ik ging zoeken op bokt en ik zag dat er nog geen topic was over mineralen! Dus hierbij een Mineralen topic!
Wat zijn mineralen?
Mineralen zijn door de natuur gevormde stenen met een speciale werking voor iets(denk hierbij aan een klacht als hoofdpijn, niet goed aarden etc)
Ruw en geslepen: Ruwe mineralen zijn stenen waar bij je nog stekeltjes hebt

en geslepen steen is een gladde steen

Welke mineralen zijn er?
Er zijn er suuuuper veel maar hier de meest bekende

Amethist: Meestal paars achtig,
Werkt goed tegen hoofdpijn/migraine, tegen hyperventilatie, voor kalmte/innerlijk rust, helpt tegen heimwee woede angst en een goede meditatie steen.*

Bergkristal: meestal wittig of doorzichtig.
Balans hersteller en helpt bij ruimtes waar vermoeidheid heerst.*

Rozenkwarts: meestal Roze met afentoe een vleugje oranje/bruin.
Werkt goed bij nachtmerries en rustgevende steen voor in elke kamer.*

Rode jaspis:meestal rood met zwarte lijntjes erin(je hebt de jaspis ook in het geel en het bruin maar rood is de meest voorkomende, deze kun je overigens ook zo op een grindpad kunt vinden of tijdens een zandverstuiving of op het strand)
Tegen stress en overspannenheid, eerlijk tegen jezelf zijn en vergroot de liefde voor de medemens.*

*Ik kan natuurlijk niet alle werkingen van elke steen opschrijven dus het is maar een deel van wat de steen doet!*
Gouden driehoek:Is een trio van 3 bepaalde stenen die een bepaalde werkinf=g hebben.
Welke stenen zijn dat? Amethist, Bergkristal en Rozekwarts.
Welke werking heeft de goudendriehoek? De stenen bij elkaar versterken de werking van elkaar.
Hier kun je dus alles kwijt over mineralen/edelstenen!
Groetjes mij!
**als ik iets fout heb corrigeer me gerust, zo leren we van elkaar