Fanatieke sporters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 15:04

Ik vroeg me af of er nog meer Bokkers zijn die helemaal gek zijn van sporten (en dan niet paardrijden :+ ) Zelf breng ik het liefst mijn tijd in de sportschool door, waar ik cardio, Sh'bam, Zumba en Bodyjam doe en daarnaast loop ik graag een rondje hard. Vaak sport ik minstens 4 keer per week, variërend van een uur tot 2 uur. Daarnaast doe ik graag thuis nog buikspieroefeningen. M'n vrienden en familie vinden me vrij gestoord :') Dus vandaar dat ik op zoek ben naar mede verslaafden :D

Groetjes Marijke

Eleionomae

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:36

ik ben deze week weer begonnen en ik had nooit gedacht dat ik zou zeggen dat ik het gemist heb hahaha.
Ik ga momenteel 3x in de week een uurtje om het weer op te bouwen want heb lang stil gezeten, maar wil straks toch eigenlijk wel 4x per week gaan en de hoeveelheid cardio en kracht( wat nu 30 minuten om 30 minuten is) ook wat op bouwen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:50

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:03

maar mijn voorkeur ligt niet bij krachttraining linds :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:05

Hier nog iemand :D (ik zit ook in het krachttraining topic)
2x per week zwemmen, 2x per week hardlopen, minstens 3x per week paardrijden en 2x per week sportschool :) Heerlijk!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:25

Nou moet ik wel zeggen dat ik weer ben gaan sporten zodat ik ook wel lekker kan blijven eten, dus ik ben niet op stel en sprong mn hele eetpatroon aan het veranderen zodat ik uberslank en gespierd wordt :') ik ben altijd al wat voller geweest en heb daar geen problemen mee, maar een paar kilootjes mogen er wel af, en hoewel ik heel veel fiets, zit dat zo in je ritme dat je daardoor geen gewicht meer verliest dus ik gok dat ik zo ook wel mn paar kilootjes kwijt raak.

En onbewust ga je toch minder snoepen en chips eten merk ik wel. Hebben jullie dat ook?

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:32

Ik heb 2 sportpaarden, daarnaast ren ik minimaal 2 x keer week (ben aan het trainen voor marathon) en racefiets minstens 50 km. Hierdoor ga je inderdaad meer op je voeding letten. Dit geldt vooral voor hardlopen, wat anders gewoon niet lukt met zulke afstanden. Met paardrijden vind ik dit minder van toepassing. Door dat hardlopen ben ik ook vanzelf gestopt met roken trouwens.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:31

Ik doe ook zon 3x per week hardlopen alleen rook gewoon door +) ( niet zoveel) maar geen last van haha.
en trainde voor de 4daagse

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:58

ik hou ook wel erg van sporten haha!, ik doe 2x in de week aan volleybal (2x1/1,5uur) en dan meestal nog wedstrijd 1x in de week alleen is m'n seizoen al afgelopen jammer genoeg
ook ga ik vaak nadat ik naar school ben geweest nog mountainbiken, en als ik hulp heb rij ik ook nog paard..
maar ik wil nog meer sporten eigenlijks vooral om de zomer en omdat ik het leuk vindt! (:
en het klopt idd hoe meer je bezig bent met sport hoe beter je erop gaat letten op wat je eet.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:00

2 a 3 keer per week paardrijden en 2 a 3 keer per week golf. Vorig jaar deed ik ook hockey maar wegens knieën die niet zo goed meewerken gestopt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:26

Ik ben verslingerd aan krachttraining, zo'n 4 maal per week :) Nu moet ik het even rustig aan doen omdat ik m'n rechterschouder lekker de soep in heb gedraait.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:39

Ik sport op dit moment dus helemaal niet. Mijn vriend en ik gaan deze zomer veel skeeleren samen (is dat een sport?) en stiekum willen we allebei graag beginnen met wat hardlopen. Allebei willen we graag eens aan een marathon meedoen, maar de motivatie mist! Hoe hou je die motivatie, om toch echt te blijven trainen, vast??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:45

Ik ben vorige week begonnen met hardlopen. Tot nu toe vind ik het echt heerlijk! Het liefst zouik ook nog naar de sportschool gaan en paardrijden maar daar is op het moment nog geen budget voor. :)

Ik loop nu 3x per week een half uurtje maar ben bezig het uit te bouwen. Word er heerlijk fanatiek van. Aan het einde van de 3 minuten lopen nog éven een tandje erbovenop. Dat soort dingen. :D

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:35

Ik vind het knap. Ik ben nogal snel moe! Dus je verheugt je er ook echt op? Met skeeleren heb ik dat nu wel, de eerste keer ging goed, dus dan kan ik niet wachten om het nog een keer te proberen. Maar daar word ik ook niet zo moe van... Hardlopen doet echt pijn na een tijdje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:50

Ja ik verheug me er echt op!

Tweede paasdag kwam ik bij mijn moeder in de kast nagenoeg gloednieuwe hardloopschoenen tegen. Zij had ze aangeschaft om op te wandelen in China afgelopen jaar. Twee weken daarvoor gebruikt en verder niks. Ik wilde al een tijdje gaan hardlopen, niet omdat het me nou zo leuk leek maar omdat het goedkoop was. Het kwam er alleen steeds niet van.

Nu stond ik daar dus met die hardloopschoenen. Ik mocht ze zó hebben dus ik ben de dag erna meteen naar de BCC gegaan voor een MP3 speler en kon haast niet wachten om te beginnen.

Dinsdagavond heb ik start to run gedownload en woensdagochtend stond ik te trappelen om te gaan. Eerst een minuut lopen. Vond het best pittig maar daarna mocht ik uitwandelen... En toen moest ik ineens wel twéé minuten gaan lopen :oo :')

Maar ik redde het, met brandende longen en ik was zo trots op mezelf dat ik echt heb lopen janken. Vrijdag les 2 gelopen en dat ging al net iets makkelijker dan les 1. Eigenlijk moest ik maandag weer maar het kwam er niet van. Nou ben ik zelf iemand dat als je mij uit m'n ritme haalt ik al gauw het bijltje erbij neergooi. Ben dus expres dinsdag gaan lopen. Les 3 liep ik makkelijk uit.

Eigenlijk moet je er 1 of 2 dagen tussenlaten, maar omdat ik mijn ritme van maandag-woensdag-vrijdag erin wilde houden ben ik gister toch maar zonder rustdag gaan lopen. Les 4 was een stuk pittiger dan les 3, ineens 3 minuten achter elkaar lopen. De eerste keer vroeg ik me af of ik het vol zou houden maar het lukte zonder al teveel moeite. De tweede keer heb ik er dus aan het einde van die drie minuten een schepje bovenop gegaan door te versnellen. Gaf weer een extra kick!

En nu kan ik weer niet wachten tot het morgen is en ik weer kan gaan lopen!

Had van mezelf noooooit gedacht dat ik het leuk zou vinden. Beetje rennen om weer op dezelfde plaats te eindigen, doelloos. Bovendien heb ik twee zwakke knieën en een zwakke enkel waardoor ik vroeger altijd door mijn knie klapte dus ik had ook niet verwacht dat het zou gaan.

Maar tot nu toe gaat het dus heerlijk! Heb in het geheel meer zin om te bewegen dus denk dat ik ook wat vaker op de wii fit ga stappen om mijn spieren te trainen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:07

Wat leuk dat je zo enthousiast bent Lente :) Ik vind het ook heerlijk om te rennen, op het moment hou ik het ongeveer 35min. vol en dan ren ik 5,5 km. Maandag lukte dat voor het eerst en toen heb ik de rest van de avond met een mega smile rond gelopen, gek hoe trots je kan zijn van zoiets simpels :')

@Eleionomae: Op de dagen dat ik sport heb ik idd ook minder behoefte aan zoetigheid, alhoewel chocola er altijd wel in gaat :9

Zijn er hier ook mensen die dansen? Vanavond mag ik weer 2 uur, 1 uur Zumba en 1 uur Bodyjam, heerlijk :D Maar eerst zo even paardrijden.

Krachttraining vind ik persoonlijk niet erg leuk, vandaar dat ik een nieuw cardio topic geopend had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:09

Dansen doe ik nog niet echt, maar ik heb ooit eens een proeflesje Zumba gedaan en dat vond ik heeel gaaf dus eigenlijk wil ik dat wel gaan doen, ook al heb ik de bewegingen van een natte krant :')

Doe nu heel soms zumba mee met youtube bijvoorbeeld :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:12

Zelf ga ik 2 a 3 keer per week naar de sportschool om cardio en krachttraining te doen. Zin heb ik er nooit in, als ik er eenmaal ben is het wel lekker. Ik sport dan 1 a 1,5 uur per keer. Daarnaast heb ik 1x per week voetbaltraining waar we effectief een uur trainen, met kletsen erbij duurt het 1,5 uur. En iedere zondag wedstrijd uiteraard. Momenteel is mijn conditie bagger, ben weer aan het opbouwen na een half jaar niets gedaan te hebben door een knieblessure.

Zodra het voetbalseizoen is afgelopen ga ik iedere zondag wandelen, ik moet oefenen voor de vierdaagse :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:16

Ik doe twee keer per week een soort van danstraining erbij, Marijke :j Het is dan geen Zumba of iets dergelijks, maar de Brazil Butt Lift. Hier zitten ook stukjes dansen bij. Eerlijk gezegd vind ik dat bloedirritant :o Geef mij maar een normale krachttraining, dat vind ik veel leuker. Maar goed, het geeft wel resultaat en m'n conditie moet ik zeker ook bijspijkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:18

Ik skeeler, ik doe zumba, ik fitness, ik zwem. Ik ben van mijzelf best sportief alleen staat het door de gezondheid nu op een laag pitje. Ik kan niet wachten tot ik weer kan beginnen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:03

Ligt eraan wat he sportief vindt.
Ik fiets elke dag 32 kilometer, Ik doe ook wel aan hardlopen en voetbal. Maar vanaf de zomervakantie stop ik met voetbal.
Verder heb Ik 2 uur in de week gym.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:34

ik ben vorige maand begonnen met hardlopen en bodypump.
hardlopen doe ik 3 keer in de week met het programma van Evy
Bodypump wil ik 2 keer ind e week doen, maar dat zal alleen in de vakanties kunnen. dus nu doe ik dat 1 keer in de week.
dan worden echt al je spieren aan het werk gezet en werk je met gewichten.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 14:45

phormicola schreef:
Ik doe twee keer per week een soort van danstraining erbij, Marijke :j Het is dan geen Zumba of iets dergelijks, maar de Brazil Butt Lift. Hier zitten ook stukjes dansen bij. Eerlijk gezegd vind ik dat bloedirritant :o Geef mij maar een normale krachttraining, dat vind ik veel leuker. Maar goed, het geeft wel resultaat en m'n conditie moet ik zeker ook bijspijkeren.

Haha, je vind het leuk of je vind het niet leuk. Maar Brazil Butt Lift klinkt wel apart, doe je dat gewoon op de sportschool?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:52

Zo je hebt vast een geweldig lichaam Marijkjuh ;) ! Wow wat ben je fanatiek!
Ik twijfel nog een beetje of ik in de sportschool aan het werk ga.
Ik ben vandaag weer gestart met hardlopen nadat ik geopereerd ben aan mijn knie. Dit wil ik 2 à 3 keer per week ga doen.
Verder tennis ik twee ( soms meer ) keer in de week. Een keer training van een uur en de andere keer vrij à drie kwartier.

En verder werk ik als leerlingverpleegkundige, in de weekenden met dementerende ouderen, heb ik een hond die uit moet en doe ik zo veel mogelijk op de fiets. Dus op zich beweeg ik genoeg.

Vind de sportschool wel erg prijzig :o Dat houdt me dus tegen!

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:18

Ik was 8 jaar geleden echt bloed fanatiek. Was in 1 jaar tijd 12 kilo kwijtgeraakt met alleen maar sport. Man wat was dat verslavend :D

Ik ging 4 keer in de week naar de sportschool, en elke keer 2 uur spinnen, en ervoor als warming up de bodypump. Maar nadat ik zonodig moest flauw vallen na het bloedprikken in de draaideur van het ziekenhuis, en daarbij mijn rib zwaarkneusde en brak, was ik er helemaal uit, en dat ik ook nog die tijd ver buiten mijn regio verhuisde heb ik het nooit meer opgepakt. En ik vind het tot de dag van vandaag toch erg ! Al verschillende pogingen gedaan om het weer op te pakken, maar ik vind ergens aan beginnen heel erg moeilijk. Als ik er immers doorheen ben, dan heb ik geen last meer. Maar tot heden nog steeds niks meer doorgepakt en ondertussen 17kg zwaarder -O-