gelepeld moet worden. Dat is toch bizar.

Dit vind ik een ongepaste opmerking. Assertief zijn is echt moeilijk als het niet in je zit. En van lichamelijke klachten voel je je ook niet sterker.

TS, is het een idee dat je moeder meeluistert als jij belt of meegaat naar de dokter?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:54

Denk ook dat het weinig nut heeft om TS met verwijten on de oren te blijven slaan zoals dat ze beter dit , of meer zo etc zou moeten doen of zijn

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:13

Ik denk dat mensen het allemaal goed bedoelen, een tweede opinie is nooit een slecht idee.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:18

Het is gewoon een rot situatie waar hopelijk snel een mogelijkheid is om die neurostimulator te kunnen krijgen

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:03

Hoe gaat het inmiddels TS? al meer nieuws/verbeteringen/ander ziekenhuis..kortom iets...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:38

Ik ben ook benieuwd. Dit topic is straks een jaar oud en je bent tot nu toe nog bijna niets opgeschoten -O-

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:36

Ik vind dat J1995 enorm gegroeid is sinds het openen van dit topic en ik vind dat dan ook niet terecht om jou iets te verwijten.
Goed ook dat je nu met de POZ gaat praten. Dat is ook goed voor jezelf zorgen.

Overigens is het grootste deel van mijn patiënten niet brutaal (moet er niet aan denken) maar krijgen toch goede zorg.
Het is helaas niet zo dat alle medische aandoeningen snel en gemakkelijk op te losse zijn, zeker wanneer een bepaalde ingreep maar beperkt uitgevoerd wordt.

Het is wel goed om in contact te blijven met je uroloog en met hem/haar te delen welke impact deze situatie op je leven heeft.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:26

Astorga schreef:
Ik vind dat J1995 enorm gegroeid is sinds het openen van dit topic en ik vind dat dan ook niet terecht om jou iets te verwijten.
Goed ook dat je nu met de POZ gaat praten. Dat is ook goed voor jezelf zorgen.

Overigens is het grootste deel van mijn patiënten niet brutaal (moet er niet aan denken) maar krijgen toch goede zorg.
Het is helaas niet zo dat alle medische aandoeningen snel en gemakkelijk op te losse zijn, zeker wanneer een bepaalde ingreep maar beperkt uitgevoerd wordt.

Het is wel goed om in contact te blijven met je uroloog en met hem/haar te delen welke impact deze situatie op je leven heeft.

:j Eens.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:17

Er is een zeer groot verschil in brutaal versus assertief. (en denk dat TS niet zo super assertief is, geeft niet maar tis wel een feit)

En ja er wordt echt wel harder voor je gelopen als je patient Dr. huppeldepup voor je neus staat.
en al helemaal als patient zelf ook medisch zeer goed onderlegd is .......

Het zou niet zo mogen zijn maar toch werkt het zo

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 20:38

Bedankt!

MarjanB; Welke tijdelijke oplossingen bedoel je?



Ik heb ondertussen nog wel wat gebeld, maar nog niet echt verder gekomen. En ben ondertussen even klaar met alles.. Heb 26 maart een telefonische afspraak met m'n uroloog, dat wacht ik nu af. 27 Maart ook een afspraak met de continentieverpleegkundige, maargoed ik katheteriseer niet meer zelf.

Vrijdag aan het eind van de middag koorts, dus moest contact opnemen met m'n huisarts. Nouja standaard probleem, blaasontsteking, weer AB gekregen en urine op kweek. Ook steeds last van m'n ogen, blijkbaar door de vesicare. Dus nu ook oogdruppels, daarmee gaat het gelukkig wel beter.
Om het af te maken sinds vandaag oorontsteking.

Van m'n huisarts ook Endosgel gekregen, ipv instillagel. En dat bijt niet zo erg, is ook niet verdovend ofzo.


Afgelopen nacht was ook weer een ramp... Vanochtend 1300 ml in m'n blaas.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:43

Je mocht toch zon sub catheter? Dat is toch een tijdelijke oplossing tot je verder geholpen kan worden..

Maar goed t is jouw lijf jouw leven. T is alleen zo zonde dat je niet verder komt en dus nu al heel lang afhankelijk bent van anderen.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 21:29

Toen ik opgenomen was hebben ze haar daar wel over gehad. Maar omdat ik zoveel pijn had van de verblijfskatheter, verwachten ze dat dat hetzelfde gaat zijn met een suprapubische katheter en dus vinden ze dat geen optie...

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:09

Misschien een goed idee om probiotica te gaan nemen. Als je darmen steeds slechter gaan functioneren krijg je klachten van o.a. histamine intolerantie (kan oogklachten veroorzaken) en wordt je immuunsysteem steeds zwakker zodat je op van alles en nog wat gaat reageren. Ik zou een goede probiotica gaan nemen.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 19:16

Heb je een tip voor een merk oid? Heb al wel eerder probiotica genomen, maar er is zóveel keus.. Geen idee wat echt goed is :=


Vandaag de continentie verpleegkundige gesproken. Blijkbaar is er een nieuw soort katheter, die gaat ze me morgen toesturen zodat ik die kan proberen.

Morgen telefonische afspraak met m'n uroloog. En er is een klein kansje dat hij me morgen meer kan vertellen over de operatie. Hoop het zo :)

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:40

Freya6 schreef:
Misschien een goed idee om probiotica te gaan nemen. Als je darmen steeds slechter gaan functioneren krijg je klachten van o.a. histamine intolerantie (kan oogklachten veroorzaken) en wordt je immuunsysteem steeds zwakker zodat je op van alles en nog wat gaat reageren. Ik zou een goede probiotica gaan nemen.


En ook eens kijken naar pre-probiotica :j

Succes morgen met het spreken van de uroloog!! Ik hoop het ook voor je :(:)

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:16


amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:27

Bio-Kult is ook een goede probiotica.

Succes morgen!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:42

Maar ik zou sowieso even checken of het zinvol is om pre of pro biotica te slikken bij AB gebruik
Zonde als je geld uitheeft aan die dingen als de AB de werking evt teniet doet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:51

Hoe is de afspraak met je uroloog gegaan? Hopelijk goed nieuws!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:04

Sonja_vR schreef:
Maar ik zou sowieso even checken of het zinvol is om pre of pro biotica te slikken bij AB gebruik
Zonde als je geld uitheeft aan die dingen als de AB de werking evt teniet doet


...natuurlijk sloopt de AB de probiotica, maar als je beide tegelijk neemt - en evt. de ene pil 's morgens slikt en de andere 's avonds, kan het toch net dat beetje extra hulp geven.

Prebiotica is de voedingsbodem voor de gewenste bacteriën, dit wordt niet gesloopt door de AB en helpt de gunstige bacteriën.

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:14

Hoe is het gegaan bij de uroloog?