dysfunction of the belch reflex

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

dysfunction of the belch reflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 23:39

Hoi!

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die niet kan boeren, in amerika hebben ze een bepaalde naam hieraan gegeven namelijk Dysfunction of the belch reflex.

Vanavond 2 glazen cola gedronken en uit mijn maag komt allemaal lucht naar boven en dat maakt herrie in mijn keel maar boeren? Nee hoor, ik heb in mijn hele leven denk ik pas 3x geboerd.

Omdat ik niet kan boeren loop ik tegen steeds meer dingen aan, hoe ouder ik word.
In de avond vaak een opgeblazen gevoel, misselijkheid en het is natuurlijk vervelend dat mijn maag en keel soms zelf interne boertjes laten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

smurfje

Re: dysfunction of the belch reflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:45

Ja hier ook een slachtoffer. Heb je een klots buik. Kan je geen boer laten om de lucht uit je mag te krijgen.

Ik weet gewoon echt niet hoe het moet. En ik kan gewoon echt niet boeren.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:05

Ik kan ook helemaal niet boeren. Je wilt ook niet weten hoeveel les ik erin heb gehad van mijn mannelijke vrienden :') maar niks, nada, noppes.

De laatste keer dat ik een boer liet was ik een baby :Y)

Ik heb er verder geen last van gelukkig, voor zover ik weet. Als ik bier drink krijg ik een flinke pens, en ik kan geen sloten cola drinken zonder buikpijn, maar verder volgens mij geen klachten die hieraan linken.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:52

Tegen de pijnlijke gassen in mijn maag en de rest van mijn buik gebruik ik als ik er erg veel last van heb. Deflatine. Dat werkt echt heel fijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:47

Ik heb nog nooit geboerd, niet per ongeluk en niet als baby. Overgeven is ook enorm problematisch, moeilijk en pijnlijk.
Ik zorg ervoor dat er uberhaupt niet te veel lucht in m'n maag komt :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:55

Hier ook last van, heb een hekel aan overgeven en misselijk zijn, boeren kan ik niet. Maar voornaamste probleem is dat ik al jaaaaren lang last heb van 'binnenboertjes', kleine geluidjes in m'n keel die vooral anderen heel grappig vinden. Ik merk het zelf al niet meer, zo gewend ben ik er aan.

Ik heb het meeste last als ik net gegeten/gedronken heb. Wat bij mij goed werkt is om suikers zoveel mogelijk te laten staan. Ik dénk dat rustig eten/drinken ook werkt, maar daar ben ik niet zo goed in :=

Was wel hilarisch hoor, tijdens m'n examens op school in een gigantische gymzaal :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:39

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:40

Dit klinkt echt precies wat ik heb :') Dodelijk veel lucht, maar boeren kan ik echt echt echt niet..

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:40

elinebakker schreef:
Hier ook last van, heb een hekel aan overgeven en misselijk zijn, boeren kan ik niet. Maar voornaamste probleem is dat ik al jaaaaren lang last heb van 'binnenboertjes', kleine geluidjes in m'n keel die vooral anderen heel grappig vinden. Ik merk het zelf al niet meer, zo gewend ben ik er aan.

Ik heb het meeste last als ik net gegeten/gedronken heb. Wat bij mij goed werkt is om suikers zoveel mogelijk te laten staan. Ik dénk dat rustig eten/drinken ook werkt, maar daar ben ik niet zo goed in :=

Was wel hilarisch hoor, tijdens m'n examens op school in een gigantische gymzaal :D

hier ook iemand die er last van heeft, inderdaad die binnenboertjes zijn erg vervelend.
Ik wordt er ook wel erg misselijk van. Liggen is het enige wat helpt...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:45

Ik heb hetzelfde, hoewel het niet zo erg is als sommigen hier.
Ik ben veel bezig met op mijn voeding letten, mede ook door dit probleem.
Ik heb tot nu toe gemerkt dat het erger wordt van brood, cake dat soort dingen.
Ook van chips, dan begint het letterlijk direct.
Natuurlijk ook van veel eten.

Waarschijnlijk wisten jullie dit al..
Als ik nog meer bevindingen heb dan zal ik ze plaatsen :p