Wie fietst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Wie fietst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 13:43

Er is nog geen topic over recreatief fietsen voor zover ik kon zien en het lijkt me leuk om ervaringen, foto's en eventueel routes te delen.

Ik heb gisteren een rondje van 38 km gefietst van Uddel naar het Beekbergerzand en weer terug. Heel veel moois gezien onderweg zoals een Hazelworm, 3x herten, een zwijntje en wat mooie uitzichten.

Afbeelding

Mandyy

Re: Wie fietst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:39

Ik meld me graag aan. Op het moment zal het er niet veel van komen, maar laatst paar keer wat grotere stukken gefietst en dat beviel me wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:35

:wave:
Hoi, ik zet hier ook even een stipje.

Ik fiets zo nu en dan nog, vroeger best fanatiek op mijn mountainbike, tegenwoordig een rondje op mijn stads/opoefiets zonder versnellingen :') . Rustig aan dus, en ook niet zo ver. Ik vind het wel een fijne afwisseling met wandelen.

Dat is een aardig rondje Anoeska. Dat je zoveel wild ziet joh, wat leuk. Ik vind dat lopend al lastig, laat staan fietsend.

Toevallig gisteren een rondje van Amsterdam naar Driemond en met een omweg langs het Amsterdam-Rijnkanaal en daarna door het Diemerbos weer naar huis. Ik denk zo'n 20 km was. Geen foto's gemaakt helaas.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:16

Ik meld me ook, fietste eerst op de racefiets maar fiets tegenwoordig niet meer in een groep dus dan fiets ik fijner op m'n crosshybride. Ik wil ook weer vaker gaan fietsen, ga nu regelmatig een rondje samen met m'n vader.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 23:07

Ik heb vanavond een rondje van 43 km gefietst. Meerveld, Staverden, Stakenberg, Hulshorst, Vierhouten, Elspeet, Uddel en weer thuis in Meerveld. Onderweg nog een aantal keer zwijnen gezien, maar eer ik gestopt ben zijn ze alweer de bosjes in gevlogen. Dat vind ik wel het nadeel van fietsen, maar ik kom zo wel een stukje verder dan met wandelen.

Dit is een oorlogsmonument midden in het bos. Hier is een Avro Lancaster neergestort en het metaal wat je ziet is echt van het toestel. Het is het eerste verhaal op deze pagina: https://www.elspeethistorie.nl/herdenke ... rash-sites
Afbeelding

Het middelste stuk van de route heb ik flink doorgereden, daar was ook niet zoveel bijzonders. Vooral het dorpje door is niet echt mijn ding. Maar de fietspaden waren de hele route super en ik heb echt genoten van het weer en de wisselende uitzichten.

Zo'n 10 km voor het einde op de Elspeter Heide:

Afbeelding

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:39

Ik fiets met een huisgenoot nu sinds kort. Meestal tussen de 15 en 20km rondom Deventer.

Vandaag een rondje Deventer- epse - joppe- gorssel - pontje over naar wilp- wilp- stukje twello en dan weer terug Deventer centrum
18.8km

Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:01

Leuk topic!

Een rondje in de bossen van Ede, ong 30km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het hoogtepunt van de rit <3
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 15:30

Mooie foto's!

Ik heb vandaag een heel kort rondje van 8 km gedaan. Het was eigenlijk de bedoeling om naar een punt te rijden waar vaak adders liggen te zonnen, maar het was echt niet te doen met de toeristen hier. Ze namen gewoon hele wegen volledig in en ze gingen niet aan de kant. Dus na de 3e x stilstaan en vragen of ik erlangs mocht ben ik maar weer naar huis gegaan. Vanavond rond etenstijd nog maar een poging.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:09

Ik fiets dan wel niet maar ik step (op het zadel na hetzelfde toch? ;-) ) Vandaag nog een route met een deel van het team gestept maar geen foto's gemaakt. Dat zal ik morgen doen als ik in mijn eentje op pad ga.

Hier was het vandaag ook erg druk op de fietspaden, vind ik ook minder maar soms is het niet anders.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 16:17

Ik heb ook een step, maar dat viel me nog best tegen conditioneel gezien. Ik fiets met gemak 50 km, maar met steppen moest ik na 800m al uitpuffen.

Druk is op zich niet erg, als je er maar wel langs kan. Hier stonden ze zowel dwars op het fietspad als op het hele ruiterpad ernaast en ik ben niet zo'n handige fietser. Bermen met takken en heel diep zand zijn niet aan mij besteed, zeker niet als ik een wiebelkontje achterop heb zitten. Ik ben dan veel te bang dat ik om val.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:05

Wat een mooie omgevingen! Ik meld me ook :) ik heb een racefiets en een crosshybride. Ik fiets in polderlandschap. Ik ga straks een rondje dus zal even zien of ik een plaatje kan schieten!

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:19

Anoeska27 schreef:
Ik heb ook een step, maar dat viel me nog best tegen conditioneel gezien. Ik fiets met gemak 50 km, maar met steppen moest ik na 800m al uitpuffen.

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor soort step je hebt. Ik heb een race-step (2 grote racewielen) dus dat is al een stuk minder inspanning dan bijv. een cross-step (klein achterwiel en brede banden).

Mijn routes liggen vooral op en rond de Veluwezoom en Posbank maar ik wijk ook graag uit voor een toertocht ergens anders. Een aantal weken geleden heb ik nog rond Spijkenisse-Brielsemeer-Oostvoornsemeer gereden. Ook een prachtige omgeving met fijne fietspaden.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:26

Ik volg om leuke ideeen op te doen.

Door een ongeval tijdens mountainbiken nu 2 jaar niet gefietst, maar mag het nu langzaam weer gaan oppakken.

In september hoop ik mooie plekken in Drenthe te ontdekken!

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:32

Vanochtend mijn favoriete Veluwezoom-Posbankroute gefietst gestept. Het was al best druk op de fietspaden dus ik moest wat moeite doen om wat foto's zonder andere sporters te maken.

Richting de Lange Juffer:

Afbeelding

Wie steekt hier zijn neus naar buiten?

Afbeelding

Mooi uitzicht vanaf de Posbank:

Afbeelding

En deze brengt me langs al die mooie plekken:

Afbeelding

De heide begint te bloeien:

Afbeelding

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:48

Ik ga ook volgen! Ik fiets meestal tussen de 10-20 km. Veel verder kom ik niet. :')
Had vandaag 18 maar krijg dan echt last van mijn kont en benen.

Fiets meestal door/op Rucphen, hebben ze een prachtig bos/heide.