in de 20ste week zwangerschap kwamen ze erachter dat haar zoontje een gat in zijn middenrif had waardoor zijn darmen in de borstholte zitten.
daardoor ligt het hart nu op de verkeerde plaats en waren de longen heel erg onderontwikkelt en weggedrukt.
mijn zus kreeg toen medicijnen om te zorgen dat de longen sneller zouden rijpen.
enkele weken later kreeg ze voorweeen en heeft ze anderhalve week in het ziekenhuis gelegen.
ongeveer een week geleden (denk vorige week woensdag) hebben we haar weer naar het ziekenhuis gestuurd omdat ze vocht lekte (om het zo maar even te noemen)
bleek in het ziekenhuis dat de vliezen waren gebroken en ze mocht niet meer weg.
afgelopen zondag is ze maar liefst 7 weken te vroeg op 33 weken zwangerschap bevallen van haar zoontje.
hij is meteen aan de beademing gegaan en heeft meteen morfine gekregen.
mijn zus heeft hem pas na 2 uur gezien en mag hem gewoon nog steeds niet vasthouden.
nu gaat het eigenlijk alweer heel goed met hem,morfine word afgebouwd en hij ademt bijna helemaal zelf.
krijgt alleen hulp van de machine wanneer het hem even niet lukt.
maar nu,tja hij moet nog geopereerd worden om zijn organen weer op de juiste plaats te leggen en het gat te dichten.
nu was ik wel heel benieuwd naar ervaringen hier op bokt.
mijn neefje op 2 dagen oud...hij woog bij geboorte 2170 gram