Hoe een leuk potje verstoppertje... *update+foto's pag 21*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Hoe een leuk potje verstoppertje... *update+foto's pag 21*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:50

... uitliep op een berg ellende waar je u tegen zegt...

Ik heb het helemaal gehad en moet het even van me afschrijven..

Afgelopen zaterdagavond (1 okt) was ik op mijn werk.. Kids waren verstoppertje aan het spelen, het laatste potje deed ik gezellig mee, dat vinden ze zo vreselijk leuk.. Ik had een van de meiden gevonden en wilde haar 'buurten', echter een ander jongetje probeerde me tegen te houden en sprong zo voor me. In een poging hem te ontwijken ipv te pletten draaide ik raar met mijn been waardoor mijn knie uit de kom vloog, wat ik vervolgens mijn andere voet deed, is een raadsel.

Daar lag ik dan op de grond, met mijn knieschijf op een andere plek dan waar ie hoort en mijn voet die opeens naar binnen wees ipv naar voren.. Het deed zoveel pijn, maar ik moest me groot houden voor de kids. Opstaan was geen optie, en inmiddels was ik gaan hyperventileren van de pijn.. Collega heeft toen ambulance gebeld en geluk bij een ongeluk, was mijn vriend er binnen een paar minuten omdat hij eigenlijk de Tomtom kwam halen.. Ambulance erbij, infuus erin, paardenmiddel erin en hoppa weg was Patricia.. Ze hebben ter plekke mijn knieschijf teruggeplaatst en mijn zere voet ontdaan van mijn schoen.. Toen ze me gingen 'opladen' kreeg ik weer vlagen mee van de hele situatie, ik was compleet waus van de pijnstilling (Ketanest)

Bij de SEH aangekomen nieuwe pijnstilling erin en op voor de foto's. Linkerknie en rechterenkel. Door de tamelijk heftige medicatie viel het mee met de pijn zolang ik maar stil zat. Daar kwam de arts, die pakte mijn voet en begon eraan te friemelen. Ik moest ontspannen want dan kon ik mijn voet recht buigen, nu kon dat niet door de pijn. Waarschijnlijk waren het mijn enkelbanden die een flinke knauw hadden gekregen. Ik heb de arts in kwestie niet zo heel vriendelijk op de hoogte gebracht van het feit dat ik mijn voet écht niet kon bewegen, en dat het alles behalve fijn was dat zij dat wel probeerde te doen.. Aja, toch maar even een foto van de voet dan. Toen de dames van de röntgen even gingen kijken of de foto gelukt was, kon ik al aflezen aan hun hoofd dat het niet helemaal in orde was. Zij mogen niets zeggen, maar kreeg er wel uit dat het niet meer mooi één lijntje was.
Toen kwam DE arts weer terug.. Ditmaal echter poeslief want ja, mijn voet was toch wel een beetje stuk van binnen.. Ze moest gaan overleggen met een chirurg en dan zou ze terug komen.

Het oordeel was niet goed. Mijn voet is kapot, heel erg kapot. Verbrijzeld kapot. Sja, dan kan je em niet buigen he.. De gewrichtjes waar je middenvoetsbeentje op uitkomen onderaan je enkel, die waren bij mij niet meer zichtbaar.. Althans, wel zichtbaar, maar in kleine stukjes. Twintig minuten later lag ik op de OK en zijn ze anderhalf uur bezig geweest om mijn voet enigszins in een betere positie te krijgen. Dit ging erg lastig, omdat alle botjes steeds weer terug schoten aangezien er geen gewrichtjes meer waren om aan te blijven hangen.. Gelijk toen ik bijkwam van de narcose werd me al verteld dat er nog een operatie nodig was.

De volgende dag is er een CT scan gemaakt. Maar aangezien het zondag was kon die maandag pas worden beoordeeld. Ik had bedrust en een hoop pijn..
Maandagochtend is na het overleg de traumachirurg langs gekomen. Mijn voet is er ernstig aan toe, zo ernstig dat ze het niet met een paar plaatjes en schroefjes gaan redden. Nu was ik wel enigszins voorbereid, maar het komt wel hard aan.. Het idee was om het met speciale pinnen en platen aan de bovenkant en zijkant van mijn voet te proberen, mocht dat niet lukken of passen dan zouden ze aan de slag gaan met een extern fixateur (zo'n buitenboortmotor) Ivm zwelling en beursheid werd er gepland dat ze vrijdag onder m'n gips zouden kijken hoe mijn voet eruit zag en dan zou maandag de operatie plaatsvinden.

Gisteravond kwam de zaalarts nog even langs. Ze hadden in een team van traumachirurgen de foto's en ct scan bekeken en beoordeeld. Op de CT scan was te zien dat het nog meer kapot was dan dat in eerste instantie gedacht werd van de foto's. Het plan was nu dat ze vanmorgen naar de huid van mijn voet zouden kijken en dat ik dan als die goed was voor operatie, naar het AMC zou worden gebracht om daar geopereerd te worden.
Vanmorgen dus spannend, maar mijn voet is 'goedgekeurd' en voor ik het wist lag ik al in de ambulance richting het AMC. De afdeling traumatologie ligt echter vol, dus lig nu bij vaatchirurgie.. Niet erg zou je zeggen, t zijn ook echt wel lieve mensen, maar ze liggen hier al heel lang (een van de mevrouwen al 4 maanden) met halve ledematen en een hoop ellende aan open wonden etc, mensen zijn helemaal gehospitaliseerd, ik voel me doodongelukkig hier...

Arts is vandaag al langs geweest (niet degene die me gaat opereren) en morgenochtend plaatsten ze me op de spoedlijst. Als er geen ernstigere spoed komt dan mijn voet dan word ik morgen geopereerd.. Als er wel ergere spoed komt, weet ik niet hoe of wat..
Ze gaan proberen een zo goed mogelijke stand van mijn voet te krijgen.. Doel is dat ik weer kan staan en lopen.. Ze hebben één kans om het goed te doen.. als het niet in één keer goed gaat, dan zal ik mijn voet niet meer kunnen bewegen. Daar gaan we maar even niet aan denken, het komt vast goed. Daarna volgt 3 maanden helemaal niet belasten.. niet staan, niet lopen, net steunen niets. En daarna het proces van weer leren lopen etc..

Het gaat iig nog een hele poos duren.. Ik had het inmiddels voor elkaar dat ik zelf uit bed in een rolstoel kon wippen en dan zelf naar de wc kon, omdat ik inmiddels heel voorzichtig weer kan staan op mijn been waar m'n knie uit de kom was. Hier in t AMC ander bed, brakke rolstoel, naja puntje bij paaltje redde ik het dus net nét niet om over te hupsen en toen lag ik op de grond.. Dat was even de druppel die de emmer deed overlopen.. Ik maak me zo druk over wat komen gaat, niet alleen qua operatie en revalidatie maar ook m'n toekomst aan werk en noem maar op..
Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat ik straks over een paar maanden weer kan lopen... Maar nu is het nog zover weg en ook al probeer ik gewoon positief te zijn, het lukt gewoon niet steeds...

Zijn er mensen met ervaring van de afdeling traumatologie of het traumacentrum in zijn algemeen? Ik ben dringend op zoek naar succesverhalen van verbrijzelde voeten :o

Anieke89

Re: Hoe een leuk potje verstoppertje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:55

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar wil je toch veel sterkte en beterschap wensen!

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:56

Tjee wat een verhaal, ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
Dat zal je hard nodig hebben :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:56

Jeeeeeetje, meisje, wat een verhaal. Dat verwacht je ook niet als je een potje verstoppertje speelt.
ik heb (gelukkig) geen ervaring met traumatologie aan de voet, wel aan de hand. Die mensen doen hun uiterste best je zo goed mogelijk functionerend te krijgen. Ik wens je veel sterkte, laat het een beetje over je heen komen, en niet te zenuwachtig zijn. Dat zal moeilijk zijn en worden, maar ik hoop dat het je lukt!

Dikke knuffel voor jou!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:58

Verbrijzelde voet niet, wel verbrijzelde grote teen (ook het gewricht van mijn middenvoetsbeentje naar de teen) en bij mij is het helaas niet he-lemaal goed gekomen (kan mijn teen wel buigen en kan er bijna alles mee alleen zijn er een paar stukjes bot verkeerd vergroeit waardoor ik alsnog mijn teen niet geheel kan buigen, maar dankzij juist ingrijpen geen ontwikkeling van artrose, voorlopig), maar de pijn van de operatie en fysio viel me enorm mee. Ik functioneer in elk geval prima, dus ook als het niet perfect gaat is er hoop ;-) AMC is heeft een prima afdeling traumatologie, succes in elk geval.

Edit; ik heb ook een keer mijn knieschijf uit de kom gehad, JEUZUS wat doet dat zeer!
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 06-10-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:58

Jezus, dan schrik je wel even. Even potje verstoppertje spelen...
Een vriend van me heeft zijn enkel/voet verbrijzeld gehad. Zo erg dat het kantje boord was of ie zijn voet kon houden.
Gelukkig heeft hij nog steeds twee voeten, en hij kan er op lopen.
Heel veel sterkte met dit alles, en goede moed houden he!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:59

\Jeetje zeg dat is wel erg heftig.
Hier ook geen ervaring mee maar ik wil je toch heel veel sterkte wensen en succes voor de operatie !!

Enne mocht je post willen hebben, dan pb maar even je (ziekenhuis)adres, dan komt er een kaartje jouw kant op.
Vrolijkt het wat op rond je bed

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:00

Ach meisje, wat een rot verhaal. :(:)
Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, en dat is ontzettend poedersuiker.

Had je verhaal halverwege gelezen en wilde wat typen over je knie uit de kom, aangezien ik dat ook 2 keer gehad heb.
Dat doet al zeer zat, maar jij krijgt er nog meer ellende bij..
Heel veel sterkte bij de operatie en een dikke knuffel. :(:)

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:01

Wow! Heftig!
Heel erg veel sterkte!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:02

Jeetje meid wat een nare val heb jij gemaakt :(:)

Ook ik wens je heel veel sterkte!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:04

Gossie wat een toestand. waar een potje verstoppertje spelen al niet op uit kan draaien. Ik wens je heel veel sterkte en van harte beterschap!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:06

Heftig Tries, heel veel sterkte :(:)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:06

Geen ervaring mee, maar wat een heftig verhaal! Wow.. Heel veel sterkte voor nu en later!! :(:)

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:08

Lieve Tries,

Het zit je even echt niet mee :( Artsen tegenwoordig kunnen een hoop en ik denk dat je in een groot ziekenhuis als het AMC goed geholpen zult worden. Zeker omdat ze daar meer ervaring hebben (denk ik). Ik duim voor je morgen dat alles goed gaat en je over een aantal maanden gewoon weer kunt lopen. Ik ben er voor je meis als je me nodig hebt, dat weet je :(:) Ik weet dat het moeilijk is maar geef de hoop niet op en probeer positief te blijven. Het is even een snert periode maar naar regen komt echt de zonneschijn weer. En die heb je echt dubbel en dwars verdient.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:11

Jeetje toch, wat een naar verhaal! Dat zo iets kleins uit kan lopen tot zoiets vreselijks! Ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik heb geen ervaring, maar wil je wel ontzettend veel beterschap wensen en hopelijk knap je snel op!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:12

Tries, positief blijven meid, je komt er wel doorheen.
En de toekomst wat baan e.d. betreft, da's later zorg.
Nu eerst herstellen, alles verwerken en dan eens zien hoe het er voor staat.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:12

jeetje ik wens je veel beterschap..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:14

jeetje, even een "onschuldig" spelletje spelen en dan er zo uit komen... Das niet niks!

Hier geen ervaring met verbrijzelde voet/enkel, wel met een verbrijzelde knie en das geen succes verhaal helaas.

Veel sterkte er mee en hopen dat jouw voet wel een succes verhaal gaat worden!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:15

Wat heftig zeg!!! Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de aankomende periode!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:19

Jeetje patricia, wat een ontzettend heftig verhaal.

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen en ik ga heel hard duimen en hopen dat de operatie goed gaat.
Dat moet gewoon.

Heel veel beterschap en sterkte meid :(:)
Dikke knuffel :(:)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:20

Jeetje zeg, wat ben je ongelukkig terecht gekomen.
Heel veel sterkte, en ik hoop echt dat het weer helemaal oké wordt met je voet.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:22

Wat heftig zeg, het is en zal niet makkelijk worden voor je de komende maand(en) met het herstellen en dergelijke! Ik wens je wel heel veel sterkte en hoop dat ze je voet nog kunnen redden dat je hem (hopelijk) weet normaal kan gebruiken! :(:)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:22

Heel veel sterkte meis! Je bent in goede handen! :(:)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:23

jeetje wat erg zeg! :(:)
Ik wens je heel veel sterkte en beterschap toe! :(:) :+:

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:25

ook vanuit hier heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

Ik duim nog steeds dat alles goed gezet kan worden, zodat je snel weer verstoppertje kan gaan spelen :)