Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 18:05

Misschien nog wat vroeg maar ik vermoed dat de eerste testjes al positief zijn!
Omdat in het winter topic al best wel wat dames al wat verder gevorderd zijn dacht ik dat een nieuw topic wel passend is.
Dus voor wie wilt mee kletsen in hun zwangerschap voel je vrij om aan te sluiten als dat goed voelt <3

Zelf ben ik in verwachting van ons tweede kindje, we verwachten de kleine frummel in februari 2025.
Begin volgende maand staat onze eerste echo en verloskundige afspraak op de planning.

Naomi_Jortje

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:42

Ik had me in het andere topic ook al gemeld, maar vind het ook leuk om me hier te melden.
Zoals het er nu uitziet ben ik 9 februari uitgerekend, dus we zitten in dezelfde maand :)
Komende vrijdag heb ik de intake bij de verloskundige en 24 juni de eerste echo, ben heel benieuwd want voel me totaal niet zwanger op het moment.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:18

Hier 6 weken. Vandaag echo gehad ivm grote bloedstolsel wat ik verloren was. Gelukkig gewoon een kloppend hartje <3 pff blijft spannend hoor (heb eerder een miskraam gehad maar daarna een gezonde dochter). Maar ik volg graag mee

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 05:58

Mijn berekening zit nu ook op 9 februari Naomi maar omdat het bij mijn vorige zwangerschap bijna een week versprong tijdens de eerste echo ga ik er vanuit dat het nu weer gaat gebeuren. De eerste weken voelen voor mij ook weer net zo vertrouwd onzeker. Fijn dat je echo al over twee weken is. Hopelijk krijg je dan een prachtig hartje te zien! En die klachten die komen wel eens vaker later. Ik heb zelfs een vriendin die er fluitend doorheen ging tot week 9 en toen elke dag misselijk was.

AvHdG wat spannend het verlies van een bloedstolsel en wat fijn dat je meteen een echo kon krijgen! Ik hoop voor je dat het kleintje lekker bij je blijft zitten :)

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik flinke bekkenklachten en ik voelde vannacht alweer de herkenbare pijnlijke steek in het linker SI gewricht. Dus ik moet opzoek naar een fysio. Ben alleen verhuisd dus weet niet helemaal welke hier in de buurt het meest geschikt zijn. Twijfel nog even of ik dit via mijn HA of VK moet vragen. Misschien moet ik beide even proberen om te zien waarmee ze komen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:12

Wat vervelend van je bekkenklachten. Lijkt me dat ze beide wel iemand kunnen aanraden idd

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:41

Ah spannend zeg AvHdG, maar gelukkig een kloppend hartje!

Ik ben heel benieuwd wat er bij mij met de echo gezegd wordt Renee, ik weet vrij zeker wanneer de bevruchting was omdat het we het maar 1x onveilig hebben gedaan. Die was dus wel raak :')
En vervelend van je bekkenklachten! Ik zou ze inderdaad gewoon aan laten raden. Ik heb toevallig afgelopen vrijdag intake bij de huisarts gehad, mijn huisarts zat nog een halfuur verderop maar dat leek me nu toch niet meer zo handig.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 13:07

Wel een goede connectie met je nieuwe huisarts? Het is inderdaad makkelijker om een HA dichtbij te hebben. Ook zeker als de kleine er is :j

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:50

Ja was een hele aardige vrouw, ze deelt de praktijk met nog een vrouwelijke huisarts (werken beiden parttime) en het is echt zo'n dorpspraktijk waar je meestal dezelfde dag nog terecht kunt :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:18

Ik had me ook al in het andere topic gemeld, maar ik dacht doe het hier nu ook.
Ik ben nu 5 weken zwanger van de 2de. 24 juni eerste echo net als Naomi_Jortje :)
Vermoedelijk ben ik rond 11 februari uitgerekend, maar omdat mijn zoontje met een keizersnede is gehaald verwacht ik die datum niet te halen.
Leuk om hier ook mee te kletsen, al ben ik daar niet zo goed in. ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 10:37

Spannend volgende week de eerste echo! Hopelijk zien jullie allebei kloppende hartjes.

Hoe gaat het verder?

Hier een helse nacht gehad met een ziek kindje en was zelf behoorlijk misselijk (zelfs in mijn droom was ik misselijk -O- ). De misselijkheid is wel heftiger dan ik me kan herinneren van de eerste zwangerschap. Zelfs de ochtend voeding van mijn zoontje was heel lastig. Heb het ventje moeten afkoppelen voordat hij verzadigd was. Nu net wel een fruit salade kunnen eten gelukkig.

Was gisteren wel nog bezig met onze gang schilderen want wat is deze toe aan een opknapbeurt (de vette vingers van de vorige eigenaar staan nog op de verf). Ik hoop dit nog wel af te kunnen maken.

Vandaag hoop ik een afspraak te kunnen maken met een fysiotherapeut en de praktijkondersteuner bij de HA (vorige zwangerschap had ik na de bevalling wat pp depressie-achtige klachten).

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:58

Hier gaat het mwah. Sinds afgelopen weekend steeds wat misselijk, niet overgeven gelukkig maar ook niet echt een fijn gevoel. Ik heb wel gewoon honger en wil ook graag eten, maar het gevoel is niet fijn.

Rot dat jij ook zo misselijk bent! En dat zelfs in je droom...

Wij hebben vorige maand alles binnen geschilderd, toch wel een rotwerkje haha. We moeten alleen de deurkozijnen nog en daar komt nu misschien iets meer haast achter, want we gaan vanavond een ander huis bezichtigen.

Hopelijk kun je snel een afspraak krijgen bij beiden! Ik heb om de week 2 uur begeleiding omdat ik autisme heb, dat is ook wel heel fijn om gewoon even van je af te kunnen praten. Heb heel m'n leven gewoon prima op de rit, maar het is zo fijn om met iemand erover te kunnen praten die er verstand van heeft. M'n begeleidster heeft zelf ook autisme en een dochtertje, dus ook specifiek met die combi ervaring.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 11:20

Ik kan/hoef ook niet over te geven maar ik hang er zo gigantisch tegen aan telkens. Slik ook al gember pillen en probeer kleine hapjes te blijven eten en drinken. Gelukkig heb ik nu weer even adem ruimte.

Een huis bezichtigen wat ontzettend spannend! Hopelijk is het wat :j

Fijn dat je begeleiding hebt! Een moeder met autisme die ik ken heeft 3 dochters waarbij de oudste (puberleeftijd) ook autisme heeft. Dus het kan heel goed gaan. Maar wel fijn dat je het niet alleen hoeft uit te vinden.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:43

Ah gelukkig dat je ook niet over hoeft te geven, maar het gevoel is gewoon niet fijn inderdaad. Ik zit aan de verse gember thee, niet m'n favoriet haha :+

Ik ben ook heel benieuwd vanavond, het huis is gelukkig wel helemaal af dus we hoeven niet volle bak aan de klus mochten we het kopen. En het is gelijkvloers, lijkt me ook wel prettig aan het eind van de zwangerschap.

Zelf heb ik vooral duidelijkheid en regelmaat nodig, maar denk dat kinderen daar ook alleen maar voordeel bij hebben, of ze nou autisme hebben of niet. Dus dat moet goed gaan komen :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:26

Die misselijkheid is hier ook sinds dit weekend aanwezig. Geen overgeef neigingen maar zo'n weeig gevoel de hele tijd.
Gelukkig kan ik wel gewoon eten, maar moet erg oppassen met zoete dingen, merk dat t daarvan erger wordt. Hartig/zout heb ik lekkere trek in. :)

Spannend een huis bezichtigen! Heel veel plezier alvast!

Wat vervelend van je misselijkheid Renee, zelfs in je droom! Heel naar! Ik heb ook niet het idee dat ik zo vroeg in mn vorige zwangerschap me zo voelde. Ben toen nooit echt heel misselijk geweest en als ik het was, was het met kleine beetjes eten ook goed onder controle te houden.
Helpt de gember jullie een beetje?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:33

Wel toevallig om te horen dat jij hetzelfde hebt sinds dit weekend. Voor mijn idee helpt de gember wel.
Vorig jaar had ik voedselvergiftiging in Albanië en moest ik 2,5 uur in de auto door de bergen, terwijl ik normaal al wagenziek word :+ Toen heb ik non stop gember lopen kauwen. Ontzettend vies, maar daardoor gelukkig onderweg niet over hoeven te geven. Denk dus dat het wel oprecht iets doet. Daarom nu maar in de thee, dat is beter te doen dan erop kauwen ;)

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:59

Herkenbaar. Wij zouden op vakantie gaan maar kwam mijn bed niert uit omdat ik maar bleef kokhalsen, dus ik ben nu aan de suprimal (in overleg met huisarts). Doet geen wonderen, nog steeds misselijk maar wel leefbaar. Had bij mijn dochter niet zulke heftige klachten. Is het bij jullie al zichtbaar? Ik vind zelf dat het al best opgeblazen lijkt, mijn buik.

Welke dagen hebben jullie echo? Ik ook de 24e weer

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:06

Bij mij verschilt het per dag de opgeblazen buik. Hopelijk laat het echte groeien nog even op zich wachten.

Wij hebben de echo de 24ste in de avond.
Dat het op de goede plek mag zitten en het er maar 1 is alstublieft! :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 13:42

Gember haalt er zeker een randje ellende vanaf. Het is geen wondermiddel maar beter met dan zonder.

Wij mogen 1 juli (8 weken) voor het eerst een echo laten maken.

Hier wel echt een buik. Meestal komt deze al voorbij mijn borsten. Ik draag eigenlijk alleen zwangerschapskleding. Ik verdraag ook echt geen strakke kleding om mijn buik.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:45

Ah spannend! Wij mogen komende maandag al met 7 weken, ben heel benieuwd :)

Ik werk 95% van de tijd thuis dus draag dan vrijwel altijd een sportlegging. Die zitten nog steeds prima, heb ook niet het idee dat m'n buik al iets doet. M'n borsten wel, die zijn mega :+

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:10

Renee schreef:
Gember haalt er zeker een randje ellende vanaf. Het is geen wondermiddel maar beter met dan zonder.

Wij mogen 1 juli (8 weken) voor het eerst een echo laten maken.

Hier wel echt een buik. Meestal komt deze al voorbij mijn borsten. Ik draag eigenlijk alleen zwangerschapskleding. Ik verdraag ook echt geen strakke kleding om mijn buik.

Och jeetje. Dat lijkt me dan lastig om het te verbergen. Pas hier alles nog maar sommige broeken zitten niet lekker, dus dan een elastiekje er om heen. Had al me zwangerschapskleren uitgeleend, durf het nog niet terug te vragen voor de 12 weken haha. Hier was het zwanger worden niet zo vanzelfsprekend, bij de eerste er 2 5 jaar over gedaan, nu anderhalf:)

Leuk dat alle data's van de echo's dicht bij elkaar liggen :D

hebben jullie het al aan iemand verteld?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 14:45

Zeker lastig te verbergen, dus dat probeer ik ook maar gewoon niet. Als het misgaat deel ik dat sowieso ook met vrienden en familie. Dus deze periode delen we ook. We krijgen ook al hulp aangeboden als mijn bekken te veel pijn gaan doen. Wat enorm fijn is.

Wij/ikzef/mijn man vertellen het gewoon als we iemand live zien. Soms via whatsapp maar alleen als de roddelmolen sneller kan zijn.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:52

AvHdG schreef:
Hier wel echt een buik. Meestal komt deze al voorbij
Och jeetje. Dat lijkt me dan lastig om het te verbergen. Pas hier alles nog maar sommige broeken zitten niet lekker, dus dan een elastiekje er om heen. Had al me zwangerschapskleren uitgeleend, durf het nog niet terug te vragen voor de 12 weken haha. Hier was het zwanger worden niet zo vanzelfsprekend, bij de eerste er 2 5 jaar over gedaan, nu anderhalf:)

Leuk dat alle data's van de echo's dicht bij elkaar liggen :D

hebben jullie het al aan iemand verteld?

Dat van die broeken heb ik ook! Mijn schoonzusje is net bevallen en heeft die van mij nog te leen. :+
Wij wachten iig nog tot de eerste echo tot we het de familie vertellen. 6 juli zien we mijn hele gezin en 7 juli mijn schoongezin. Dan weet de dichtbij familie het alvast. Mijn ouders weten het al wel. Omdat we de echo's avonds hebben hebben we een oppas nodig voor onze oudste. En ik kon mn mond niet meer houden :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 14:55

Dan kan je goed je mond houden zeg! Ik kan niet eens een kado verborgen houden voor mijn zoontje of man :Y) vorige week vrijdag had ik samen met mijn zoontje knutsels gemaakt voor zijn vader. Nog voor vaderdag had ik ze al gegeven. :')

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:41

Hier weten alleen onze ouders het en een vriendin. Inderdaad prettig om het met iemand te delen met wie je het ook deelt als het fout gaat. Maar vind het soms wel lastig hoor. Moet straks ook nog wat nachtdiensten kwijt dus ben benieuwd of het dan al gaat leven op het werk (ben normaal gek op nachtdiensten haha ;))

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:59

Hier heb ik m'n beste vriendin gebeld direct nadat ik het m'n vriend had laten weten (die stond op een festival en reageerde niet al te enthousiast :+) en de beste vriend van m'n vriend weet het ook.
Een van de managers (niet m'n eigen) op het werk weet het ook.
Als de echo goed is maandag, willen we het aan onze familie vertellen. Dan kan ik het vervolgens ook wel meteen aan de rest van m'n collega's vertellen, want zowel mijn oom als broertje werken in hetzelfde bedrijf. Daarom ook dat niet m'n eigen manager het weet, dat is m'n oom en ons mam zou me vermoorden als die het eerder weet dan zij :')