Hoe mooi de herfst ook kan zijn. En de winter ook. Is het niet mijn favo seizoenen...
Dit komt door verschillende redenen.
1. Door minder goede ogen en een oogopenratie en nachtblindheid. Zie ik in t donker gewoon slecht en kan ik dieptes niet altijd zien. Tot nu toe geen ongelukken gehad. Maar is wel mijn grootste Nachtmerrie!! Overdags niks aan de hand en kan ik ook prima zien. Ik voldoe volgens de oogarts in ziekenhuis gewoon aan de normen voor een normaal rijbewijs. Alleen ben ik wel angstig in het donker. Ik moet een half uur naar stal rijden en een half uur terug!! Ook al is het maar 10 min vind ik het nog steeds spannend.
Ik werk parttime dus ik hoef alleen smorgen in het donker 2 dagen naar mijn werk. Ook half uur rijden.
mijn paard doe ik zo veel mogenlijk overdags. Alleen mijn wereld wordt nu zo klein... Nu is het nog tot 19.00 licht maar straks al om 17.00 donker en dan voel ik een bepaalde druk want dan wil ik gewoon thuis zijn!!
Daarnaast wil ik mij verder ontwikkelen in instructeur academisch rijkunst. En tja dan moet je ook savonds les geven. Op moment volg ik opleiding dus ik geef nog niet echt lessen.
Daardoor raak ik in een soort winter dip! dat ik zelf overdags geen zin heb om naar mijn paard te gaan. als ik er eenmaal ben is het over natuurlijk. Daarnaast heb ik het super snel koud en warm ik niet snel op... Zelf in de zomer kan ik het nog koud hebben.
Ben er al mee naar de dokter geweest maar kunnen niks vinden wat de oorzaak van is. waarschijnlijk van mijn oma geeerft die had het ook heel snel koud..

maar het belangrijkst vind ik nog hoe hou mijzelf mentaal gezond!! ELke herfst/winter de strijd met mijn gedachtes. Ik weet ik moet gewoon doen!! niet zeiken maar DoeN!!.
Heb vorig jaar een paardencoach sessie gedaan en dat hielp ook zeker. Vrijdag heb ik er weer 1 staan. inzichten krijgen en weer terug naar je gevoel ipv gedachtes.
hoe gaan jullie om met deze maanden? misschien kan ik er tips of inspiraties uit halen