galstenen ......

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

galstenen ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:20

Hallo allemaal....

Er zijn gisteren galstenen geconstateerd met echo. Weten we in elk geval waar mijn pijn vandaan komt.
Nu is de galblaaswand al verdikt en er zijn sporen van een ontsteking gevonden in het bloed.

Vanmiddag om 14:00 direct al een gesprek met chirurg , misschien moet ik direct blijven en krijg ik vocht en antibiotica via het infuus omdat eten niet echt fijn is op dit moment.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Via zoekfunctie al e.a gelezen.....

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:23

Ik zit nog steeds te wachten op een oproep. Maar ook bij mij galstenen helaas.
Ben 7 april naar het ziekenhuis geweest, en kreeg daar te horen dat je 2 week voor de operatie een oproep krijgt. Maar in ieder geval voor eind mei geopereerd wordt.

Nu heb ik er gelukkig niet dagelijks last van. Heb inmiddels al ruim 2 weken geen aanval meer gehad.

Is bij jou de galblaas ook ontstoken of niet? Heb je wel pijnstillers gekregen voor het geval je weer een aanval krijgt?

Qua eten, bij mij zijn de aanvallen drastisch verminderd door vet eten, koolsoorten, koffie te laten staan. Was een advies van mijn huisarts toen het geconstateerd werd.

sandorra

Re: galstenen ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:34

Hoi sanne1992

Ik heb idd direct pijnstillers meegekregen. Diclofennac 100 mg.h
Het is in de nacht va. e0 mrt op 1 april begonnen. Nu inmiddels al keer of 6 een aanval gehad.

Maar nu heb ik al sinds zaterdag last en idd waaschijnlijk is het nu ontstoken bij mij. Kon niet eerder als gisteren terecht voor echo.

Vet eten doe ik heel weinig. Koffie en thee lust ik niet..... verder heb ik nu sinds zaterdag wel 1,5 pot appelmoes op meer niet zaterdag kreeg ik een aanval na het eten ban een broodje kaas...... moet eten ivm ab kuur echter spuug ik alles zo uit....
Hopelijk halen ze het rotding er snel uit......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:35

Ik had ook galstenen, maar mijn galblaas was ook ontstoken. 's Morgens bij de huisarts geweest en 'middags meteen geopereerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:47

Ik had ook galstenen, geopereerd, complicaties, maar het is goed geheeld en heb er helemaal geen last meer van.
Kan zelfs gewoon een keer pizza of patat eten. :j

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:51

Mijn galblaas is bijna 3 jaar geleden verwijderd! ik had al heel lang last maar gelukkig voor mij was dat eens in de zoveel tijd. Altijd 's nachts. meerdere keren op de eerste hulp gezeten omdat ik vreselijke koliekaanvallen had en we toen nog niet wisten waar dat door kwam....
Ik kan goed tegen pijn maar dit....! ik heb echt menige nachten echt echt hopeloos kreunend en huilend door het huis gespookt omdat niks de pijn verlichtte, zitten niet, staan niet, liggen niet, douchen niet..... NIKS. pffffff

Er bleken na mijn operatie 11! vrij grote galstenen in mijn galblaas te zitten. enig idee hoe groot je galblaas is?http://www.heelkundeinstituut.nl/index.php/Galblaas/symptomen-galblaasontsteking-en-galstenen.html

ik heb ze meegkregen van de chirurg :+

oh wat was ik blij na die operatie zeg! nog wel een complicatie na de operatie gehad. kwam eigenlijk nooit voor zeiden ze. hahaha

Sandorra heel veel succes ik hoop dat je snel van de pijn af bent!!
Sanne1992 ook voor natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:57

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:48

Die heb ik inderdaad ook gekregen. Al haalt het bij mij alleen de scherpe kantjes ervan af.

In het begin had ik 3x in de week een aanval. Dat heeft 2 week aangehouden, verschillend van s'middags voor de lunch, na het avondeten of gewoon midden in de nacht. Daarna 3 week geen last gehad, tot 6 april. En nu dus weer bijna 3 week geen aanval.

Hoop voor je dat je snel aan de beurt bent. Helemaal als het ontstoken is. Dat is bij mij "nog" niet het geval. Al konden ze wel zien dat er veel stenen in mijn galblaas zaten.

Dank je doebidon :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:52

Als ik dit zo lees is het aardig heftig bij jou TS. Ik had behoorlijke galstenen maar had heel af en toe een keer een vreselijke aanval (3x per jaar ofzo). O wat deed dat zeer.. had echt echt gevoel alsof ik dood ging. Viel ook gewoon flauw van de pijn. Ik ben geopereerd via een kijkoperatie, heb 2 weken hersteltijd nodig gehad en nooit weer ergens last van.

Ik hoop voor je dat je snel geopereerd wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:27

Bij mij werden de aanvallen steeds heftiger en pijnlijker, ook ik durfde bijna niets meer te eten en zeker niet buiten de deur...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 14:57

Opnieuw bloed moeten laten prikken dikke kans dat ik wordt opgenomen om goede pijnstilling te krijgen.

Morfine en andere morfine achtige pijnstillers kan ik niet tegen allergische reactie daarop gehad.....Daarom kunnen ze slecht de pijn bestrijden

Moet nu dus uurtje wachten op de uitslag....

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:03

Mij is destijds verteld dat pijnstilling niet helpt bij galstenen! maar ik hoop voor je dat het snel minder wordt

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:16

Hopelijk kunnen ze je helpen, sterkte!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:17

Heb mijn galblaas ook een jaar of zes geleden laten verwijderen. Altijd zeurende pijn. Bleken ook flinke stenen in te zitten. Moest een nachtje blijven (heerlijk bijgeslapen :-) ) en er daarna eigenlijk helemaal geen last meer van gehad :-) . Succes en beterschap, hopelijk gaat het net zo makkelijk bij jou.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:19

Helaas heb ik ook galklachten. Galblaas is verwijderd toen ik ziek werd tijdens mijn huwelijksreis in Mexico...
Helaas 2 jaar na verwijdering nog steeds pijnklachten, alsof de gal er nog steeds zit. Vanmiddag ga ik naar een bioresonatie therapeut om te kijken of zij mij kan helpen. Anders een endoscopie in het ziekenhuis om de galwegen schoon te maken.. help..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:22

Mijn moeder heeft het gehad.
Ze dacht dat ze een griep onder de leden had maar toen de buikpijn na een aantal dagen bleef aanhouden bij de huisarts geweest.
Deze stuurde haar door voor een echo en bloedprikken en ze mocht gelijk blijven.
Ze was haar zelf namelijk door de galstenen aan het vergiftigen, ze begon een gele kleur te krijgen.
Ze is de dag erna gelijk geopereerd en moest na een aantal weken nog een keer om de galblaas te verwijderen.
Weet niet meer precies waarom maar dit kon op dat moment niet tegelijk.
Ze heeft nergens geen last meer van gelukkig

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 15:46

Uitslag bloed ontsteking is aan het dalen..... Naar huis met ab en pijnstillers 4 mei terugkomen.

Ze durven nu niet te opereren ivm de ontsteking.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:12

nee dat willen ze eigenlijk nooit. ontstekingen kunnen de genezing belemmeren en het is een risico om aan onstoken weefsel te zitten.

dus dat doen ze echt alleen als het niet anders kan.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:36

Mijn vader en oma hebben pas geleden beide galstenen gehad en zijn zelfs met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Erg veel pijn in de buik en in het ziekenhuis helemaal onderzocht. Daar kwam bij beide galstenen uit. Bij mijn oma wilden ze de gal er uit halen, maar omdat mijn oma dat een te groot risico vond omdat ze al wat op leeftijd is, wilde ze haar gal er niet uit hebben. Ondanks dat ook geen last meer van haar buik.

Mijn vader hier in tegen kreeg medicijnen zodat de galstenen zouden oplossen.

Zoals ik dat van hun heb aangehoord, is het geen pretje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:29

Ik heb ook geen galblaas meer , in 3 maanden ben ik zomaar 14 kilo afgevallen . Hield niks binnen , steeds maagzuur en ook wel koliek gehad. Geen moment getwijfeld toen ik de keuze had eruit of erin , had geen leven meer. Was 20 relatief jong , maar ben blij dat hij weg is. Kan weer alles eten , ben na 2 jaar wel weer 14 kilo aangekomen maar heb er vrede mee

Had van HA maagzuurremmers , ging ik geel van zien . Gelukkig kreeg ik toen beter spul , al hielp alles uitspugen wel het beste met maagzuur

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:35

Hier ook galblaasloos sinds 2008. Sindsdien nog sporadisch een aanval. Duurt een uur of twee/drie en daarna volkomen uitgeput. De bevalling van mijn jongste was serieus minder pijnlijk, wth...

Was schrikken. Ik wist niet dat je nog steeds galsteenkolieken kunt krijgen zonder galblaas. De kans is wel veel kleiner ivm geen opslag, maar meestal nog een keer per jaar een aanval.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:19

Nou het is idd geen pretje zo'n aanval pijn valt niet te omschrijven......vreselijk .

Ik eet nu ook nog maar heel weinig..... Geen vast voedsel meer dat verdraag ik echt niet.....

Voel me slap en belabberd.....maar moet nog effe volhouden tot 4 mei. Dan opnieuw afspraak met chirurg....

Echter gaat het niet dan kan ik 1e hulp bellen.
Gisteren gespuugd nadat ik ab had genomen na een beetje bouillon. Moet toch beetje zouten en suikers binnen krijgen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 09:01

Het gaat dus echt niet ivm ab kuur moet ik eten maar ben begonnen te spuugen.
Ook voel ik me inmiddels zo slap als een vaatdoek ivm het weinige dat erin blijft zitten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:08

Vreselijk hoor!

En lukt het om bitterzout binnen te krijgen/ houden?
(Ik vond de vieze smaak meevallen, het kalmeert de galwegen wat.)

Veel sterkte!

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:23

Ow bah, weet er alles van: toen ik 12 was (ben nu 29) zat mn galblaas proppievol stenen (40) artsen hebben wel een jaar gezocht wat het was: ik moest me maar niet zo aanstellen vonden ze :oo
Ik leefde alleen nog op gekookte worteltjes en woog bijna niets meer... Hélse pijnen gehad!

Uiteindelijk toch gevonden wat t was (mijn type stenen waren niet te zien op scans). Operatie zonder problemen en na een periode van langzaam opbouwen kon ik weer normaal eten. Wel lang moeite gehad met friet en pizza enzo.

Veel succes, hou moed, het komt wel weer goed! :)