3 liter water drinken per dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

3 liter water drinken per dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 22:21

Hai!
Ik las van de week een artikel over iemand die was begonnen met 3 liter water drinken per dag. Hierdoor werd haar gezicht veel mooier en egaler, haar wallen trokken weg en ze begon ook nog af te vallen!

Ik ben dit nu ook aan het proberen (sinds 2 dagen) maar nu krijg ik van verschillende mensen te horen dat het te veel is om te drinken op een dag en dat je beter over kan gaan op 2 of max 2,5 liter. Ook krijg ik te horen dat het juist heel goed is om zoveel te drinken.

Mijn vraag is wat zijn jullie meningen/ ervaringen en wat drinken jullie normaal op een dag?

Groetjes!

YMJArabians

Re: 3 liter water drinken per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:22

Ik drink ook zo'n 3 liter op een dag. Dit heb ik mijzelf aangeleerd in de tijd dat ik een streng dieet volgde. Als ik te weinig drink krijg ik juist hoofdpijn :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:23

Dat is veel te veel en niet gezond... 2liter water is prima als je buiten dat niks anders drinkt :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:25

Ik drink altijd 1,5 liter puur water en dan de rest aan thee en koffie als extra zeg maar. 3 liter lijkt mij ook wel erg veel :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 22:26

@verootje kan je ook onderbouwen waarom het volgens jou te veel is en waarom het slecht is?

Ik drink trouwens niets extras nu buiten water. Ik denk als ik dit wel doe dat ik het dan van de 3 liter afhaal.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:26

Het hangt er natuurlijk erg vanaf hoeveel je je inspant. Als je veel zweet zoals ik, kun je makkelijk drie liter water hebben. Op zomerse dagen krijg ik vaak wel vijf liter weg. Merk dat ik me minder sloom voel als ik genoeg drink, hoe heet het ook is, dus ik geloof niet dat het slecht voor je is.
Nu is het niet zo warm, maar je moet echt ver boven de twee liter zitten, wil je gevaar gaan lopen omdat het niet goed voor je is.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:28

Het eerste wat ik dacht was 'dan blijf je op en neer lopen naar de wc zeg'. Lijkt me niet praktisch, maar goed, dat ben ik. :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:29

De hoeveelheid water die je moet drinken per dag is afhankelijk van je gewicht, en dus afhankelijk per persoon :j
Daar is een simpele formule voor: lichaamsgewicht x 0,03 = aantal liter/dag

Maaaar onderzoek heeft uitgewezen dat 2,5L per dag doorgaans het maximum is in normale omstandigheden. Als je veel sport of transpireert mag je meer drinken. Maar teveel drinken kan schadelijk zijn; je kan er watervergiftiging van krijgen, zoutgehalte in het bloed daalt waardoor cellen gaan uitzetten en pijn veroorzaken.

Ikzelf heb altijd moeite gehad met voldoende drinken. Sinds vorige week 'dwing' ik mezelf om 2L water per dag te drinken. En ja, ik merk dat mijn huid gezonder is! Niet 100% zeker of het aan het drinken te wijten is, gezien ik ook een stuk gezonder aan het eten ben :-)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:29

Zolang je per uur niet meer dan 500ml water drinkt lijkt het me geen probleem.
Als je in 1 keer veel water drinkt kunnen je nieren er moeite mee krijgen en kan je er last van krijgen.
Dus verspreiden over de dag.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:30

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:30

Ik kan met gemak 2-2,5 liter water wegdrinken op een dag, dit doe ik niet bewust. Moet wel veel naar de wc :+

Maar echt 3 liter is veel, daar zit ik denk ik niet aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:31

Equisync

Ik drink ongeveer 2 liter water per dag. 's ochtends 1 a 2 glazen(wij hebben van die 'blikjes glazen' dus ong 0,3l per glas), en iedere pauze op het werk 0,5l(verschilt tussen de 2 en 3 pauzes). Dan bij het avondeten nog 1 a 2 glazen en 's avonds ook nog wel 1 of 2. Dus ik kom makkelijk aan mijn 2 liter over het algemeen. En naar de wc gaan valt wel mee. Je lichaam moet er aan wennen. Eerst rende ik me ook de poten onder mijn lijf uit toen ik er pas aan begon maar nu kan ik het prima een aantal uur ophouden mocht dat nodig zijn.

Mir_U

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 22:32

http://m.grazia.nl/lifestyle-2/doet-lit ... g-met-huid dit is trouwens het artikel.

En ja ik moet heel vaak naar de wc haha! Ik moet sowieso altijd al vaak naar de wc maar nu helemaal!
Ik heb echt een hele onrustige huid dus ik dacht het is het proberen waard aangezien ik normaal bij lange na niet aan de 3 liter vocht op een dag kom.. Ik vergeet vaak te drinken en daarom ook snel hoofdpijn.. Maar ik wil natuurlijk geen nierproblemen oid krijgen..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:35

Dat voldoende water drinken goed voor je is, zal niemand ontkennen. Zeker als je voorheen (veel) frisdrank dronk en dat nu vervangt door water, zul je merken dat je je beter voelt. Maar dat heeft meer te maken met wat je níet meer binnenkrijgt (alle suikers en andere nare stoffen uit frisdrank) dan aan het drinken van water op zich. Dat deze persoon afviel door veel water te drinken, zal waarschijnlijk komen omdat haar maag voller was van al dat water, en ze daardoor minder at. Niet door de magische vetverbrandende krachten van water (immers gaat afvallen nog altijd over meer verbranden dan je binnenkrijgt). Dus ja, water drinken is goed voor je, maar tenzij je veel sport of je in een heel warme omgeving bevindt (oftewel: als je veel vocht verliest), is het niet nodig om elke dag strikt drie liter water te drinken. Anderhalf, twee of tweeënhalve liter is dan ook prima. Want de ene dag drink je nu eenmaal ook wat meer dan de andere dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:39

Ik wil het ook gaan proberen. Ik heb het een tijdje volgehouden en ben toen 4 kilo afgevallen, in een maand. Dat wil ik wel weer omdat het dus duidt dat alleen door water drinken, ik gewicht verloor. Ik kom nu aan 1 liter, hooguit 1,5 en drink verder niks anders.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:47

Citaat:
Een teveel aan water komt bijna nooit voor, alleen als je extreem veel drinkt. De nieren kunnen ongeveer 0,7 tot 1 liter water per uur verwerken.

Lekker drie liter water per dag blijven drinken dus. Zolang je het niet allemaal in één keer wegklokt, zal het je geen kwaad doen.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:52

Lol, en ik had vandaag als doel om 1 liter water te drinken :+ Ik drink sowieso te weinig, dus wil me er ook bewuster van worden en meer gaan drinken :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:54

Ik zit normaal ook wel tegen de 3l nu een paar dagen door omstandigheden minder maar ik voel me er ook niet fit bij nu..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:25

Britt_Sisi schreef:
http://m.grazia.nl/lifestyle-2/doet-lit ... g-met-huid dit is trouwens het artikel.

En ja ik moet heel vaak naar de wc haha! Ik moet sowieso altijd al vaak naar de wc maar nu helemaal!
Ik heb echt een hele onrustige huid dus ik dacht het is het proberen waard aangezien ik normaal bij lange na niet aan de 3 liter vocht op een dag kom.. Ik vergeet vaak te drinken en daarom ook snel hoofdpijn.. Maar ik wil natuurlijk geen nierproblemen oid krijgen..

Ik denk niet dat je een onrustige huid rustig krijgt door een liter extra water te drinken eerlijk gezegd. Als het zo simpel was geweest...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 08:34

Ik hoor wel vaker dat mensen veel water drinken om hun huid rustig te houden :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:39

Dat ze dat doen is één ding, of het ook echt werkt een ander.
Ik kan me voorstellen dat rimpels en wallen minder worden omdat je goed hydrateert. Maar puistjes enzo ontstaan door oa de talgproductie en vervuiling/infectie van buitenaf. Dat lijkt me niet opgelost met een liter water extra.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:45

Het schijnt wel je lichaam als het waren te reinigen. Als je veel drinkt en dus veel plast voer je de afvalstoffen wellicht soepeler je lichaam uit. Wbt 3 liter? Ik denk dat ik op een normale dag dat echt wel haal. Nou drink (en eet) ik sowieso veel omdat mijn lijf simpelweg aangeeft het nodig te hebben, maar ik denk zeker niet dat het kwaad kan. Gewoon zorgen dat je het ook goed verspreid over de dag!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:40

verootjoo schreef:
Dat is veel te veel en niet gezond... 2liter water is prima als je buiten dat niks anders drinkt :)
Gebaseerd op wat?

TS ik zou niet van de ene op de andere dag zo veel water naar binnen kiepen, maar een beetje opbouwen. Zelf drink ik voor de middag ongeveer een liter water en na de middag een liter water. 's avonds drink ik nog wat groene thee en water. Wel enigzins naar behoefte.. soms heb ik gewoon echt geen dorst en drink ik in totaal (met de avond erbij) anderhalve liter.