Ooglid correctie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Ooglid correctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:34

Ik heb 16 juni een eerste afspraak bij het oogziekenhuis. :D
Vanwege hangende oogleden.
Behalve dat het erg lastig is, vind ik het ook niet mooi.
Dus deels ook vanwege cosmetische reden.

Heeft iemand dit ook gedaan, en is het resultaat geworden zoals je had gedacht? :D

kraakte

Re: Ooglid correctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:37

Mijn moeder heeft dit jaren terug laten doen, ze kon 'savonds niet meer fatsoenlijk tv kijken doordat ze zo vermoeide ogen kreeg door haar oogleden.
Het viel haar allemaal erg mee en het was ook rap genezen! Het ziet er nu na al die jaren nog immer netjes uit! ( denk zo'n 18 jaar terug)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:39

Een oud collega van mij heeft het laten doen. Haar werd vaak gevraagd of het wel goed ging en dat ze er zo moe/droevig uit zag.

Bij haar is het prachtig geworden! De eerste week natuurlijk wat dik en een tijd blauw, maar het resultaat is erg mooi. Ze is zelfverzekerder, kijkt 'helderder' uit haar ogen en straalt gewoon veel meer .... mede door het zelfvertrouwen.
Erg veel pijn heeft ze trouwens niet gehad!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:42

Ik lees mee. Mn vader heeft het betaald gekregen via de verzekering omdat het zo veel hing. Nu gaat dat moeilijker geloof ik. Maar ik heb ook hangende oogleden, merk het vooral omdat ik altijd het gevoel heb dat ik tuur. Heb ook heel vaak een zonnebril op dat helpt iets te ontspannen of dan hou ik mn oogleden iets opener? Verder zijn mijn ogen wel goed, ik had ze laten testen omdat ik deze klachten had.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-05-16 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:43

Heb de ingreep jaren lang geassisteerd bij een oogarts. Resultaten waren schitterend. Zou het zelf zo doen als het nodig gaat zijn

Electra63

Ik heb het zelf (nog) niet laten doen, maar wel 3 vriendinnen. 2 in het Maasstadziekenhuis en 1 bij een kliniek. Alle drie met mooi/goed resultaat. Het deed geen pijn, maar ze waren wel een kleine week niet toonbaar, door de blauwe ogen en alles geel en groen. :D

Zij moesten het wel alle drie zelf betalen.

Supervixen

Een collega van mij heeft het laten doen en een vriendin. Zeiden beide dat ze het al jaren eerder hadden moeten laten doen. Was ze erg meegevallen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:44

Oh dat zijn positieve verhalen :)

Bij mij is het ook aan één oog erger dan de andere.
's Avonds voel ik het gewoon drukken op m'n oog.

En inderdaad, dat vermoeid eruit zien, dat herken ik ook.
Dan ben je totaal niet moe, maar toch lijkt het zo.
Make up is ook lastig, het valt gewoon helemaal weg. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:46

moonsparkle schreef:
Ik lees mee. Mn vader heeft het betaald gekregen via de verzekering omdat het zo veel hing. Nu gaat dat moeilijker geloof ik. Maar ik heb ook hangende oogleden, merk het vooral omdat ik altijd het gevoel heb dat ik tuur. Heb ook heel vaak een zonnebril op dat helpt iets te ontspannen of dan hou ik mn oogleden iets opener? Verder zijn mijn ogen wel goed, ik had ze laten testen omdat ik deze klachten had.

Ja, dit herken ik allemaal wat jij beschrijft. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:49

Maar het wordt helaas bijna niet meer vergoed.
Zelfs al is het overduidelijk dat je er last van hebt, dan wordt het al moeilijk.
En bij mij is het nog niet eens zo erg, dus ik heb er al voor gespaard om het zelf te kunnen betalen. :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:51

Ik heb zelf pasgeleden een ooglid correctie aan beiden ogen gehad ( oktober 2015) Het viel me enorm mee ook met de zwelling etc, mijn ogen zijn echt enorm veel groter dan ze waren, maar toch ziet het er super natuurlijk uit, ik heb gekozen voor een klein ooglid aangezien ik voorheen helemaal geen ooglid had en graag wouw dat het natuurlijk blijf. S ochtens is een van mijn oogleden alleen iets groter, maar dat trekt na een uurtje bij dus ik denk dat het vocht is. Ik heb er geen moment spijt van gehad, mijn rede was omdat ik enorm vaak hoofdpijn had, heb natuurlijk nog steeds migraine and cluster maar de drukhoofdpijn is geheel weg, ik heb er absuluut geen spijt van ondanks dat ik het bedrag ervoor zelf moest ophoesten. Het was hier 650 euro, in het ziekenhuis is een flinke som maar was het echt waard heb nu veel meer momenten zonder hoofdpijn dat had ik voorheen niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:12

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Zelf moet ik er ook een keer aan geloven, al jaren ontzettend hangende oogleden en die enorme vermoeidheid die je er door krijgt om je ogen ook maar open te houden. Buiten dat het er sowieso al uitziet alsof je bekaf bent, maar looks is voor mij de minste zorg, dat zie ik zelf toch niet. :+
Bij mij is het echt een familieding, mijn moeder had er ook enorm veel last van, en is jaren geleden al geopereerd. Zij is ook degene die aan het pushen is dat ik het ook moet doen.
De hangende oogleden bij mijn moeder komen wel weer langzaam terug, maar het is niet zo erg dat ze er klachten van heeft. En eigenlijk ook wel mooi, dat 20 jaar later toch alles natuurlijk doorgaat.
Mijn moeder heeft het nog wel vergoed gekregen, maar vlak daarna, of eigenlijk al tijdens haar operatie, was het al moeilijk. Bij mijn moeder was er ook echt medische noodzaak, haar wimpers bleven achter de oogleden hangen zodat de knipper-reflex weg was en de ogen dus niet meer beschermd zijn. Heb begrepen dat zelfs dat geen reden meer is voor die correctie te vergoeden.
Ik ben ook wel enorm benieuwd naar het kostenplaatje wat er aan hangt.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:38

Voor mij was het hier in het ziekenhuis 650 euro , beide ogen laten doen. Mijn zus heeft het ook laten doen en was het zelfde bedrag kwijt, die is bij een kliniek geweest, beide heel mooi resultaat. Mijn moeder heeft her vroeger ook laten doen ik denk al zeker 25 jaar terug bij haar ook nog steeds heel mooi al was het toen natuurlijk wel allemaal wat anders dus bij haar zie je wel een beetje rood op haar oogleden zeg maar, bij mezelf en mijn zus met de huidige technique zie je er niks van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:40

Henny Huisman heeft het eens gedaan dacht ik. Dat was vooral omdat hij er enorme hoofdpijn van kreeg.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:48

Ik heb het ook vorig jaar januari laten doen en het eerste wat ik dacht toen ze klaar waren was dat ze meteen mijn ogen gelaserd hadden omdat ik zoveel beter om mij heen kon kijken.
Volgens de arts in de kliniek had ik een overduidelijke indicatie, mijn oogleden zakten vanaf de zijkant naar beneden , schuin dus. Helaas niet vergoed en moest alles zelf betalen €1000,-
Wel prive kliniek en all-in voor onderzoek en nacontrole met littekenzalf en ice-pack.
Alleen wat pijn gehad toen de plaatselijke verdoving uitgewerkt was maar goed onder controle te houden met de ice-pack.
Blauw viel mee, iets gezwollen, maar na 2 dagen kon ik gewoon de straat op.
Ik ben dolgelukkig met het resultaat !

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:54

Mijn vader heeft dat ook laten doen. Het resultaat is mooi :j Hij leek meteen 10 jaar jonger.
Het herstel ging ook best goed geloof ik.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:00

Ik heb het ook laten doen en het resultaat is heel mooi. Ik kreeg er hoofdpijn van,vooral omdat ik de hele dag mijn wenkbrauwen omhoog aan het houden was om goed te kunnen zien,er is letterlijk een wereld voor me open gegaan.
Minpuntje,met een vette knipoog ;) ..., ik heb me op mijn "oude"" dag moeten leren opmaken,want door de hangende oogleden zag je nooit iets van oogschaduw oid. Best leuk om dat nu af en toe wel te doen. :D

Ik heb de eerste dagen wel heel veel met zakjes bevroren doperwtjes op mijn ogen gelegen en zo min mogelijk gelopen en daardoor bijna geen bloeduitstortingen gehad.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:04

Ik zou heel graag een onder-ooglid correctie laten doen wegens altijd vermoeid uitzien, maar ik vind het vooralsnog erg duur....

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:12

De vriendin van mijn vader heeft het gedaan. Ze zei dat ze het niet nog een keer zou doen, omdat je de littekens nogsteeds kan zien en er weinig is veranderd.

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:34

Ik heb het ook laten doen 3 jaar geleden, om dezelfde redenen als jij ts. Ik ben er tot op de dag van vandaag nog zo blij mee! Geen zwaar gevoel meer boven mijn ogen en mijn oogopslag is frisser. Bijkomend voordeel vind ik dat mijn oogmake-up zichtbaar is en blijft zitten :o

De ingreep stelde voor mij niks voor; alleen de week erna zag ik er gehavend uit. :D Het geneest snel. Ik zou het over een paar jaar nog een keer laten doen, mocht dat nodig zijn.

Overigens was de behandeling bij mij niet zo prijzig, want ik heb het bij een huisartsenpraktijk laten doen. Door een huisarts die de benodigde papieren heeft gehaald voor plastische ingrepen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 14:38

Ik ben blij met alle verhalen, het meeste is positief :D

Maar nog best veel mensen die het van plan zijn of het al gedaan hebben!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:44

Mijn moeder heeft het ook laten doen. Drie tantes van me ook. Allemaal overwegend positief.
Eentje moest echt wennen aan haar nieuwe oogopslag en die was er niet geheel blij mee de eerste maanden, de anderen waren allemaal zeer tevreden.

Weinig napijn, wel wat blauw/groen/paarsig.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:51

Mijn moeder heeft het eind dec 2015 laten doen bij een privékliniek. Het is haar ontzettend meegevallen, ze heeft er alleen een paar dagen uitgezien alsof ze een bokspartij had verloren. Het was vooral ikzelf die heel erg moest wennen aan haar nieuwe blik, ineens veel stralender en helderder zeg maar.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:10

Wat een bedragen! Hoe lang duurt zo'n operatie?
Ik ken niemand die het heeft laten doen maar volgens mij komt het veel meer voor dan ik denk. (hmmm... misschien ken ik wel mensen die zo'n operatie hebben ondergaan zondat ik het weet.)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:35

Jeany schreef:
Wat een bedragen! Hoe lang duurt zo'n operatie?

Mijn moeder heeft beide oogleden laten doen en dat heeft haar 1600 euro gekost(was een aanbieding) volgens mij heeft de totale operatie 45 min geduurd, maar dat weet ik niet 100% zeker meer.