Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azmay schreef:Heb je de controle echo al gehad?
Supertje schreef:Azmay schreef:Heb je de controle echo al gehad?
Nee, over 2 weken pas, en dat moest ik van de huisartsenpost ook maar even afwachten... er is wel direct met een echo gekeken na het plaatsen of hij goed zat, wat wel het geval was.
Plaatsen duurde trouwens ook heel lang, ze zijn 15 minuten bezig geweest voor dat klereding erin zat. Erg weinig ruimte blijkbaar.
Maar in ieder geval wel enigszins geruststellend dat meerdere mensen er zo’n last van hebben gehad. Ik had alleen graag geweten dat het zo’n ellende zou zijn![]()
Zoals de gyn het voorstelde was het behalve het zetten allemaal appeltje eitje. Als ik dit van tevoren had geweten had ik het ook in een andere periode gepland, ik zit namelijk in een hele drukke periode qua werk, en helaas fysiek zwaar werk met veel tillen etc. Vandaag meerdere keren meegemaakt dat als ik iets tilde het zweet me uitbrak van de pijn, misselijk, en bijna vlak ging. En dat is écht niks voor mij.
Ook van staan naar zitten moet ik heel voorzichtig doen, geeft enorme kramp. Net als toiletbezoek, zelfs plassen is hel qua kramp.
Azmay schreef:Ik had alleen graag geweten dat het zo’n ellende zou zijn
Zoals de gyn het voorstelde was het behalve het zetten allemaal appeltje eitje.
Storm schreef:Ik zou morgen toch even je huisarts bellen en zeggen dat je je zorgen maakt en zoveel pijn hebt. Allicht kunnen ze al eerder een echo maken.
Serenity350 schreef:Storm schreef:Ik zou morgen toch even je huisarts bellen en zeggen dat je je zorgen maakt en zoveel pijn hebt. Allicht kunnen ze al eerder een echo maken.
Eens, de krampen kunnen er bij horen, maar bij zulke pijnen is er best kans dat of de mirena niet goed zit of er iets anders aan de hand is.
Zelf al 15 jaar mirena, twee keer laten vervangen, alleen de laatste keer was "wat pijnlijk" maar vergeleken bij jouw verhaal inderdaad appeltje eitje. Vriendinnen hebben er wel eens meer last van gehad, maar de pijn bij inspanning die je benoemt vind ik toch wat spannend. Klinkt alsof bij het aanspannen van de spieren rondom de bekken de mirena voor irritatie zorgt, en dat zou eigenlijk niet moeten.
Even met de huisarts bellen, uitleggen dat je het niet vertrouwd en het ook niet als "normale heftige krampen" voelt. Op zn minst kan er even met je meegedacht en gekeken worden. Better safe then sorry. Sterkte!
Polly schreef:MISTRAL94 schreef:15 jaar? Een mirena gaat max 5 jaar mee.
Staat ook dat hij al meerdere malen vervangen is