Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen, 1 jaar verder..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen, 1 jaar verder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:44

De titel was een jaar terug niet zo dramatisch bedoeld als hij deed vermoeden.

Ik dacht nog.. Ach, een maand of 4. Dan zal ik vast weer een heel eind zijn..

Kwam ik daar even mooi bedrogen uit.

Wat is er gebeurd? Een jaar terug heb ik door "verkeerd" op te staan, mijn enkel op 3 plaatsen gebroken, een operatie gehad om er flink wat schroeven en een plaat in te zetten.
Het hele verhaal kan je hier vinden:
[MWS] Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen..

Inmiddels ben ik een jaar verder, gaat het lopen nog steeds af en aan en word ik aanstaande maandag opnieuw geopereerd om de schroeven er weer uit te laten halen.

Waarom dit topic? Omdat ik het fijn vind om lekker van me af te tikken, vooral als ik volgende week weer minder kan/mag na de operatie.

Ik heb 2 keer in de week fysio therapie, paardrijden gaat niet echt lekker, mijn beweeglijkheid in mijn enkel is echt minimaal. Ik heb vaak steken door het hele gewricht, maar ook het metaal voel ik gewoon zitten. Dat is ook de reden waarom het eruit gaat.

Ik hoop dat als het metaal er uit is, ik uiteindelijk weer meer ga kunnen. Verder kan rennen dan 50 meter(als je het al rennen kan noemen :') )

Aanstaande maandag is dus de operatie, en stiekem zie ik daar best wel tegenop. Ruggenprik, of algeheel onder narcose. Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar een ruggenprik, alhoewel ik dat ook doodeng vind :+
Maar aan de andere kant ben ik veels te nieuwsgierig dat ik gewoon wil meekijken, meemaken hoe zo'n OK gaat, wat iedereen doet. (okee, klinkt misschien gek, maar vind het dus ook wel interessant :Y) )

Waar ik nog meer tegenop zie, is de 1e nacht. Na de vorige operatie heb ik zo ontzettend veel pijn gehad aan de wonden, dat ik nu dus bang ben dat dat weer zo erg gaat worden.
Misschien zijn er mensen die een soortgelijk iets hebben meegemaakt, en het materiaal eruit hebben laten halen, en er toen minder last van hadden, of hetzelfde, of.. :+

Ik wil hier een beetje gaan bijhouden hoe het gaat na volgende week maandag, volgens mij is het allemaal een beetje onsamenhangend geworden verder, haha.

Liedje

Re: Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen, 1 jaar verder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:46

Aaah Wen, ik denk dat het best goed komt! Begin zal zwaar zijn, maar nu blijf je ook last houden van je enkel, dus eruit de dingen. :j Kan bijna alleen maar beter worden, right? :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:49

Ik heb het topic toen ook wel gevolgd.
Ik heb 3 jaar geleden een 3dubbele enkelbreuk opgelopen en daar zitten nog steeds 8 schroeven, een pin en een plaat in. Je ziet de schroeven zelfs wat zitten. Gelukkig heb ik er (nog) geen last van en laat ik het lekker zitten.

Ik wens je alvast veel succes met de operatie en revalidatie.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:52

Hoe erg. := Was het echt met open mond aan het lezen.

Ik las in je OP van je andere topic dat je ging trouwen? Hoe is dat dan verlopen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:53

Aah Lie, bedankt! Ja, je zou zeggen dat het alleen maar beter kan worden, daar houd ik ook maar aan vast! :j

Yontheke: bij mij zie je de schroeven ook duidelijk zitten idd, en voel je de plaat ook heel goed. Wat fijn dat jij er geen last van hebt! Wou dat ik hetzelfde kon zeggen!
Als ik met mijn hand over mijn kuit wrijf, en iets mijn huid oprek zegmaar, doet het al zeer over de plaat heen. Dus met een beetje geluk is dat straks gewoon weg!

LOLLYYwood: met een aangepast programma prima verlopen, ondanks ontzettend veel last daarna natuurlijk..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:54

Wat vervelend voor je zeg :(:) Ik heb vorig jaar een kijkoperatie in mijn knie gehad met een ruggenprik en vond het erg 'leuk' en interessant om mee te kijken. Voor die prik hoef je absoluut niet bang te zijn, dat is minder 'pijnlijk' dan het infuus prikken vond ik. Het gevoel vond ik wel een beetje raar dat je je benen echt niet kunt bewegen, maar daar kon ik me wel snel overheen zetten.

Heb je al aangegeven dat je de vorige keer zoveel pijn hebt gehad? Misschien kunnen ze je daar nog iets anders voor geven/bij helpen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:55

Alvast veel succes met de operatie! :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:57

Jeetje.. dat is wel heel letterlijk met het verkeerde been uit bed gestapt -O-

Beterschap! Ongelofelijk dat zo iets simpels zo verkeerd kan aflopen zeg :oo

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:57

Ik heb inderdaad niet echt last van de schroeven etc. wel als ik bijvoorbeeld met warm weer mijn lederen paardrijlaarzen aanheb. Die kan ik dan soms niet uitstaan omdat ze tegen de schroeven drukken en het stijve leder niet meegeeft :)
Ik heb nog wel last van mijn enkel. Vooral in de ochtend als ik opsta en na een lange tijd stil te zitten. Dan is ie erg stijf en kan ik enkel op mijn tenen lopen en niet mijn hiel neerzetten. Dit is iets dat helaas niet meer zal overgaan. Eenmaal als ik aan het wandelen ben, kan ik makkelijk 15 km doen, dan heb ik er gelukkig geen last van.
Ik ben dus een groot deel van mijn torsie/flectie beweging kwijt en de chirurg heeft gemeld dat dit hoogstwaarschijnlijk niet beter zal zijn na het verwijderen van de ijzerwaren :) Dus laten we dat maar mooi zitten.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:58

Ik denk ook dat mijn nieuwsgierigheid het gaat winnen hoor :')

De vorige keer heb ik tijdens de narcose de max gehad aan pijnmedicatie. Ik mocht niet meer, zat aan de hoogste dosis. Thuis doorgegaan met de voorgeschreven medicatie, hoger mocht ik niet. Ik denk niet dat ze er heel veel meer aan kunnen doen. Ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen. Verschil is ook wel dat er nu alleen een drukverbandje omheen komt, en geen spalk. Dus ik kan iig iets meer bewegen om pijn te ontzien.

Sababber: Ja, echt he.. Ik moet nu nog steeds vaak uitleggen waarom ik zo moeilijk loop. En als ik dan vertel wat er gebeurd is, staan ze met open mond te kijken.. Zo vervelend.. Ik wil niet elke keer hoeven uitleggen wat er gebeurd is. Ik wil gewoon weer lekker mijn ding kunnen doen zonder rekening te hoeven houden met...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:00

Yontheke: Ik moet er niet eens aan denken dat ik leren rijlaarzen aan heb. Dat gaat gewoon al niet. Ze hebben minstens 6 stroombotjes gecreëerd op mijn enkel.. :=
Dat stijve heb ik idd ook. Dat vind ik ook niet zo erg. Maar de ene dag kan ik 8 km wandelen, en een week later red ik soms niet eens 1 km zonder steken van de pijn. Dat maakt het zo lastig. Echt van dag op dag blijft het gaan.
Maar jij hebt dus ook flink problemen met de beweeglijkheid, ik hoop dat dat bij mij iets beter gaat, omdat ik ook geremd word door de pijn van het materiaal.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:03

Veel succes met de operatie! Hopelijk valt de pijn mee.

Klinkt wel een beetje bekend... Ik heb 13 weken terug mijn bovenbeen gebroken in een ongeluk met paard en koets en revalideren is ronduit poedersuiker :') Bij mij zit er een pin in mijn bovenbeen en ook schroeven, die moeten er misschien ook ooit uit := Ik heb overigens voor mijn operatie eigenlijk helemaal geen pijn gehad, ook het zetten deed mij niet zo veel pijn. Terwijl mijn bovenbeen echt compleet doormidden was en wat ooit één bot was waren nu twee botten die naast elkaar stonden :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:38

Iell, dat klinkt ook niet fijn. Wel prettig dat je er iig niet zoveel pijn aan hebt gehad! Maar idd, het revalideren is gewoon echt stom! Ik ben blij als het allemaal gewoon beter gaat.
en tuurlijk, ik kan lopen. Maar wel met continu pijn. Dat is gewoon zuur.
Van een super actief persoon die nooit stil zat, moet ik nu gewoon sommige dagen echt rustig aan doen anders gaat het gewoon niet.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:26

Is ook zo :oo , kan me nog heugen idd zo stom opstaan en de boel stuk.. Veel succes met de operatie , ruggenprik lijkt me fijner kan je en kijken en gelijk naar huis als ware en ook niet veel last van de narcose :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:38

Poeh, wat naar zeg! Veel sterkte!

Ik kan je alleen vertellen dat ik mijn knie verbrijzeld heb en de eerste operatie veel meer pijn gehad heb dan toen ze het ijzer werk er weer uit haalde, al zit er nog altijd een pin in nu en ook nog altijd veel pijn en problemen met die knie. Is nu ruim 12 jaar geleden dat die knie kapot gegaan is.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:24

Hey, succes, wat naar...

Ik heb voor mn bevalling een ruggeprik gehad (das wel n iets andere, een epiduraal ipv een spinaal, maar het zetten komt ongeveer op hetzelfde neer). En daar zag ik ook tegenop maar dat stelde echt niks voor. Voorover buigen, goed stilzitten en je voelt bijna niks.
Ze verdoven van te voren de huid waar de ruggeprik in gaat, zodat je daar bijna niks van voelt. Omdat het zo belangrijk is dat je helemaal stil zit als ze m zetten.

Een vriendin van mij heeft m ook gehad, maar dan voor een operatie. Ze moest toen overgeven, maar pas achteraf kwam ze er achter dat dat was van de ruggenprik. Ze had namelijk helemaal niet gevoeld dat ze die gezet hadden en ze dacht zelf dat het van de zenuwen kwam.

(Ze was na het overgeven al weer in 'de houding' gaan zitten om de prik in ontvangst te nemen. De zuster zei: euh, hij zat al, hoor)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:38

Ik ga even volgen. Ben erg benieuwd of jij meer bewegelijkheid krijgt nadat je pinnen en platen verwijderd zijn. Mijn vriend heeft zn enkel verbrijzeld in 8 stukken en zijn kuit en scheen been gebroken. Hij heeft nu alles er nog inzitten maar twijfelt of hij het er toch niet liever uit laat halen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:40

Ja, ik wil echt voor de ruggenprik gaan, ook omdat ik gewoon zo'n lange nasleep heb gehad de vorige keer met lang moe zijn.

Hmm, ik hoop idd maar dat ik gewoon niets voel, alhoewel ik over t algemeen totaal niet bang ben voor naalden oid.. Dat maakt me dan weer niets uit :')

Ik hoop idd op meer beweeglijkheid.. Maarja, dat zullen we pas na een week of 4 weten wrs..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 00:46

Misschien kan ik je wat gerust stellen. Heb in iets meer dan een jaar tijd zowel mijn onderbeen als bovenarm gebroken gehad. Beide keren geopereerd en beide keren was het een verademing dat het ijzerwerk er uit ging. Verwijderen valt echt reuze mee. Dat is bij mij in een dagopname geweest. Arm heb ik iets meer last van gehad. Met met been liep ik de volgende dag alweer rond de wereld niemand die wat doorhad. Ik heb zelfs schroeven onder plaatselijke verdoving late verwijderen. Deze operatie, tenminste dat was bij mij het geval kan je niet vergelijken met de eerste operatie. Nu had ik daar ook geen pijn. Mijn lopen en beweeglijkheid is verbeterd door het verwijderen van het ijzerwerk. Ik had af en toe ook gemener steken. Nu nooit meer.
Wat betreft anesthesie, beide gehad en beide niet vervelend ervaren. Al zou ik de volgende keer toch voor narcose gaan. Vervelend aan de ruggeprik vond ik dat het zo lang duurde voor mijn gevoel weer terug was. Was sneller uit bed en thuis met algehele narcose. Maar had daar ook geen last van.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:22

Ik hoop ook echt dat het beter gaat daarna. Voor nu ben ik echt f**** zenuwachtig..
Ik moet morgen 7 uur al in het ziekenhuis zijn, als het goed is ben ik om 8 uur als eerste aan de beurt.. Ben benieuwd of ze dat gaan redden, maar dat zien we wel..
Hopelijk snel weer naar huis.. Maar mennnnn..... Zenuwen alom... :\

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:26

Veel succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:27

Beterschap TS! :(:)

Mijn leraar heeft ook zijn voet gebroken door een verkeerde beweging, precies die beweging die jij deed. Voet blijft staan en lichaam gaat opzij.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:30

Komt vast wel goed, en het is maar je been je hebt er altijd nog een :+
Nee zonder geintjes komt vast wel goed, en bedenk maar even dat het nachtje erna de pijn waard is als jij het metaal niet meer hoeft te voelen.
Ik zou het ook interessant vinden om te zien hoe ze dat eruit zouden halen, maar niet als ze dat doen bij mij :+ Veel succes morgen!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:35

Zo wat een verhaal! Heb je vorige OP ook even doorgelezen.. Wat een pech..
Kan me zo goed voorstellen dat je dat uitleggen moe bent..
Ik hoop voor je dat het zonder al te veel problemen verloopt en je snel weer thuis bent.. En dat het na de operatie beter gaat natuurlijk..
Sterkte en beterschap!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:01

Succes morgen. Is het een dagopname of moet je een nacht overblijven? Normaal is het een dagopname.
Wees blij dat je vroeg mag. Kans dat er wat tussen komt is dan allemaal wat kleiner.