Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:31

oh hahaha. Dan is het niet gek dat ik ze niet kende. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:03

Frummels schreef:
_Dreamer schreef:
Ik train eigenlijk ook altijd in croptop/bh en dan een hoge legging, vind het veel fijner. Wel hooggesloten top, ik buk nogal is niet al te tacktisch :')
En alles strak, losse kleding heb ik al helemaal een hekel aan

[ [url=m/xNMDpd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ook zoiets idd! Heb meestal deze topjes en altijd hoge leggings ja :j van de Primark, HM en decathlon. Ik ben te gierig voor die hippe merken, haha
[ [url=m/pJHPbD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Frum wat doe je me aan <3 <3 :wow:

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:28

Hoi, ik ga hier ook meelezen/reageren :D Nu ik afgestudeerd ben heb ik veel tijd en sta ik weer iedere dag in de sportschool. Vind het erg leuk om jullie schema’s te zien. Ik houd het vooralsnog eerst vooral bij cardio. Net een uur gestept, kwartier gefietst en kwartier geroeid :)

Wat betreft kleding houd ik het bij een strakke sportbroek en een sportshirtje met mouwen.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:33

Ik heb vandaag weer PT gehad en de dag waar ik voor vreesde is gekomen.. Hij heeft mn schema gesplit dus ik mag niet meer full body trainen. De bedoeling is nu echt dat ik dag 1 benen/core doe, dag 2 armen/core en dag 3 rust. Dus vanaf maandag wordt het echt 5 dagen per week sporten :=

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:35

Ik krijg door het mooie weer en langer licht veel meer zin in trainen . Gaat echt lekker weer.

Emmaa__ wat is daar de onderbouwing van? Wil je graag meer dagen trainen?

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:36

Ik sport in mijn mudrun shirts en leggings. Die mudrun shirts zijn van dat zelfde materiaal als voetbalshirts enzo, super luchtig en passen verder ook goed. Dus dat vind ik prettig :j .
Ik heb hier 1x iemand in een sport bh zien sporten en die had toen erg veel bekijks. Ze vond dat zelf gelukkig heel fijn haha.

Helaas komt er deze week weinig van het sporten, alleen dinsdag ben ik geweest.. Ik wilde gister gaan maar toen heb ik een injectie in mijn voet gekregen waar ik in elk geval twee dagen niet mee mag sporten.

Wel heel jammer, maar misschien kom ik hiermee van alle pijn af dus het is maar ff zo :D

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:36

@emma, lijkt me best pittig!

Hier net wel full body gedaan incl. cardio :).

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:38

Westhof schreef:
Hoi, ik ga hier ook meelezen/reageren :D Nu ik afgestudeerd ben heb ik veel tijd en sta ik weer iedere dag in de sportschool. Vind het erg leuk om jullie schema’s te zien. Ik houd het vooralsnog eerst vooral bij cardio. Net een uur gestept, kwartier gefietst en kwartier geroeid :)

Wat betreft kleding houd ik het bij een strakke sportbroek en een sportshirtje met mouwen.


Mijn ervaring is wel dat cardio ook makkelijker gaat als je de rest van je lichaam ook traint. Ik kreeg snel pijntjes als ik geen kracht combineerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:38

Ik pak er gewoon steeds meer oefeningen bij waardoor ik nu anderhalf uur bezig ben met een training. Omdat ik dan in principe alle grote spiergroepen in mijn lichaam train moet ik daar echt lang van herstellen. Mijn motivatie keldert daardoor een beetje omdat ik elke keer een paar dagen stil moet zitten om mijn lichaam bij te laten komen. Met dit schema moet het gewoon een gewoonte worden dat ik uiterlijk om kwart over 7 in de sportschool sta als ik op tijd wil komen op stage.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:40

Vind vooral dat je daardoor veel om moet gooien. Ik vind sporten heel leuk, maar ik wil ook genoeg vrije tijd hebben.
Probeer nu hardlopen en sportschool te combineren door het ook voor schooltijd te doen, maar das nog best pittig.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:43

Het is bij mij niet echt meer een keuze op dit punt. Ik heb overgewicht, wil afvallen en ik wil sterker worden. Sporten helpt me daarbij en daarnaast vind ik het echt een hele fijne uitlaatklep. Ik heb minder stress en meer energie als ik sport. Dat van de vrije tijd heb ik ook wel, mijn vriend maakt ook lange dagen en ik zie hem echt alleen vanaf een uur of 7 's avonds en in het weekend. Daarom wil ik mijn trainingen nu echt 's morgens gaan doen.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:44

ingedebruijn schreef:
Mijn ervaring is wel dat cardio ook makkelijker gaat als je de rest van je lichaam ook traint. Ik kreeg snel pijntjes als ik geen kracht combineerde.

De cardio valt me tot nu toe 100% mee eigenlijk. Zelfs geen eens spierpijn. Maar wil er ook zeker kracht bij gaan doen :j Ik moet alleen nog kijken hoe ik dat het beste kan opbouwen.

Wauw, knap dat jullie het sporten er zo goed omheen bouwen _/-\o_ Ik zou er echt geen puf voor hebben om voor stage/studie naar de sportschool te moeten gaan. Als ik straks een baan heb ga ik ook echt niet meer elke dag. Paardlief wil ook aandacht haha.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:46

Je moet doen wat voor jou werkt :j en het vooral leuk houden. Natuurlijk moet je een ritme gaan vinden en is het een kwestie van plannen, maar het is vooral belangrijk dat je het ook vol gaat houden.
Ik zit in een fijne flow en sport ook bijna dagelijks, maar dat is omdat ik mij er nu flink lol in heb. In het begin was 4x voor mij wel echt haalbaar zonder smoesjes en daardoor een stok achter de deur om te bereiken wat ik wilde en er echt een start in maken zonder teleurgesteld te raken.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:47

Ik hoop dat het voor je werkt Emma! Ik zou het geen week volhouden op die manier. Gelukkig werkt voor iedereen iets anders.


Ik kon ook pas echt lekker trainen toen mijn overgewicht eraf was. Echt afvallen en sterker worden tegelijk zijn voor mij teveel gevraagd in 1 moment.
Ik moet of sterker worden op calorie balans of afvallen op calorie tekort. Maar in mn calorie tekort kan ik geen extra kracht bouwen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:01

smurffie schreef:
Ik krijg door het mooie weer en langer licht veel meer zin in trainen . Gaat echt lekker weer.

Emmaa__ wat is daar de onderbouwing van? Wil je graag meer dagen trainen?


Volgende week helemaal prachtig weer. Hoop dat het zo blijft tot aan de run.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:13

Lang niet gereageerd hier, maar ik kom ff langs met een vraag:

Sporten jullie ook als je flink verkouden / lichtjes ziek bent?

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:14

Sabini schreef:
Lang niet gereageerd hier, maar ik kom ff langs met een vraag:

Sporten jullie ook als je flink verkouden / lichtjes ziek bent?


Nop!
Wel eens gedaan, geen succes :').

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:16

Ik heb 't maandagavond gedaan en zit sinds dinsdag ziek thuis.
Dus volgende keer doe ik het niet meer geloof ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:28

Sabini schreef:
Lang niet gereageerd hier, maar ik kom ff langs met een vraag:

Sporten jullie ook als je flink verkouden / lichtjes ziek bent?

Nee. Als ik fit genoeg ben om wel de deur uit te gaan misschien een lichte training of wat cardio, maar ik kan toch niet op mijn volle potentie sporten als ik me niet lekker voel en dat gaat me dan alleen maar enorm frustreren.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:32

Ik hoor dus vaak dat het niet verstandig is om te sporten (überhaupt) als je je niet fit voelt. Maar ik neig ernaar om wel een lichte (bijv, uur wandelen met helling of half uur crosstrainer/fietsen) training te doen wanneer ik flink verkouden ben. Dit omdat ik dusdanig vaak verkouden ben (chronisch, joepie, en straks met hooikoorts allemaal nog erger) dat het mijn sportschema flink in de weg zit. Maar trainers/doktoren raden het af. Ik zelf zit te twijfelen om het toch eens te proberen..

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:36

Als ik verkouden ben ga ik gewoon sporten.
Pas echt als ik niet meer op mijn benen kan staan, ben ik ziek.
Dan blijf ik uiteraard thuis. :o

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:43

Ligt eraan in hoeverre ik ziek ben. Heb ik echt last van misselijkheid, flinke hoofdpijn (en helpt bijv. een paracetamol of ibu daarbij niet) of voel ik me echt heel slap dan ga ik hooguit wandelen als beweging.
Als ik me slechts niet heel fit voel (verstopte neus, vermoeid, lichte hoofdpijn) dan doe ik gewoon alles op lager pitje (gewicht lager, wel meer herhalingen).

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:16

Haha Em <3
Je bent lekker bezig zeg! Ik ben benieuwd hoe je je nieuwe schema vindt. Lekker doen wat voor jou goed werkt.

Als ik ziek ben dan sport ik niet. Merk dat mijn herstel daardoor langer duurt en ik vaak langer ziek ben.

Vwb tijd indelen moet ik ook altijd wel goed puzzelen hoor. Ik werk 40 uur per week, sport 5 dagen, doe een opleiding via werk in de avonduren en heb nog een eigen pony, dus het vergt wel enige planning om dat een beetje in goede banen te leiden. :+ Ohja en mijn man, kat en vrienden willen af en toe ook aandacht haha.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:47

Sabini schreef:
Ik hoor dus vaak dat het niet verstandig is om te sporten (überhaupt) als je je niet fit voelt. Maar ik neig ernaar om wel een lichte (bijv, uur wandelen met helling of half uur crosstrainer/fietsen) training te doen wanneer ik flink verkouden ben. Dit omdat ik dusdanig vaak verkouden ben (chronisch, joepie, en straks met hooikoorts allemaal nog erger) dat het mijn sportschema flink in de weg zit. Maar trainers/doktoren raden het af. Ik zelf zit te twijfelen om het toch eens te proberen..


Ik ga dan liever een uur met de hond wandelen, God wat is dat saai op de loopband haha!!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:54

Als ik niet fit ben dan doe ik of wat rustiger aan inderdaad, of bijvoorbeeld een rondje wandelen. Loopband word ik niet blij van :+ met verkoudheid sport ik wel gewoon, tenzij ik echt verkouden ben, maar dan slaap ik ook niet etc.
Vanmorgen eindelijk weer eens met mijn sportmaatje geweest :) rustig aan gedaan met haar omdat ze sinds oktober ofzo niet was geweest.

Nu aftellen voor de vakantie, nog 2x sporten denk ik. Sporten jullie ook vaak op vakantie? We hebben een paar overnachtingen met een sportzaal :)