Eén jaar na mijn incomplete dwarslaesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Eén jaar na mijn incomplete dwarslaesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 03:38

Wat doe je als je niet kan slapen.... Dan ga je je projectje maar even afmaken. Paar dagen geleden ben ik hieraan begonnen omdat het nu alweer een jaar (en een paar dagen) geleden is dat ik een incomplete dwarslaesie opliep. Ik brak mijn nek, rug en had een verbrijzeld bekken. Ik had in het vroege begin geen gevoel in beide benen. Gelukkig kwam al heel snel het gevoel in de linker terug. Na een 11 uur durende operatie kwam langzaam kwam er ook deels gevoel in de rechter terug. Helaas bleef het nog verlamd op het overgrote deel van mijn rechterbeen en heb ik helaas chronisch zenuwpijn. 100% herstel zit er niet in, maar met de vooruitzichten die ik toen had... Niet eens zeker weten of ik wel weer zou kunnen lopen, later of ik wel zonder rollator zou kunnen etc... Dan eh, mag ik erg blij zijn met wat ik behaald heb. Als ik kijk hoe ik er nu bijzit vergeleken met toen, dan ben ik in ieder geval erg tevreden :D En beetje trots. Want het was een ontzettend zwaar jaar, met heel veel downs, maar gelukkig ook heel veel fijne ups.

Sommige bokkers kennen mij wel van het topic die ik toen ben gestart. Alleen al mijn berichten zijn 18 pagina's :'), ik schrijf nogal veel.. Maar het topic zelf heeft ook vele pagina's dankzij alle geweldige mensen die me via bokt gesteund hebben <3

[MWS] Van paard gevallen, rug, nek en bekken gebroken

Het is een beetje een misleidende titel, er staat namelijk dat ik van het paard ben afgevallen. Dit is niet het geval. Omdat ik graag een outlet wilde om over mijn dwarsleasie te praten/schrijven als mijn visite er niet was ben ik het topic gestart, maar ik schaamde me teveel om neer te zetten wat er nou echt gebeurd was. Namelijk dat ik een zelfmoordpoging had geprobeerd. Later heb ik dat wel vermeld, want na alle steun voelde ik me gewoon niet oké meer om er verder over te liegen. Ik was heel bang voor nare reacties, daarom dat ik het ook zolang niet durfde, maar dat is me 100% meegevallen. Superlieve bokkers allemaal :D .

Maar goed, dat topic gaat daar verder diep op in, dus wil je daar meer over weten, have a good read. Maar vragen mag ook altijd, over depressie, borderline en zelfmoord, want ik wil graag deze hele ervaring positiever maken door mensen die ook zoiets meemaken of hebben gemaakt te kunnen helpen door in ieder geval te vertellen hoe ik het allemaal ervoer.

Verder, ik wil ook via deze weg nog iedereen bedanken die mij in dit jaar gesteund heeft. Die mij een kaartje hebben gestuurd, een bloemetje, chocola, een speciale bril :D, tijdschriften, boeken, een tablet om een collega-patiënt te helpen etc.. Mensen die hebben meegelezen, die hebben gepost, die mij een PB hebben gestuurd (die nu maanden later nog niet allemaal beantwoord zijn :'), het was toen gewoon zo overdonderend en nu zie ik het nut niet zo meer in :+ ). Ik heb heel veel aan dit topic gehad... En ik zal over de tijd heen gewoon nog updates blijven plaatsen, al dan wel minder dan in het begin, maar dat hadden jullie vast al door. Er is soms weinig nieuws te melden :p Misschien maar goed ook, dat betekend vaak dat het goed gaat en er geen drama is :D ... Maar... Ja.. Dat was het eigenlijk wel.

Dus, de video :D

Eloya

Re: Eén jaar na mijn incomplete dwarslaesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 04:08

Heel veel respect voor jou!
Wat een vooruitgang

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 05:15

Ik heb je andere topic een beetje gelezen. Wat een heftig verhaal.

Wat een mooie revalidatie maak jij door. Niet alleen fysiek, maar ook geestelijk. Ik hoop voor je dat je nooit meer tot zo'n punt komt en dat je de rest van je leven begeleiding blijft houden.

Gefeliciteerd met jou mijlpalen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:02

Wat ik overgens wel heel typisch vind is dat je dit topic om zo'n tijdstip midden in de nacht opend. Dat zegt toch wel het eea.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:12

_/-\o_ Kanjer !!!
Heel mooi filmpje met veel mooie momenten waar jij retetrots op mag zijn :j

(Brok in mn strot bij het moment dat jouw? hondje je begroet uit t ziekenhuis)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:13

Wat ben jij een powervrouw en een prachtige meid! Ik ben blij te lezen dat het zo goed met je gaat. En wat enorm sterk dat je voor de waarheid uit durft te komen.
Prachtig filmpje, tranen en kippenvel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:19

prachtig filmpje! je bent van zo ver gekomen. Ik ken je andere topic ook en heb heel veel bewondering voor je hoe je met alles omgaat. !

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:20

Mondy schreef:
_/-\o_ Kanjer !!!
Heel mooi filmpje met veel mooie momenten waar jij retetrots op mag zijn :j

(Brok in mn strot bij het moment dat jouw? hondje je begroet uit t ziekenhuis)

Hier kan ik me helemaal bij aan sluiten! Je bent een vechter. +:)+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:26

Eline, vanaf het begin ben ik 1 van je trouwe volgers. Meestal stil, heel soms geef ik een reactie.
Ik vind je enorm sterk en krachtig en het filmpje laat een groot deel van je herstel niet eens zien, namelijk je psyche. Ook dat kent inmiddels zoveel meer ups dan downs. Besef je dat en vier het leven!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:26

Peelie schreef:
Wat ik overgens wel heel typisch vind is dat je dit topic om zo'n tijdstip midden in de nacht opend. Dat zegt toch wel het eea.

Wat wil je insinueren?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:29

Kanjer!
Zo goed dat je de hoop nooit hebt opgegeven, kijk waar je nu bent,mee zit gewoon weer op je paard.
Prachtig filmpje heb je gemaakt van je revalidatie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:35

Wow.....die zag ik niet aankomen. Ik had het topic wel eens voorbij zien komen en af en toe wat mee gelezen. Maar dat is al een tijdje terug.
Ik wist niet beter dat je van je paard af gevallen was.

Maar goed,...wat fantastisch dat het nu lichamelijk zo goed met je gaat.

Gaat het geestelijk nu ook goed met je? Want het psychisch herstel lijkt me net zo'n zware revalidatie als de lichamelijke kant.

Trots mag je zeker zijn. Kreeg inderdaad kippenvel van het filmpje.

Ook heel dapper dat je het uiteindelijk toch verteld hebt in het topic. Het is heel makkelijk om het maar zo te laten. Het getuigt van heel veel kracht om het toch maar te zeggen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:45

Ik ga zo verder lezen ook het oude topic, gelukkig ben je al weer zo ver gekomen!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:53

Wat een mooi filmpje! Wat een kracht straalt het uit en wat doe je het knap!
Ik heb het andere topic niet gevolgd, maar kom in mijn werk helaas regelmatig mensen tegen die het niet meer zien zitten. Ik heb alleen eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze daarna zo sterk zijn. Echt diep respect! +:)+

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:03

Heel mooi gemaakt. Lekker gewoon doorgaan en genieten van wat je kan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:07

Jeetje wat ben jij prachtig :oo wist helemaal niet hoe je eruit zag.

Mooi filmpje heb je ervan gemaakt! Wat ben jij sterk. En daar moet je elke keer aan denken als je je wat minder voelt!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:08

Respect!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:12

Trouwe volger van je andere topic. Kan alleen maar respect voor je hebben!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:15

Ik kan alleen maar meegaan met mijn voorgangers: wat een prachtig filmpje en wat doe je het dapper! Zeer toepasselijk liedje ook erbij, het komt wel binnen.
Ik wens je alle goeds en veel kracht, zet 'm op!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:16

Ik heb je andere topic ook gevolgd, maar nooit gereageerd.

Ik ga mijn best doen om hier wat actiever te zijn, want was was ik onder de indruk van je verhaal en van je moed.

Ik ben er dus bij :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:22

Respect ! Wow wat ben jij een doorzetter zeg !

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:24

Ik wist van het andere topic en de wending die het had gekregen. Maar wat een prachtig filmpje heb je gemaakt. En wat een lach heb jij nu op je gezicht! Enorm fijn dat het zo goed met je gaat, en wat heerlijk dat je weer kunt rijden. +:)+

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:32

Ik ben ook een stille meelezer van het andere topic.

Maar dit filmpje was echt een kippenvel momentje.
Je laat zien wat voor vechter je bent!

Een woord schitterend!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:38

Wat een vooruitgang heb jij geboekt!
Je bent echt een kanjer!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:44

Je topic wel langs zien komen en ik schrik ervan wat de werkelijke oorzaak was!
En poeh wat een ritssluitingen.... :oo

Wat een ontzettend leuke meid op dat filmpje zeg! Het filmpje gaat in zo'n stijgende lijn dat ik bijna zat te wachten tot je jonglerend op een 1-wieler voorbij zou komen, hihi.

Voel je je nu echt in de kern een stuk sterker en gelukkiger....? Je komt in het filmpje over als een super fijne meid :)